تازه کار سئو چگونه به کارشناس سئو تبدیل می شود؟

کارشناس سئو حرفه ای سایت، اگر کسب وکار شما نیازمند یک کارشناس سئو حرفه ای است با اسماعیل سحاب تماس بگیرید.

کارشناس سئو حرفه ای سایت

اگر شما به تازگی با بهینه سازی موتور های جستجو آشنا شده اید، یا متخصص سئو و به دنبال دستورالعملی قدم به قدم برای اینکار هستید تا جایگاه خود را به عنوان کارشناس سئو در رتبه بندی گوگل بالا تر ببرید، این یک مقاله که جهت آگاهی از روند سئو سایت در سال ۲۰۲۰ است، می تواند کمک کند.

رسیدن به بالاترین رتبه های گوگل غیر ممکن است، مگر این که دستورات فرایند SEO را به درستی دنبال کنید. بسیاری از شرکت ها به علت استفاده از سیاست های غلط و تکنیک های کلاه سیاه شکست خورده اند و حالا به دنبال روند سئو کلاه سفید هستند.

شرایط استخدام کارشناس سئو چیست؟

شرایط استخدام کارشناس سئو چیست؟ اگر کسب وکار شما نیازمند یک کارشناس سئو حرفه ای است با اسماعیل سحاب تماس بگیرید.

شرایط استخدام کارشناس سئو چیست؟

در تصویر بالا که از سایت جابینجا گرفته شده و مربوط به اگهی استخدام کارشناس سئو می باشد، تمامی مهارت هایی که لازم است شما به عنوان کارشناس سئو داشته باشید، قید شده است.

کارشناس سئو حرفه ای همیشه به روز است

بهینه سازی موتور های جستجو برای کسانی که اطلاعات خود را درباره ی پیشرفت های صنعت SEO به روز نمی کنند، هر روز دشوار تر می شود. به دلیل تغییرات شکل گرفته در الگوریتم های جستجوی گوگل، به ثمر رساندن عملیات SEO برای مردم که راهنمایی های گوگل را دنبال نمی کنند و اطلاعات خود را به روز نگاه نمی دارند، بسیار دشوار شده است.

چرا SEO همواره در حال تغییر است؟

بالا بردن سایت ها به صفحه ی اول گوگل در گذشته بسیار آسان بود. تعداد بسیاری از مردم با افزودن کلیدواژه به عناوین، اضافه کردن توضیحات متا، اصلاح یا کپی محتوا و ساختن لینک های گوناگون به صفحه ی نخست گوگل می رسیدند. امروزه همه چیز تغییر کرده است، استفاده از کلیدواژه ها دیگر کارآمد نیستند. ممکن است سایت شما به مدت زمان محدودی  به واسطه ی الگوریتم تازگی محتوا در صدر گوگل باشد اما اگر سیستم های گوگل ناکارآمدی شما را تشخیص دهند دوباره از صدر پایین خواهید آمد.

روش هایی که کارشناس سئو برای سئو یک سایت انجام می دهد

  • قدم یکم: تحقیق درمورد کلیدواژه ها

    تحقیق درمورد کلیدواژه ها فرآیندی است که مهمترین و تجاری ترین کلیدواژه ها را برای وبسایتمان پیدا می کنیم. این عمل نیازمند ابزارهاییست که به ما کمک میکنند مرتبط ترین کلیدواژه ها با کسب وکار خود را بیابیم.

  • قدم دوم: آنالیز رقبا

    رقبای خود را از این راه بیابید. برای اینکار می توانید از نرم افزار های مختلف SEO استفاده کنید.

  • قدم سوم: بررسی سایت های بهینه سازی شده

    با بررسی سایت های بهینه سازی شده و سایت های صدر رتبه بندی گوگل، میتوانید از روش استفاده از واژگان کلیدی الگو برای بهبود سایت خود الگو برداری کنید.این بررسی بخشی مهم از پروسه ی SEO را دربر میگیرد.

  • قدم چهارم: بهینه سازی داخلی روی صفحات سایت

  • قدم پنجم: بهینه سازی خارجی سایت.

    ساختن لینک ها و انتشار محتواهای سایت در رسانه های اجتماعی.

  • قدم ششم: اندازه گیری نتایج، ترافیک و رتبه بندی

روش های قدیمی SEO، دربرابر روش های نوین SEO

مهمتر از انجام روند بهینه سازی، روش درست آن مد نظر است که مردم برای رتبه بندی سایت های جدید یا جذاب استفاده می کنند. فرآیند SEO طی سال ها، تغییر کرده است و ممکن است روش های قدیمی آن، در حال حاضر کارساز نباشند. برخی از تاکتیک های قدیمی که برای بالابردن رتبه ی سایت شما کافی بود، ممکن است امروزه شمارا به نتایج مورد انتظار شما نرساند.

شما باید آخرین تکنیک های SEO را دنبال کنید تا به صدر رتبه بندی های گوگل برسید. در این راهنمای به کارگیری SEO سعی میکنم تمامی ترفند هایی یک کارشناس سئو باید انجام دهد تا رتبه اش در گوگل حفظ شود را ارائه دهم.

قدم اول: با تحقیق درمورد کلیدواژه ها شروع کنید.

یافتن کلیدواژه های تجاری یک کسب وکار یکی از مهم ترین بخش های فرآیند SEO است، اگر از جستجوی مردم در اینترنت و اطلاعاتی که جستجو میکنند آگاه نباشید، میتوان گفت شروع کار بهینه سازی تقریبا ناممکن میشود.
هنگامی که به تحقیق درمورد کلیدواژه ها میپردازید، شما نیاز به یک واژه ی کلیدی پایه دارید.
نرم افزار های رایگان و پولی بسیاری برای جستجوی کلیدواژه های پایه موجود است.
در ادامه نکاتی که باید هنگام تحقیق خود مدنظر داشته باشید، یادآوری شده است.
از قابلیت Auto Complete گوگل برای گرفتن ایده های جدید استفاده کنید.
از جستجو های مرتبط در گوگل استفاده کنید.
از ابزاری مانند Keywordtool.io می توانید بهره بگیرید.
همچنین از ابزار SEMRush می توانید کمک بگیرید.

قدم دوم: آنالیز رقبا و بررسی وبسایت ها

هنگامی که تحقیقات خود درمورد کلیدواژه ها را به پایان رساندید، قدم بعدی انجام بررسی هایی بر رقبا و وبسایت آنهاست. مشاهده ی وبسایت رقبا و بررسی آنها و تهیه ی لیستی از فعالیت های در سطح سایت و خارج از محیط سایت بسیار اهمیت دارد. بسیاری از کارشناس های سئو از این مرحله عبور می کنند و مستقیم به مرحله ی بعد میروند. بله، بررسی و ارزیابی وبسایت ها می تواند کار بسیار دشواری باشد، اگر از اصول بنیادی SEO، عوامل رتبه بندی و نحوه ی کار گوگل آگاهی لازم نداشته باشید.
تعداد بسیار زیادی ابزار برای بررسی وبسایت ها موجود است، من به شخصه از seoprofiler برای اینکار استفاده میکنم. همچنین seoptimer.com را نیز پیشنهاد میکنم.

قدم سوم: بهینه سازی سایت

گوگل به مرور زمان هوشمند تر می شود و تنها محتوای غنی و کلیدواژه ها شما را در صفحه اول گوگل قرار نمیدهد.
مطالب کارآمد و اصیل در سایت جای دهید
به جای استفاده ی زیاد از کلیدواژه ها نامرتبط، سعی به فراهم آوردن اطلاعات ارزشمند کنید.
URL سایت شما بسیار حائز اهمیت است.
سایت شما باید سریع بارگذاری شود.
سایت شما باید قابلیت موبایل فریندلی را داشته باشد.
سایت شما باید طبق برنامه ی خاصی آپدیت شود.

مرحله ی چهارم: لینک سازی و بهینه سازی های خارج از محیط سایت

لینک ها در جذب اعتماد گوگل و رتبه بندی ها بسیار مهم هستند. اما شما نمی توانید از هر وبسایتی لینک تهیه کنید. شما باید لینک های مرتبط و از سایت های منبع تهیه کنید. اگر لینک های تهیه شده شما از وبسایت های کم کیفیت و کم محتوا باشد، شما قادر به دریافت رتبه نخواهید بود.

مرحله ی پنجم: رتبه بندی ها را زیر نظر داشته باشید و محتوا را به روز کنید.

سئو یک روند است، نه یک عمل یکباره. شما باید مطالب و محتوای خود را همواره به روز نگاه دارید. در صورت عدم انجام اینکار، قادر به نگاه داشتن رتبه ی خود در رتبه بندی ها نخواهید بود.
ابزار گوناگونی برای تحت نظر داشتن رتبه ی وبسایت وجود دارد. مانند seoprofiler، SEMRush و webco به شما اجازه ی مشاهده ی رتبه بندی ها را میدهند.

 

اگر کسب وکار شما نیازمند یک کارشناس سئو حرفه ای است با اسماعیل سحاب تماس بگیرید.

0 پاسخ
دیدگاه خود را ثبت کنیدWant to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *