بلاگخدمات

راه‌های افزایش سئو سایت در سال 2023

اگر به فکر کسب درآمد از سایت خود هستید، باید افزایش سئو سایت را جدی بگیرید؛ زیرا اگر مشتریان و کاربران اینترنتی نتوانند شما را پیدا کنند، درآمدی نیز میسر نخواهد شد. در این نوشتار به معرفی بهترین تکنیک‌ها و راهکارهای افزایش سئو سایت می‌پردازیم تا بتوانید به کمک بهبود جایگاه خود در نتایج موتور جستجوی گوگل کسب و کار خود را متحول کنید.

در صورتی که در این زمینه تخصص کافی ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از خدمات افزایش سئو سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ سحاب استفاده نمایید. کارشناسان ما با تکیه بر سوابق درخشان و تجربه‌های موفق در زمینه سئو، آماده‌ی خدمت رسانی در زمینه‌ی افزایش سئو سایت به شما عزیزان هستند. برای دریافت خدمات تنها کافیست تا فرم ثبت سفارش موجود در سایت را تکمیل فرمایید.

(Required)
Hidden
Hidden
Hidden
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

  • سئو چیست؟

    فزایش سئو سایت وردپرسی بالا بردن سئو سایت چگونه سئو سایت را بالا ببریم افزایش سئو افزایش seo سایت افزایش سئو سایت رایگان روش های افزایش سئو سایت

    پیش از هر چیزی باید بدانیم که سئو چیست و چرا بالا بردن رتبه سایت اهمیت بسیاری دارد. بیش از 93 درصد از تراکنش‌های مالی که در بستر آنلاین انجام می‌شوند، از جستجو در اینترنت شروع می‌شوند؛ به این معنا که فرد با جستجوی نیاز خود در گوگل، سایت مورد نظر را پیدا کرده و محصولات و خدمات مورد نیاز خود را دریافت می‌کند. از سوی دیگر اکثر افراد تنها بر روی رتبه‌ی 1 تا 3 در لیست نتایج کلیک می‌کنند و هرچه رتبه‌ی سایت شما بالاتر باشد، 33 درصد شانس شما در جذب کاربران بیشتر خواهد شد.

    با توجه به این مسائل متوجه شدیم که اگر در زمان جستجوی عبارات مرتبط با کسب و کار خود بتوانیم سایت خود را در لیست سایت‌های پیشنهادی گوگل جای دهیم، مساوی است با جذب مشتری و در نهایت کسب درآمد بیشتر. به فرآیندی که به شما کمک می‌کند تا در نتایج موتور جستجوی گوگل دیده شوید، بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و یا اصطلاحا سئو می‌گویند. در این نوشتار قصد داریم تا راه‌های افزایش سئو وب سایت را بیان کنیم تا با این تخصص مهم در دیجیتال مارکتینگ بیشتر آشنا شوید.

    چگونه سئو سایت را افزایش دهیم؟

    افزایش سئو وردپرس چگونه سئو را افزایش دهیم بالا بردن سئو سایت وردپرس چگونه سئو سایت را افزایش دهیم بالا بردن سئو

    اگر شما هم با سوال چگونه سئو یک سایت را بالا ببریم مواجه شده‌اید، این راهنما برای شماست. به طور کلی فاکتورهای گوگل حول سه محور تکنیکال، محتوا (سئو داخلی) و لینک‌سازی (سئو خارجی) می‌چرخند. با دانستن رازهای افزایش سئو سایت رایگان می‌توانید به کسب و کار خود جان تازه‌ای ببخشید. در ادامه تمامی روش های افزایش سئو سایت را بررسی خواهیم کرد.

     افزایش سئو تکنیکال سایت

    برای آن که موتور جستجوی گوگل بتواند صفحات وب را رتبه‌بندی کند، باید مراحل زیر را طی کنند:

        • صفحات سایت را در وب پیدا کند.
        • صفحات سایت را کراول (خرش) کند تا مباحث آن را درک کند و بتواند کلمات کلیدی آن را مشخص کند.
        • صفحه را ایندکس کند. در این مرحله سایت شما به فهرست گوگل اضافه خواهد شد.

    این فرآیند ممکن است که در نگاه اول بسیار ساده به نظر برسد اما در واقع رتبه گرفتن در میان سایت‌های موجود و رقبا کار چندان راحتی نیست. البته جای نگرانی نیست؛ حتی اگر تخصصی و تجربه‌ی کافی را ندارید، می‌توانید خدمات سئو سایت خود را به تیم متخصصین سحاب بسپارید.

    با توجه به روند رتبه دادن گوگل به وب‌سایت‌ها مطمئناً باید سایت شما برای گوگل قابل دسترس باشد و از طرف دیگر ساختار درستی داشته باشد. آن چیزی که شما از وب‌سایتتان می‌بینید با چیزی که گوگل از آن می‌بیند، بسیار متفاوت است. در واقع گوگل چیزی به جز متن نمی‌بیند؛ به همین دلیل ممکن است در نگاه شما سایت بی نقص و زیبایی داشته باشید اما برای گوگل عناصر آن غیرقابل دسترس باشد.

    در این‌جاست که متوجه اهمیت تقویت سئو تکنیکال سایت می‌شویم. در صورتی که سایت شما از لحاظ فنی بهینه باشد، این تضمین را به شما می‌دهیم که گوگل بدون وجود هیچ مشکلی می‌تواند صفحات سایت شما را  کراول و ایندکس کند. برخی از عوامل موثر بر افزایش seo تکنیکال عبارتند از:

    ساختار ارتباط بین صفحات

    موتورهای جستجو همانند یک کاربر در سایت می‌خزند و بر اساس لینک‌های موجود که ارتباط بین صفحات را برقرار می‌کند، از صفحه‌ای به صفحه‌ی دیگر می‌روند. ارتباط بین این صفحات بسیار مهم است؛ زیرا در صورتی که صفحات شما هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته باشند، برای گوگل نیز قابل دسترس و تحلیل نخواهند بود. به همین دلیل بهتر است لینک‌هایی که در منو و یا در داخل وب‌سایت داده می‌شوند، به صورت متنی باشند تا درک گوگل ساده‌تر شود.

    تعیین آدرس URL استاندارد و ساده

    موتورهای جستجو نیز همانند انسان‌ها علاقه‌ای به خواندن عبارات طولانی و نامفهوم ندارند؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم که آدرس URL هر صفحه را کوتاه و بامعنا تنظیم کنید. یکی از پیشنهادهای دیگر این است که سعی کنید کلید اصلی آن صفحه را نیز در آدرس URL قرار دهید تا به کمک آن گوگل بتواند تشخیص دهد که آن صفحه در رابطه با چه موضوعی است.

    سرعت بارگیری صفحات

    یکی از معیارهای تعیین کیفیت یک صفحه، مدت زمان انتظار کاربر برای باز شدن سایت و لود شدن تمامی المان‌های آن است. سرعت سایت به عوامل مختلفی مانند اندازه و حجم تصاویر بستگی دارد. یکی از مهم‌ترین اقدامات برای بالا بردن سئو این است که سرعت بارگیری سایت در حد مطلوبی باشد. برای اندازه‌گیری این سرعت نیز می‌توانید از ابزار شرکت گوگل با نام Google’s Page Speed Insights استفاده نمایید. برطرف کردن ایرادات مشخص شده در این ابزار نیازمند دانش فنی است که تیم متخصصان آژانس دیجیتال مارکتینگ سحاب قادرند تا در کمترین زمان ممکن، سرعت سایت شما را بهبود ببخشند.

    اصلاح لینک‌های اشتباه و شکسته

    لینک‌های شکسته در واقع لینک‌هایی هستند که کاربر با کلیک بر روی آن به صفحه‌ای هدایت می‌شود که وجود ندارد. اغلب پارامترهای موتورهای جستجو بر اساس رضایت کاربر و تجربه‌ی خوب او از کار با وب‌سایت است. به همین دلیل وجود چنین لینک‌هایی به سئو سایت شما لطمه خواهد زد. یکی از خدمات آژانس دیجیتال مارکتینگ سحاب برای افزایش سئو سایت بررسی تمامی لینک‌ها و اصلاح آن‌ها در صورت نیاز است.

    نقشه سایت و فایل‌های Robots.txt

    یکی از مواردی که در تسریع فرآیند کراول و ایندکس شدن صفحات سایت تاثیر به‌سزایی دارد، وجود نقشه‌ی سایت است که به آن Sitemap نیز می‌گویند. گوگل بر اساس این نقشه، آدرس صفحات سایت را پیدا کرده و در فهرست خود برای ایندکس قرار می‌دهد؛ به همین دلیل وجود این نقشه از ارکان اصلی بالا بردن سئو سایت محسوب می‌شود. از سوی دیگر ممکن است برخی از صفحات سایت شما مانند قوانین و مقررات نیازی نباشد که در نتایج جستجو نمایش داده شوند؛ در این حالت می‌توانید از طریق فایل robots.txt به گوگل اعلام کنید که نیازی به ایندکس شدن این صفحه ندارید.

    وجود صفحات مشابه با محتوای یکسان

    بدیهی است که وجود صفحاتی مشابه که محتوای یکسانی دارند، موتورهای جستجو را سردرگم می‌کنند و نمی‌توانند به آن‌ها رتبه دهند؛ بنابراین وجود چنین صفحاتی به عنوان یک فاکتور منفی در نظر گرفته می‌شود.

    تا به اینجا با نحوه بالا بردن سئو سایت از لحاظ تکنیکال آشنا شدیم. شما عزیزان می‌توانید با بررسی نمونه‌کارهای موفق آژانس دیجیتال مارکتینگ سحاب همین حالا برای سفارش سئو سایت خود اقدام نمایید تا بتوانید روند پیشرفت سایت خود را مشاهده کنید.

    افزایش سئو داخلی سایت

    بالا بردن رتبه سایت نحوه بالا بردن سئو سایت چگونه سئو یک سایت را بالا ببریم راه های افزایش سئو سایت روش افزایش بازدید سایت آموزش بالا بردن سئو سایت

    هدف از هر جستجویی رسیدن به محتوای مورد نظر است؛ البته که این محتوا می‌تواند به صورت‌های متفاوتی باشد. به عنوان مثال می‌تواند به صورت متنی، تصویری، صوتی، ویدیویی، محصول و یا حتی یک سرویس باشد. تمامی این موارد به عنوان محتوا شناخته می‌شوند. محتوا به دو دلیل تاثیر مستقیمی بر روی رتبه‌ی شما در گوگل خواهد داشت:

        1. همان‌طور که گفتیم، کاربران با هدف رسیدن به محتوایی که نیازشان را مرتفع کند، در وب جستجو می‌کنند؛ پس هر چه محتوای یونیک، کاربردی و کاربرپسند بیشتری منتشر کنید، مشتریان بیشتری نیز به سمت شما خواهند آمد.
        2. موتورهای جستجو برای درک ماهیت یک صفحه، از محتوای آن استفاده می‌کنند؛ بنابراین محتوا می‌تواند شانس شما در دیده شدن در نتایج جستجو را بیشتر خواهد کرد.

    الگوریتم‌های جستجو بر اساس تطابق محتوای صفحه با جستجوی کاربر صفحات را رتبه‌بندی می‌کنند. در ادامه به شما راه‌های افزایش سئو وب سایت و پارامترهای مرتبط با سئو داخلی و محتوا را معرفی خواهیم کرد.

    تحقیق کلمات کلیدی

    موفقیت سئو به معنای جذب همه‌ی کاربران نیست؛ بلکه شما باید بتوانید کسانی را به سمت کسب و کار خود هدایت کنید که جامعه‌ی هدف شما هستند. منظور ما از جامعه هدف، مشتریان احتمالی برند شما هستند. تنها کاربران جامعه هدف شما می‌توانند به مشتری تبدیل شوند؛ زیرا به محصولات و خدمات شما نیاز دارند.

    برای این‌که بتوانید کاربران را به صورت هدفمند جذب کنید، باید بر روی کلمات کلیدی سرمایه‌گذاری کنید که برای شما پول‌ساز هستند؛ زیرا حتی با کسب رتبه اول در کلمات غیر مرتبط هم اتفاق خوبی برای شما رقم نخواهد خورد. به همین دلیل است که اولین خشت برای ساخت زیربنای صحیح سئو، تحقیق کلمات کلیدی به شمار می‌رود.

    تحقیق کلمه کلیدی در واقع به فرآیندی گفته می‌شود که عبارات و موضوعات مرتبط با کسب و کار در طی آن شناسایی می‌شوند که کاربران نیز برای رسیدن به خدمات و محصولات شما، آن عبارات را جستجو می‌کنند. با داشتن این لیست می‌توانید برای کسب جایگاه در این کلمات تلاش خود را آغاز کنید. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ سحاب در قدم اول آغاز پروژه سئو، این لیست را برای شما تهیه خواهیم کرد.

    بهینه‌سازی موارد مرتبط با سئو داخلی

    عناصر و تگ‌های داخل صفحه نیز به عنوان محتوا نام برده می‌شوند که ممکن است نام برخی از آن‌ها مانند متا تگ‌ها را شنیده باشید. دو نمونه از محبوب‌ترین متاتگ‌ها، متای عنوان و متا دیسکریپشن هستند که در هر صفحه باید آن‌ها را بر اساس کلمه کلیدی، تنظیم کنید. به طور کلی پارامترهای افزایش سئو داخلی به دو دسته‌ی مرتبط با محتوا و غیرمرتبط با محتوا تقسیم بندی‌می‌شوند. در ادامه مهم‌ترین بخش‌ها و روش افزایش بازدید سایت را بیان خواهیم کرد.

        • پارامترهای سئو داخلی که بر مبنای محتوا هستند.

    آموزش بالا بردن سئو سایت افزایش سئو وب سایت راهکارهای افزایش سئو سایت تقویت سئو سایت آموزش افزایش سئو سایت افزایش seo

    برای آن‌که گوگل بتواند درک درستی از کلمه کلیدی صفحه‌ی شما داشته باشد، مطمئن شوید که در موارد زیر از کلمه کلیدی خود استفاده نمایید.

    عنوان صفحه: بهترین گزینه این است که کلید اصلی را در ابتدای عنوان صفحه‎ قرار دهید؛ زیرا گوگل به کلمات ابتدایی عناوین توجه بیشتری می‌کند.

    آدرس URL: بهتر است که آدرس صفحه‌ی شما نیز دربرگیرنده‌ی کلید اصلی باشد و حتی‌الامکان آدرس خود را کوتاه انتخاب کنید و کلمات اضافی را حذف کنید.

    تگ H1: افزایش سئو سایت وردپرسی کمی ساده‌تر از سایر سیستم‌های مدیریت محتوا است؛ زیرا به صورت پیش‌فرض برخی از موارد را رعایت کرده است. یکی از این موارد وجود یک تگ H1 در هر صفحه است. شما تنها باید یک تگ هدینگ 1 داشته باشید؛ به همین دلیل اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده نمی‌کنید، تنظیمات سایت خود را بررسی نمایید.

    100 کلمه‌ی ابتدای محتوا: یکی دیگر از موقعیت‌هایی که باید کلمه کلیدی خود را در آن بگنجانید، 100 کلمه‌ی ابتدای محتوا می‌باشد؛ زیرا این اطمینان را به گوگل می‌دهد که محتوای این صفحه حول محور کدام کلید می‌چرخد.

    تگ متا عنوان و متا دیسکریپشن: زمانی که عبارتی را در گوگل جستجو می‌کنید، لیستی از پیشنهادات گوگل در قالب یک لیست به شما نمایش داده می‌شود که عنوان آن صفحه را به همراه یک توضیح کوتاه نمایش می‌دهد. در واقع این محتوایی که نشان داده می‌شوند، به عنوان تگ عنوان و متا دیسکریپشن تنظیم شده‌اند. لازم به ذکر است که در رابطه با متا دیسکریپشن این نکته وجود دارد که در برخی اوقات گوگل بر اساس صلاح‌دید خود توضیحی را به کاربر نشان می‌دهد؛ بنابراین ممکن است گاهی با آن‌چه که شما برای آن تنظیم کرده‌اید، متفاوت باشد.

    نام تصاویر و متن جایگزین آن: برای افزایش Seo بهتر است که نام فایل‌های تصویری خود را با معنی و حاوی کلمه کلیدی صفحه قرار دهید. از سوی دیگر همان‌طور که گفتیم برای افزایش سئو وردپرس کار شما کمی ساده‌تر خواهد بود. در وردپرس می‌توانید متنی را به عنوان ALT تصویر تنظیم کنید تا توصیفی از تصویر شما باشد. ویژگی متن جایگزین یا همان ALT به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا بفهمند که تصویر شما چه چیزی را بازگو می‌کند. از سوی دیگر کاربران کم‌بینا نیز می‌توانند با خواندن این متن متوجه هدف آن تصویر شوند. در خصیصه‌ی ALT نیز حتما کلمه کلیدی خود را به صورت‌های مختلف قرار دهید.

    استفاده از کلمات هم‌خانواده و هم‌معنا: سعی کنید حالات مختلفی از کلمه کلیدی خود را در قسمت‌های مختلف صفحه به کار ببرید. این کار باعث می‌شود تا موتورهای جستجو بتوانند متوجه هدف هر صفحه از سایت شما شوند و در رتبه‌بندی به شما امتیاز بهتری دهد. برای درک بهتر این موضوع به این مثال توجه کنید:

    فرض کنید که شما در سایت خود شیر می‌فروشید. استفاده از کلمه کلیدی و کلمات هم‌معنی به گوگل کمک می‌کند تا متوجه شود منظور شما شیر پاستوریزه است یا حیوان شیر و یا شیر آب! اگر در موقعیت‌های مختلف از کلماتی مانند نوشیدن شیر، خوردن شیر و … استفاده کنید، به راحتی متوجه می‌شود که ماهیت این کلمه کلیدی چیست.

    برای افزایش سئو سایت باید این موارد را در نظر داشته باشید. در صورتی که تخصص و تجربه‌ی کافی ندارید، تنها کافیست فرم ثبت سفارش سئو در آژانس دیجیتال مارکتینگ سحاب را پر کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند.

        • پارامترهایی از سئو داخلی که ارتباطی با محتوا ندارند.

    افزایش سئو داخلی تنها استفاده از کلمه کلیدی در جایگاه‌های مختلف ندارد؛ بلکه عوامل و پارامترهای دیگری نیز بر روی اعتبار صفحه اثر می‌گذارند. در ادامه این عوامل را بررسی خواهیم کرد.

    لینک‌دهی به سایت‌های دیگر: در صورتی که در صفحه‌ی سایت خود به منابع معتبر دیگر لینک بدهید، به گوگل کمک می‌کند تا بتواند موضوع صفحه‌ی شما و کلمه‌ی کلیدی آن را بهتر متوجه شود. از سوی دیگر نیز اگر منبع معتبری را به عنوان مرجع و ماخذ مطلب خود معرفی کنید، کاربران نیز متوجه اعتبار و صحت محتوای شما خواهند شد.

    لینک‌دهی به صفحات دیگر سایت: لینک‌سازی داخلی از دو جنبه‌ی مهم به افزایش سئو سایت کمک می‌کند: اول اینکه گوگل می‌تواند صفحات جدیدی که ساخته‌ای را از طریق این لینک‌ها پیدا کند، دوم این‌که ارتباط معنایی میان صفحات را درک خواهد کرد. به همین دلیل توضیه می‌کنیم که در مقالات بخش بلاگ سایت بین 2 الی 4 لینک برای صفحات خود در نظر بگیرید.

    طول محتوا: به طور کلی محتواهایی که طولانی‌تر هستند، سریع‌تر رتبه می‌گیرند و از سوی دیگر جایگاه بهتری نیز در گوگل کسب می‌کنند. محبوبیت محتواهای طولانی به این دلیل است که در وهله‌ی اول اطلاعات جامع‌تری را به کاربر ارائه می‌کند و از سوی دیگر کاربران مدت زمان طولانی‌تری را در سایت شما سپری خواهند کرد. هرچه کاربر زمان بیشتری در سایت شما فعال بماند، منجر به افزایش سئو سایت خواهد شد.

    البته لازم به ذکر است که تنها طول محتوا را معیار خود قرار ندهید و این نکته را در نظر داشته باشید که صرفا برای بالا بردن تعداد کلمات، کیفیت محتوا را زیر سوال نبرید و از زیاده‌گویی پرهیز کنید.

    فایل‌های چند رسانه‌ای: بهره‌گیری از عکس، ویدیو، نمودار، صوت و اینفوگرافیک هیچ ضرورتی ندارد اما به افزایش seo سایت کمک شایانی می‌کنند. وجود این فایل‌های چند رسانه‌ای باعث می‌شود تا محتوای شما ارزشمندتر شود و تجربه‌ی کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان سایت رقم بزنید. از سوی دیگر این نوع فایل‌ها نیز منجر به ترغیب کاربر برای صرف زمان بیشتر در سایت خواهند شد.

    افزایش سئو خارجی سایت

    اگر تا به اینجای مطلب را با دقت مطالعه کرده باشید، متوجه خواهید شد که هیچ سایتی بدون ارتباط و اعتبار، رتبه‌ی خوبی نخواهند گرفت. دو بخش قبلی یعنی سئوی تکنیکال و سئوی داخلی بیشتر به برقراری ارتباط کمک می‌کنند؛ البته که برخی از این عوامل در اعتبار صفحه نیز نقش موثری را ایفا می‌کنند.

    اما گوگل برای افزایش اعتبار یک صفحه، به یک پارامتر توجه ویژه‌ای دارد و آن پارامتر چیزی نیست به جز لینک سازی خارجی! قبل از هر چیزی باید بدانیم لینک‌سازی خارجی و یا اصطلاحا بک لینک (backlink) چیست.

    بک لینک چیست؟

    به لینک‌هایی که از سایر وب‌سایت‌ها به سایت شما ارجاع داده می‌شوند، بک لینک گفته می‌شود. در واقع بک لینک، لینکی است که از جایی خارج از سایت خودتان، به صفحات شما داده شده‌ است. یکی از پارامترهای مهم در آموزش بالا بردن سئو سایت، به آن توجه بسیاری می‌شود تعداد و کیفیت بک لینک است. منطق پشت اهمیت این دسته از لینک‌ها این است که به احتمال قوی سایت شما کیفیت و اعتبار بالایی داشته که سایر وب‌سایت‌ها به شما لینک داده‌اند. البته توجه داشته باشید که کیفیت بک لینک اهمیت زیادی دارد و حتی ممکن است بک لینک‌های بی کیفیت به سئو و اعتبار سایت شما آسیب بزنند. در اینجا سوال ایجاد می‌شود چگونه سئو سایت را بالا ببریم و از بک لینک‌ها برای افزایش سئو سایت تاثیر مثبتی بگیریم. با دانستن عوامل موثر در تعیین کیفیت بک لینک می‌توانید به پاسخ این سوال برسید.

    راه‌های تشخیص کیفیت بک لینک برای افزایش سئو سایت

    لینک‌های مشکوک و غیر طبیعی نه تنها به افزایش سئو سایت کمک نمی‌کنند؛ بلکه ممکن است آسیب‌هایی نیز به همراه داشته باشند. شرکت گوگل هرگز پارامترهای تشخیص کیفیت بک لینک را صراحتا اعلام نکرده است اما بر اساس آنالیز و تحلیل‌هایی که در طی سال‌ها صورت گرفته است، می‌توان گفت که اگر بک لینک شما ویژگی‌های زیر را داشته باشد به افزایش سئو سایت شما کمک خواهد کرد.

    محبوبیت سایت مبدا: بدیهی است که هرچه سایتی که به سایت شما لینکی را ارجاع می‌دهد محبوبیت بیشتری نزد کاربران و  گوگل داشته باشد، کیفیت آن لینک نیز بیشتر خواهد بود.

    ارتباط موضوعی بین دو وب‌سایت: این نکته را در نظر داشته باشید که هرچه سایتی که به شما لینک می‌دهد رقیب شما باشد و موضوع آن سایت با سایت شما مرتبط باشد، کیفیت لینک دریافتی نیز بیشتر خواهد بود.

    اعتبار دامنه سایت: مفهومی با نام Domain Authority وجود دارد که به میزان اعتبار یک دامنه اشاره دارد. هرچه اعتبا ردامنه‌ی سایتی که به سایت شما لینک می‌دهد بیشتر باشد، تاثیر بک لینک در افزایش سئو سایت نیز بیشتر خواهد بود.

    لینک سازی (Link Building)

    مهم‌ترین بخش در افزایش سئو خارجی وب‌سایت، لینک‌سازی صحیح است. در لینک‌سازی سایت خود باید از یک استراتژی صحیح پیروی کنید تا لینک‌های شما طبیعی و باکیفیت باشند. تیم متخصصین آژانس دیجیتال مارکتینگ سحاب با تکیه بر تخصص و تجربه‌ی درخشان خود، به شما کمک می‌کنند تا بهترین استراتژی را برای افزایش سئو سایت خود داشته باشید و به کمک لینک‌سازی اصولی و بی‌خطر، بهترین جایگاه را در موتور جستجوی گوگل بگیرید. در ادامه بهترین استراتژی‌های لینک‌سازی را به شما معرفی خواهیم کرد.

    لینک‌سازی طبیعی و ارگانیک: در این روش وب‌سایت‌ها به خودی خود به شما لینک می‌دهند؛ زیرا محتوای شما ارزشمند بوده و به عنوان یک مرجع معتبر شما را معرفی کرده‌اند.

    رپورتاژ آگهی: در بسیاری از سایت‌های پربازدید که اعتبار دامنه‌ی خوبی دارند، می‌توانید با پرداخت مبلغی برای تبلیغات، از آن‌ها بخواهید که در یک محتوا به سایت شما لینک بدهند. شما می‌توانید با برقراری ارتباط با سایر وب‌سایت‌ها از آن‌ها رپوتاژ آگهی تهیه کنید و یا از سایر پلتفرم‌های واسط استفاده نمایید.

    درج پست مهمان: برخی از وب‌سایت‌ها مانند ویرگول در ایران، امکان درج پست مهمان را به صورت رایگان در اختیار کاربران گذاشته‌اند. شما می‌توانید با درج یک محتوای غنی در این دسته از پلتفرم‌ها یک الی دو لینک نیز به سایت خود ارجاع دهید.

    تحلیل بک لینک‌های رقبا: بسیاری از متخصصان به صورت مداوم در حال آنالیز و بررسی رقبا هستند. یکی از مواردی که سئوکاران به آن دقت می‌کنند این است که بک لینک رقبا را تحلیل می‌کنند تا بتوانند برای سایت خود نیز بک لینک مشابهی تهیه کنند.

    تیم متخصصین آژانس دیجیتال مارکتینگ سحاب در کنار شما هستند تا بتوانید با افزایش سئو سایت خود، قله‌های موفقیت را پشت سر بگذارید. در صورت نیاز به خدمات سئو و دیجیتال مارکتینگ تنها کافیست تا فرم ثبت سفارش را تکمیل کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما در ارتباط باشند.

    تا به این‌جای مطلب متوجه شدیم که برای افزایش سئو وب سایت وردپرس و اختصاصی چه کارهایی را باید انجام دهیم. اما چگونه می‌توانیم میزان پیشرفت و افزایش سئو سایت را اندازه‌گیری کنیم؟

    راه‌های تشخیص و آنالیز افزایش سئو سایت

    همان‌طور که خواندیم، ساختار فنی، محتوا و لینک‌سازی مهم‌ترین اقدامات لازم برای افزایش سئو سایت به شمار می‌روند. در این قسمت از آموزش بالا بردن سئو سایت، بهتر است بدانیم که چطور می‌توان موفقیت سئو را اندازه‌گیری کرد؟

    برای تعیین پیشرفت و موفقیت سئو باید میزان ترافیک و ورودی سایت، تعامل کاربران و لینک‌های طبیعی را اندازه بگیرید. البته که به جز این سه مورد، KPIهای متعدد دیگری وجود دارد که می‌توانند معیاری برای تشخیص مسیر افزایش سئو سایت باشند. برخی از این KPIها عبارتند از:

        • رشد ترافیک و ورودی ارگانیک و طبیعی
        • جایگاه کلمات کلیدی (کلمات کلیدی مرتبط با برند و کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار)
        • تبدیل ارگانیک بازدیدکننده به مشتری
        • میانگین ماندن کاربر در صفحه و نرخ پرش
        • تعداد صفحات ایندکس شده
        • رشد لینک‌ها (از جمله لینک های جدید و اصلاح لینک‌های خراب قبلی)

    چگونه سئو را افزایش دهیم؟

    برای آن که بتوانید سئو سایت خود را افزایش دهید، 3 راه‌حل پیش روی شماست. پیش از هر اقدامی کاملا فکر کنید تا بتوانید تصمیمی درست برای آینده‌ی کسب و کار خود بگیرید. در ادامه سه روش برای افزایش سئو وب‌سایت را مطرح خواهیم کرد.

        • خودتان دست به کار شوید.

    برای آن که سئو سایت را به دست بگیرید باید با خودتان صادق باشید که آیا به یادگیری سئو علاقه دارید؟ می‌توانید زمان کافی برای این کار صرف کنید؟ اگر در طی مسیر با مشکلات احتمالی روبرو شوید، می‌توانید از آن عبور کنید؟ اگر حتی به یکی از این سوالات پاسخ منفی می‌دهید بهتر است که مسئولیت افزایش سئو سایت را برعهده نگیرید. سئو فرآیندی طولانی مدت است و که باید به صورت مداوم همانند یک کودک نوپا از سایت خود مراقبت کنید. از سوی دیگر به دلیل هوشمندتر شدن هرچه بیشتر موتورهای جستجو باید به صورت مداوم در حال مطالعه و بررسی آپدیت‌های جدید باشید.

        • کار را به یکی از اعضای تیم خود بسپارید.

    اگر شرایط انجام سئو را ندارید، یکی از راهکارها این است که در تیم خود چنین فردی را پیدا کنید و یا عضو متخصصی به تیم خود اضافه کنید. این کار در صورتی انتخاب مناسبی به شمار می‌رود که شما بودجه و فضای کافی برای ارتقای شغل یک فرد از تیم و یا اضافه کردن عضو جدید داشته باشید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در این حالت باید هزینه‌هایی مانند حقوق ثابت، مزایا، بیمه و … را نیز در نظر داشته باشید.

        • به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر مراجعه نمایید.

    برون‌سپاری فرآیند سئو یکی از پیشنهاداتی است که در بسیاری از موارد می‌تواند کارگشا باشد؛ زیرا شما تنها با عقد قرارداد سئو، می‌توانید تیمی متشکل از چندین متخصص را در کنار خود داشته باشید. از سوی دیگر دردسرهای جذب نیروی حضوری را نیز نخواهید داشت و هزینه‌های جاری شما نیز به طرز چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. شما عزیزان می‌توانید با کارشناسان آژانس دیجیتال مارکتینگ سحاب در ارتباط باشید تا از مشاوره‌ی رایگان بهره‌مند شوید. برای استعلام قیمت سئو نیز کافیست تا فرم ثبت سفارش سئو را پر کنید تا پس از بررسی اعلام هزینه از سوی کارشناسان سحاب صورت پذیرد.

    جمع‌بندی از افزایش سئو سایت

    همانم‌طور که در این مطلب خواندیم، برای به‌دست آوردن جایگاه خوب در نتایج گوگل، ابتدا باید دل کاربر را به‌دست آورید و پارامترهای مذکور را رعایت نمایید. این نکته را در نظر داشته باشید که افزایش سئو سایت نیاز به زمان، مهارت و تجربه دارد و نمی‌توانید در مدت زمانی کوتاه، انتظار نتایج خوبی را داشته باشید. بر روی پیشرفت سئو خود سرمایه‌گذاری کنید تا بتوانید در دنیای اینترنتی امروز، کسب و کار خود را زنده نگه دارید.

    در صورت وجود هرگونه سوال در رابطه با کسب جایگاه بالاتر در گوگل و یا نحوه ثبت سفارش، تنها کافیست تا نظر خود را در همین صفحه درج نمایید تا متخصصین سحاب شما را راهنمایی نمایند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
حتما بخوانید:  راهکارهای افزایش فروش اینترنتی در کسب و کارهای مختلف

اسماعیل سحاب

فارغ التحصیل رشته مهندسی فناوری اطلاعات هستم. از طریق مطالعاتی که در دانشگاه داشتم علاقمند به سئو و مفاهیم بازاریابی اینترنتی شدم. بعد از دانشگاه به صورت تمام وقت در این حوزه مشغول هستم و خوشحالم که باعث رشد ترافیک تجاری کسب وکارهای آنلاین می شوم. اگر شما نیازمند رشد کسب وکارتان و مشتاق همکاری با من به عنوان متخصص، مشاور و یا کارشناس سئو هستید، از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت و یا با شماره همراه 09187099278 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

  1. موثرترین فاکتور سئو برای رتبه بندی یک وب سایت چیست؟

    همه ما می‌دانیم که رنکینگ و حضور در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو برای موفقیت و افزایش سئو وب سایت بسیار مهم است.
    اما موثرترین تکنیک برای رسیدن به این هدف چیست؟
    بک لینک، تحقیق کلمات کلیدی، بهینه‌سازی محتوا یا سئو تکنیکال؟

    1. سئو شامل طیف وسیعی از تکنیک هایی است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای یک وب سایت و ارتباط آن با جستجوی کاربر را درک کنند.
      این شامل بهینه‌سازی محتوای وب سایت، مانند عناوین، توضیحات متا، و تیترها و همچنین ایجاد بک لینک به وب سایت از سایر سایت های با کیفیت بالا و مرتبط می باشد.
      سئو همچنین شامل اینکه وب سایت از نظر فنی سالم و کاربر پسند است، نیز می باشد تا ربات ها و اسپایدرهای موتورهای جست وجو به راحتی صفحات وب سایت را پیدا کنند.

    1. به عنوان یک دیجیتال مارکتر یا متخصص سئو، قطعا از اهمیت بهینه‌سازی سایت خود را برای موتورهای جستجو اطلاع دارید.
      گوگل محبوب ترین گزینه است، اما گزینه های دیگری نیز وجود دارد.
      گوگل پربازدیدترین وب سایت در جهان است و بر بازار موتورهای جستجو تسلط دارد. در واقع، تا ژانویه 2022، گوگل 92.2 درصد از سهم بازار را در اختیار داشت.
      بینگ 3.42 درصد از سهم بازار و یاهو! 1.23 درصد از کل سهم بازار را به خود اختصاص داده است. پس از آنها YANDEX با 0.97% و Baidu با0.78% قرار دارند.

  2. صفحاتی که فیچر اسنیپت شدند، چه پوزیشن، کلیک و ایمپرشنی در سرچ کنسول خواهند داشت؟

    1. از وقتی ویژگی Featured snippets به وب فارسی اضافه شد، سؤال بود که صفحاتی که این ویژگی براشون فعال میشه، چه رتبه‌ای در سرچ کنسول خواهند داشت؟
      بعد از تحقیق و بررسی داکیومنت‌های گوگل، نتیجه این شد که:
      مطالبی که فیچر اسنیپت میشن، پوزیشن 1 خواهند داشت در سرچ کنسول
      و ایمپرشن و کلیک‌شون مشابه مطالب عادی محاسبه میشه.
      پس اگر کاربر رو لینک فیچراسنیپت کلیک کنه و به سایت شما برسه، یک کلیک محاسبه میشه.

  3. برای افزایش سئو وب سایتتان، کدام فاکتور سئو داخلی را در اولویت قرار می دهید؟

    1. سئو داخلی یک وجه ضروری از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق است.
      که شامل بهینه‌سازی عناصر مختلف در وب سایت شما برای افزایش سئو شما در موتورهای جستجو و جذب ترافیک ارگانیک بیشتر است.
      یکی از مهم‌ترین تکنیک‌های سئو داخلی، بهینه‌سازی تگ‌های عنوان است.
      تگ‌های عنوان، متنی هستند که در برگه مرورگر ظاهر می‌شوند و وقتی کسی وب‌سایت شما را جستجو می‌کند، در صفحه نتایج موتورهای جستجو مشاهده می‌کند. یکی دیگر از تکنیک های سئو داخلی که باید در اولویت قرار دهید،
      بهبود کیفیت محتوای وب سایت شماست.
      محتوای با کیفیت بالا که مرتبط، آموزنده و جذاب باشد که برای جذب و حفظ بازدیدکنندگان وب سایت بسیار مهم است. با بهینه‌سازی تگ‌های عنوان، بهبود کیفیت محتوا، لینک سازی داخلی و بهینه‌سازی موبایل، می‌توانید رنکینگ وب‌سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود بخشید، ترافیک ارگانیک بیشتری جذب کنید و به اهداف بازاریابی دیجیتال خود برسید.

    1. وقتی مدت زیادی روی سئو یه سایت کار میکنی دیگه فکر میکنی تمومه و همه کار برای سایت کردی!
      اما سئو سایت تمومی نداره و یک کار همیشگی هست،
      چند کار تو سئو هست که هیچ وقت تمومی نداره که لیست چند تا از اونها رو میگم:
      1- کلماتی که رتبه 10 تا 20 هستند رو پیدا کن از سرچ کنسول و بهبود بده بیار صفحه اول
      و کلماتی که رتبه 5 تا 10 هستند رو بیار رتبه 1 تا 5
      2- مقایسه یک ماه بگیر، مطالبی که کاهش بازدید داشتند رو بهبود بده
      3- بررسی تکنیکال سایت و رفع مشکلات به صورت ماهانه
      4- بروزرسانی لندینگ های پولساز و مقالات مهم سایت ( حتی شده یک عکس اضافه کن و یا کوئری جدید) و تاریخ رو آپدیت کن
      5- بررسی رتبه کلمات مهم روزانه
      6- ببین چه مطالب جدید میتونی کار کنی و رقبا دارند چکار میکنند

  4. کسب نتیجه در سئو چقدر زمان‌بر هست؟ چقدر باید صبر کنیم تا در سئو به نتیجه برسیم و گوگل به محتوای ما رتبه بده؟

    1. از نظر اثر زمانی میشه اقدامات سئو رو به 2 دسته تقسیم کرد، اقداماتی که به مرور زمان اثرگذار خواهند بود.

      مثل‌:
      – افزایش اعتبار سایت از طریق لینک‌سازی
      – افزایش اعتبار موضوعی سایت از طریق خوشه‌بندی محتوا
      – و…

      اقدماتی که به محض Crawl صفحه توسط گوگل اثرگذار هستند.

      مثل:
      – تولید محتوا در محدوده اعتبار موضوعی سایت
      – بهینه‌سازی فنی یا سئو تکنیکال
      – و…
      درصورتی که وب سایت شما اعتبار کافی داشته باشد، در کوتاه مدت نتیجه می گیرید
      در غیر این صورت نتیجه در بلند مدت جواب خواهد داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا

برای افزایش فروش بیزینستان چه طرحی داری؟

برای افزایش فروش کسب وکار شما، چک لیست بی نظیری آماده کرده ایم.

هر روز یک گام کوچک بردارید تا فروشتان دوبرابر شود.

تعداد پرسنل

تماس سریع دریافت خدمات