سوشیال سیگنال (Social Signal)

سوشیال سیگنال چیست و سئو

به مجموعه اقدامات، فعالیت‌ها و کارهایی که افراد در شبکه‌های اجتماعی در رابطه با سایت و یا برند شما انجام می‌دهند، سوشیال سیگنال یا به انگلیسی Social Signal گفته می‌شود که تاثیر آن بر روی سئو و بهینه سازی سایت شما شاید شما را حیرت زده کند. اقداماتی که کاربران در این زمینه می‌توانند، انجام دهند می‌تواند شامل اشتراک گذاری پست‌های اکانت شما در شبکه‌های اجتماعی، لایک کردن، کامنت، ریتوییت کردن و … باشد.

این روزها دیگر شبکه‌های اجتماعی تنها برای دست به دست کردن اخبار و به اشتراک گذاشتن سبک زندگی نیستند، بلکه تاثیرات بسیار بیشتری بر روی زندگی ما دارند که باید آن‌ها را جدی بگیریم! تاثیراتی که باید توسط ما کاملا جدی گرفته شود، اما در این زمینه به عنوان صاحب یک کسب و کار، یک دیجیتال مارکتر و حتی تولید کننده محتوا در این زمینه چه نقشی می‌توانید، داشته باشید؟

شما هم اگر از راه حل‌هایی در این زمینه مطلع باشید، خواهید توانست که کسب و کار خود، میزان فروش و … را رشد دهید. کافی است که انتخاب کنید چه چیزی را می‌خواهید. در چند سال اخیر گوگل و دیگر موتورهای جستجو مانند بینگ به این موضوع توجه زیادی می‌کنند.

سوشیال سیگنال (Social Signal)

رابطه سوشیال سیگنال و گوگل یک رابطه پنهانی نیست!

هدف اصلی محبوب ترین موتور جستجو دنیا یعنی گوگل این است که بتواند بهترین و مرتبط ترین محتواها را به کاربران خود ارائه دهد. این کار باعث شده است که الگوریتم های گوگل به وجود بیایند! الگوریتم‌هایی که هر کدام دارای دنیای متفاوتی با یکدیگر هستند و شما می‌توانید از آ‌ن‌ها در کسب و کار خود استفاده کنید تا به موفقیت برسید.

هنگامی که یک محتوا از سایت شما به اشتراک گذاشته می‌شود و لایک یا کامنت دریافت می‌کند، گوگل متوجه می‌شود که این محتوا حتما دارای اهمیت بالایی بوده است که این افراد در مورد آن نظر داده اند و آن را پسندیده اند. در این زمینه گوگل متوجه می‌شود که باید در رتبه بندی‌های خود تجدید نظر کند و از محتوای شما در رتبه‌های بالاتر استقبال کند.

سوشیال سیگنال (Social Signal)

اگر بخواهیم یکی از نمونه‌های این سوشیال سیگنال را برای شما بیان کنیم، همکاری توییتر و گوگل می‌تواند مثال خوبی پیش باشد. چندی پیش بود که همکاری این دو شرکت بزرگ با یکدیگر شروع شد و همین موضوع باعث شد که مسئله سوشیال سیگنال بسیار جدی تر از گذشته بشود.

کدام شبکه‌های اجتماعی می‌توانند سیگنال‌های اجتماعی را ارسال کنند؟

اگر شما هم به دنبال شبکه‌های اجتماعی هستید که بتوانید سوشیال سیگنالش در این زمینه قوی عمل کند، باید بدانید که چه شبکه‌هایی اجتماعی در این زمینه وجود دارند که می‌تونید از آن‌ها استفاده کنید. در واقع تمامی رفتارهای هر شبکه اجتماعی هم مهم نیست. به موارد زیر توجه کنید تا در این زمینه متوجه اصل موضوع شوید:

  • مجموع سیگنال های شبکه اجتماعی فیس بوک (Facebook) شامل لایک ها، کامنت ها و تعداد دفعات به اشتراک گذاری است.
  • مجموع سیگنال های شبکه اجتماعی پینترست، می‌تواند شامل تعداد اشتراک، فالوورها، پین ها و … باشد.
  • مجموع سیگنال‌های شبکه اجتماعی توییتر شامل تعداد اشتراک، تعداد ریتوییت، کامنت ها و … است!

دلیل اهمیت social Signal در سئو به زبان ساده

اگر بخواهیم خیلی راحت در این باره توضیح دهیم که چرا سیگنا‌ل‌های شبکه های اجتماعی در سئو اهمیت دارد، باید به شما بگوییم که افزایش سیگنال‌های شبکه های اجتماعی می‌توانند نشان دهند که سایت شما دارای یک مدیریت قوی است و کاربران از محتوای آن لذت می‌برند که آن را لایک می کنند و یا به اشتراک می گذرانند!

سوشیال سیگنال برای کسب و کارهای نوپا

اگر کسب و کار نوپایی دارید، باید به دنبال جمع کردن این سیگنال‌ها در شبکه‌های اجتماعی باشید. این کار را می‌توانید با راه اندازی کمپین‌های مختلف انجام دهید. نتیجه این کار باعث می‌شود که شما در نهایت به موفقیتی که می‌خواستید برسید و کسب و کار خود را در زمینه‌ی مورد نظر خود رشد دهید. هنوز هم کسب و کارهایی وجود دارند که می‌خواهند با فروش چنین چیزهایی از شما سود کسب کنند، اما در نظر داشته باشید که سوشیال سیگنال تنها زمانی جواب می‌دهد که به صورت طبیعی انجام شده باشد.

گوگل با الگوریتم های جدیدش کاملا متوجه می‌شود که کدام یکی از سیگنال ها واقعی و کدام بدون واقعیت است! شما بهتر است به دنبال کمپین های خلاقانه و انسان دوستانه باشید که در این زمینه می‌توانند باعث ارسال سیگنال های بسیار زیادی بشوند. در ادامه به شما چند روش خوب و رایگان برای دریافت Social Signal را معرفی می‌کنم.

سوشیال سیگنال (Social Signal)

بهترین روش‌های دریافت Social Signal چیست؟

اگر می‌خواهید که به صورت رایگان سیگنال‌های شبکه اجتماعی خود را افزایش دهید، می‌توانید از روش‌های زیر برای این کار استفاده کنید:

ارسال پست‌های روزانه: شما می‌توانید به صورت روزانه در شبکه‌های اجتماعی مربوط به کسب و کار خود پست بگذارید! این کار باعث می‌شود که کسب و کار به خوبی رشد کند و برند شما در حال پیشرفت‌های اساسی باشد.

استفاده از عکس و ویدیو: استفاده از عکس و ویدیو یکی از کارهایی است که شما می‌توانید انجام دهید برای این کار لازم است که عکس‌ها و فیلم‌های با کیفیتی منتشر کنید.

با مخاطبان خود در ارتباط باشید: ممکن است که مخاطبان شما صحبت، انتقاد و یا نظری داشته باشند! مشکلی نیست، سعی کنید به هر طریقی که می‌توانید با آن‌ها در ارتباط باشید.

مسابقه برگزار کنید: یکی از کارهای دیگری که در این زمینه می‌توانید انجام دهید و سوشیال سیگنال خود را افزایش دهید، این است که مسابقه برگزار کنید. برگزاری مسابقه می‌تواند شیوه بسیار خوبی برای بهبود فرآیند کسب و کار شما باشد.

با سایر برندها همکاری کنید: شما می‌توانید با سایر برندهایی که در حوزه های دیگر مشغول به فعالیت هستند، اقدام به تبادل لینک یا محتوا کنید. این کار باعث می‌شود که تا حد زیادی سوشیال سیگنال شما بیشتر شود.

در همه‌ی شبکه‌های اجتماعی فعالیت خود را گسترش دهید: در تمامی شبکه‌های اجتماعی مرتبط با کسب و کارتان فعالیت داشته باشید. در این شبکه‌ها می‌توانید اطلاعات، فیلم و عکس را بروز رسانی کنید. در این زمینه بهتر است که فعالیت‌های خود را تا حد زیادی بهبود ببخشید.

نتیجه گیری

بهتر است که برای کارهای خود و فعالیت های افزایش سوشیال سیگنال خود با یک برنامه ریزی دقیق جلو بروید. در این زمینه کمک گرفتن از فرد یا افرادی که در تعیین استراتژی می‌توانند به شما کمک کنند، گزینه‌ ی بسیار خوبی است که باید آن را جدی بگیرید. همچنین می‌توانید در این زمینه با فرد یا افرادی که به تحت عنوان مشاور سئو فعالیت می کنند، مشورت کنید. در این زمینه اگر نظر یا سوالی دارید، می‌توانید در بخش نظرات با من و دیگران مطرح کنید.

اسماعیل سحاب
فالووم کنید
0 پاسخ
دیدگاه خود را ثبت کنیدWant to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.