بلاگ

قیمت تبلیغات در گوگل، تبلیغ در گوگل با کمترین هزینه

جذب مشتری بیشتر یکی از مهم‌ترین اهدافی است که توسط بسیاری از افراد دنبال می‌شود. تقریبا تمامی کسانی که به راه اندازی وب سایت می‌پردازند، سعی می‌کنند با استفاده از تکنیک‌های سئو خودشان را سریع‌تر به قله‌های موفقیت برسانند. تبلیغات در گوگل یکی از بهترین راهکارها برای دستیابی به فروش بیشتر است.

در این مقاله تصمیم داریم در رابطه با تبلیغ در گوگل صحبت کنیم و اطلاعات مورد نیاز شما را ارائه دهیم. اگر شما نیز به دنبال راهی برای بیشتر دیده شدن و در نتیجه برندسازی آسان‌تر و سریع‌تر هستید، توصیه می‌کنیم چندین دقیقه از زمان خود را صرف مطالعه این مقاله کنید. انتظار می‌رود پس از مطالعه این مقاله تمامی سوالات شما پاسخ داده شود.

تبلیغات گوگل چیست؟

گوگل یکی از قدرتمندترین و پرطرفدارترین موتورهای جست و جو است که در سالیان اخیر فرصت پیشرفت را برای بسیاری از کسب و کارها فراهم کرده است. تا چندین سال پیش تصور کسب و کارهای اینترنتی برای بسیاری از ما سخت و دشوار بود. اما امروزه به راحتی می‌توان بسیاری از کسب و کارها را در این عرصه پایه گذاری کرد و با استفاده از اینترنت و فضای آنلاین فروش بیشتری داشت.

منظور از تبلیغات گوگل مجموعه روش‌های تبلیغاتی است که با کمک گوگل اجرا می‌شود. این روش‌ها یکی از پرکاربردترین و پربازده‌ترین روش‌های تبلیغات اینترنتی است.

از آنجایی که امروزه بسیاری از افراد به راه اندازی وب سایت و رقابت در حوزه سئو می‌پردازند، نتیجه گرفتن از این روش نسبت به قبل بسیار سخت‌تر شده است. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که بدون کمک گرفتن از گوگل بتوان در مدت زمانی کوتاه‌تر فروشی بیشتر را تجربه کرد. همین موضوع نشان می‌دهد که تبلیغ در گوگل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و نادیده گرفتن این روش تبلیغاتی می‌تواند رقابت با برندهای قوی و قدیمی را سخت کند.

فرض کنید قصد دارید یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید و به فروش انواع اکسسوری بپردازید. اگر شما رقیب‌هایی داشته باشید که مدت زمان طولانی به سئو و فعالیت در گوگل پرداخته باشند، قطعا برای بالا رفتن از پله‌های ترقی نیازمند تبلیغات گوگلی خواهید بود.

گوگل ادز چیست؟قیمت تبلیغ در گوگل هزینه تبلیغات در گوگل ادز هزینه تبلیغات در گوگل ادوردز

گوگل را می‌توان به یک ماشین بسیار پیشرفته تشبیه کرد که روزانه میلیون‌ها نفر در سراسر جهان برای یافتن سوالات خود از آن استفاده می‌کنند. هنگامی که فردی برای یافتن سوالات خود وارد گوگل می‌شود و به جست و جو در این موتور می‌پردازد، محتواهای تولید شده بر اساس کلمه کلیدی هدف دسته بندی می‌شود. وب سایت‌هایی که قوی‌تر و بهتر کار کرده‌اند در رتبه‌های اول قرار می‌گیرند و فروش فوق العاده‌ای را تجربه خواهند کرد. اما همیشه برای دستیابی به این رتبه‌ها نیاز نیست که قوی کار کنید. گاهی با تبلیغات نیز می‌توان به این جایگاه دست یافت.

به عبارت دیگر می‌توان گفت شما به دو صورت می‌توانید رتبه دریافت کنید. روش اول که روش ارگانیک نامیده می‌شود نیازمند صرف زمان است. شما در یک بازه زمانی مشخص برای رسیدن به رتبه اول گوگل تلاش می‌کنید تا در نهایت بتوانید این جایگاه را به خود اختصاص دهید. در روش دوم که روش غیر ارگانیک نامیده می‌شود شما هزینه‌ای را به گوگل پرداخت می‌کنید تا در رتبه‌های اول قرار گیرد. نتایج حاصل شده بر اثر تبلیغات گوگلی با نماد AD نمایش داده می‌شوند.

مهم نیست شما چگونه به رتبه اول گوگل دست یافته‌اید، مهم این است که جایگاه شما آرزوی بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی است.

گوگل ادز چگونه کار می‌کند؟

نحوه فعالیت گوگل ادز به این شکل است که شما یک کلمه کلیدی خاص را انتخاب می‌کنید و هزینه‌ای را برای تبلیغ آن پیشنهاد می‌دهید. اگر هزینه پیشنهاد داده شده توسط شما بیشتر از هزینه مدنظر گوگل باشد، تبلیغات انجام می‌گیرد. در غیر این صورت نیاز است تا هزینه خود را افزایش دهید.

البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که اگر کیفیت تبلیغات شما بالا باشد گوگل به شما امتیاز می‌دهد و هزینه تبلیغاتی شما به طور قابل توجه‌ای کاهش می‌یابد.گوگل ادز گوگل ادز آموزش گوگل ادز کسب درامد گوگل ادز چيست گوگل ادز یوتیوب گوگل ادز جیست گوگل ادز هزینه گوگل ادز خرید گوگل ادز تبلیغات تبلیغ گوگل ادز

اگر شما بتوانید کاربران بیشتری را راضی کنید تا بر روی تبلیغات شما کلیک کنند، قطعا هزینه تبلیغاتی کمتری پرداخت خواهید کرد. بنابراین باید در هنگام تنظیم محتوا تبلیغاتی نهایت دقت و توجه خود را به کار گیرید تا از این طریق بتوانید هزینه‌های خود را به طور قابل توجه‌ای کاهش دهید.

لازم به ذکر است که شما سه روش برای پرداخت هزینه و دریافت تبلیغات گوگلی دارید. در روش اول می‌توانید هزینه را بر اساس هر تعامل حساب کنید. در روش دوم هزینه‌ها بر اساس تعداد کلیک حساب می‌شود. در روش آخر هزینه برای تر هزار نمایش پرداخته می‌شود.

مزایای استفاده از تبلیغات در گوگل

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای افراد علاقه مند به دریافت تبلیغ در گوگل پیش آید این است که تبلیغات در این عرصه چه مزایایی دارد؟ یا چرا باید از این تبلیغات استفاده کرد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود متخصصان توصیه کنند اگر بودجه کافی را دارید به تبلیغ در این عرصه بپردازید. برخی از مهم‌ترین این دلایل به شرح زیر است:

رقابت آسان‌تر با کسب و کارهای معروف

تصور کنید کسب و کارهایی وجود دارند که از همان ابتدای شکل گیری گوگل حضور خود را در این عرصه آغاز کرده‌اند. قطعا رقابت کردن با این کسب و کارها بسیار سخت و دشوار خواهد بود.

هنگامی که کاربری یک کلمه کلیدی مشخص را در گوگل سرچ می‌کند، سایت‌های بسیاری بر اساس رتبه و امتیازی که از گوگل گرفته‌اند، رتبه بندی می‌شوند. تحقیقات نشان داده است که کاربران بیشتر از سه سایتی که در رتبه اول و دوم و سوم قرار دارند، استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین مزایای تبلیغات گوگل ادز قرارگیری در رتبه‌های برتر گوگل است. بنابراین اگر تلاش بسیاری کرده‌اید تا در گوگل جای بگیرید اما موفق نشده‌اید، نگران نباشید با گوگل ادز می‌توانید در کمترین زمان ممکن این جایگاه ویژه را به دست آورید.

 افزایش ترافیک افزایش ترافیک

دو وب سایت همکار را در نظر بگیرید که هر دو در زمینه فروش پوشاک بچگانه فعالیت دارند. یکی از این وب سایت‌ها روزانه پنجاه بازدید و دیگری روزانه پانصد بازدید دارد. به نظر شما کدام یک از این وب سایت‌ها فروش بیشتری را تجربه خواهد کرد؟

قطعا وب سایتی که بازدید بیشتری دارد، شانس بیشتری نیز برای فروش دارد. به همین دلیل است که اکثر سئوکارها به دنبال راهکارهایی هستند تا بتوانند به وسیله آن ترافیک خود را زیاد کنند. اما متاسفانه گاهی دیده می‌شود که دستیابی به این هدف بسیار طول می‌کشد. با تبلیغات در گوگل امکان کسب و افزایش بازدیدکنندگان بیشتر در مدت زمانی کوتاه‌تر فراهم است.

افزایش درآمد

هنگامی که تعداد بازدیدکنندگان شما به طور قابل توجه‌ای افزایش پیدا می‌کند، به همان میزان نیز فروش بیشتری خواهید داشت. بنابراین درآمد بیشتری نصیب شما می‌شود.

حتما بخوانید:  بازاریابی سئو یا سئو مارکتینگ ( SEO Marketing ) چیست؟

بر اساس گفته خود گوگل شما هر چقدر برای تبلیغات در گوگل هزینه صرف کنید، تقریبا ۸ برابر سود دریافت خواهید کرد. بنابراین می‌توان گفت که تبلیغات در گوگل ادوردز خود نوعی سرمایه گذاری محسوب می‌شود که می‌تواند در دراز مدت شما را به سود کلان برساند. بنابراین اگر تاکنون نتوانسته‌اید فروش دلخواه خود را تجربه کنید، همین حالا برای دریافت تبلیغات گوگلی برنامه ریزی کنید تا بتوانید موفقیت‌های بیشتری را به دست آورید.  

تبلیغات هدفمندتر

تبلیغات گوگل ادوردز به شما کمک خواهد کرد تا مخاطبان هدف خود را سریع‌تر بیابید و تبلیغات خود را در معرض دید آن‌ها قرار دهید. همین موضوع یکی از عواملی است که باعث می‌شود تا تاثیرگذاری تبلیغات در گوگل ادز چندین برابر از سایر شیوه‌های تبلیغاتی باشد.

این امکان فراهم است که از این طریق وب سایت‌های تازه راه اندازی شده را به یک برند بسیار قوی تبدیل کنید.

کنترل بودجه

با اینکه امروزه روش‌های تبلیغاتی بسیار زیادی برای برندسازی و فروش بیشتر وجود دارد. اما متاسفانه هزینه بالا برخی از این روش‌ها باعث می‌شود تا افراد زیادی از انجام این تبلیغات ناتوان بمانند. اما خوشبختانه هزینه تبلیغات در گوگل بسیار مناسب است. به گونه‌ای که می‌توان از این طریق به کنترل بودجه پرداخت و با صرف هزینه کمتر به اهداف تبلیغاتی دست یافت.

بنابراین اگر با محدودیت بودجه روبرو هستید، با توجه به قیمت تبلیغات در گوگل این روش تبلیغاتی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

 مدیریت زمان

از دیگر مزایای تبلیغ در گوگل می‌توان به مدیریت زمان اشاره کرد. بسیاری از ما به دنبال روش‌هایی هستیم که بتواند ما را سریع‌تر به اهداف دلخواه برساند. یکی از این روش‌ها که در دنیای تبلیغات بسیار سر و صدا کرده است تبلیغ در گوگل است. با تبلیغ در گوگل شما می‌توانید به مدیریت زمان بپردازید و در یک بازه زمانی کوتاه‌تر به اهداف دلخواه خود از تبلیغات دست یابید.

 بررسی موفقیت

گوگل ادز این امکان را برای کاربران فراهم کرده است که پس از تبلیغات میزان موفقیت خود را بسنجند. بنابراین شما می‌توانید فیدبک دریافت شده از این روش را بررسی کنید. بررسی فیدبک‌های دریافتی توسط کسانی که از این خدمات استفاده کرده‌اند، نشان می‌دهد که این روش موفقیت آمیز است.

معایب تبلیغات در گوگل ادز

هنگامی که در رابطه با مزایای یک روش تبلیغاتی صحبت ‌می‌کنیم، خوب است تا نیم نگاهی نیز به معایب آن داشته باشیم. در واقع می‌توان اینگونه بیان کرد که بهترین روش برای تصمیم گیری جهت دریافت یا عدم دریافت تبلیغات گوگلی این است که مزایا و معایب این روش تبلیغاتی را در دو کفه ترازو قرار دهیم. آنگاه تصمیم بگیریم که آیا این روش می‌تواند ما را به اهداف دلخواهمان برساند یا خیر؟

برخی از مهم‌ترین معایب تبلیغ در گوگل ادز به شرح زیر است:

 گرانی خدمات گوگل ادز

از آنجایی که هزینه تبلیغات در گوگل به حساب شرکت‌های خارجی وارد می‌شود، قیمت آن بر حسب دلار است. بالا بودن دلار و نوسانات ارز در ایران باعث می‌شود تا برخی از افراد به دلیل گرانی خدمات گوگل ادز نتوانند هزینه لازم برای تبلیغات خود را تامین کنند. البته این نکته را در نظر داشته باشید که این هزینه چند برابر به شما باز خواهد گشت. بنابراین گرامی خدمات گوگل ادز را نمی‌توان گردن شرکت‌های ایرانی که به ارائه خدمات در این زمینه می‌پردازند، انداخت. چرا که این شرکت‌ها تنها خب مدیریت خود را برمی‌دارند و مابقی هزینه‌ها را به حساب گوگل واریز می‌کنند.

البته این بدین معنی نیست که تمامی این شرکت‌ها هزینه یکسانی برای ارائه خدمات در نظر می‌گیرند. هزینه دریافت خدمات در برخی از این شرکت‌ها نسبت به سایر رقبا کمتر است. به همین دلیل تقاضا برای دریافت خدمات نیز به همان میزان افزایش می‌یابد.

 بی‌توجهی به سئو

این نکته را در نظر داشته باشید که تبلیغات گوگلی باعث می‌شود تا نسبت به سئو بی‌توجه شوید. چرا که شما با پرداخت هزینه می‌توانید رتبه‌های برتر را بر روی کلمات کلیدی دلخواه به دست آورید.سئو

البته این نکته را نیز فراموش نکنید که با پایان یافتن کمپین تبلیغاتی جایگاه شما نیز در گوگل از دست می‌رود. بنابراین توصیه می‌شود در کنار تبلیغات در گوگل به سئو نیز توجه داشته باشید. بی‌توجهی به سئو تنها با این هدف که می‌توانید از خدمات تبلیغاتی گوگل استفاده کنید باعث می‌شود تا از رقبای خود بسیار عقب بمانید.

 با یک مقایسه ساده متوجه خواهیم شد که مزایای گوگل ادز یا تبلیغات در گوگل آنقدر بالا است که می‌تپان از معایب جزئی این روش تبلیغاتی چشم پوشی کرد.

 هزینه تبلیغات در گوگل ادز

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که بسیاری از کاربران به دنبال یافتن پاسخ آن هستند این است که هزینه تبلیغات در گوگل چقدر است؟ یا بهتر است بگوییم این هزینه چگونه تعیین می‌شود؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هزینه تبلیغات گوگل ادوردز به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. بسته به حوزه کسب و کاری، رقابت کلمه کلیدی، موقعیت جغرافیایی و همچنین پیشنهادهایی که رقبا برای دریافت خدمات تبلیغاتی ارائه می‌دهند، هزینه تبلیغات گوگل نیز متفاوت است. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که تعرفه گوگل ادز از کیفیت وب سایت شما نیز تاثیر می‌پذیرد. قطعا هر چه وب سایت قوی‌تر و بهتری داشته باشید، هزینه تبلیغات کلیکی گوگل نیز به همان میزان برای شما کاهش خواهد یافت.

لازم به ذکر است که به عنوان یک فرد علاقه مند به دریافت تبلیغ در گوگل فارسی، تعرفه گوگل ادز نسبت به کسانی که می‌خواهند در وب سایت‌های خارجی زبان تبلیغ کنند برای شما کمتر خواهد بود.

 روش‌های تبلیغات در گوگل ادزتبلیغات گوگل ادز برای یوتیوب
گوگل ادوردز برای تبلیغات

اگر به دنبال تبلیغ از طریق گوگل هستید، گوگل ادز پنج روش موثر را پیش روی شما قرار داده است. با توجه به خواسته خود می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام یک از این روش‌ها برای شما بهتر است و می‌تواند در مدت زمانی کوتاه‌تر تاثیرات بیشتری برای شما داشته باشد. انواع کمپین در گوگل ادز به شرح زیر است:

کمپین‌های تبلیغاتی جست و جو

در این روش هنگامی که کاربران کلمه کلیدی هدف شما را جست و جو می‌کنند، وب سایت شما به دلیل پرداخت هزینه به گوگل در اولین رتبه گوگل نمایش داده می‌شود. کاربران بر اساس اعتمادی که به وب سایت‌های لینک یک دارند از شما خرید می‌کنند و شما به هدف خود که افزایش ترافیک و فروش است، دست می‌یابید.

توجه داشته باشید که این روش تبلیغاتی موجب تبلیغات در صفحه اول گوگل بنابراین اثرگذاری بسیار بالایی برای شما خواهد داشت.

کمپین تبلیغات نمایشی

در این روش تبلیغاتی محتوای تصویری شما در وب سایت‌های معروف و پرطرفدار گوگل که اختصاصی برای تبلیغات کلیکی گوگل قرار می‌گیرند. مخاطبان با کلیک کردن بر روی محتوای ویدیویی شما و مشاهده آن می‌توانند علاوه بر کمک کردن به برندسازی شما، خودشان نیز به کسب درآمد بپردازند. البته توجه داشته باشید که این درامد معمولا ناچیز است و برای دستیابی به درآمد بالا کاربر نیاز دارد ویدیوهای بسیاری را مشاهده کند.

حتما بخوانید:  راه‌های افزایش سئو سایت در سال 2023

اگر به دنبال تبلیغ کار در گوگل هستید و می‌خواهید از این طریق کسب و کار خود را گسترش دهید، این روش گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. برای خرید تبلیغات کلیکی گوگل می‌توانید از مجموعه ما کمک بگیرید.

 کمپین تبلیغات ویدیویی کمپین تبلیغات ویدیویی

در این روش محتواهای ویدیویی شما در بین پرطرفدارترین محتواهای یوتیوب قرار می‌گیرد و مشاهده می‌شود. مشاهده این ویدیوها توسط مخاطب بستگی به این دارد که شما در هنگام ساخت این ویدیو چقدر خلاقیت داشته باشید. قطعا هر چه ظرفیت و خلاقیت بیشتری به خرج دهید، شانس بیشتری برای دیده شدن خواهید داشت.

توصیه ما به شما این است حالا که در میان پرطرفدارترین ویدیوها قرار می‌گیرید، آیت فرصت را غنیمت بشمارید و از این راه به کسب رتبه و بازدید در گوگل بپردازید.

 کمپین تبلیغاتی اپلیکیشن

اگر دارنده یک اپلیکیشن هستید، می‌توانید با کمک گوگل ادز افراد بیشتری را متقاعد کنید تا برنامه شما را نصب و از آن استفاده کنند. در این روش شما اطلاعات لازم را در اختیار گوگل قرار می‌دهید. گوگل نیز با استفاده از YouTube، گوگل پلی و دیگر برنامه‌های پرطرفدار خود اپلیکیشن شما را معرفی می‌کند.

شما یک فیلم، عکس، گیف یا متن را در اختیار گوگل قرار می‌دهید. گوگل نیز در برابر دریافت هزینه کسب و کار شما را به افراد بیشتری معرفی می‌کند.

 کمپین تبلیغاتی خرید

در این روش گوگل به جای اینکه وب سایت شما را معرفی کند، محصول‌تان را به صورت بصری‌تری معرفی می‌کند. این موضوع باعث می‌شود تا افرادی که به دنبال خرید محصول هستند به سمت وب سایت شما روانه شوند.

برای دریافت تبلیغ و راه اندازی کمپین تبلیغاتی خرید تنها کافی است اطلاعات و کلمه کلیدی مرتبط به محصول خود را در اختیار گوگل قرار دهید. گوگل با دریافت هزینه‌ای مشخص به تبلیغ محصولات شما خواهد پرداخت. این روش بیشتر مناسب وب سایت‌ها فروشگاهی است.

چگونه در گوگل تبلیغ کنیم؟

افراد پس از اینکه با کمپین‌های تبلیغاتی گوگل آشنا می‌شوند با یک سوال مهم روبرو خواهند شد که چگونه در گوگل تبلیغ کنیم؟

بسته به اینکه شما قصد تبلیغات سایت در گوگل دارید یا می‌خواهید یک اپلیکیشن را معرفی کنید و همچنین قیمت تبلیغات در گوگل روش مناسب برای شما متفاوت خواهد بود. شما قبل از تبلیغات در گوگل ادوردز باید از قیمت تبلیغات گوگل اطلاع یابید و بر اساس میزان بودجه خود تصمیم بگیرید که کدام یک از این روش‌های تبلیغاتی برای شما بهتر است.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که نمی‌توان برای همه نسخه یکسانی در نظر گرفت. چرا که اهداف افراد از تبلیغات با یکدیگر متفاوت است.

 آیا امکان تبلیغات رایگان در گوگل وجود دارد؟

بسیاری از افراد به دنبال راهی برای تبلیغات رایگان در گوگل هستند. از آنجایی که دستیابی به رتبه‌های اول گوگل و استفاده از خدمات گوگل ادز بسیار رقابتی است، امکان دسترسی به این خدمات بدون پرداخت هزینه فراهم نیست. اما این بدین معنی نیست که راهی برای تبلیغات رایگان در گوگل وجود ندارد. شما از طریق وب سایت‌های پر بازدیدی که امکان انتشار محتوا به صورت رایگان را برای کاربران فراهم کرده است، می‌توانید بدون پرداخت هزینه نیز مخاطب جذب کنید. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که این روش تبلیغاتی بازدهی بسیار کمی برای شما خواهد داشت.

 چگونه اکانت گوگل ادز بسازیم؟

شما طی پنج مرحله می‌توانید یک اکانت گوگل ادز برای خود بسازید:

  •       با استفاده از ایمیل خود به وب سایت گوگل ادز بروید.
  •       بر روی عبارت Switch to Expert Mode کلیک کنید تا به مرحله بعدی بروید.
  •       بر روی گزینه روی گزینه «Create an Account Without a Campaign» که به رنگ آبی نمایش داده می‌شود، کلیک کنید.
  •       در این مرحله لازم است تا اطلاعات کاربری خود را وارد کنید.
  •       حالا می‌توانید با کلیک بر روی «Explore your account» وارد اکانت خود شوید.

چگونه کمپین گوگل ادز راه اندازی کنیم؟چگونه کمپین گوگل ادز راه اندازی کنیم؟

حالا که با کمپین‌های تبلیغاتی گوگل آشنا شدید، ممکن است دوست داشته باشید یکی از این کمپین‌ها را راه اندازی کنید و از این طریق بازدید کنندگان بسیاری را به سمت وب سایت خود بکشانید. برای اینکه یک کمپین گوگل ادز راه اندازی کنید نیاز است تا ۹ مرحله‌ای که در ادامه می‌خواهیم بیان کنیم را اجرا کنید. این ۹ مرحله عبارتند از:

  •       در مرحله اول لازم است تا یک اکانت گوگل ادز راه اندازی کنید و از این طریق مدیریت کافی بر روی تبلیغات خود داشته باشید. این نکته را در نظر داشته باشید که با هر ایمیل حداکثر ۲۰ اکانت می‌توانید بسازید.
  •       در دومین مرحله لازم است تا با کلیک بر روی گزینه Sales هدف و نوع کمپین تبلیغاتی خود را انتخاب کنید. برای این کار لازم است تا گزینه Search را انتخاب و با کلیک بر روی Continue به گزینه بعدی بروید.
  •       نوع کمپین و محل نمایش را مشخص کنید.
  •       مخاطبان هدف‌تان را مشخص کنید.
  •       با تعیین بودجه یک استراتژی دقیق برای کسب و کار خود داشته باشید.
  •       با کمک گرفتن از افزونه‌های گوگل ادز نرخ کلیک را پانزده برابر کنید.
  •       وارد اد گروپ شوید و قیمت پیشنهادی خود را وارد کنید.
  •       با توجه به کلمه کلیدی منتخب تبلیغ موثری را انتخاب کنید.
  •       حالا زمان پرداخت صورت حساب است. تبریک می‌گوییم شما یک کمپین راه اندازی کرده‌اید.

مقایسه گوگل ادز و سئو

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای افراد پیش آید این است که سئو بهتر است یا استفاده از تبلیغات گوگل ادز؟ در واقع این افراد قصد دارند با مقایسه گوگل ادز و سئو برنامه ریزی بهتری برای موفقیت کسب و کار خود داشته باشند. در پاسخ به این سوال بسیار مهم باید بگوییم که هر یک از این روش‌های تبلیغاتی دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است.

شما باید با در نظر گرفتن مزایا و معایب هر کدام و مقایسه آن‌ها با یکدیگر تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما بهتر است. البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید که سئو و تبلیغات گوگل در تضاد با یکدیگر قرار نمی‌گیرند. بلکه این دو روش گاهی می‌توانند مکمل هم برای تبلیغات بهتر باشند.

سئو به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که برای به دست آوردن ترافیک ارگانیک و رسیدن به رتبه‌های برتر در گوگل انجام می‌گیرد. پیاده سازی سئو نیازمند صرف زمان است‌. به بیان دیگر نمی‌توان انتظار داشت که در کوتاه‌ترین زمان ممکن نتیجه دلخواه را به دست آورید. اگر چه با کمک سئو می‌توانید یک برند خوشنام و معتبر راه اندازی کنید اما سختی‌های بسیاری را باید در این مسیر پشت سر بگذارید.

حتما بخوانید:  نرخ کلیک (CTR) و سئو

از آنجایی که قوانین سئو دائما در حال تغییر و آپدیت شدن هستند، این امکان وجود دارد که وب سایت شما پس از یک تغییر افت شدیدی را تجربه کند. علاوه بر این رقبا شما نیز به طور دائما در حال تلاش هستند تا بتوانند رتبه‌های اول را از آن خود کنند. نیاز به دارا بودن یک تیم تخصصی سئو یکی دیگر از سختی‌هایی است که در مسیر سئو کردن یک وب سایت باید به آن توجه داشته باشید.

در مقابل تبلیغات گوگل ادز مجموعه‌ای از روش‌ها و کمپین‌های تبلیغاتی هستند که در ازای پرداخت هزینه شما را در نتایج گوگل قرار می‌دهند. برای دریافت این خدمات شما نیاز به پرداخت هزینه‌ای نسبتا بالا را خواهید داشت. علاوه بر این لازم است تا حتما از متخصصانی که در این زمینه فعالیت دارند کمک بگیرید و از قوانین گوگل پیروی کنید.

 محدودیت دسترسی در ایران ممکن است هزینه‌های اضافی برای شما به همراه داشته باشد. اما آنچه که باعث محبوبیت بالا تبلیغات گوگل ادز شده است نتیجه گیری سریع و تبلیغات تاثیر گذار است. شما با استفاده از کمپین‌های تبلیغاتی گوگل می‌توانید مخاطبین هدف خود را بیابید و مشتریان بیشتری به دست آورید.

 چه زمانی باید از تبلیغات گوگل ادز استفاده کرد؟

در پاسخ به این سوال که چه زمانی باید از تبلیغات گوگل ادز استفاده کرد، پاسخ‌های متفاوتی مطرح می‌شود. این موضوع کامل بستگی به هدف و برنامه ریزی شما دارد. هیچ محدودیتی برای استفاده از تبلیغات گوگل ادز وجود ندارد. شما هر زمان که سرمایه کافی را داشته باشید می‌توانید از این تبلیغات در جهت دیده شدن بیشتر خود استفاده کنید.

اگر با محدودیت بودجه مواجه‌اید توصیه می‌شود در ابتدا به پیاده سازی تکنیک‌های سئو بپردازید. پس از قوت بخشیدن به وب سایت خود از این تبلیغات استفاده کنید.

هنگامی که تصمیم به استفاده از تبلیغات گوگل ادز گرفتید، می‌توانید بازه زمانی مشخصی را برای این تبلیغات تنظیم کنید. به عنوان مثال اگر در ساعت‌های مشخصی از شبانه روز فعالیت دارید بهتر است تبلیغات شما در همان ساعت‌ها انجام گیرد تا مشتریان بتوانند به موقع خدمات شما را دریافت کنند. گاهی دیده می‌شود که مخاطبان هدف شما در ساعت‌های مختلفی از شبانه روز وقت اضافه دارند، در چنین شرایطی می‌توانید زمانبندی تبلیغات خود را با وقت آزاد آن‌ها تنظیم کنید.

 آیا گوگل ادز بر روی سئو تاثیر می‌گذارد؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است ذهن هر فردی را به خود درگیر کند این است که آیا استفاده از گوگل ادز می‌تواند بر روی سئو وب سایت تاثیر بگذارد یا خیر؟ آیا گوگل ادز بر روی سئو تاثیر می‌گذارد؟

در پاسخ به این سوال مهم باید بگوییم که عوامل تاثیرگذار بر روی سئو به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند. دسته اول عواملی هستند که به طور مستقیم به بهبود سئو کمک می‌کند. عوامل دسته دوم به صورت غیر مستقیم به بهبود سئو کمک می‌کنند. استفاده از گوگل ادز جزء دسته دوم است.

حال ممکن است سوال مهم دیگری در ذهن شما شکل بگیرد که گوگل ادز چگونه بر روی سئو تاثیر می‌گذارد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که گوگل ادز با تاثیرگذاری بر روی عوامل زیر به صورت غیر مستقیم بابت آسان‌تر شدن فرایند سئو می‌شود:

 کمک به برندسازی

یکی از مزایای استفاده از تبلیغات گوگل برندسازی است. هنگامی که شما به عنوان یک برند خوشنام و کاردرست نام خود را در ذهن مخاطب حک می‌کنید. میزان جست و جوی نام شما در گوگل به طور قابل توجه‌ای افزایش پیدا می‌کند.

 تبلیغات در شبکه‌های مجازی

تبلیغات کسب و کار و وب سایت شما در شبکه‌های اجتماعی زیر نظر گوگل ادز می‌تواند احتمال دیده شدن وب سایت شما را چندین برابر کند. شما می‌توانید با استفاده از این تبلیغات مخاطب را برای ورود به وب سایت خود ترغیب کنید.

 کیبورد پلنر

با استفاده از کیبورد پلنر که یکی از ابزارهای فوق العاده گوگل ادز محسوب می‌شود، می‌توانید به تحقیق کلمه کلیدی بپردازید. مهم‌ترین کلمات کلیدی مربوط به وب سایت خود را بیابید و به گونه‌ای برنامه ریزی کنید که از آن‌ها در صفحات و محتواها استفاده شود.

 بررسی میزان کلیک بر روی تبلیغات و کلمات کلیدی

گوگل ادز این فرصت را به شما خواهد داد تا از نرخ کلیک برروی تبلیغات و کلمات کلیدی خاص اطلاع یابید. با توجه به اطلاعات به دست آمده می‌توانید استراتژی بهتری برای تولید محتوا و تبلیغات تنظیم کنید.

گوگل ادز به شما فرصت بررسی رقبا را خواهد داد. می‌توانید از تجربه شکست و موفقیت رقبای خود استفاده کنید.

 تخمین ترافیک

با استفاده از گوگل ادز همچنین می‌توانید تخمین بزنید که یک کلمه کلیدی چقدر کلیک برای شما خواهد داشت و چگونه به ترافیک وب سایت شما کمک می‌کند. این بررسی می‌تواند به شما کمک کند تا مطلع شوید که در چه روز و ساعتی میزان سرچ کلمه کلیدی هدف شما بیشتر است. همچنین می‌توان متوجه شد که چرا با وجود بالا بودن سرچ‌ یک کلمه کلیدی خاص نرخ تبدیل آن پایین است.

 بررسی آدرس مقصد

یکی دیگر از اقدامات ارزشمندی که با استفاده از گوگل ادز می‌توانید انجام دهید، بررسی آدرس مقصد است. این بررسی به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید کدام یک از صفحات شما توانسته است نرخ کلیک و در نهایت فروش بیشتری را برای شما حاصل کند.

فیلتر کردن برخی کلمات کلیدی

گوگل ادز همچنین به شما کمک می‌کند تا کلمات کلیدی که نمی‌تواند تأثیرگذاری رضایت بخشی برای شما داشته باشد را شناسایی کنید و کنار بگذارید. با این کار وقت شما بیشتر صرف کلمات کلیدی خواهد شد که نرخ کلیک و فروش بیشتری برای شما دارد.

 خدمات گوگل ادز

برای دریافت خدمات گوگل ادز لازم است تا با یک شرکت یا کمپانی که با گوگل همکاری دارد، ارتباط برقرار کنید. این شرکت‌ها یا آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ به شما کمک خواهند کرد تا در کمترین زمان ممکن کمپین‌های تبلیغاتی خود را راه اندازی کنید و از این طریق کسب درآمد داشته باشید.

قطعا هر چه آژانس تبلیغاتی منتخب برای دریافت خدمات بهتر باشد، شانس بیشتری برای دریافت فیدبک مثبت خواهید داشت. بهترین شرکت برای دریافت خدمات گوگل ادز آژانس دیجیتال مارکتینگ سحاب است که سابقه‌ای طولانی در این زمینه دارد.

 سخن پایانی

در این مقاله در رابطه با تبلیغات در گوگل و روش‌های آن صحبت کردیم. اگر شما نیز دوست دارید سریع‌تر در گوگل دیده شوید و فروش چندین برابری را تجربه کنید آژانس دیجیتال مارکتینگ سحاب می‌تواند به شما در راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی گوگل کمک کند.  

فراموش نکنید که نیاز نیست بیخیال سئو شوید. به سئو ادامه دهید و همچنان از تبلیغات گوگل نیز بهره ببرید. این گونه می‌توانید شانس موفقیت خود را چندین برابر کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اسماعیل سحاب

فارغ التحصیل رشته مهندسی فناوری اطلاعات هستم. از طریق مطالعاتی که در دانشگاه داشتم علاقمند به سئو و مفاهیم بازاریابی اینترنتی شدم. بعد از دانشگاه به صورت تمام وقت در این حوزه مشغول هستم و خوشحالم که باعث رشد ترافیک تجاری کسب وکارهای آنلاین می شوم. اگر شما نیازمند رشد کسب وکارتان و مشتاق همکاری با من به عنوان متخصص، مشاور و یا کارشناس سئو هستید، از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت و یا با شماره همراه 09187099278 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا

برای افزایش فروش بیزینستان چه طرحی داری؟

برای افزایش فروش کسب وکار شما، چک لیست بی نظیری آماده کرده ایم.

هر روز یک گام کوچک بردارید تا فروشتان دوبرابر شود.

تعداد پرسنل

تماس سریع دریافت خدمات