کلمات کلیدی سئو

آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی در سئو

آموزش بهترین یافتن کلمات کلیدی، احتمالا همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید و شما را به این مقاله کشانده است! انتخاب کلمات کلیدی سئو و استخراج کلمات کلیدی یک سایت، همان چیزی است که به عنوان یک کارفرما و یا متخصص سئو شدیدا به آن نیاز دارید. در واقع این مسئله پیش نیاز انجام عملیات بهینه سازی سایت یا سئو (SEO) است که باید به خوبی در مورد آن اطلاع داشته باشید.

اگر می خواهید در زمینه سئو و بهینه سازی سایت قدرتمند وارد شوید و انتخاب کلمات کلیدی سئو را به گونه ای انجام دهید که برای شما پولساز شود، بهتر است که تا انتهای این مقاله همراه من باشید. علاوه بر این موضوعات به شما توضیح خواهم داد که منظور از کلمات کلیدی چیست و جایگاه کلمات کلیدی در سئو چیست؟ در ادامه به شما خواهم آموخت که در این زمینه چکار کنید.

کلمات کلیدی سئو

کلمات کلیدی در سئو چیست؟ منظور از کلمات کلیدی چیست؟

شاید قبل از پرداختن به آموزش پیدا کردن کلیدواژه های پول ساز، بهتر است اصلا به این سوال جواب دهیم که مفهوم این کلمات و جایگاهشان در سئو چیست؟ اگر بخواهیم به صورت خلاصه به این سوال جواب بدهم، باید بگویم که کلیدواژه همه آن چیزی است که مبنای سئو را تشکیل می‌دهد و بدون آن سئو هیچ معنایی ندارد!
اگر در مورد این کلیدواژه ها هیچ اطلاعی نداشته باشید، احتمالا نمی‌دانید که من چه می‌گویم؟ شما چگونه این مقاله را در گوگل پیدا کردید؟ بله درست است شما در مورد پیدا کردن کلیدواژه، کلیدواژه چیست و یا مواردی از این دست جستجو کردید و این مقاله را مشاهده و بر روی آن کلیک کردید تا بدانید که دارم از چه صحبت می‌کنم!

در واقع عبارت هایی که شما در گوگل اقدام به جستجوی آن کردید که نتیجه اش این مقاله شد، کلیدواژه بودند و شما به صورت طبیعی با استفاده از آن ها به این مقاله رسیدید، اما این مقاله چگونه در جایگاهی قرار گرفت که شما بر روی آن کلیک کنید؟ جواب شما در این سوال نهفته است که من چکاری انجام دادم که این مقاله توانسته است برای کلیدواژه شما به این جایگاه برسد؟

من مرتبط با کسب و کارم که بر مبنای خدمات سئو و مشاوره سئو بنا نهاده شده است، ابتدا کلیدواژه های مرتبط، پر جستجو و تاثیرگذار را پیدا کرده ام، سپس اقدام به تولید محتوا در این زمینه بر اساس این کلیدواژه‌ها کرده ام. اگر شما تا به اینجای این مقاله را متوجه شده باشید، خیلی سریع خواهید پرسید که چگونه من اقدام به استخراج کلمات کلیدی یک سایت کرده ام؟

پیدا کردن کلیدواژه را در اولویت بگذارید و بعد از آن شروع به سئو کنید!

اگر کسب و کاری دارید و یا سایتی دارید که می‌خواهید توسط یک متخصص سئو، بهینه سازی شود، اولین کاری که این شخص یا خودتان باید انجام بدهید، این است که کلیدواژه های مرتبط با کسب و کارتان را بر اساس اصول و شیوه‌هایی که وجود دارد، پیدا کنید سپس اقدام به بهینه سازی سایت خود در این زمینه بکنید.

بعد از انتخاب کلیدواژه تازه فعالیت های سئو شما شروع می شود و شما به سمت صفحه اول گوگل بر اساس کلمه کلیدی که انتخاب کرده اید، حرکت می‌کنید. دقت داشته باشید که اگر در این زمینه به مشکلاتی برخورد بکنید، تا انتهای کار شما دچار مشکل خواهید بود. در واقع ضرب المثل قدیمی خشت اول گر نهد معمار کج، ثریا دیوار می رود کج در اینجا کاربرد دارد. پس با اصولی که در ادامه آن ها را خواهید آموخت، یاد خواهید گرفت که چگونه کلمات کلیدی پولساز کسب و کار خود را پیدا و اقدام به تولید محتوا بر اساس آن ها بکنید.

چگونه کلمات کلیدی انتخاب کنیم؟ (آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی ثروت ساز)

کلمات کلیدی سئو

برای پیدا کردن کلمات کلیدی باید در نظر داشته باشید که شما نیاز دارید، حتما و به طور قطع با انواع این کلمات آشنا باشید. به صورت کلی کلیدواژه ها را به سه دسته اصلی زیر تقسیم بندی می کنند:

  • کلیدواژه نیاز محور: انتخاب بر اساس نیاز مشتریان هدف به منظور افزایش فروش خدمات و محصولات
  • کلیدواژه اطلاعاتی: هدفمند و پولساز نیستند، اما کاربران زیادی را جذب می‌کنند.
  • کلیدواژه محصول محور: مخاطب مشتری بالقوه است و نرخ تبدیل آن ها شاید بالا نباشد!

کاربران از گذشته تا کنون تغییر رفتارهای زیادی داشته اند. به عنوان مثال شاید کاربرانی که نیاز به خدمات سئو داشته اند، عبارت سئو را جستجو  می کردند، اما امروزه این شیوه به این صورت تغییر کرده است که کاربران به دنبال کلیدواژه های بلندتری مثل خدمات سئو برای سایت شرکتی هستند. این تغییر روند در جستجوها باعث شده است که متخصصان سئو در این زمینه همت بیشتری به خرج بدهند و فرایندهای پیچیده تری برای پیدا کردن کلیدواژه داشته باشند.

مهم ترین روش های پیدا کردن کلمات کلیدی برای سایت

در ادامه مهم ترین روش هایی که می‌توانید در این زمینه را داشته باشید، به صورت خلاصه بیان کرده ام و در مورد آن ها توضیح مختصری داده ام:

تهیه یک لیست جامع از کلمات هدف

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که با استفاده از ابزارهایی مانند گوگل ترندز، Kwfinder، پیشنهادهای گوگل، تحقیق و مصاحبه با افراد در جامعه و … اقدام به تهیه یک لیست جامع از کلمات کلیدی بکنید. این کار را می‌توانید با کمک یک مشاور سئو و یا افراد تیم خود انجام دهید. البته بهتر است در نهایت کلماتی که پیدا کردید را به یک مشاور سئو نشان دهید تا به شما بگوید که کدام کلیدواژه ها مهم تر هستند یا نه؟

در این زمینه با کمک ابزارهای حرفه ای در این زمینه مانند همان kwfinder یا گوگل ترندز باید تشخیص دهید که این کلیدواژه ها به چه میزان جستجو می شوند! این نکته را در نظر داشته باشید که یک کلمه کلیدی نیاز محور که هدفش فروش خدمات و یا محصولات است، شاید در ظاهر کم جستجو شود، اما در نهایت باعث می شود، اما نرخ تبدیل افراد به مشتری در این کلیدواژه ها بالاست!

در ابتدا بهتر است که یک لیست طولانی تهیه کنید و با کمک این ابزارها و یک متخصص سئو تنها ۱۵ تا ۲۵ کلیدواژه اصلی مرتبط با کسب و کار خود را پیدا کنید تا بر اساس آن ها اقدام به انجام مراحل بعدی بکنید!

کلمات کلیدی سئو

با کلمات کلیدی منتخب، کلمات کلیدی طولانی تری بسازید!

همانطور که گفتیم مردم دیگر مانند گذشته از کلیدواژه های خاصی استفاده نمی کنند، بلکه در این شیوه ها با جستجوی عبارت های طولانی تر می خواهند به هدف خود برسند. برای این که در این زمینه موفق شوید، لازم است که حتما خودتان هم دست به کار شوید و عبارات طولانی تری بسازید.

فرض کنید که کلیدواژه اصلی شما که بر اساس مطالب بالا انتخاب کردید، “کلمات کلیدی” است، در این زمینه می‌توانید، عبارت های زیر را بسازید:

  • انتخاب کلمات کلیدی سئو
  • آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی
  • چگونه کلمات کلیدی انتخاب کنیم
  • کلمات کلیدی در سئو چیست
  • منظور از کلمات کلیدی چیست
  • استخراج کلمات کلیدی یک سایت

برای این کار بهتر است که جدا از نظرات شخصیتان از گوگل ساجسشن (Google Suggestions) هم بهره بگیرید چرا که بدون این کار به احتمال زیاد، عبارت هایی که بدست می‌آورید، تنها یافته های ذهنی شما هستند که دیگر افراد به دنبال آن نیستند. در واقع شما عبارت های کلیدی بی ارزش ساختید.

برای عنوان ها یا Heading های محتوای خود هم کلیدواژه پیدا کنید

بعد از این که در نظر گرفتید که برای کدام کلیدواژه ها باید در صفجه اول گوگل باشید، باید به دنبال کلمات کلیدی برای عناوین داخلی مقاله خود باشید. عناوین شما هم باید کاملا سئو شده باشند، پس به آن ها توجه کافی داشته باشید. در این زمینه توجه به عبارت های طولانی که خودتان ساخته اید و یا بر اساس پیشنهاد های گوگل انتخاب کرده اید، می تواند گزینه ی مناسبی باشد.

در واقع هر چقدر در محتوای خود بتوانید، نیاز کاربران را بهتر پاسخ دهید و از کلمات کلیدی استفاده کنید، در نهایت خواهید توانست که مخاطبان بسیار بیشتر را جذب کسب و کار خود بکنید.

در این زمینه اگر نیاز به راهنمایی دارید و یا می خواهید بدانید که چگونه به صورت کاملا تخصصی بر اساس ابزارهای پیشرفته کلیدواژه های منتخب کسب و کار خود را پیدا کنید و برای آن ها یک استراتژی منظم تدوین کنید، می توانید با من از طریق این صفحه تماس بگیرید.

کلمات کلیدی سئو

رقابت همان عامل زمانبری است که بیاید به آن توجه شود

اگر در زمینه کلیدواژه های اطلاعات کافی داشته باشید، می دانید که برای بدست آوردن رتبه خوب در کلیدواژه ها لازم است که حتما در نظر داشته باشید که شما باید میزان رقابت را در نظر بگیرید! برای کلمات کلیدی که در آن ها، میزان رقابت بسیار بیشتر است، رسیدن به صفحه اول موتور جستجو کمی سخت تر است. پس صبور باشید و دست از تلاش در این زمینه بر ندارید.

اگر در این زمینه هم شما سوالات وتجربیاتی دارید، می‌توانید در بخش نظرات با من به اشتراک بگذارید تا در سریع ترین زمان پاسخگوی شما باشم.

اسماعیل سحاب
فالووم کنید
0 پاسخ
دیدگاه خود را ثبت کنیدWant to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.