google-freshness-الگوریتم

شاید شما هم در مورد دیگر تکنیک‌های سئو مانند لینک سازی داخلی، لینک سازی خارجی، تمرکز بر روی کلیدواژه خاص در طول محتوا و … زیاد شنیده باشید که معمولا بر اساس دیگر الگوریتم‌های گوگل شناسایی شده‌ اند، اما در مورد الگوریتم بی نظیر Freshness و تاثیر بی نظیری که بر روی سئو سایت می گذارد، بی خبر باشد. امروز با من همراه باشید تا بصورت کامل در مورد این الگوریتم با شما صحبت کنم.

امروز در این رابطه صحبت می‌کنیم که اصلا این الگوریتم چیست؟ چگونه باید از آن برای رسیدن به صفحه اول گوگل, استفاده کنیم و بهترین شیوه‌های استفاده از این الگوریتم باید به چه صورت باشد؟ همچنین اگر به خدمات سئو نیاز دارید، می‌توانید از این صفحه با من در تماس باشید.

 

چرا باید این الگوریتم‌ها را یاد بگیرم؟google-freshness-الگوریتم

در ایران محبوب ترین موتور جستجو بدون شک گوگل است که اگر در مورد الگوریتم های آن و شیوه های بهینه سازی سایت برای آن مطلع باشید، می‌توانید بدون دغدغه سایت خود را به صفحات یک برسانید. این کار کمک می‌کند که سایت شما افزایش ترافیک خوبی را تجربه کند و دیگر نیاز به استفاده از ترفندهای کلاه سیاه سئو برای شما وجود نداشته باشد.

الگوریتم Freshness یا محتوای همیشه سبز که در مورد آن صحبت می‌کنیم، یکی از بهترین و تاثیرگذارترین برنامه‌های گوگل است به صورتی که در بدو شروع به کار حدود ۳۵ درصد از نتایج جستجو را به طور کامل تغییر داد! بله این الگوریتم قادر بود که ۳۵ درصد از نتایج موتورهای جستجو را تغییر دهد. به همین آسانی!

این الگوریتم که تکه شده ی وبسمتران و مشاوران سئو است را بصورت کامل و به زبانی ساده توضیح می دهیم. اگر در این زمینه سوالی داشتید و یا تجربه ای ارزشمند دارید که فکر می‌کنید، می تواند به دیگران کمک کند می‌توانید در بخش نظرات با من و دیگران به اشتراک بزارید.

الگوریتم Freshness یا محتوای همیشه سبز چیست؟

برای این که خیلی ساده متوجه شوید که این الگوریتم چیست، بگذارید با مثال برای شما توضیح دهیم! فرض کنید که شما قصد سرمایه گذاری در بازار سکه را دارید! برای این کار مهم ترین و اصلی ترین کاری که باید انجام دهید، چیست؟ این است که با استفاده از گوگل قیمت های لحظه ای سکه و طلا را داشته باشید تا بتوانید در این زمینه تصمیم گیری کنید! شما با جستجوی عبارت “قیمت سکه” چندین نتیجه جستجو را مشاهده می‌کنید:

  • سایت هایی که به صورت لحظه ای قیمت ها را اعلام می کنند
  • سایت هایی که هفته ای یکبار بروز می‌شوند
  • سایت هایی که آخرین بروزرسانی آن مال سه ماه گذشته است!

طبیعتا سایتی که بتواند بصورت لحظه ای به شما قیمت بدهد، ارزش بسیار بیشتری نسبت به سایت دیگر دارد! در این رابطه باید در نظر داشته باشید که گوگل هم متوجه این نیاز شده است. گوگل سایت‌هایی که در زمینه‌های مختلف همیشه بروز هستند را جزو سایت‌های برتر می‌پندارد و متوجه می‌شود که این سایت‌ها برای کاربران بیشتر از دیگر سایت‌ها ارزش قائل هستند، پس آن ها را در نتایج بهتری نشان می‌دهد، اما خب بیاییم هدف گوگل هم از این بابت متوجه شویم!

هدف گوگل از معرفی الگوریتم Freshness یا محتوای همیشه سبز چه بوده است؟

شاید مهم ترین دلیلی که باعث شده است، شرکت گوگل به فکر طراحی و معرفی الگوریتم Freshness بیفتد، این موضوع باشد که تازه بودن یا به قول معروف همیشه سبز بودن یک محتوا چقدر حائز اهمیت است. گوگل بر اساس تحلیل داده های خود متوجه شده است که کاربران بیشتر از همه به محتواهای همیشه سبز و بروز بیشتر روی خوش نشان می‌دهند، پس سعی می‌کند که از مطالبی استفاده کند که در این زمینه وجود دارند.

اگر بخواهیم خیلی ساده این موضوع را توضیح دهیم، باید بگوییم که گوگل عاشق محتواهایی است که همیشه در حال بروزرسانی و آپدیت شدن هستند! همچنین از دیگر دلایلی که برای طراحی و معرفی الگوریتم Freshness مطرح می‌شود، این است که گوگل می‌خواهد کاربران بروزی داشته باشد و نگذارد که آن‌ها مطالب قدیمی و کهنه بخوانند!

شاید تا اینجای کار تصور می‌کنید! خیلی هم خب از الان دست بکار می‌شوم و هر چند روز محتوای سایت خود را بروز می‌کنم و به زودی در صفحه اول گوگل قرار گرفته‌ام و نمی‌خواهم دیگر به صحبت‌های مشاور سئو گوش بدهم! این کار شما شاید جواب بدهد و شاید هم ندهد! می‌دانید چرا؟ زیرا این الگوریتم دارای اصولی است که اگر آن‌ها را رعایت کرده باشید به شما نتیجه می‌دهد که یکی از مهم ترین این اصول سیگنال‌هایی است که از طرف مخاطبان بعد از ورود به سایت شما به گوگل ارسال می‌کنند! این سیگنال‌ها می‌تواند مدت زمان حضور آن‌ها در سایت، نوشتن نظر و یا هرچیز دیگری هم باشد. در ادامه این معیارها را با هم بررسی می‌کنیم.

معیارهای موفقیت از نظر الگوریتم Freshness یا محتوای همیشه سبز

اگر می‌خواهید در این زمینه موفق عمل کنید، لازم است که در نظر بگیرید، گوگل و الگوریتم سال ۲۰۱۱ اش چه معیارهایی برای موفقیت دارند؟ مهم ترین این معیارها عبارت اند از:

مدت زمان حضور کاربر در سایت شما چقدر است؟

همانطور که اشاره کردیم، تولید محتوا به تنهایی و یا بروزرسانی آن نمی‌تواند دردی از شما دوا کند، پس بهتر است در نظر بگیرید که مدت زمان حضور کاربر در سایت شما چه مقدار است؟ با اندازه گیری این زمان و پیدا کردن روش‌هایی برای افزایش آن قادر خواهید بود که رتبه‌ی سایت خود را بهبود بدهید!

از صفحات بروز لینک بگیرید

مهم است که در چه صفحاتی لینک دریافت می‌کنید! هرچقدر صفحه ای که از آن لینک می‌گیرید، بروزتر باشد، احتمال موفقیت شما هم نیز بیشتر است. در واقع این الگوریتم قادر است که اندازه گیری های دقیقی در رابطه با قدرت بک لینک‌ها و میزان بروزرسانی آن‌ها داشته باشد. پس دیگر این ایده را که هر لینک می‌تواند مفید باشد را دور بریزید!

راهکارهای استفاده از الگوریتم محتوای همیشه سبز یا Freshness برای وبسمتران

اگر می خواهید از این الگوریتم نهایت استفاده را ببرید و به رتبه‌های بالا دست پیدا کنید، کافی است که از راهکارهای عملیاتی در این زمینه استفاده کنید. راهکارهایی که به شما کمک می‌کنند بر اساس این الگوریتم رقبایتان را پشت سر خود بگذارید:

محتواهایی که دارای رتبه هستند را بروزرسانی کنید

اولین کاری که باید انجام دهید، این است که چک کنید، کدام دسته از محتواهای شما دارای رتبه هستند؟ آن ها را پیدا کنید و با تغییر در محتواهای آن‌ها یک بروزرسانی انجام دهید. این بروزرسانی با توجه به الگوریتم Freshness تاثیر مثبت زیادی می‌تواند بر روی سایت شما داشته باشد.

از رقبایتان زودتر به این فکر بیفتید

نکته دیگری که با توجه به این الگوریتم می‌توانید به آن توجه کنید و شروع به پیشروی از رقبا بکنید، این است که تولید محتوا را قبل از بقیه شروع کنید و یا دیگر زمانی برای انجام ندادن این کار از دست ندهید!

تاریخ انتشار مقاله و یا آپدیت آن را پاک نکنید

همانطور که فهمدید مسئله بر سر زمان است و گوگل هم از این موضوع متوجه می شود که شما چگونه محتوای خود را آپدیت کرده اید! اگر در این زمینه نیاز به کمک دارید، می توانید با من تماس بگرید.

 

0 پاسخ
دیدگاه خود را ثبت کنیدWant to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *