Heading Tags

تگ های هدینگ یا همان heading tags ، تگ هایی بین المللی در HTMl هستند که کارشان بیان ویژگی های متن است. در واقع نشان می دهند که هر قسمت از متن تا چه حد دارای اهمیت است. اگر کمی سررشته در مدیریت کسب و کارهای اینترنتی داشته باشید، حتما با این تگ های آشنایی دارید. نه تنها شما، بلکه سئوکاران و تولیدکنندگان محتوا هم با آنها زیاد سروکار دارند. با رعایت کردن نکاتی در رابطه با همین تگ ها می توانید تا حد زیادی سبب بهبود سئوی سایتتان شوید؛ اما در ابتدا لازم است بدانید که اصلا Heading tags چیست؟ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

Heading Tags

Heading Tags چیست؟

تگ های هدینگ در محتوای متنی نقش بسیار پررنگی دارند. فرض کنید، با محتوایی طولانی رو به رو می شوید که ارتباط و بخش بندی آنها اصلا مشخص نیست. آیا حاضر به خواندن ادامه این مطلب هستید؟ مسلما جوابتان خیر است! در واقع نوشته و محتوای متنی وب سایت شما بدون این تگ ها کاربردی ندارد و فقط مخاطب را خسته می کند. اگر بدانید سئو چیست و چه اهمیتی دارد، حتما می دانید که گوگل حامی سرسخت کاربران است. از این رو در تمامی بخش های هر وب سایتی، تمامی تلاش بر آن است رضایت کاربر جلب شود.

تگ های هدینگ از تگ H1 شروع می شود و به H6 ختم می شود. اهمیت این تگ ها با شماره شان رابطه مستقیم دارد؛ یعنی تگ H1 پراهمیت ترین و H6 کم اهمیت ترین است. کار اصلی این ۶ تگ در اصل، مشخص کردن قسمت های مختلف یک متن و ارتباط دادن زیرعنوان های مختلف به هم دیگر است.

مزیت استفاده از تگ های هدینگ (Heading Tags) چیست؟

الان شما می دانید که Heading Tags چیست، حال خوب است در رابطه مزیت های آن هم اطلاعاتی بدست آورید! تگ ها به وضوح در صفحات مختلف وب سایتتان نمایش داده می شوند. متناسب با شماره آنها، اندازه بزرگ تری را به خودشان اختصاص می دهند و توجه را مخاطب را بیشتر به خود جلب می کنند. البته این به این معنا نیست که هر وقت نیاز به توجه کاربر داشتید، از تگ H1 استفاده کنید! هر چیزی اصول و قاعده خودش را دارد.

علاوه بر این، گوگل وقتی وارد صفحات سایت شما می شود، به دنبال بافتن همین ارتباطات و قسمت های مهم متن است. اگر از تگ های هدینگ به درستی استفاده کنید، تاثیر زیادی برروی سئو وب سایتتان می گذارید. این موارد تنها مزیت های تگ ها نیستند؛ فایده دیگر آنها، زیبایی بخشیدن به متن است. آنها متن صفحات را از یکنواختی خارج می کنند و در نظر مخاطب بسیار جذاب تر جلوه می کند.

تگ های هدینگ چگونه بر سئوی سایتتان اثر می گذارد؟

اگر تجربه استفاده از خدمات سئو را داشته باشید، حتما می دانید که یکی از بخش های مورد بررسی، همین تگ ها هستند. ممکن است بدایتان سوال چیش بیاید، چرا برای سئو مهم هستند؟

گوگل صفحات شما را برای اثبات دو موضوع بررسی می کند. یکی موضوع سایت و کیفیت مطالبتان و دیگری کیفیت صفحات است. با تشخیص میزان اعتبار وب سایتتان، لینک های داخل و خارجی آن گوگل به کیفیت سایت شما پی می برد. او در انجام این کار استاد است. همچنین گوگل با بررسی تگ ها  و هدینگ های مختلف، موضوع سایت را تشخیص می دهد و اهمیت تولیدمحتوای متنی تان برایش مشخص می شود. پس تگ های هدینگ حائز اهمیت هستند و باید به آنها بها دهید!

در استفاده از تگ های هدینگ این نکات را رعایت کنید:

  • برای استفاده از تگ ها باید ترتیب را رعایت کنید؛ در واقع شما نمی توانید پس از تگ H1، H3 به مار ببرید و یا بالعکس. استفاده از تگ های هدینگ به صورت نزولی است.
  • بعد از H1 حتما H2 را قرار دهید.
  • بعد از H2 حتما H3 را قرار دهید.
  • اگر این ترتیب را بهم بزنید، نتیجه مخربش در بحث سئو سایت گریبان گیرتان خواهد شد.
  • ممکن است به اشتباه فکر کنید که از ابتدای مقاله باید از H1 شروع کنید تا به H4 یا بیشتر برسید. عنوان مثالی کمک زیادی به شما می کند.

فرض کنید دارای مطلبی هستید که ۴ موضوع اصلی در آن بحث و بررسی می شود. پس شما دارای ۴ تگ H2 هستید. یکی از این عناوین دارای زیرشاخه هایی می باشد. برای نشان دادن این زیر شاخه که زیر مجموعه ای از H2 است، باید از تگ H3 استفاده کنید. اگر این زیر شاخه بازهم ریزتر میس شدند، شما موظف به استفاده از تگ های H4 و یا بیشتر بودید. با رعایت کردن این نکات، به سادگی صفحه اول گوگل بودن را به وب سایتتان هدیه بدهید.

Heading Tags

تگ های هدینگ(Heading Tags) را دقیق تر بشناسید!

تگ H۱: این تگ عنوان اصلی مطلب شما را نشان می دهد و در نظر گوگل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تنها یک h1 در هر صفحه داریم.

تگ H۲: این تک بعد از H1 می آید و بیشترین استفاده را در یک متن، نسبت به تگ های دیگر دارد. تمامی تیترهای اصلی در یک مطلب با این تگ نشان داده می شود و برای تشخیص کلیدواژه های مطلب شما در نزد گوگل به کار می رود. پیشنهاد می کنیم در این تگ از کلمه کلیدی و عبارتهای مترادفش استفاده کنید. این کار تاثیر زیادی روی سئو می گذارد.

تگ های H3، H4، H5، H۶

همان طور که گفتیم از این تگ ها هم برای زیرعنوان های تگ های قبل استفاده می شود. اگر مطلب شما طولانی استف شک نکنید که باید تعدادی از عناوین و تگ هایش از این دسته باشد. در نظر داشته باشید که استفاده از همه ی تگ ها الزامی نیست و مطابق نیازتان باید این کار را انجام دهید.

کلام آخر

در نظر داشته باشید که حتی کوچکترین نکات در متون صفحاتتان می تواند تاثیر بسیار زیادی روی سئو و دیده شدن برندتان داشته باشد! آنها را دست کم نگیرید.

0 پاسخ
دیدگاه خود را ثبت کنیدWant to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *