راهکارهای افزایش فروش در کسب و کارهای مختلف

فرقی ندارد دارنده یک کسب و کار جدید باشید یا قدیمی، در هر صورت افزایش فروش و در نتیجه افزایش درآمد از مهم‌ترین اهدافی است که به دنبال دستیابی به آن هستید.
همه ما از همان روزهای اولی که کسب و کار خود را راه اندازی می‌کنیم به دنبال راهی می‌گردیم که با استفاده از آن بتوانید درآمد خود را چندین برابر کنیم. همین موضوع باعث می‌شود تا افزایش فروش اینترنتی و حضوری متقاضیان بسیاری زیادی داشته باشد. جهت افزایش فروش لطفا اطلاعات تماس خودتان را در کادر زیر وارد کنید تا با شما تماس بگیریم.

(Required)
Hidden
Hidden
Hidden
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم به بررسی روش‌هایی که باعث می‌شود فروش بیشتری را تجربه کنید، بپردازیم. بنابراین اگر در پی افزایش فروش و درآمد خود هستید، مطالعه این مطلب را به زمان دیگری موکول نکنید.

مهم‌ترین روش‌های افزایش فروش با تبلیغات آنلاین

در جهان امروز که تقریبا بیش از نود درصد افراد به تکنولوژی و اینترنت دسترسی دارند، غافل شدن از تبلیغات آنلاین می‌تواند مانع از پیشرفت کسب و کار شما شود. بنابراین اگر می‌خواهید در بازی رقابت از سایر رقبا خود عقب نمانید لازم است تا اقدامات تبلیغاتی لازم را انجام دهید.

عوامل موثر در افزایش فروش یا ارائه خدمات راهکارهایی برای فروش بیشتر عوامل موثر در افزایش فروش تکنیک های افزایش فروش راه های افزایش فروش اینترنتی افزایش فروش فروشگاه اینترنتی برای افزایش فروش چه کنیم

مزایای افزایش فروش با تبلیغات آنلاین

  • اندازه گیری آسان
  •  نتایج بلند مدت و ارزان
  • هدف قراردادن مخاطبان کلیدی
  • مقرون به صرفه و با سرعت
  • دسترسی بیشتر و فراگیری
  • خصلت چند رسانه‌ای
  • ارتباطات بین مخاطبان

معایب افزایش فروش با تبلیغات آنلاین

  • وابسته به فناوری
  • رقابت جهانی
  •  تماس چهره به چهره محدود

در ادامه چند روش تبلیغاتی آنلاین که می‌تواند به افزایش فروش اینترنتی شما کمک کند را معرفی خواهیم کرد. برخی از این روش‌ها به شرح زیرند:

یک وب سایت حرفه‌ای راه اندازی کنید

اگر به دنبال یک راهکار افزایش فروش اینترنتی هستید که در دراز مدت نتایج درخشانی را برای شما حاصل کند، توصیه می‌کنیم یک وب سایت حرفه‌ای برای افزایش فروش خود راه اندازی کنید.
با داشتن یک وب سایت حرفه‌ای این شانس را خواهید داشت که کسب و کار خود را به جامعه هدف بیشتری معرفی کنید. همچنین از این طریق می‌توانید برندسازی بهتری و آسان‌تری انجام دهید. بدون صرف هزینه‌های بالا مشتریان بیشتری را کسب و فروش خود را توسعه دهید.
از مهم‌ترین مزایا داشتن وب سایت شخصی می‌توان به کاهش هزینه‌‌های ناشی از اجاره مغازه و راه اندازی کسب و کار حضوری اشاره کرد. این نوع کسب و کارها به افراد اجازه خواهد داد که بدون هیچ گونه محدودیتی که موقعیت مکانی یا زمانی برای آن‌ها به وجود آورده است، نسبت به خرید اجناس دلخواه خود یا دریافت خدمات بپردازند.
سوالی که پیش می‌آید این است که آیا تنها با راه اندازی یک وب سایت می‌توان فروش خود را افزایش داد؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم که قطعا خیر. راه اندازی یک وب سایت حرفه‌ای اولین قدم برای حضور در گوگل است.
پس از اینکه ساخت وب سایت به اتمام رسید نیاز است تا فرایند سئو را آغاز کنید. سئو به مجموعه تکنیک‌هایی گفته می‌شود که برای بهینه سازی وب سایت‌ها انجام می‌گیرد. مهم‌ترین هدفی که سئوکارها به دنبال دست یافتن به آن هستند، دریافت رتبه‌ اول گوگل و افزایش ترافیک سایت است. دستیابی به این هدف نیازمند تولید محتوا مفید و یونیک، رعایت اصول سئو و لینک سازی است.

بهینه سازی موتور جستجو(سئو)

سئو یا بهینه سازی وبسایت مجموعه اقداماتی است که توسط کارشناس سئو در داخل وب سایت شما انجام می‌شود تا محصولات و خدمات شما در در صفحه نتایج موتورهای جستجو دیده شود. این مجموعه از اقدامات در سه سطح صورت می گیرد سئو تکنیکال، سئو داخلی و  سئو خارجی.

بهینه سازی موتور جستجو(سئو)
این نوع از تبلیغات به دلیل اینکه کاربر با استفاده از کلمه هایی که در موتورهای جستجو نظیر گوگل سرچ می کند و داخل وب سایت شما می آید از بهترین نوع تبلیغات آنلاین بوده و برگشت از هزینه تبلیغات خوبی دارد.

مزایای افزایش فروش با سئو

  • آگاهی از برند را افزایش می دهد.
  • ارزش بلند مدت ارائه می کند.
  • سرنخ های بیشتری ایجاد می کند.
  • تجربه کاربری را افزایش می دهد.
  • اعتبار و اعتماد ایجاد می کند
  • ترافیک ارگانیک را بهبود می بخشد
  • افزایش فروش
  • امکان سنجش سئو
  • عدم نیاز به پرداخت هزینه بابت هر کلیک
  • کاربران اعتماد بیشتری به آن دارند

معایب افزایش فروش با سئو

  • آنی نبودن نتایج و زمان بر بودن سئو
  • بازگشت سرمایه سریع نیست
  • لزوم سرمایه‌گذاری سنگین در رقابت‌های بالا
  • الگوریتمی بودن
  • امکان جریمه شدن توسط موتورهای جستجو
  • هیچ تضمینی وجود ندارد
  • نیاز به تلاش مداوم دارد

در صورتی که بخواهید برای کسب وکارتان سئو انجام دهید می توانید لیست قیمت  و پلن های سئویی آژانس دیجیتال مارکتینگ سحاب را در جدول زیر مشاهده کنید.

لیست خدمات

پلن پایه 

پلن استاندارد

پلن پیشرفته

تعداد کلمات کلیدی تجاری

۲

۳

۵

سختی کلمات 

آسان 

متوسط 

سخت

تعداد سیلاب کلمات کلیدی

۴-۵

۳-۴

۲-۳

مدت انجام پروژه

۶ ماه

۸ ماه

۱۲ ماه

گزارش دهی 

ماهانه

ماهانه

ماهانه

قیمت ماهانه(تومان)

۶ میلیون

۱۰ میلیون

۱۵ میلیون

;

با استفاده از گوگل تبلیغ کنید.

گوگل این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که با خرید تبلیغات گوگلی به افزایش فروش دلخواه خود دست یابند. بنابراین اگر دوست دارید وب سایت شما بازدید کنندگان بیشتری داشته باشد، و از این طریق بتوانید مشتریان خود را افزایش دهید، استفاده از تبلیغات گوگلی می‌توان برای شما گزینه مناسبی باشد.

با استفاده از گوگل تبلیغ کنید.
به عبارتی می‌توان گفت با استفاده از تبلیغات گوگل این امکان برای شما وجود دارد که فرایند سئو را در مدت زمان کوتاه‌تری طی کنید و سریع‌تر فروش‌های بالا را تجربه کنید.

مزایای افزایش فروش با تبلیغات گوگل

  • نمایش سریع در صفحه اول گوگل
  • نمایش تبلیغات بر اساس کلید واژه
  • تعیین و تنظیم عوامل متعدد(زمان، تاریخ و…)
  • امکان دریافت گزارشات آماری و تحلیل لحظه ای
  • در نظر گرفتن بودجه معین
  • هدف‌گیری دقیق براساس علاقه و نیاز مخاطب
  • افزایش فروش در کوتاه‌ترین زمان
  •  ایجاد و افزایش آگاهی از برند
  • بازگشت هزینهٔ تبلیغات
  • هدف‌گیری مجدد
  • تعریف انواع تبلیغات ریسپانسیو
  • امکان اندازه گیری نرخ تبدیل

مزایای افزایش فروش با تبلیغات گوگل

  • گرانی خدمات گوگل ادوردز به دلیل دلار
  • عدم توجه به سئو
  • قابلیت فیلتر شدن گوگل ادز
  • عدم نمایش با تمام شدن بودجه
  • راه حل مناسبی برای طولانی مدت نیست
  • برخی مواقع هزینه‌ی بیشتری نسبت به سئو دارد
  • وجود محدودیت راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در ایران به دلیل تحریم‌ها و ساسپند شدن اکانت

در صورتی که می خواهید از طریق تبلیغات گوگل کسب اعتبار کنید و افزایش فروش داشته باشید، از طریق راه های ارتباطی تماس بگیرید با فرم زیر را پر کنید.

(Required)
Hidden
Hidden
Hidden
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

افزایش فروش با تبلیغات بنری

بنرها تبلیغات مستطیلی خلاقانه‌ای هستند که در امتداد بالا، کنار یا پایین یک وب‌سایت نشان داده می‌شوند، که ترافیک را به سایت اختصاصی تبلیغ‌کننده هدایت کنند، آگاهی ایجاد کنند و توجه کلی به برند را ایجاد کنند. این نوع تبلیغات آنلاین به سبک بنر تصویری نوعی تبلیغات نمایشی است.

حتما بخوانید:  استراکچر دیتا(Structured data) چیست؟

افزایش فروش با تبلیغات بنری

تبلیغات بنری می توانند تبلیغات ایستا یا پویا باشند که به صورت استراتژیک در یک وب سایت قرار می گیرند تا توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کنند. از طریق تبلیغات بنری، برندها می توانند برند خود را تبلیغ کنند و همچنین بینندگان را به بازدید از وب سایت تشویق کنند. مانند سایر اشکال تبلیغات آنلاین، برندها به دلایل زیادی از تبلیغات بنری استفاده می کنند. هدف یک برند ایجاد آگاهی از برند، ایجاد کلیک های بیشتر یا هدایت ترافیک به وب سایت برند باشد، تبلیغات بنری می تواند در تحقق اهداف تجاری یک برند موثر باشد.

مزایای تبلیغات بنری

  • ایجاد آگاهی از برند
  • امکان هدف گیری مخاطبان خاص
  • سنجش میزان اثربخشی
  • افزایش ترافیک
  • امکان جمع آوری لید
  • افزایش فروش
  • هدف‌گیری مجدد

معایب تبلیغات بنری

  • تبلیغات بنری نرخ کلیک پایین‌تری دارد
  • عدم نمایش با تمام شدن بودجه

 

در لینکدین حضور فعالی داشته باشید.

 بالا بردن فروش ترفندهای افزایش فروش روش افزایش فروش راهکار افزایش فروش اینترنتی بالا بردن فروش اینترنتی راهکارهای افزایش فروش آنلاین روش افزایش فروش اینترنتی

حضور در لینکدین یک روش افزایش فروش و خدمات است که در سالیان اخیر علاقه مندان زیادی را به خود اختصاص داده است. با حضور در این شبکه اجتماعی و ساخت یک صفحه شخصی مرتبط با کسب و کار خود می‌توانید اعتبار شغل خود را چندین برابر کنید؛ و از این طریق فروش بیشتری را تجربه کنید.
متخصصانی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند، توصیه می‌کنند حضور در لینکدین را جدی بگیرید. چرا که از این طریق می‌توانید حتی داشتن مشتری‌های فرا مرزی را نیز تجربه کنید.
برای اینکه حضور شما در این شبکه اجتماعی مفید باشد، لازم است تا با متخصصان حوزه‌های مرتبط با کسب و کار خود ارتباط مفیدی برقرار کنید.

یک پیج کاری در اینستاگرام راه اندازی کنید.

اینستاگرام یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی جهانی است که تقریبا از هر کجای جهان مخاطب دارد. اگر محصولی برای فروش یا خدماتی برای ارائه دارید بهتر است هر چه سریع‌تر حضور حرفه‌ای خود را در این شبکه اجتماعی آغاز کنید.
سعی کنید با تولید محتوا کاربردی و انتشار پست‌‌ها و استوری‌های مفیدی که نرخ تبدیل بالایی دارد، مخاطبین هدف خود را جذب کنید. تمرکز خود را بیشتر بر روی افزایش کیفیت پست‌ها و استوری‌های خود بگذارید تا بتوانید دنبال کننده‌های بیشتر را مجذوب خود کنید.
این نکته را در نظر داشته باشید که هر چه مخاطبین هدف شما بیشتر باشد یا به عبارتی دنبال کننده‌های بیشتری داشته باشید، بالا بردن فروش نیز برای شما آسان‌تر است.
اگر می‌خواهید در اینستاگرام فعالیت حرفه‌ای خود را به منظور رونق کسب و کارتان آغاز کنید لازم است تا این چند نکته را در نظر داشته باشید:

  •  پیج کاری شما به هیچ عنوان نباید شخصی باشد.
  • استفاده از هشتک‌های مرتبطی که می‌تواند پست‌های شما را به افراد بیشتری نشان دهد، غافل نشوید.
  • پست و استوری‌های مرتبط بگذارید و برنامه مشخصی برای بهبود فروش از طریق پیج اینستاگرام خود داشته باشید.

یک کانال در تلگرام راه اندازی کنید.

یکی دیگر از راهکارهای افزایش فروش آنلاین حضور در تلگرام و تبلیغ در این شبکه اجتماعی پرطرفدار است. اگر چه تلگرام نسبت به اینستاگرام مخاطبان کمتری دارد اما این بدین معنی نیست که حضور فعال شما در این شبکه و راه اندازی کانالی مرتبط با کسب و کارتان در این عرصه کاربرد چندانی ندارد.
تنها کافی است شش ماه تا یک سال در این شبکه اجتماعی حضور فعال داشته باشید. یک کانال مرتبط با کسب و کار خود راه اندازی و تولید محتوا مفیدی انجام دهید. آنگاه متوجه خواهید شد که این روش افزایش فروش اینترنتی می‌تواند تأثیرگذاری بسیاری برای شما داشته باشد.
متخصصان بر این باورند که بالا بردن فروش اینترنتی با کمک تلگرام یکی از کم هزینه‌ترین روش‌های تبلیغات آنلاین است.

کسب و کار خود را با استفاده از تیزر تبلیغاتی معرفی کنید.

امروزه افراد ترجیح می‌دهند به جای مطالعه متون مختلف فیلم ببینند. شما می‌توانید از این فرصت در جهت افزایش فروش اینترنتی استفاده کنید.
شرکت‌های بسیاری در ایران و جهان وجود دارند که می‌توانند با ساخت تیزر تبلیغاتی شما را به اهدافتان برسانند. با معرفی کسب و کار خود به وسیله یک تیزر زیبا و خلاقانه مشتریان شما به طور قابل توجه‌ای افزایش خواهند یافت.
توصیه ما به تمامی افراد متقاضی افزایش فروش که تا پیش از این نسبت به ساخت تیزرهای تبلیغاتی موثر نپرداخته‌اند، این است که همین حالا برنامه ریزی‌های خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که در اولین فرصت یک تیزر مفید برای کسب و کار خود داشته باشید.
لازم به ذکر است که تیزرهای تبلیغاتی خود را به چندین دسته تقسیم بندی می‌شوند که هر کدام ممکن است هزینه متفاوتی برای شما داشته باشند.

یک لوگو جذاب برای کسب و کار خود بسازید.

یکی دیگر از ترفندهای افزایش فروش که می‌تواند به طور مستقیم بر روی شهرت کسب و کار شما تاثیر بگذارد، ساخت یک لوگو حرفه‌ای است. لوگو شما باید به صورت غیر مستقیم جایگاه شما را در ذهن مخاطب تثبیت کند.
تقریبا می‌توان گفت تمامی کسب و کارهای آنلاین موفق به وسیله یک لوگو حرفه‌ای شناخته می‌شوند. در واقع بدون وجود لوگو کسب و کار شما مسیر بیشتری را برای رسیدن به شهرت باید طی کند.

ایمیل مارکتینگ را جدی بگیرید.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از کم هزینه‌ترین و همچنین قدیمی‌ترین راه‌ها برای بالا بردن فروش است. شما با استفاده از این روش می‌توانید بدون اینکه هزینه زیادی را صرف کنید مشتریان واقعی خود را پیدا کنید. اگر کیفیت خدمات و کالاهای فروخته شده توسط شما نسبت به سایر رقبا بیشتر شود، مشتریان موقت شما به مشتریان دائمی تبدیل خواهند شد.
متخصصان توصیه می‌کنند که حتما در کنار استفاده از سایر روش‌هایی تبلیغ اینترنتی، ایمیل مارکتینگ را جدی بگیرید تا از این طریق بتوانید تاثیرگذاری دیگر شیوه‌های تبلیغاتی را نیز چندین برابر کنید.

مزایای بازاریابی ایمیلی

  • نرخ بازگشت سرمایه (ROI) بالا
  • اثربخشی آنی
  • سریع و مقرون به صرفه
  • ایمیل‌های سفارشی
  • تحلیل رفتار مشتری(پیگیری کردن (Track))
  • انتقال مستقیم پیام
  •  بستر نشر محتوا
  • راه‌اندازی سریع و آسان
  • هزینه و زمان کمتر
  • قابلیت شخصی‌سازی

مزایای بازاریابی ایمیلی

  • امکان اسپم شدن
  • ایمیل‌های دریافت نشده
  • مشکلات مربوط به طراحی ایمیل

در واتس آپ به تبلیغ بپردازید.

با در دست داشتن یک بانک شماره می‌توانید مشتریان زیادی را از طریق واتس اپ جذب کنید. پاسخ ما به آن دسته از افرادی که سرمایه زیادی برای تبلیغات اینترنتی گسترده ندارند، و این سوال را مطرح می‌کنند که برای افزایش فروش چه کنیم، این است که به تبلیغ در واتس اپ بپردازید.
تنها هزینه لازم برای تبلیغ در اپلیکیشن واتس اپ، هزینه ناشی از خرید بانک شماره‌ها است.
البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که تبلیغات از این طریق نیز نیازمند در نظر گرفتن یک سری اصول است که بدون توجه به آن نمی‌توانید تأثیرگذاری لازمی داشته باشید. به عنوان مثال پیام تبلیغاتی شما باید به گونه‌ای تنظیم شود که قابلیت افزایش فروش را داشته باشد. در غیر این صورت این روش تبلیغاتی نیز نمی‌تواند موثر واقع شود.

با استفاده از فیسبوک مارکتینگ کسب و کار خود را به سراسر جهان معرفی کنید.

بزرگ فکر کنید و بزرگ بخواهید. بزرگ خواستن باعث می‌شود تا تلاش شما دو چندان شود. هیچ گاه به کم راضی نشوید. حالا که فرصت معرفی کسب و کار خود بدون محدودیت‌های مکانی را یافته‌اید، چرا کسب درآمد جهانی نداشته باشید؟
فیسبوک یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی جهانی است که با دارا بودن کاربران بسیاری در سراسر جهان امکان تبلیغات موثر و کسب مشتری را برای شما فراهم کرده است.
یکی از تکنیک‌های افزایش فروش که به صورت رایگان قابل اجرا است، ساخت یک صفحه در فیسبوک است. شما با ساخت یک اکانت و تولید محتوا موثر و حضور پررنگ در این شبکه اجتماعی این امکان را خواهید یافت که افزایش فروش اینترنتی فوق العاده‌ای را تجربه گر باشید.
حتی این امکان برای شما فراهم است که صفحه خود را به یک صفحه تجاری تبدیل کنید و محصولات خود را به طور مستقیم از طریق فیسبوک بفروشید.

حتما بخوانید:  قیمت سئو تضمینی و واقعی چقدر است؟

کسب و کار خود را از طریق اپلیکیشن‌ها تبلیغ کنید.

استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند باعث شده است تا افراد زیادی در سراسر جهان به ساخت اپلیکیشن‌های مختلف بپردازند، و از این طریق کسب درآمد کنند. یکی از راه‌هایی که صاحبان اپلیکیشن برای کسب درآمد بالا در پیش دارند، اپلیکیشن مارکتینگ است. در این روش که با استفاده از گوگل ادز اجرایی می‌گردد، کاربران در هنگام استفاده از اپلیکیشن‌ها با پیام‌های تبلیغاتی که بیشتر در قالب عکس یا ویدیو هستند، روبرو خواهند شد.
از این روش تبلیغاتی می‌توان به عنوان یکی از تکنیک‌های افزایش فروش یاد کرد. البته این نکته را در نظر داشته باشید که برای تجربه یک فروش رضایت بخش باید تمامی عوامل موثر در افزایش فروش فراهم باشند.

تبلیغات ریمارکتینگ را اجرایی کنید.

حتما برای شما نیز پیش آمده است که پس از ورود به وب سایت اعلانی ارسال می‌شود که از شما می‌خواهد اجازه دهید از طریق وب سایت موجود پیام‌هایی برای شما ارسال شود. اگر شما این اجازه را به وب سایت مربوطه دهید، پیام‌های بسیاری از طریق این مجموعه برای شما ارسال خواهد شد که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند‌‌.

تبلیغات ریمارکتینگ
این روش که یکی از موثرترین روش‌های افزایش فروش به صورت اینترنتی است، تبلیغات ریمارکتینگ نام دارد. در این روش تبلیغاتی هدف برند سازی و تبدیل بازدید کنندگان وب سایت به مشتریان دائمی است.
ریمارکتینگ را می‌توان یکی از راهکارهای افزایش فروش که هزینه کمی برخوردار است و به راحتی قابلیت اجرایی دارد، معرفی کرد.

توییتر مارکتینگ را مورد توجه قرار دهید.

در کنار سایر روش‌های افزایش فروش معرفی شده، استفاده از توییتر مارکتینگ می‌تواند نتایج حاصل شده را به طور قابل توجه‌ای افزایش دهید. با تولید محتوا رایگان در این شبکه اجتماعی امکان تبدیل کاربران و بازدیدکنندگان به مشتریان را خواهید داشت.
حتی این امکان برای شما فراهم است که با استفاده از کمپین‌های فروش در این شبکه‌های اجتماعی در مدت زمانی کوتاه فروشی فوق العاده داشته باشید.

شناخت کافی از رفتار مشتریان خود داشته باشید.

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که قبل از برنامه ریزی جهت افزایش فروش باید انجام دهید، مشخص کردن مشتریان است. در این مرحله نیاز است تا شما به عنوان یک فروشنده که قصد دارید کسب و کار خود را رونق بخشید، و مشتریانتان را دو چندان کنید، شناخت کافی از مخاطبان هدف خود داشته باشید.
همین حالا یک قلم و کاغذ مهیا کنید و تمامی کسانی را که ممکن است شما را برای خرید محصول خود انتخاب کنند، لیست کنید. این افراد چند ساله هستند؟ میزان تحصیلاتشان چقدر است؟ بیشتر ترجیح می‌دهند خرید آنلاین را تجربه کنند یا حضوری؟ چه عواملی باعث می‌شود تا از میان مجموعه‌های فعال در بازار شما را انتخاب کنند؟
خرید از مجموعه شما چه مزیتی برای این افراد دارد؟ چگونه می‌توان توجه این افراد را بیشتر به خود جذب کرد؟
متخصصان و روانشناسانی که در زمینه روان شناسی مشتری فعالیت دارند، بر این باورند که شناخت مشتری یکی از مهم‌ترین الزامات برای افزایش فروش و جذب مشتری بیشتر است. در واقع می‌توان گفت اگر شما نتوانید این مرحله را به خوبی پشت سر بگذارید، شانس موفقیت شما در بازار نسبت به سایر رقبا بسیار کاهش پیدا خواهد کرد.

مشکلات حوزه کسب و کاری خود را بشناسید.

در این مرحله شما باید به بررسی مشکلاتی که در حوزه کسب و کارتان وجود دارد بپردازید. چه چیزی باعث رنجش بیشتر مخاطبان هدفتان شده است؟ دلیل عدم رضایت مشتریان از دیگر مجموعه‌های همکار چیست؟ چه خلاهایی در حوزه کاری‌تان وجود دارد؟ آیا مشتری با دریافت خدمات و خرید کالا از مجموعه شما می‌تواند از مشکلات موجود دور بماند یا خیر؟
شما چه راهکاری برای کاهش مشکلات در حوزه کسب و کاری خود دارید؟
شما زمانی می‌توانید از این مرحله با موفقیت عبور کنید که شناخت کافی از مشکلات مشتریان داشته باشید. هدف‌ها و چالش‌های موجود در مسیر تهیه کالا و دریافت خدمات آن‌ها را بشناسید و گونه‌ای برنامه ریزی کنید که این مشکلات تا حدود زیادی با شما حل شود.
فرض کنید دارنده یک استارتاپ اینترنتی هستید که در زمینه فروش اکسسوری زنانه فعالیت دارید. با توجه به سابقه چندین ساله‌ای که در این زمینه دارید، متوجه شده‌اید که یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در حوزه کسب و کاری شما عدم تطابق تصاویر کالا با محصول ارسالی است. در چنین شرایطی می‌توانید به منظور افزایش فروش اینترنتی خود، این تضمین را به مشتریان خود دهید که در صورت عدم تطابق محصول سفارش داده شده و کالا دریافتی می‌توانند نسبت به مرجوع کردن کالا و همچنین دریافت هزینه پرداختی اقدام کنند.

مهم‌ترین روش‌های تبلیغات آفلاین

مهم‌ترین روش‌های تبلیغات آفلاین

بخش زیادی از افزایش فروش شما می‌تواند از طریق تبلیغات آفلاین صورت گیرد. به همین دلیل نمی‌توان از این روش‌هایی تبلیغاتی چشم پوشی کرد. در واقع می‌توان گفت برند شما زمانی به شهرت دلخواه دست می‌یابد که در کنار تبلیغات آنلاین از تبلیغات آفلاین نیز استفاده کنید.

مزایای افزایش فروش با تبلیغات آفلاین

  • چیزی ملموس را به مشتریان ارائه می دهد
  • ایجاد روابط در هنگام ایجاد شبکه
  • به خوبی در کنار بازاریابی آنلاین کار می کند 
  • خلاقیت در تبلیغات

معایب افزایش فروش با تبلیغات آفلاین

  •  اندازه گیری مشکل است
  •  دوره کوتاه اجرا می شود
  • هزینه های بالا
  •  دسترسی محدود

برخی از روش‌های موثر تبلیغات آفلاین به شرح زیرند:

چاپ کردن بروشور

شما می‌توانید با تهیه و تنظیم یک بروشور کسب و کار خود را به مخاطبان هدف معرفی کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که چاپ و تنظیم بروشور نیز برای اینکه تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد باید به صورت حرفه‌ای و اصولی انجام گیرد. به همین دلیل است که توصیه می‌شود برای انجام این مرحله از متخصصان و کاردانانی که در این زمینه فعالیت دارند، کمک بگیرید.

شرکت در همایش‌ها و دورهمی‌ها

یکی دیگر از روش‌های افزایش فروش شرکت در دورهمی‌ها و همایش‌هایی است که در زمینه کسب و کار شما برگزار می‌شود. شما از این طریق می‌توانید ارتباط موثرتری با کسب و کارهای مشابه داشته باشید و از این طریق بهبود لازم را در کسب و کار خود ایجاد کنید.
هر ساله سمینارهای مختلفی در حوزه‌های کاری متنوع برگزار می‌شود که امکان حضور شما در این سمینارها فراهم است.

برگزاری غرفه در نمایشگاه‌ها

برگزاری غرفه در نمایشگاه‌ها

یکی دیگر از روش‌های موثر تبلیغات آفلاین که می‌تواند نقش بسیاری در افزایش فروش شما داشته باشد، برگزاری غرفه در نمایشگاه‌ها است. هر چه نمایشگاه برگزار شده با حوزه کسب و کار شما مرتبط‌تر باشد، امکان تأثیرگذاری نیز بیشتر است.

چاپ کارت ویزیت

یکی دیگر از راهکارهایی که برای افزایش فروش اینترنتی می‌توانید اجرا کنید، چاپ کردن کارت ویزیت‌های جذاب و زیبایی است که کسب و کار شما را به بقیه معرفی می‌کند.

تبلیغ از طریق رادیو، تلویزیون و روزنامه

اگر هزینه کافی برای تبلیغات از طریق رسانه‌های آفلاین را دارید، این روش نیز می‌تواند تأثیرگذاری لازم را در کسب و کار شما داشته باشد. معمولا این روش افزایش فروش نیازمند صرف هزینه نسبتا بالایی است به همین دلیل به کسب و کارهای نوپا و تازه تاسیس پیشنهاد نمی‌شود.

بازاریابی تلفنی را جدی بگیرید.

یکی از راهکارهای افزایش فروش که می‌تواند تأثیرگذاری بسیاری بر روی کسب و کار شما داشته باشد، بازاریابی تلفنی است. در این روش نیاز است تا شما با مخاطبانی که تصور می‌کنید شناخت کسب و کارتان و دریافت خدمات ارائه دهنده‌تان برای آن‌ها مفید و جالب است، تماس برقرار کنید. تکنیک‌های بازاریابی تلفنی را بیاموزید، و با استفاده از کلام به گونه‌ای عمل کنید که این افراد به مشتریان دائمی شما تبدیل شوند.
متاسفانه یکی از دلایلی که باعث می‌شود تا افراد بازاریابی تلفنی را زیاد جدی نگیرند، ترس از پس زده شدن است. این در حالی است که حتی اگر فرد مخاطب به مشتری شما نیز تبدیل نشود، شما یک قدم مثبت در جهت شناخت روش‌های موثر بازاریابی برداشته‌اید که می‌تواند بعدها بسیار به دردتان بخورد.
تحقیقات نشان داده است که کسب و کارهای موفق بسیاری به وسیله بازاریابی تلفنی توانسته‌اند افزایش فروش قابل توجه‌ای را تجربه کنند.

حتما بخوانید:  راه‌های افزایش سئو سایت در سال 2023

از تبلیغات محیطی غافل نشوید.

یکی از راهکارهای عملی افزایش فروش استفاده از روش‌های تبلیغات محیطی همچنین نصب پوسترها و بیلبوردها در سطح شهر است. اینگونه تصور نکنید که کسب و کار شما آنلاین است و نیازی به تبلیغات آفلاین ندارد.

تبلیغات محیطی
این نکته را در نظر داشته باشید که بسیاری از مشتریان ممکن است زمان کافی برای حضور در فضای مجازی را نداشته باشند. بنابراین اگر می‌خواهید این مشتریان را از دست ندهید، لازم است تا در کنار روش‌های تبلیغات آنلاین نیم نگاهی نیز به روش‌های موثر تبلیغات آفلاین داشته باشید. در ادامه به بررسی مهم‌ترین روش‌های تبلیغات آفلاین خواهیم پرداخت.

از پیامک مارکتینگ غافل نشوید.

ارسال پیامک‌های تبلیغاتی یکی از موثرترین راه‌هایی است که می‌تواند به افزایش فروش فروشگاه اینترنتی بسیار کمک کند. این روش بر خلاف سایر روش‌های اینترنتی که برای افزایش فروش انجام می‌گیرد با هزینه‌های کم نیز قابل اجرا است. بنابراین اگر قصد دارید با صرف هزینه‌های کم در مدت زمان کوتاهی کسب و کار خود را رونق دهید این روش می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.
آنچه که باعث می‌شود تا اس ام اس مارکتینگ طرفداران بسیاری زیادی به خود اختصاص دهد، عملکرد سریع است. نتایج حاصل شده از این روش تبلیغاتی در زمانی کوتاه قابل مشاهده است.
از آنجایی که بیشتر کاربران در جهان امروز به تلفن‌های همراه دسترسی دارند، تبلیغ کردن از این طریق می‌تواند نرخ تبدیل بسیار بالایی داشته باشد. متخصصان فعال در حوزه تبلیغات اینترنتی بر این باورند که پیامک مارکتینگ یکی از موثرترین راه‌های افزایش فروش اینترنتی است که می‌تواند در تکمیل ایمیل مارکتینگ به کار رود و تاثیرگذاری را چندین برابر کند.

بهترین روش های افزایش فروش با تبلیغات در ایران کدام است؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که توسط دارندگان کسب و کارهای مختلف پرسیده می‌شود این است که مدام یک از روش‌های تبلیغاتی نام برده در ایران تأثیرگذاری بیشتری دارد؟
در واقع این افراد دوست دارند با راهکارهای عملی افزایش فروش آشنا شوند و از این طریق در مدت زمانی کوتاه‌تر به ثروت دلخواه خود دست یابند.
اگر به دنبال یافتن عوامل موثر در افزایش فروش یا ارائه خدمات هستید، این نکته را باید در نظر داشته باشید که تمامی روش‌های تبلیغاتی نام برده به نوبه خود خوب و برتر هستند. هنگامی که از چندین روش به طور همزمان استفاده می‌شود، فروش نیز به طور قابل توجه‌ای افزایش می‌یابد. بنابراین می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که برای ساختن یک برند بسیار قوی لازم است تا تمامی این روش‌های تبلیغاتی در کنار یکدیگر اجرا شوند.
توصیه ما به کسب و کارهای نوپا این است که در ابتدا یک وب سایت برای خود راه اندازی کنند و با استفاده از تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و سئو سعی کنند فروش فوق العاده‌ای را تجربه گر باشند. پس از آن زمان برای اجرایی سایر روش‌های تبلیغاتی وجود دارد.

هزینه تبلیغات آفلاین و آنلاین در ایران چقدر است؟

از آنجایی که روش‌های معرفی شده برای تبلیغات و افزایش فروش با یکدیگر متفاوت هستند، هزینه دریافتی در قبال اجرای آن‌ها نیز با یکدیگر فرق دارد. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بسیاری از این روش‌های تبلیغاتی به صورت رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای نیز قابل اجرا است.
به طور کلی می‌توان گفت هزینه دریافتی در قبال اجرای تبلیغات آنلاین در مقایسه با تبلیغات آفلاین بسیار کمتر است. به همین دلیل نیز امروزه افراد زیادی نسبت به اجرای تبلیغات آنلاین برای برندسازی و پیشبرد کسب و کار خود استفاده می‌کنند.
در کشورمان ایران مجموعه‌های مختلفی به ارائه خدمات در زمینه تبلیغات آنلاین می‌پردازند، به همین دلیل تفاوت‌هایی در تعرفه دریافتی بابت تبلیغات مشاهده می‌شود. آژانس دیجیتال مارکتینگ سحاب یکی از بهترین مراکزی است که می‌تواند به شما کمک کند کسب و کار خود را در مدت زمانی کوتاه‌تر به اوج برسانید، و از این طریق به کسب ثروت بپردازید.

مهم‌ترین عوامل شکست تبلیغات کدامند؟

در این مقاله سعی کردیم در رابطه با مهم‌ترین روش‌های تبلیغاتی برای تجربه فروش بیشتر بپردازیم. نکته حائز اهمیت است که همیشه تبلیغات موثر نخواهد بود. گاهی دیده می‌شود که با وجود تبلیغات گسترده هیچ افزایش فروشی حاصل نمی‌شود. در چنین شرایطی گفته می‌شود که عواملی باعث شده است تا تاثیر تبلیغات خنثی شود. در ادامه قصد داریم به بررسی این دلایل بپردازیم.

پایین بودن کیفیت محصول یا خدمات

مجموعه‌‌ای فروشگاهی را در نظر بگیرید که با وجود پیمودن راه‌های افزایش فروش فروشگاه باز هم نتوانسته است فروش دلخواه خود را تجربه کند. در چنین شرایطی توصیه می‌شود کیفیت محصولات و خدمات ارائه شده را ارتقا دهد.
شما به عنوان دارنده یک کسب و کار نوپا باید به گونه‌ای عمل کنید که مشتریان موقت‌تان به مشتریان دائمی تبدیل شوند. اگر کیفیت محصولات یا خدمات ارائه شده پایین باشد هر فرد تنها یک بار شما را انتخاب خواهد کرد. این موضوع باعث می‌شود تا تبلیغات شما با شکست مواجه شود.

دریافت هزینه بسیار بالا در قبال ارائه خدمات

ارائه خدمات با هزینه بالا یکی دیگر از دلایلی است که می‌تواند تاثیر تبلیغات را به طور قابل توجه‌ای خنثی کند. بنابراین بهتر است تا هزینه‌ای متوسط برای فروش محصولات و ارائه خدمات در نظر بگیرید.
این نکته را در نظر داشته باشید که اگر کیفیت محصولات یا خدمات شما با هزینه دریافتی تناسب نداشته باشد به سرعت مشتریان جذب شده خود را از دست خواهید داد. بنابراین نهایت دقت خود را به کار گیرید تا بالاترین خدمات را با دریافت هزینه‌ای مناسب ارائه دهید.

عدم شناخت مخاطبین هدف

اگر نیازهای مخاطبین هدف خود را به درستی نشناخته باشید، قطعا هزینه خود از بابت تبلیغات را هدر خواهید داد. فرض کنید قصد دارید به فروش کتاب‌های کنکور تجربی بپردازید. اگر اهداف دانش آموزان از خرید این کتاب‌ها را در نظر نگیرید، قطعا فروش زیادی را تجربه نخواهید کرد.
گاهی نیز مکان مناسبی برای تبلیغات انتخاب نمی‌شود. به عنوان مثال اگر کتاب‌های کنکور را در مکانی تبلیغ کنید که بیشتر دانشجویان و شاغلین حاضر هستند، تبلیغ شما خنثی و بی اثر خواهد شد.

عدم تمایز شما نسبت به سایر رقبا

اگر شیوه خدمت رسانی شما نسبت به سایر رقبا متمایز نباشد، کاربر هیچ انگیزه‌ای برای مجزا کردن شما از سایر افراد نخواهد داشت. به عبارتی باید دلیلی وجود داشته باشد که فردی تصمیم بگیرید از میان مجموعه‌های بسیاری که در موزه کاری شما فعالیت دارند، مجموعه‌تان را انتخاب کند. این دلیل می‌توان قیمت مناسب‌تر، کیفیت بالاتر یا خدمت رسانی و پشتیبانی گسترده‌‌تر باشد.
همین موضوع باعث می‌شود تا افرادی که به دنبال تقلید کورکورانه از سایرین هستند، نتوانند افزایش فروش را تجربه کنند، به عبارت دیگر در تبلیغات شکست بخورند.

سخن پایانی
در این مقاله سعی کردیم در رابطه با روش‌های تبلیغاتی که می‌تواند به افزایش فروش منجر شود، صحبت کنیم. روش‌هایی را نیز برای افزایش فروش اینترنتی و حضوری معرفی کردیم که در صورت اجرای درست و اصولی می‌تواند از کسب و کار نوپا شما یک برند قوی و مشهور بسازد.
البته این نکته را نیز در نظر بگیرید که در مسیر سخت و پر پیچ و خم تبلیغات لازم است تا از مجموعه‌های معتبری که در این زمینه فعالیت و سابقه درخشان دارند همچون آژانس دیجیتال مارکتینگ سحاب کمک بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.