چک لیست سئو 2021 (کاملترین چک لیست سئو)
چک لیست سئو در واقع یک برگه تقلب یا راهنما برای کسانی است که میخواهند، عملیات سئو و بهینه سازی سایت را بر روی یک سایت پیاده سازی کنند! در واقع اگر بخواهیم به صورت ساده بیان کنیم که چک لیست سئو چیست، باید بگوییم مجموعه فعالیت هایی است که برای بهبود سئو سایت انجام می شود.
در ادامه میخواهیم این چک لیست را بر اساس الگوریتم های گوگل مورد بررسی قرار دهیم و مهم ترین کارهایی که باید در این زمینه انجام بدهید را برای شما یادآوری کنیم.
دریافت مشاوره سئو
چک لیست پایه ای سئو، شروعی برای بهینه سازی سایت
اگر میخواهید که از این چک لیست که در ادامه مطرح میشود، نهایت استفاده را ببرید و تاثیرگذاری آن را مشاهده کنید، لازم است که در این زمینه حتما از ابزارهای رتبه بندی موتورهای جستجو استفاده کنید. این ابزارها به شما در درک بهتر اوضاع و شرایط به شما کمک میکنند. در ادامه مهم ترین کارهای اساسی که برای بهینه سازی مقدماتی باید انجام بدهید را به شما معرفی میکنم:
تنظیم گوگل سرچ کسول (Google Search Console)
اولین کاری که برای بهینه سازی سایت خود انجام دهید، این است که تنظیمات گوگل سرچ کنسول را به خوبی پیکربندی کنید. در واقع این ابزار که گوگل بدون هیچ هزینه ای در اختیار شما قرار میدهد، یکی از بهترین ابزارهای رایگان سئو است. فرقی نمیکند که کسب و کار شما چیست! شما نیاز دارید که با استفاده از گوگل و ترفندهای سئو خود را به جایگاهی برسانید که روزانه هزاران نفر محصولات شما را ببنند، واقدام به خرید آنها بکنند.
همه کسانی که بر روی بهینه سازی سایت خود ماه ها وقت میگذرانند و تلاش میکنند با این هدف این کار را انجام میدهند که بتوانید سرمایه انباشه شده برای بهینه سازی سایت خود را چند برابر برداشت کنند. اگر شما تا بحال محتوا را بر اساس بهترین چک لیستهای موجود در این زمینه سئو شده تولید کردید ولی هیچ نتیجه نگرفته اید، نوبت آن رسیده است که از این کار دست بردارید و اقدام به استفاده از گوگل وبمستر تولز یا همان گوگل سرچ کنسول بکنید.
این ابزار به شما کمک میکند که خیلی خوب قادر باشید بر روی عملکرد سایت خود نظارت داشته باشید و در این زمینه عملکرد خود را مانیتورینگ کنید. کارشناسان و افراد حرفه ای در این زمینه میتوانند به شما کمک کنند تا تنظیمات این ابزار را به بهترین شکل انجام دهید، اما واقعا این بزار چه اطلاعاتی در اختیار ما قرار می دهد که باید آن را به عنوان اولین کار یک چک لیست سئو در نظر بگیریم؟
مزیت های استفاده از گوگل سرچ کنسول چیست؟
اگر بخواهیم به صورت خلاصه به اطلاعاتی که Google Search Console در اختیار شما قرار میدهد، توجه کنیم موارد زیر میتوانند بهترین موارد در این زمینه باشند:
- کلیدواژه ها و کلمات کلیدی که برای شما بیشتر از بقیه ورودی میآورند!
- امکان قرار دادن نقشه سایت برای موتور جستجوی گوگل
- حل کردن خطاها و مشکلات احتمالی سایت (+گزارش آنها)
- دریافت پیام ها و نکات مهم از طرف تیم گوگل سرچ کنسول
- موقعیت های رتبه بندی کلمات را بررسی کنید.
- ارسال و تعریف نقشه سایت و معرفی به ربات گوگل
- و …
اگر میخواهید در زمینه سئو موفقیتی به دست آورید، بدون شک استفاده از این ابزار در ابتدای کار پیش نیاز تمامی مراحلی است که در ادامه میخواهید، آن را بگذرانید!
پیکربندی گوگل آنالیتیکس Google Analytics
مرحله بعد چک لیست سئو این است که به این موضوع بپردازید که ورودی های شما از چه طریق ها و کانال هایی وارد سایت شما می شوند و چه کارهایی انجام می دهند! این سرویس رایگان که توسط گوگل حدود 15 سال است که ارائه شده است و کاربران زیادی از آن استفاده میکنند، اطلاعات و داده های شما را به بهترین شکل پیکربندی می کند.
این ابزار به راحتی میتواند به شما کمک کند که در درک روندهای سایت خود به خوبی عمل کنید. در این زمینه باید دقت داشته باشید که تنظیمات این ابزار به قدری مهم است که توجه کافی نداشتن به آن میتواند برای شما یک مشکل جدی محسوب شود، اما مزیت های این ابزار چیست؟
مهم ترین مزیت های استفاده از گوگل آنالیتیکس چیست؟
اگر بخواهیم به صورت خلاصه به مهم ترین مزایای این ابزار تحلیل ورودی بپردازیم که تنظیم آن به عنوان دومین مرحله چک لیست سئو در نظر گرفته شده است، میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- میزان بازدید از سایت
- درصد بازدید کنندگان جدید و قدیمی سایت
- پربازدیدترین صفحات سایت
- مدت زمان ماندگاری کاربر در صفحه یا Dwell Time
- نرخ تبدیل (بر اساس داده های از پیش تعیین شده)
- مطالب مورد توجه کاربران
- کانال جذب کاربر
- و …
این ابزار را میتوانید با متصل کردن به سرچ کنسول، قدرتمند کنید و از اطلاعات دقیق تر و متنوع تری که در اختیار شما قرار میدهد، نهایت لذت را ببرید.
یک پلاگین SEO نصب کنید
اگر از وردپرس استفاده می کنید، به یک پلاگین SEO برای کمک به شما در بهینه سازی مواردی مانند نقشه سایت و برچسب های متا نیاز دارید.
در اینجا چند گزینه خوب به شما معرفی می کنیم.
[av_button label=’برای تهیه کامل ترین چک لیست سئو داخلی کلیک کنید’ link=’manually,https://ismaeilsahab.ir/downloads/%da%86%da%a9-%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%b3%d8%a6%d9%88-%d8%af%d8%a7%d8%ae%d9%84%db%8c/’ link_target=’_blank’ size=’x-large’ position=’center’ label_display=” icon_select=’no’ icon=’ue800′ font=’entypo-fontello’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ av_uid=’av-agoy0′ admin_preview_bg=”]
ایجاد نقشه سایت و معرفی به گوگل
نقشه سایت به موتورهای جستجو می گوید که محتوای مهم را در سایت از کجا بیابند تا ربات ها و خزنده های گوگل به آسودگی بتوانند به راحتی صفحات شما را خزیده و ایندکس کنند.
نقشه سایت برای سایت ما به این شکل است:
نقشه سایت خود را معمولاً می توانید در یکی از این URL ها پیدا کنید:
/sitemap.xml
/sitemap_index.xml
/sitemap
یک فایل robots.txt ایجاد کنید
Robots.txt یک فایل متنی ساده است که به موتورهای جستجو می گوید که در سایت شما کجا می توانند و یا نمی توانند ایندکس کنند.
داشتن یک پرونده robots.txt همیشه روش خوبی است، اما اگر لازم است از خزیدن صفحات یا بخشهای سایت خود توسط خزندها یا ربات های موتورهای جست و جو جلوگیری کنید، این یک امر ضروری است. به عنوان مثال، اگر فروشگاه تجارت الکترونیکی را اداره می کنید ، ممکن است نخواهید که صفحه سبد خرید شما یا صفحه ورود به سایت را ایندکس کنند.
با مراجعه به yourdomain.com/robots.txt می توانید بررسی کنید که آیا پرونده robots.txt دارید یا خیر. اگر یک فایل متنی ساده می بینید، بهتر است آن را ادامه دهید. اگر مورد دیگری مشاهده کردید ، “robots.txt generator” را در Google جستجو کنید و یکی ایجاد کنید.
اطمینان حاصل کنید که از HTTPS استفاده می کنید
HTTPS از اطلاعات بازدید کنندگان سایت شما محافظت می کند. این امر به ویژه در صورت داشتن فرم های تماس در سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر از شما گذرواژه یا اطلاعات پرداخت از کاربر می خواهید، در این صورت داشتن SSL فقط مهم نیست؛ کاملاً ضروری است.
چگونه بدانیم که سایت ما از HTTPS استفاده می کند؟
به دنبال یک قفل در نوار جستجوی مرورگر خود باشید. می توانید از Lets Encrypt گواهینامه SSL رایگان دریافت کنید.
اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما در یک دامنه قابل دسترسی است
بازدیدکنندگان نباید در چندین مکان به وب سایت شما دسترسی داشته باشند. این می تواند منجر به خزیدن، ایندکس و موارد امنیتی شود.
برای بررسی اینکه همه چیز مرتب است، این چهار URL را به httpstatus.io تست کنید:
- http://yourdomain.com
- http://www.yourdomain.com
- https://yourdomain.com
- https://www.yourdomain.com
اگر همه چیز خوب باشد، بایستی سه تا از آنها باید به URL چهارم تغییر مسیر دهند. اگر این اتفاق نیفتد، باید یک ریدایرکت 301 دائمی تنظیم کنید.
اگر از HTTPS استفاده می کنید، همچنین مهم است که نسخه قابل دسترسی وب سایت شما نسخه امن باشد. این https://yourdomain.com یا https://www.yourdomain.com است.
اطمینان حاصل کنید که سایت شما سریع بارگیری می شود
سرعت صفحه از سال 2010 عامل رتبه بندی روی دسک تاپ و از سال 2018 عامل رتبه بندی روی موبایل شده است.
فهمیدن دلیل آن آسان است. ناامیدکننده است که روی یک نتیجه جستجو کلیک کنید و منتظر بمانید تا بارگیری و لود شود. به همین دلیل است که با کاهش سرعت صفحه، احتمال بانس ریت افزایش می یابد.
برای دیدن سرعت بارگیری صفحه وب خود می توانید از ابزارهایی مانند PageSpeed Insights و GTMetrix استفاده کنید.
مطمئن شوید سایت شما برای موبایل مناسب است
بیشتر جستجوها در دستگاه های تلفن همراه اتفاق می افتد، بنابراین داشتن یک وب سایت مناسب برای موبایل بیش از هر زمان دیگری مهم است.
بررسی کنید آیا سایت شما با ابزار Mobile-Friendly Test tool کار می کند یا خیر؟
یک پلاگین فشرده ساز تصاویر نصب کنید
فشرده سازی تصاویر باعث کمتر شدن حجم فایل های تصویری و بهبود سرعت لود صفحه می شود. این مهم است زیرا سرعت صفحه یک عامل رتبه بندی Google است.
اگر از وردپرس استفاده می کنید، افزونه های زیادی برای این کار وجود دارد. ما ShortPixel را پیشنهاد می دهیم. این پلاگین به شما امکان می دهد حداکثر 100 تصویر در ماه را به صورت رایگان فشرده کنید.
صفحات با آدرس 404 یا Not found را پیدا کنید.
لینک های شکسته می توانند بر تجربه کاربر تأثیر منفی بگذارند و اعتبار صفحه را به وب سایت و اطراف آن بریزند.
محتواهای تکراری را شناسایی و برطرف کنید
محتوای تکراری محتوای دقیقا یکسان و یا تقریباً تکراری است که در بیش از یک مکان یا صفحه در سایت ظاهر می شود. در فروشگاه های اینترنتی این مشکل بیشتر مرسوم است.
چک لیست سئو برای پیدا کردن کلمات کلیدی
پایه و اساس مبنای سئو بر پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب استوار است! در این زمینه باید دقت داشته باشید که میتوانید از این چک لیست مخصوص برای پیدا کردن کلیدواژه های مورد نظر خود استفاده کنید:
پیشنهادهای گوگل در زمینه Keyword Long Tail را جدی بگیرید
کلمات کلیدی که خود گوگل در هنگام جستجوی یک عبارت به شما ارائه میدهد، بسیار مهم است و در این زمینه میتواند مفید واقع شود. افراد زیادی هستند که با استفاده از این شیوه میتوانند کارهای خود را به خوبی پیش ببرند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید بدانید کدام کلیدواژه ها در حوزه کاری شما بیشتر سرچ میشوند، گوگل ساجست یا Google Suggest همان چیزی است که به دنبال آن بودید.
از ابزار Google Keyword Planner کمک بگیرید
یکی دیگر از شیوه هایی که میتوانید برای پیدا کردن کلیدواژه کمک بگیرید، استفاده از گوگل کیوورد پلنر است که یکی از ابزارهای حرفه ای گوگل برای پیدا کردن کلیدواژه های مناسب است. این ابزار که این روزها سئوکاران و دیجیتال مارکترها را برای پیدا کردن کلیدواژه های مناسب برای تبلیغات گوگل استفاده میکنند، میتواند برای پیدا کردن کلیدواژه های مد نظر شما هم مفید واقع شود!
مصاحبه کنید و از مردم بپرسید
یکی دیگر از کارهایی که میتوانید برای چک لیست سئو کلمات کلیدی انجام دهید، این است که به مردم مراجعه کنید و از آنها بپرسید که برای پیدا کردن خدمات و محصولات شما در گوگل چه چیزهایی را میخواهند، جستجو کنند. این کار باعث می شود که بر اساس افکار و فکرهای مردم بتوانید کلیدواژه های مشتریان هدف خود را پیدا کنید و با سرمایه گذاری بر روی آنها بتوانید، مشکلات خود را در زمینه سئو به صورت کامل حل کنید.
از Kwfinder در این زمینه کمک بگیرید!
یکی از بهترین ابزارهایی که بدون شک در این زمینه وجود دارد، همین ابزار KWfinder است که باید کار با آن را بلد باشید. این ابزار در مورد هر کلیدواژه اطلاعات کاملی به شما میدهد که شاید از جمله مهم ترین کارهای آن مشخص کردن میزان رقابت یک کلیدواژه باشد.شما با استفاده از اطلاعات میتوانید کلیدواژه ها با میزان رقابت کمتر را مشخص و در اولویت قرار دهید، اما این ابزار چه اطلاعات دیگری در اختیار شما قرار میدهد؟
مهم ترین مزیت های استفاده از KWfinder
شما با جستجوی هر کلیدواژه در KWfinder که جزو کارهای مهم چک لیست سئو برای پیدا کردن کلمات کلیدی است، به اطلاعات زیر دسترسی پیدا خواهید کرد:
- میزان و اندازه جستجوی آن کلیدواژه
- سختی هر کلمه کلیدی برای بدست آوردن رتبه
- هزینه به ازای هر کلیک در تبلیغات گوگل
- روندها
- بازدیدهای تخمینی
- و …
سعی کنید که بالاترین حجم جستجو و پایین ترین سختی کلمه کلیدی را برای کلیدواژه انتخاب کنید.
چک لیست سئو برای On_Page SEO یا سئو داخلی
اگر تمامی مرحل بالا را به خوبی انجام داده باشید، به این مرحله میرسید که در آن باید سئو داخلی سایت خود را تنظیم کنید. این بخش از سئوی داخلی بسیار مهم و حیاتی به نظر میرساند! در واقع شما با سرمایه گذاری در این زمینه میتوانید تا حد زیادی رتبههای سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید.
این فاکتورها که در ادامه آنها را برای شما بیان میکنیم، میت2تواند برای شما اطلاعات و توضیحات مفیدی ارائه کند. در ادامه مهم ترین کارهایی که برای سئو داخلی در چک لیست سئو 2020 قرار دارد را برای شما بیان کرده ایم:
قرار دادن کلمه کلیدی یا کلیدواژه در URL
همانطور که میدانید، اولین چیزی که مخاطب شما و رباتهای گوگل می بینند، URL است پس باید سعی کنید که آن را بهینه کنید! برای بهینه سازی URL و آدرس صفحه خود یک کار خیلی ساده میتوانید انجام دهید که شما را از افراد زیادی جدا میکند و آن هم قرار دادن کلیدواژه در URL است.
به عنوان مثال میتوانید به همین صفحه توجه کنید که در آن من کلیدواژه خود را یعنی چک لیست سئو را به صورت انگلیسی در URL قرار دادم:
برای بهینه سازی سایتهای فارسی بهتر است که از کلیدواژه انگلیسی که همان ترجمه کلیدواژه فارسی شما به انگلیسی است در URL استفاده کنید.
از URL های کوتاه استفاده کنید!
در این زمینه باید بگوییم که سعی کنید تا میتوانید از URL های کوتاه استفاده کنید. استفاده از کل عنوان در URL کار جالبی نیست و تاثیر خوبی بر روی بهینه سازی سایت شما ندارد! شاید برایتان جالب باشد که در تحقیقات انجام شده بر روی بیش از یک میلیون صفحه ایندکس شده در گوگل، آدرس های کوتاه بهترین نتیجه را در گوگل بدست میآورند!
از کلیدواژه خود عینا در عنوان اصلی استفاده کنید
در عنوان صفحه خود حتما و حتما از کلیدواژه اصلی خود استفاده کنید. فرض کنید که در همین مقاله که چک لیست سئو است، در عنوان اصلی صفحه که در گوگل شما بر روی آن کلیک کردید و وارد این صفحه شدید، عبارت “چک لیست سئو” وجود داشته است! این موضوع برای سئو و بهینه سازی سایتتان مهم است، پس حتما توجه داشته باشید به آن و اگر میتوانید سعی کنید آن را در اول عنوان خود قرار دهید.
در 100 تا 150 کلمه اول محتوای خود، کلیدواژه را فراموش نکنید
یکی دیگر از کارهایی که در چک لیست سئو آمده است و شما باید از آن استفاده کنید، قرار دادن کیورد در 150 لغت یا کلمه اول مقاله است! این کار باعث می شود که گوگل هنگام بررسی محتوای شما متوجه شود که کلیدواژه هدف شما کدام است! در واقع شما با این کار به گوگل می فهمانید که هدف شما از نوشتن این محتوا و انتشار آن کسب رتبه در کدام کلیدواژه است.
در تگ های عنوان H2 و H3 حتما از کلیدواژه استفاده کنید
یکی از کارهایی که افراد مبتدی معمولا از آن بی اطلاع هستند و همین موضوع باعث عدم گرفتن رتبه برای آن ها می شود، همین عدم استفاده از کلیدواژه در تگ های عنوان است. در نظر بگیرید که در همین مقاله چگونه از کلیدواژه هدف یعنی “چک لیست سئو” در تگ های عنوان H2 و H3 استفاده شده است.
این موضوع در فهماندن هدف شما به ربات های گوگل دارای اهمیت بسیار زیادی است. پس آن را دست کم نگیرید و حتما به صورت صحیح و اصولی از کلیدواژه خود در عناوین محتوای خود استفاده کنید. آیا تا بحال از این تکنیک استفاده کرده بودید، بدون آنکه از آن اطلاع داشته باشید؟
تصاویر هم نیاز به بهینه سازی دارند
یکی دیگر از مواردی که در چک لیست سئو به آن اشاره شده است، بهینه سازی تصاویر است که به خودی خود بسیار مهم است! تصاویر علاوه بر زیبایی دادن به متن، در فهماندن مطالب هم مهم هستند. متاسفانه باوجود پیشرفت های زیادی که گوگل داشته است، اما هنوز هم که هنوز است، ما شاهد ضعف گوگل در فهم تصاویر هستیم.
- شما باید تصاویر محتوا و مقاله خود را بهینه سازی کنید و این کار را می توانید با پرکردن تگ ALT تصاویر انجام دهید. این کار باعث می شود که به گوگل در سئو و بهینه سازی محتوای اصلی خود استفاده کنید. متن alt توصیفی اضافه کنید. وقتی متن بارگیری نمی شود ، متن Alt جایگزین آن می شود. همچنین برای کسانی که از صفحه خوان استفاده می کنند مفید است.
- تصاویر را به صورت توصیفی نامگذاری کنید. از نام فایلهای تصویری عمومی مانند IMG_875939.png یا Screenshot-2021-06-01 استفاده نکنید. از نام پرونده های توصیفی مانند black-puppy.png یا eiffel-tower.jpg استفاده کنید.
فهرست مطالب را به صفحه هاتون اضافه کنید
یک جدول متشکل از مطالب که لینک پرشی به بخشهای مختلف صفحه را ارائه می دهد.
من از آنها در بیشتر پست های خود استفاده می کنم. اگرچه می توانید یک جدول از مطالب را به هر صفحه دلخواه از سایتتون اضافه کنید، اما مناسب ترین آنها برای محتوای طولانی است که ممکن است پیمایش آنها دشوار باشد. از آنجا که بیشتر پست های ما 2000 کلمه و بیشتر است، برای بازدید کنندگان ما بسیار منطقی است.
از یک URL توصیفی کوتاه استفاده کنید
URL های کوتاه و توصیفی به کاربران و جستجوگران کمک می کنند تا بفهمند محتوای صفحه درباره چیست.
به عنوان مثال، این دو صفحه مربوط به چک لیست سئو است …
https://ismaeilsahab.ir/articles/322345
اما شما نمی توانید آن را از طریق اولین URL بدانید.
بیشتر اوقات، ساده ترین راه برای ایجاد URL های کوتاه و توصیفی، تنظیم کلمه کلیدی اصلی خود به عنوان URL است. ما این کار را با اکثر پست های سایت خودمان انجام می دهیم.
کوتاه نگه داشتن URL ها مفید است زیرا URL های طولانی در صفحه نتایج موتورهای جست وجو کوتاه می شوند.
عنوان جذاب بنویسید
مانند URL ها، عنوان سئو در نتایج جستجوی Google نشان داده می شوند و به جستجوگران کمک می کنند تا در مورد صفحه اطلاع کسب کنند.
توصیه رایج در مورد تگهای عنوان این است که کلمه کلیدی مورد نظر خود را بگنجانید.
اگرچه این عمل خوبی است، اما منطقی نیست. نوشتن عنوانی جذاب که باعث شود افراد بخواهند کلیک کنند بسیار مهمتر است.
بیشتر اوقات، عنوان پست یا صفحه شما به خوبی کار خواهد کرد.
یک توضیح متا جذاب بنویسید
Google تقریباً در 30 درصد مواقع توصیفات متا را در SERP نشان می دهد.
در اینجا بهترین نکات ما برای ایجاد یک توصیف متا جذاب وجود دارد:
- عنوان را گسترش دهید.
- قصد جستجو را دو برابر کنید.
- از صدای رسا و فعال استفاده کنید.
- آن را زیر 120 نویسه نگه دارید.
- کلمه کلیدی اصلی خود را اضافه کنید (جایی که منطقی است).
لینک دادن داخلی و خارجی به منابع مربوطه
پیوند به سایر منابع داخلی به بازدیدکنندگان کمک می کند تا در وب سایت شما بگردند و میزان زمان بیشتری را صرف ماندن در سایت بکنند.
پیوندهای داخلی به Google کمک می کند تا بفهمد صفحه شما چیست. آنها همچنین به موتورهای جستجو و کاربران در نویگیت و چرخش کردن در وب سایت شما کمک می کنند.
همچنین ارزش افزودن پیوندهای داخلی از سایر صفحات مرتبط هر زمان که محتوای جدیدی منتشر می کنید باعث می شود که مطلب جدید سریع ایندکس گوگل بشود و رنک بگیرید.
استفاده ار اسکیما مارک آپ ها
نشانه گذاری اسکیما به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند. اما همچنین می تواند به طرز چشمگیری بر نحوه نمایش صفحه شما در SERP تأثیر بگذارد.
دنبال برند منشن بدون لینک باشید.
بعضی اوقات افراد بدون لینک دادن به شما از نام تجاری و برند شما نام می برند. این موارد به عنوان برند منشن بدون لینک شناخته می شوند.
به نظر شما چه موارد دیگری باید در چک لیست سئو وجود داشته باشد؟
اگر نیاز به خدمات سئو و یا مشاوره سئو در زمینه کسب و کار خود دارید، میتوانید با من از طریق این صفحه تماس بگیرید.
ممنون از چک لییست خیلی خوبتون
عالیه
سحاب واقعا عالییییییه
ادامه بدید
مرسی
لطف دارین امید جان
طبق معمول مقاله خوبیه
GTMetrix یک ابزار عالی است.
من همچنین یاد گرفتم که به توضیحات متای بهتری نیاز دارم، زیرا CTR من فقط 5٪ از 33000 سرچ است و در پوژیشن 2 هستم.
بسیار عالی بابایی عزیز
بسته به آنچه در صفحه نتایج وجود دارد (یعنی تبلیغات Adwords، لیست محصولات و غیره) 5٪ برای رتبه شماره 2 ممکن است چندان بد نباشد. با این اوصاف، زمانی که صحبت از CTR نتایج ارگانیک به میان می آید، همیشه جا برای بهبود وجود دارد.
سلام، این چیزی است که من می خواهم با چک لیست سئو انجام دهم،
من چاپش میکنم، به دیوار جلوی میز کارم می چسبانم و روی آن کار می کنم.
من مطمئن هستم که این مانند بسیاری از پست های قبلی وب لاگ کمک زیادی به من خواهند کرد.
بسیار عالیی
خوشحالم مفید واقع شده
من به زودی یک سایت جدید راه اندازی می کنم
این نکاتی که در چک لیست سئو مطرح کردین، حتی برای افرادی که فقط یک سال در سئو کار می کنند، به راحتی قابل درک است. خیلی عالیه
من یک سوال دارم، اگر به کسی که یک پروژه جدید راه اندازی می کند یک توصیه داشته باشید، آن چه خواهد بود؟
من وبلاگ شما را دنبال می کنم و دوست دارم نظر شما را بدانم!
با سلام
بسیارعالی
توصیه شماره یک من این است که موقعیت خود را تعیین کنید. به عبارت دیگر، به این سؤال پاسخ دهید: چرا کسی باید سایت من را بین صدها سایت دیگر در این فضا بخواند؟
با تشکر از شما برای گردآوری یک چک لیست عالی سئو.
فوقالعاده مفید و قابل هضم بود.
سؤال سریع در مورد خلاص شدن از شر صفحات یتیم دارم
آیا «نوایندکس» کردن این صفحات به جای حذف کامل آنها کافی است؟ (ما کاربران داخلی داریم که هنوز باید به این صفحات دسترسی داشته باشند).
خوشحالم که این چک لیست سئو مفید بوده
در مورد سوالتون چون دسترسی به صفحات فوق برای کاربراتون مفید هست، توصیه می کنم که اگه مقدروه محتواشو تقویت کنید، در غیر این صورت نوایندکس کردن صفحات هم می تونه راه حل باشه
این یک مقاله بسیار آموزنده است.
من شخصا از این چک لیست سئو به عنوان راهنما هنگام نوشتن محتوا استفاده می کنم، بنابراین به کاری که انجام می دهید ایمان دارم.
از تمام زمانی که برای جمعآوری این مقالات صرف می کنید متشکریم.
سلام
خوشحالم که لذت بردی
چک لیست عالی دارید. من اخیراً یکی از صفحات خود را بهینه کردم تا زمانی که نرخ بانس ریت 4٪ داشت. بلافاصله متوجه افزایش ترافیکم شدم.
سؤال:
من یک وب سایت فروشگاهی با بیش از 25000 محصول راهاندازی کرده ام. بدیهی است که برخی از صفحات دارای محتوای کم و بدون لینک هستند. من می خوام سایت خود را برای محتوای با کیفیت بهینه کنم.
این یک دسته چاپ بر اساس تقاضا است، بنابراین من نمی خواهم محصولات را حذف کنم.
میخام که صفحات محصولی که محتوا یا لینک کمی دارند را ایندکس نکنم.
خیلی دوست دارم نظرتون رو راجع به این بیان کنید.
با سلام
احتمالا در کارتون یه اشتباه است که نرخ بانستون اینقدر پایینه، حتما چک کنید
در خصوص سوالتون محصولاتتون اگر فروش داره غیرقابل ایندکس نکنید، اروم آروم روی بحث محتواش کار کنید تا محتوای کاملی داشته باشند.
وای! من از مواردی که گفتین نتایج چشمگیر گرفتم.
البته، مطمئن نیستم که انتظار کمتری داشتم یا نه و بابت افزایش به شما تبریک می گویم!
من چک لیست سئو را چاپ کردم و آنها را به عنوان یادآوری روی میزم چسباندم. باز هم برای اطلاعات مفیدتان متشکرم.
امین جان سلام
دوست دارم تصویری از این چک لیست چاپ شده را ببینم. وقتی محتوای چک لیست رو ارتقا میدم ، ممکن است به من کمک کند.
سلام
مقالتون رو بررسی کردم، من تجربه زیادی را در سئو ندارم، اما این چک لیست سئویی شما بسیار خوب کار می کند.
من 4 بار استفاده کردم و همیشه برام مثمر ثمر بوده
در حال حاضر روی کاهش نرخ پرش و بهبود CTR کار می کنم. این نکات قطعا به من کمک زیادی خواهد کرد.
و این مقاله را درست در زمان مناسب پیدا کردم.
با تشکر فراوان 🙂 شما بهترین منبع را در اینترنت دارید. 🙂
باسلام
بسیار عالی و از اظهارنظر شما ممنونم
دوستان زیادی از این چک لیست ابراز رضایت داشتند.
راستش مهندس سحاب عزیز ، این چک لیست سئو عالی است.
من عاشق بخش بهینهسازی سئو داخلی و نرخ کلیک این چک لیست هستم. من این پست را در مرورگرم بوک مارک کرده ام و از تکنیک ها استفاده خواهم کرد.
سلام
بسیار عالی، اگر روند بهینه سازیتون مداوم باشه
قطعا تاثیرش رو به چشم خواهید دید
سلام
امروز وبلاگ شما را پیدا کردم و محتوای آن را مطالعه کردم
من با دوستم یک وبلاگ راه اندازی کردیم، این وبلاگ مخصوص بیماران دیابتی نوع 1 است.
و ما محتوای مخصوص بیماران دیابتی را ایجاد می کنیم
سوال من این است که (بر اساس این مقاله) آیا این که هفته ای 2 یا 3 پست منتشر کنیم، برای ما ضرر دارد؟
با تشکر فراوان
سلام
اگر طبق چک لیست سئو برید جلو و مقاله های حاصل تحقیق کلمات کلیدی باشد قطعا انتشار این محتوا ها برای وبلاگ شما میسر خواهد بود
شگفت انگیز بود
این یک تجربه فوقالعاده بود و من نمی توانم این چک لیست را بیشتر از این توصیه کنم.
این چک لیست استراتژی بازاریابی محتوایی و سئو ما را متحول کرده و مستقیماً بر رشد ما تأثیر گذاشت
ما همچنان به طور مداوم محتوا، زمان بارگذاری صفحه، عناوین و موارد دیگر را بر اساس این چک لیست تغییر می دهیم و شاهد افزایش ترافیک و افزایش رتبه شایت خود هستیم.
اگر سایتی دارید و میخواهید که ترافیک ارگانیک بیشتری را جذب کند، به شدت توصیه میکنم هر کاری را که انجام میدهید کنار بگذارید و روی چک لیست کار کنید.
مرسی از اظهارنظر شما
خوشحالم که این چک لیست برای شما مفید بوده است