محتوای اتوماتیک

تولید محتوای اتوماتیک، Automatically generated content؟

از مهم ترین چالش‌هایی که کسب و کارهای اینترنتی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، افزایش رتبه وب سایتشان در گوگل است. سئوی خوب در گوگل هم می‌تواند به یکی از ساده‌ترین کارها و هم کابوسی برای کسب و کارها تبدیل شود. اگر معیارهای گوگل را با روش‌های درست پیاده‌سازی کنید، همه چیز به نفع شما تمام خواهد شد؛ اما در مقابل کسب و کارهایی هستند که از روش‌های غیر معمول و به اصطلاح تکنیک های کلاه سیاه سئو استفاده می‌کنند. ما در این مقاله یکی از این روش‌ها، یعنی تولید محتوای اتوماتیک و مضرات آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

محتوای اتوماتیک

تولید محتوای اتوماتیک یعنی چه؟

تولید محتوای اتوماتیک ، به محتوایی گفته می‌شود که نویسنده در انتشار و یا نوشتن آن هیچ نقشی ندارد و مطلب تنها توسط برنامه نویسی تولید می‌شود. این نوع محتوا، دارای معنی و مفهوم برای مخاطب نمی‌باشد و تنها برای افزایش رتبه سایت در گوگل تولید می‌شود.

 گوگل هیچ ارزشی برای تولید محتوای اتوماتیک قائل نیست و آن را اسپم به شمار می‌آورد. اگر موتورهای جست و جوی گوگل، متوجه چنین اقدامی در سایت شما شوند، آن صفحه را از نتایج جستجو حذف می‌کند. گاهی هم ممکن است مشمول جریمه‌های سنگین تر شوید.

 تولید محتوای اتوماتیک، روشی که ممکن است ظاهرا و در بازه زمانی کوتاهی شما را به هدفتان برساند؛ اما این شکل از تولید محتوا در نهایت به ضرر شما تمام خواهد شد. پیش از آنکه عیب‌های این روش را مورد بررسی قرار دهیم، لازم است انواع تولید محتوای اتوماتیک را از نظر گوگل بشناسیم:

 

از انواع تولید محتوای اتوماتیک چه می‌دانید؟

در لیست زیر انواع محتواهایی ارائه شده است که گوگل آن‌ها را اسپم به حساب آورده و برای شما ضرر آفرین هستند:

  •         مطلب‌هایی که کپی برداری از وب سایت‌های دیگر هستند که در آنها از کلمات مترادف متن اصلی و یا جا به جایی کلمات اصلی استفاده شده است: در این روش، وبمستران تلاش می‌کنند تا با استفاده از نرم افزارهایی، مترادف کلمات موجود در متن را پیدا  و جایگزین کنند. گوگل با استفاده از الگوریتم مگس خوار خود، به سادگی این محتوا ها را تشخیص می‌دهد و سایت را مشمول جریمه می‌کند.
  •         محتواهایی که با استفاده از روش های مختلف اتوماتیک مانند زنجیره مارکوف تولید شده باشند: استفاده از الگوریتم مارکوف هم برای تولید محتوا، از نظر گوگل نادرست است و آن را شناسایی می‌کند.
  •         مطلب‌هایی که انسان در تولید آنها نقشی ندارد و به صورت اتوماتیک و بدون بازبینی و ویرایش، منتشر می‌شوند: متن‌هایی که توسط یک ابزار خودکار تهیه و تولید می‌شوند، در نظر گوگل قابل جریمه هستند. به عنوان مثال، وب مسترانی که صفحات انگلیسی را با استفاده از ابزار آنلاین ترجمه می‌کنند و در سایت قرار می‌دهند در این دسته قرار دارند.
  •         مطلب‌هایی که دارای هیچ گونه معنی و مفهوم برای مخاطب نیستند؛ و در آنها تنها از کلمات کلیدی و عناوین جذاب استفاده شده است
  •         مطلب هایی که از ترکیب شدن محتوای صفحات مختلف بدون اضافه کردن متنی مفید و ارزشمند به وجود آمده‌اند: اگر می‌خواهید از محتوای وب سایت‌های دیگر استفاده کنید، گوگل با نقل قول کردن هیچ مشکلی ندارد؛ اما استفاده از آن بدون ذکر منبع شما را با مشکلاتی روبرو خواهد کرد.
  •         متن‌هایی که توسط RSS ها، یا ATOM و نتایج جست و جو تولید شده باشد: این روش در بین بسیاری از وب مسترهای ایرانی رایج شده است آنها با استفاده از ربات‌های برنامه نویسی در بازه‌های زمانی معین، به صورت اتوماتیک محتوا را به سایت مقصد کپی می‌کنند.

 

 اگر هر کدام از روش‌های بالا در تولید محتوای وب سایتتان عملی کرده‌اید، توصیه می‌کنیم هر چه سریع تر آن را متوقف کنید. دلیل این توصیه ضررهایی است که این نوع تولید محتوا، برای شما به دنبال دارد. این ضررها چه هستند؟

 

محتوای اتوماتیک کلاه سیاه

چرا نباید از این محتوا استفاده کنید؟

تولید محتوای اتوماتیک، تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند، موثر باشد. معمولا افراد وقتی کلید واژه ای را در اینترنت جست و جو می‌کنند، یا به دنبال کسب اطلاعات درباره موضوعی و یا پیدا کردن چیزی و خرید هستند.  به عنوان مثال، فرض کنید که شما این روش را برای تولید محتوایتان در پیش گرفته‌اید، گوگل هم متوجه این اقدام شما نشده است و رتبه خوبی را کسب کرده‌اید. وقتی مخاطب وارد صفحه‌تان می‌شود و با محتوایی بی معنی و مفهوم رو به رو می‌شود چه کاری انجام می‌دهد؟ اگر خود شما بودید آیا کاری به جز ترک آن وب سایت انجام می‌دادید؟

  آیا تا به حال شنیده‌اید که می‌گویند محتوا پادشاه است؟ محتوا نقشی بسیار پررنگ در تعیین موفقیت و یا شکست شما دارد. محتوایی سبب جذب مخاطب می‌شود که ارزشی برای او ایجاد کرده باشد. تولید محتوای اتوماتیک هیچ گونه ارزشی برای کاربر ایجاد نمی‌کند و او علاوه بر ترک کردن، حتی ممکن است نسبت به برند شما بدبین شود. از دست دادن اعتماد مشتری، معمولا هزینه‌ای سنگین برای کسب و کارها به دنبال دارد.

 همچنین، اگر با تولید محتوای اتوماتیک، رتبه خوبی بگیرید، به همان اندازه که مخاطب بیشتری وارد سایتتان می‌شود، به همان اندازه هم نرخ پرش بیشتر می‌شود. افزایش نرخ پرش، تاثیری منفی بر روی سئوی سایتتون می‌گذارد.

 

 جمع بندی

 متاسفانه تنبلی مدیران کسب و کارها سبب شده است تا تکنیک های کلاه سیاه سئو روز به روز بیشتر از قبل خودشان را نشان بدهند. در مقابل هم الگوریتم های گوگل روز به روز سخت گیرتر می‌شوند و راه‌های تخلف را می‌بندند. در تولید محتوا، تنها کسب جایگاه اهمیت ندارد و رتبه‌ای که با بازخورد مثبت مخاطب بدست آید منجر به موفقیت حقیقی می‌شود. در این زمینه اگر نیاز به مشورت دارید، اینجا کلیک کنید.

اسماعیل سحاب
فالووم کنید
0 پاسخ
دیدگاه خود را ثبت کنیدWant to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.