سئو

برای مطالعه سریع هر بخش، روی عنوان آن کلیک کنید.

سئو چیست و چه کاربردی دارد از جمله متداول ترین سوالاتی است که از من به عنوان یک مشاور سئو پرسیده می شود! در واقع SEO به مجموعه کارهایی گفته می شود که برای بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل (Google) انجام می‌شود.  هر کسب و کار اینترنتی که می‌خواهد در دنیای اینترنت برای خود مشتریان زیادی بدست آورد، نیاز به این شیوه بازاریابی دارد!

در واقع اگر بخواهم به صورت ساده در این رابطه یک مثال بزنم، باید بگویم که سایت‌هایی که خدمات سئو دریافت می‌کنند، در واقع همان وبسایت‌هایی هستند که از رقبای خود جلو می‌زنند!  اگر دوست دارید که در دنیای اینترنت یک سایت مطرح باشید و رقبای خود را پشت سربگذارید، باید به شما بگوییم که این روش بهترین روش برای شما است!

سئو

اگر شما کسب و کاری در زمینه نظافت منزل در تهران باشید، اما با همین کلیدواژه در صفحات ۳ و ۴ گوگل حضور داشته باشید، باید بگوییم که از طریق موتورهای جستجو در واقع هیچ ورودی نخواهید داشت و این به معنای شکست در بازاریابی سئو است. اگر دوست دارید که کسب و کار موفقی داشته باشید که ترافیک زیادی از سمت گوگل به سمت خود جذب کند، امروز با من همراه باشید.

در این مقاله سعی کرده ام به تمامی سوالات احتمالی شما در زمینه سئو توضیح دهم. اگر دوست دارید که خودتان برخی از تکنیک‌های مربوط به این موضوع را بدست آورید، توصیه می‌کنم که حتما مقاله چک لیست سئو را مطالعه کنید. در این مقاله بر اساس آخرین الگوریتم‌های گوگل به توضیح راهکارهای ساده‌ ای برای بهبود رتبه سایت در گوگل پرداختم! خب، الان می‌توانیم به سراغ اصل مطلب برویم!

سئو به زبان ساده (سئو مخفف چیست؟)

سئو یا Search Engine Optimization در واقع به مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که صاحب یا مدیر سایت برای بهبود جایگاه رتبه اش در گوگل یا دیگر موتورهای جستجو انجام می دهد که با توجه به اهمیت موتور جستجو ی گوگل شاهد انجام این فعالیت ها برای این موتور جستجو هستیم!

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو شامل یکسری تکنیک و اصول خاصی است که شاید برای یادگیری آن ها باید مدت زمان زیادی را بگذارید، اما مهم تر از یادگیری و آموزش سئو، داشتن تجربه در آن بسیار مهم است. در واقع اگر فردی تمامی تکنیک‌ها را بلد باشد، اما قادر به استفاده از آن نباشد، نمی‌تواند در زمینه بهینه سازی سایت خود و بهبود جایگاه و رتبه به درستی عمل کند.

چرا باید به سئو اهمیت بدهیم؟ مگر چکاری انجام می دهد؟

سوال بعدی این است که سئو چیست و چه اهمیتی دارد؟ البته جواب سوال اول یعنی سئو چیست را کمی بالاتر دادیم!  در جواب سوال دوم باید بگویم که به صورت روزانه تعداد کاربران گوگل و نیازهای آن ها رو به افزایش است و طبق نتایج این روند صعودی تا جایگاهی نامعلوم ادامه خواهد داشت!

اگر به آمار رسمی گوگل در این زمینه نگاهی کوتاه بیندازیم، متوجه می شویم که به صورت روزانه بیش از ۳.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰ جستجو در گوگل انجام می شود که واقعا عدد بسیار قابل توجهی است! شاید الان بتوانید این موضوع را بهتر درک کنید که اگر کسب و کار سنتی دارید که هنوز آنلاین نشده است و برای بازاریابی اینترنتی آن فعالیتی انجام نداده اید به زودی از صحنه روزگار حذف خواهد شد.

فرقی نمی کند که شما مالک چه کسب و کاری باشید، به هر حال مخاطبانی دارید که در صفحه اول گوگل به دنبال شما می گردند و اگر به فکر آن ها نباشید، احتمالا رقبای شما پول آن ها را بدست خواهند آورد. برای این که موضوع اهمیت گوگل را بهتر متوجه شوید، بگذارید برای شما یک مثال ساده بزنم:

فرض کنید که شما دارای یک فروشگاه در زمینه محصولات ورزشی از جمله کفش و کتونی هستید. اگر با یک متخصص سئو و بهینه سازی سایت صحبت کنید، اولین کاری که برای شما انجام می دهد، این است که با استفاده از ابزارهای مخصوص اقدام به پیدا کردن تعداد جستجوی کلیدواژه برای هر عبارت می کند. یکی از عبارت های مرتبط با کسب و کار شما به طور قطع خرید کفش ورزشی خواهد بود که احتمالا روزانه بیش از ۵ یا  ۶  هزار جستجو در گوگل دارد!

این عدد واقعا برای کسب و کار شما عالی است! یعنی به صورت روزانه ۵ یا ۶ هزار نفر می خواهند که کفش خریداری کنند. به صورت کلی شما ۵ یا ۶ هزارنفر مشتری بالقوه دارید که اگر در مورد آن ها برنامه ریزی کرده باشید، می توانید آن ها را به سمت خود بکشانید و محصولات ورزشی خود را به آسانی هرچه تمام تر بفروشید. برای این که به اهمیت بهینه سازی سایت پی ببرید به این سوال پاسخ دهید که اگر شما به دنبال چیزی در گوگل باشید، معمولا جواب خود را کجا پیدا می کنید؟

سئو

طبق آمار گوگل اکثر افراد که شاید بگوییم در واقع ۹۹ درصد از افراد برای پیدا کردن خواسته و نیاز خود در گوگل همان نتایج و صفحه اول را بررسی می کنند و هیچ گاه به صفحه دوم سر نمی زنند. طبق یک جوک قدیمی، اگر شما یک جنازه را در صفحه دوم گوگل پنهان کنید، می توانید مطمئن باشید که کسی آن را پیدا نخواهد کرد.

اگر فرض کنیم که شما همان کسب و کار فروش محصولات ورزشی از جمله کفش و کتونی ورزشی را دارید، دوست دارید چه تعداد نفر از آن ۵ یا ۶ هزار نفر از شما خرید کنند؟ سهم شما در این بازار چه قدر خواهد بود؟ جواب ساده است! اگر بر روی سئو و بهینه سازی سایت خود وقت و زمان صرف کرده باشید به طور قطع شما و کسب و کارتان عدد قابل توجهی از آن تعداد نفر مشتری را جذب کرده اید.

بازاریابی سئو چیست؟

همانطور که تا الان فهمیدید، SEO شیوه ای است که به گوگل و یا دیگر موتورهای جستجو کمک می کند که فعالیت کسب و کار شما را متوجه شوند. هرچقدر که موتورهای جستجو در این زمینه بهتر بتوانند عمل کنند، رتبه شما در موتورهای جستجو برای کلیدواژه های مرتبط با کسب و کارتان که بر روی آن ها سرمایه گذاری کرده اید، افزایش پیدا می کند.

در این زمینه بر اساس نیاز کسب و کار لازم است که کلیدواژه های مرتبط انتخاب شوند. کلیدواژه هایی که ارزش جستجو و کارایی بالایی داشته باشند. اگر کسب و کاری دارید که در حوزه موبایل است، به صورت قطعی کلیدواژه “نظافت منزل” برای شما اصلا مناسب نیست و اگر بتوانید با این کلیدواژه رتبه کسب کنید، احتمالا تنها پول خود را هدر داده اید.

در این زمینه بهتر است بدانید که تمامی فعالیت های شما توسط گوگل ثبت و ضبط می شود. اگر فرض می کنید که گوگل یک ماشین است و تنها تکنیک های ماشینی می تواند، شما را به موفقیت برساند، باید بگویم که سخت در اشتباهید. مهندسین گوگل با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی کمک کرده اند که گوگل مانند انسان قابلیت درک بسیاری از مسائل را داشته باشد، پس اگر می خواهید که بازاریابی بهینه سازی سایت شما به بهترین شکل انجام شود، حتما در این زمینه برنامه ریزی کافی و حرفه ای داشته باشید. در ادامه به صورت جزئی تر با خود SEO آشنا می شویم.

انواع تکنیک های SEO که باید آن ها را بشناسید! (+نکات مهم)

متخصصان سئو که در این زمینه فعالیت می کنند، به صورت کلی تکنیک های SEO را به سه دسته کلاه سفید، سیاه و خاکستری تقسیم بندی کرده اند. اگر می خواهید بدانید که چرا این موارد دسته بندی شده اند و هر کدام دارای چه ویژگی هایی هستند، بهتر است که ادامه ی این مقاله را از دست ندهید:

سئوی کلاه سفید، بهینه سازی افراد موفق

بهینه سازی سایت بر اساس تکنیک های کلاه سفید برای آن دسته از متخصصانی است که سایت خود را بر اساس قوانین موتورهای جستجو بهینه سازی می کنند و هیچ کار غیرقانونی از نظر موتور جستجو انجام نمی دهند. معمولا سایت هایی که از این شیوه استفاده می کنند، رتبه های پایدار و بالایی در موتور جستجو پیدا می کنند.

در نظر داشته باشید که فرآیند بهینه سازی سایت با استفاده از این تکنیک‌ها، اصطلاحا یک شبه نیست و نیاز به فعالیت و کار مداوم دارد، اما در نظر بگیرید که ارزشش را دارد. شما با فعالیت مستمر و شاید حتی شبانه روزی برای چند ماه، کسب و کار خود را برای چند سال آینده بیمه می کنید. تکنیک های کلاه سفید در خارج کشور به سئو اخلاقی هم مشهور هستند، پس اگر با این نام جایی برخورد کردید، در نظر بگیرید که منظور همین تکنیک ها است.

سئو

سئوی کلاه سیاه، بهینه سازی افراد جنایتکار!

در نقطه متضاد کارشناسان کلاه سفید، کارشناسان کلاه سیاه و جنایتکاران موتورهای جستجو قرار دارد. اگر دوست دارید که فرآیندها و تکنیک های کلاه سیاه سئو را بهتر بشناسید، بهتر است به این دسته بندی مراجعه کنید و راجع به این موضوع اطلاعات کسب کنید. این تکنیک ها قصد دارند که به صورت کلی دست به فریب گوگل یا دیگر موتورهای جستجو بزنند به همین علت اگر یک موتور جستجو متوجه شود که شما قصد این کار را دارید، شما را از دامنه نتایج حذف می کند.

یکی از مزیت های استفاده از روش، بازدهی بالای آن در کوتاه ترین زمان ممکن برخلاف بهینه سازی کلاه سفید سایت است. در نظر بگیرید که این روش دارای یک ضعف بسیار بزرگ هم است و آن از بین رفتن جایگاه در سریع ترین مدت زمان است. در واقع وظیفه الگوریتم های گوگل که روز به روز در حال پیشرفت و آپدیت هستند، این است که سایت های خطاکار و اسپم را از نتایج حذف کنند.

اگر دوست دارید که با این تکنیک ها آشنا شوید، شاید مهم ترین آن ها موارد زیر باشد:

سئوی کلاه خاکستری، مظنونین و تبرئه شدگان

بله درست حدس زدید، تکنیک های کلاه خاکستری در واقع مجموعه ای از ترفندها هستند که گاهی از اوقات ممکن است که خوب باشند، اما درست در زمان دیگری مفید نباشند. شاید کمی گیج شده باشید! در واقع تکنیک های کلاه خاکستری مجموعه ای از ترفندها هستند که به صورت غیرقانونی و خطا محسوب می شوند، اما به صورتی از آن ها استفاده می شود که گوگل متوجه نشود!

یکی از این تکنیک ها که تا همین الان در حال جواب دادن است، تکنیک ساخت صفحات فیک و جعلی در شبکه های اجتماعی و گرفتن بک لینک است. برای این کار لازم است که شما حساب های اجتماعی مختلف در توییتر، فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و .. بسازید، سپس به سایت خود لینک بدهید. این کار در یک مدت زمان کوتاه ممکن است که نتایج شما را متحول کند، اما بعید نیست که گوگل تا چند وقت دیگر متوجه شود که این لینک ها توسط یک نفر ساخته شده اند و کار مهمی صورت نگرفته است! اگر این روز برسد، سایت شما به صورت قطع جریمه خواهد شد.

سئو

اگر می خواهید از تکنیک های کلاه خاکستری استفاده کنید باید به شما بگویم که این کار را نکنید! تکنیک های کلاه خاکستری تنها باید توسط کسانی انجام بشوند که دارای مهارت، تخصص و بینش کافی در زمینه بهینه سازی سایت هستند. اگر دوست دارید که این کار را بکنید، توصیه می کنم که حتما یک دوره آموزشی زیر نظر یک فرد متخصص در زمینه سئو بگذارنید و مقداری تجربه کسب کنید.

سئوی داخلی و خارجی سایت چیست و چرا باید آن ها را بشناسید؟

اگر بخواهیم که فعالیت های انجام گرفته برای بهینه سازی یک سایت را به دو دسته تقسیم بندی کنیم، به طور قطع دسته بندی به انجام فعالیت های بهینه سازی داخلی یا  On-Page SEO و فعالیت های بهینه سازی خارجی یا Off-Page SEO جواب ماست! در واقع شما با هر سئوکار و یا متخصص سئویی که صحبت کنید به شما می گوید که فعالیت های خود را در زیرمجموعه این دو دسته بندی انجام می دهد، اما خب این موارد چه هستند؟

سئوی داخلی یا On-Page SEO چیست؟

اگر بخواهم که یک تعریف ساده راجع به این موضوع ارائه کنم، باید بگویم که سئوی داخلی یا بهینه سازی درونی یک سایت برای موتورهای جستجو با هدف رسیدن به صفحه اول گوگل، یکسری فعالیت و تکنیک مهم است. شما در واقع با انجام سئوی داخلی به موتورهای جستجو کمک می کنید که در مورد کسب و کار شما و فعالیت های آن، اطلاعات کافی بدست آورند.

شاید الان منتظر این هستید که شما هم یکسری فعالیت برای بهبود بهینه سازی داخلی سایت خود انجام دهید، اما نمی دانید که از کجا شروع کنید؟ توصیه می کنم که چک لیست سئوی داخلی را مطالعه کنید:

برای این که سایت شما از نظر بهینه سازی داخلی به بهترین شکل بهینه سازی بشود، لازم است که یکسری فعالیت به ترتیب و مرتب انجام بشوند! از مهم ترین اقدامات لازم برای بهینه سازی داخلی سایت، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بهینه سازی آدرس تمامی صفحات سایت یا URL

URL کوتاه است، اما برخلاف تصور شما بسیار مهم است. در رابطه با آدرس های اینترنتی باید همینقدر بدانید که گوگل به آن ها توجه می کند و حتی در نظر کاربران خاص هم اهمیت دارد. برای این موضوع در نظر داشته باشید که بهتر است، آدرس های اینترنتی تا حد میزان کوتاه و دارای کلیدواژه اصلی باشند!

تحقیق کلمات کلیدی را به صورت صحیح انجام دهید (Keyword Research)

سئو

همانطور که در کمی بالاتر اشاره کردیم، بسیار مهم است که تحقیق کلمات کلیدی کسب و کار شما به خوبی انجام شود. در این زمینه توضیح دادیم که اگر با کلیدواژه های نامرتبط با کسب و کار خود رتبه ی خوبی در گوگل کسب کنید، چه فاجعه ای رخ داده است. برای این که به بهترین صورت کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را در سریع ترین زمان پیدا کنید، توصیه می کنم که مقاله کلمات کلیدی پولساز را برای کسب و کارتان انتخاب کنید! (+آموزش کامل) را با دقت مطالعه کنید.

بهینه سازی عنوان سئو در نتایج جستجو یا Meta Title

یکی از بخش های مهم سایت شما که باید به دقت و درستی مورد توجه قرار بگرید، عنوان سئو یا Meta Title است. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده است که اصلا عنوان سئو چیست و چرا باید بهینه شود؟ در این زمینه بهتر است بدانید که عنوان سئو در واقع همان عبارتی است که در صفحه نتایج گوگل نمایش داده می شود و شما می توانید، آن را مشاهده کنید!

این موضوع بسیار مهم است که عنوان سئوی شما دارای جذابیت حداقلی باشد. برای این کار لازم است که به موارد زیر راجع به عنوان نویسی خود دقت کافی را داشته باشید:

  • کلمه کلیدی هدف خود را در ابتدای عنوان قرار دهید! (ضروری نیست ولی لازم است.)
  • تعداد کلمات عنوان سئو باید کمتر از ۵۵ کاراکتر باشد.
  • Meta Title حتما باید داخل تگ H1 قرار بگیرد! (بسیار مهم!)
  • سعی کنید که در زیر تیترهای خود با تگ های H2، H3 و … حتما از کلمه کلیدی هدف استفاده کنید!

همانطور که احتمالا خودتان هم می دانید، جذابیت عنوان تا حد زیادی بر روی افزایش نرخ کلیک یا CTR شما تاثیر می گذارد، پس حتما به این موضوع توجه کافی را نشان دهید و با دقت تمام عنوان خود را انتخاب کنید.

رعایت چگالی کلمه کلیدی

کلمه کلیدی شما در متن باید به اندازه کافی به کار برود، این در واقع همان معنی چگالی کلمه کلیدی است. در رابطه با این موضوع باید در نظر داشته باشید که بسته به تعداد کلمات محتوا، خواسته ی شما و موضوع هدف ممکن است که این چگالی تغییر کند. بهتر است که چگالی کلمه کلیدی سئو شما به صورتی باشد که در تمام محتوا به صورت کاربردی به کار رفته باشد.

رعایت ساختار عنوان ها در محتوا (تگ های H1، H2 و H3)

خیلی مهم است که در محتوای خود یک ساختار را رعایت کنید، ساختاری که در آن قادر باشید، مشخص کنید که چه عنوان هایی با چه تگی در محتوا قرار بگیرند. به صورت کلی اگر بخواهیم ساختار این دسته بندی را با یک مثال ساده توضیح دهیم، مثال زیر بهترین نوع است:

  • تگ H1: آبنبات فروشی
  • تگ H2: تقسم آبنبات ها به دو نوع کلی آبنبات شکلاتی و میوه ای
  • تگ H3: تقسیم بندی آبنبات های میوه ای به توت فرنگی و پرتقالی/ تقسیم بندی آبنات های شکلاتی به شکلات تلخ و شکلات شیرین

بهینه سازی توضیحات متا یا Meta Description ساده، اما مهم

خیلی مهم است که یک محتوا از نظر توضیحات متا به صورت کامل بهینه سازی شده باشد. البته در این رابطه و دیگر موارد داخل این چک لیست در مقاله چک لیست سئو ۲۰۲۰ به صورت کامل توضیح داده ایم، اما بهتر است بدانید که گوگل در این رابطه اهمیت زیادی قائل است و به کاربران بر اساس همین توضیحات کمک می کند که به محتوای مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.

سئو

موارد لازم در رابطه با بهینه سازی داخلی سایت تنها به این موارد بسنده نمی شود، بلکه تعداد آن ها بیشتر است که بخشی دیگر از آن ها را همانطور که گفتم در مقاله چک لیست سئو ۲۰۲۰ توضیح داده ایم. در این رابطه اگر شما هم دارای تجربه و مهارتی هستید، می توانید در بخش نظرات با من و دیگر افرادی که این محتوا را مطالعه می کنند به اشتراک بگذارید.

سئوی خارجی سایت یا Off-Page SEO چیست؟

سئوی خارجی سایت در واقع مجموعه فعالیت هایی است که شما در بیرون از سایت برای بهبود رتبه سایت خود در نتایج گوگل انجام می دهید. در واقع فرق یک سئوکار حرفه ای و آماتور به این موضوع بر می گردد که چه مقدار در این زمینه دارای مهارت است! اگر دوست دارید که سئوی سایت شما به بهترین شکل انجام شود، لازم است که حتما در این رابطه به این مسئله توجه کنید که چه کارهایی را باید انجام داد. در ادامه برای شما یک چک لیست کوتاه سئوی خارجی آماده کرده ام که احتمالا برای شما هم کاربردی خواهد بود:

استفاده از بک لینک یا لینک سازی خارجی

Link Building یا لینک سازی خارجی به معنای دریافت لینک از سایت های دیگر برای سایت شما است! این کار بسیار مهم است که به چه صورت انجام می شود چرا که دریافت لینک از سایت های غیرمعتبر نه تنها برای شما اعتبار نمی آفریند، بلکه در ایجاد مشکل هم می تواند، موثر باشد!

شیوه ها و روش های مختلفی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها دست به لینک سازی خارجی برای سایت خود کنید، اما شاید همه ی آن ها مناسب با کسب و کار شما نباشد. در این رابطه بهتر است که توصیه های مهم را جدی بگیرید و از نظر یک کارشناس حرفه ای حتما استفاده کنید. همانطور که گفتم اگر در این زمینه اشتباهی بوجود بیاید، کسب و کار شما به مشکل جدی برخورد می کند.

اگر جزو آن دسته از سایت هایی هستید که بواسطه بک لینک های ضعیف رتبه خود را در گوگل از دست داده اید، باید به شما بگویم که لازم است که حتما در این رابطه با یک مشاوره سئو حرفه ای صحبت کنید. نگران نباشید، راه بازگشت کمی سخت است، اما ممکن است. یک مشاوره سئو حرفه ای قادر است با برنامه ریزی و تعریف صحیح استراتژی شما را دوباره به اوج برگرداند.

در شبکه های اجتماعی فعال باشید و سوشیال سیگنال بفرستید!

شاید برای شما هم جالب باشد، اما فعالیت مستمر شما در شبکه های اجتماعی بر روی بهینه سازی و بهبود سئوی سایت شما تاثیر می گذارد. حضور و فعالیت در شبکه های اجتماعی برای شما مزیت های بزرگی دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لینک سازی
  • برندسازی

بله درست است! در شبکه های اجتماعی شما قادر هستید که برای بهینه سازی و بهبود رتبه ی سایت خود، لینک رایگان دریافت کنید. این کار در زمان کوتاهی رتبه سایت شما را در گوگل متحول می کند. همچنین مزیت دیگری که فعالیت مستمر در شبکه های اجتماعی برای شما دارد، برندسازی است. شما با برندسازی می توانید کاربرانی را جذب کنید که به صورت مستقیم به سایت شما سر می زنند! این دسته از مخاطبان می توانند برای شما مزیت های زیادی ایجاد کنند که از جمله آن بهبود ترافیک در سایت است که به صورت غیر مستقیم بر روی سئوی سایت شما تاثیر می گذارد. برای این که بهتر متوجه این موضوع شوید، مقاله سوشیال سیگنال را مطالعه کنید.

جلب اعتماد گوگل را فراموش نکنید!

سئو

آخرین کاری که در این چک لیست سئوی خارجی به آن می پردازیم و توصیه می کنم که به آن توجه کنید، جلب اعتماد گوگل است! Trust یا جلب گوگل کار آسان و یا سختی نیست، اما باید حتما به درستی انجام شود. همه ی مواردی که تا الان ذکر کردیم، در این رابطه تاثیرگذار هستند، پس به آن ها توجه کافی را داشته باشید! برای این که در مورد اعتماد گوگل، اطلاعات کافی داشته باشید، باید بدانید که برای گوگل ۳ چیز بیشتر از همه چیز مهم است:

اعتبار یا Authority

همانطور که در بازار و مغازه های قدیم یک فرد معتمد و مورد اعتماد وجود داشته است که افراد به او مراجعه می کرده اند، در دنیای آنلاین هم این سایت معتبر وجود دارد! گوگل به سایت هایی که محتوای خوب و ارزشمندی برای مخاطبان هدف خود تولید می کنند، اعتبار می دهد. وقتی اسم برند شما در گوگل زیاد جستجو شود و کسب و کار شما مورد توجه قرار بگیرید، از نظر گوگل کسب و کار شما معتبر می شود.

تاریخچه سایت یا History

در این رابطه سایت های قدیمی تر دارای اولویت بالاتری هستند. در واقع از نظر گوگل سایت هایی که دارای اعتبار بیش تری هستند که مدت زمان بیش تری است که در گوگل فعالیت می کنند و دارای جایگاه هستند. در این رابطه اگر سایتی دارید که مدت زمان زیادی از تاسیس آن و تعریف نقشه آن در گوگل می گذرد، باید به شما بگوییم که بهتر است، فعالیت خود را بر روی آن دامنه شروع کنید! (البته اگر نظر شما هم همین است.)

تهیه گواهی SSL

آخرین مسئله مهم برای گوگل که می توانید به آن توجه کنید، تهیه گواهی SSL یا Socket Secure Layer از شرکت ارائه دهنده هاستتان است! در این زمینه احتمالا شما هم سایت هایی را دیده اید که آدرس آن ها بجای Http با Https شروع می شود! این موضوع در واقع نشان می دهده که سایت شما دارای ایمنی بیشتری است. اگر در این زمینه اطلاعات زیادی ندارید، می توانید با یک جستجوی ساده در گوگل اطلاعات خوبی بدست آورید.

رفتار کاربران و تاثیر آن بر روی سئو

سئو

در آخر باید بگوییم که رفتار کاربران خود را زیر نظر بگیرید و با استفاده از این روش در بهبود سئوی سایت خود تاثیرگذار باشید. شما با توجه به الگوریتم های گوگل متوجه می شوید که تا چه میزان رفتار کاربران بر روی سئو و بهینه سازی سایت مهم است. اگر دوست دارید که به بهترین شکل و روش سایت شما بهینه شود، باید به تجربه و رابط کاربری سایت خود دقت زیادی بکنید.

در واقع هرچقدر که سایت شما برای کاربران بتواند، تجربه ی بهتری ایجاد کند، شما قادر هستید که به کاربران خاطره بهتری بدهید. در این زمینه اگر نیاز به مشورت دارید، می توانید بر روی من حساب کنید. اطلاعات تماس من در صفحه تماس من موجود است.

سئو چیست PDF

افراد زیادی هستند که برای این که متوجه شوند، سئو یا بهینه سازی سایت چیست با جستجوی عبارت SEO چیست PDF می خواهند به منابع آموزشی معتبر در این زمینه دسترسی پیدا کنند. اگر شما این مقاله را به صورت کامل خوانده باشید به طور قطع می دانید که نیازی به این کار نیست! همین که این محتوا را با دقت مطالعه کرده و حتی نکات مهم آن را یادداشت کرده باشید، اطلاعات کافی در این زمینه دارید.

اگر شما هم در رابطه با این موضوع نیاز به یک فرد حرفه ای و باتجربه داشتید که دارای رزومه قوی باشد، می توانید با من از بخش تماس با من ارتباط برقرار کنید. همچنین اگر سوالی دارید و یا تجربه ی مفیدی در زمینه سئو دارید که می تواند مفید باشد، در بخش نظرات می توانید آن را با من و دیگران به اشتراک بگذارید.

2 پاسخ
  1. علی درویشی
    علی درویشی says:

    سلام و تشکر بابت مطلبتون
    ببینید بنظرتون اگر سوشیال مارکتینگ که زمان زیادی رو میگیره و دائما باید بروزرسانی کنی برون سپاری بشه ولی خودم شروع به تولید محتوا در سایت کنم میتونم نتیجه بگیرم؟ هزینه ی سئو برای سایت چقدر میشود؟ چطور میتونم هزینه ی مقرون به صرفه ای داشته باشم و در عین حال سایتم رو جز نتایج اول گوگل بیارم؟

    پاسخ
    • اسماعیل سحاب
      اسماعیل سحاب says:

      با سلام و عرض تشکر بابت محبت شما، در بازاریابی محتوا باید محتوایی که تولید می کنید را در کانال های مختلف از جمله سوشیال ها توزیع منظم داشته باشید و مسلما ترافیک دریافتی از سوشیال ها به واسطه انتشار محتوایی که داشتید برای کسب وکار آنلاین شما مفید خواهد بود. هزینه سئو کسب وکار شما بر اساس حوزه ای که در آن فعالیت می کنید متفاوت خواهد بود، مسلما هزینه سئو در بخش گردشگری بسیار بالا و سر به فلک می کشد، البته شما باید در شروع بازاریابی آنلاینتان روی کلید واژه های بلند و چند سیلابی سرمایه گذاری کنید.

      پاسخ
دیدگاه خود را ثبت کنیدWant to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *