الگوریتم های گوگل

الگوریتم کبوتر Pigeon چیست؟

الگوریتم کبوتر (Pigeon): مثل گوگل مانند کشتی نوح نبی است چرا که دارد از هر حیوان یک جقت نر و ماده را سوار کشتی الگوریتم‌های خود می‌کند! شاید شما هم شنیده باشید که الگوریتم پاندا، الگوریتم مرغ مگس خوار، الگوریتم پنگوئن و … قبلا سوار این کشتی شده اند، حال نوبت کبوتر گوگل رسیده است! گوگل مانند حضرت نوح برای بقا این حیوانات را سوار کشتی الگوریتم‌های خود نکرده است، بلکه پشت پرده هر کدام از این الگوریتم‌ها یک داستان وجود دارد که باید از آن‌ها مطلع باشید.

(ضروری)
Hidden
Hidden
Hidden
این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

الگوریتم کبوتر گوگل چیست

امروز می‌خواهیم به معرفی الگوریتم pigeon یا همان الگوریتم کبوتر بپردازیم. بگوییم که این الگوریتم چیست؟ ارتباط آن با سئو و بهینه سازی سایت به صورت محلی چیست؟ چگونه این الگوریتم قادر است که به این شکل کار کند؟ فاکتورهای مناسبی که باید در این الگوریتم توجه شود، چه چیزهایی هستند؟ اگر شما هم دنبال جواب این سوال ها هستید،توصیه می کنم که امروز تا انتهای این مقاله همراه من باشید تا اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار بدهم!

الگوریتم کبوتر گوگل چیست و چکاری انجام می‌دهد؟

شما بارها و بارها از این الگوریتم استفاده کرده اید، اما شاید نمی دانستید که در حال استفاده از این الگوریتم هستید! برای این که بهتر با ساز و کار این الگوریتم آشنا شوید بهتر است که به برخی از جستجوهای خود بهتر دقت کنید! شاید برای شما هم پیش آمده باشید که به دنبال بهترین رستوران ها بوده اید، اما با سرچ این کلیدواژه متوجه شدید که لیست رستوران های نزدیک نمایش داده می شوند!

برای این که بهتر متوجه این موضوع شوید، همین الان از در گوگل عبارت “رستورا نزدیک ولیعصر” را جستجو کنید با این کار متوجه می شوید که گوگل نزدیک ترین رستوران ها را برای شما آماده کرده است:

pigeon algorithm

گوگل به راحتی با این کار به شما مکان هایی را معرفی می کند که نزدیک شماست و در خیلی از موارد می تواند راهگشای شما باشد، اما چطور چنین چیزی امکان پذیر است؟ الگوریتم کبوتر گوگل همان الگوریتمی است که این کار را انجام می‌دهد و کمک می‌کند که خیلی راحت تر چیزهایی که می خواهید را پیدا کنید.

موقعیت مکانی یا لوکیشن، معیاری جدید برای رتبه بندی سایت‌ها در موتور جستجوی گوگل

در کنار دیگر  دیگر الگوریتم های گوگل, شاهد این هستیم که الگوریتم کبوتر در کنار آن‌ها به موقعیت مکانی و لوکیشنی که کسب و کار شما هم در آن فعالیت می‌کند، دقت می‌کند! برای کبوتر گوگل مهم است که کاربر بهترین و مرتبط ترین چیزها را مشاهده کند! دلیل این موضوع هم می‌تواند این باشد که اگر کاربر به دنبال یک رستوران باشد و در شهر تهران ساکن باشد، دیدن رستوران‌های همدان کمکی به آن نمی‌کند!

حتما بخوانید:  الگوریتم گوگل کافئین(Google Caffeine) چیست؟

به این موضوع که شما در شهری که کسب و کار شما در آن فعال است، دارای رتبه‌های خوب باشید، سئوی محلی یا سئو لوکال (SEO Local) گفته می‌شود. فرقی نمی‌کند که کسب و کار شما از چه نوع باشد، مهم این است که می‌توایند با استفاده از خدمات سئو صدر نشین کسب و کارهای حوزه خودتان در محل زندگی تان باشید.

سئو محلی یا سئو لوکال (SEO Local) چیست؟

pigeon-algorithm

در گذشته‌های نه چندان دور در خانه‌ی تمامی ما مجله‌هایی پخش می‌شدند که در آن تمامی کسب و کارهای محدوده زندگی‌تان به شما معرفی می‌شد! در واقع این مجله‌ها به عنوان گوگل فیزیکی مشغول به کار بودند، با این تفاوت که خودشان به زور می‌خواستند که کسب و کارها را به شما معرفی کنند!

این روزها دیگر این موضوع فرق کرده است! شما می‌توانید از سئو محلی یا سئو لوکال استفاده کنید. شما می‌توانید به مخاطبانی که دنبال حوزه کاری شما هستند، خودتان را معرفی کنید. در واقع شما تنها به مشتریان هدفی که در محدوده کسب و کار شما هستند، خودتان را معرفی می‌کند! این موضوع بسیار مهم و حیاتی است که در نظر داشته باشید، چه تعداد نفر به دنبال خدمات شما هستند و چگونه باید برای بدست آوردن آن‌ها از موتور جستجو گوگل اقدام کنید!

به صورت خلاصه اگر بخواهیم سئو محلی را تعریف کنیم، باید بگوییم که سئو لوکال به معنای فرصت جذب مشتریان نزدیک به شما و فرصت معرفی بهتر و دادن اطلاعات دقیق تر از کسب و کار شما است! در این زمینه اگر نیاز به مشاوره سئو دارید، می‌توانید با من از اینجا تماس بگیرید.

سئو لوکال و الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم Pigeon در واقع همان الگوریتمی است که با استفاده از آن قادر هستید که کسب و کار خود را به اطرافیانتان معرفی کنید! سئو ملی در واقع زیرمجموعه این الگوریتم گسترده قرار گرفته است. اگر بخواهیم بهتر این مفهوم را توضیح دهیم، بهتر است که به مثال زیر توجه کنید:

فرض کنید که شما به دنبال رستوران‌های نزدیک خود برای صرف ناهار یا شام می ‌گردید و دوست ندارید که مانند گذشتگان و افراد سنتی با جستجو در مجله‌های تبلیغاتی آن را پیدا کنید! شما خیلی راحت قادر هستید که موبایل خود را بردارید و عبارت “رستوران‌‍ های نزدیک من” را جستجئ کنید! با انجام همین کار ساده می‌توانید تمامی رستوران‌های اطراف خود را مشاهده کنید!

گوگل آدرس، شماره تلفن، عکس، ساعت کار و … را در اختیار شما قرار می‌‍دهد! این که بتوانید این رستوران‌ها را مشاهده کنید در واقع استافده از الگوریتم کبوتر گوگل است و این موضوع که آن‌ها چگونه در رتبه بندی قرار می‌گیرند مربوطه به بهینه سازی سایتشان با استفاده از سئو محلی است!

جستجوگر محلی کیست و چه کاری انجام می‌دهد؟

pigeon-algorithm

مفهوم دیگری که باید در این مقاله برای درک بهتر الگوریتم Pigeon به شما بگوییم، این است که جستجوگر محلی کیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ کاربرانی که به دنبال کسب و کارهای محلی یا اطراف خود می‌گردند، جستجوگر محلی گفته می‌شود. به عبارت ساده تر جستجوگر محلی همان کسی است که یک کسب و کار یا خدمات را با موقعیت مکانی جستجو می‌کند و به دنبال مکان خاصی برای گرفتن خدمات است!

حتما بخوانید:  الگوریتم گورخر(Google Zebra) گوگل چیست؟

جرا باید به Local SEO اهمیت ویژه‌ای بدهیم؟

یکی از سوالات اساسی که پاسخ به آن‌ می‌تواند راهگشای شما باشد، این است که اصلا چرا باید به سئو محلی اهمیت بدهیم؟ مگر در این سئو محلی چه مزیت‌هایی نهفته است که آن را ارزشمند می‌کند؟ طبق آمارهایی که سایت معتبر و جهانی MOZ اعلام کرده است، جستجوگرهای محلی همان کسانی که به دنبال خدمات در یک محیط خاص هستند، روز به روز در حال افزایش است و همین موضوع باعث می‌شود که گوگل الگوریتم کبوتر یا همان الگوریتم Pigeon خود را روز به روز بروزرسانی کند!

اگر کسب و کاری دارید که در حیطه خاصی مشغول ارائه خدمات، محصولات و … است، بهتر است که حتما به سئو محلی توجه داشته باشید. سئو محلی به شما کمک می‌کند که خیلی راحت‌تر و سریع‌تر از آن چیزی که فکرش را می‌کنید، مشتریان به سمت شما سرازیر شوند در این زمینه اگر تجربه‌ای دارید، می‌توانید در بخش نظرات با من و دیگران به اشتراک بگذارید.

الگوریتم کبوتر گوگل، الگوریتمی بدون نقص و سریع!

شاید برای شما هم سوال پیش آمده باشد که الگوریتم Pigeon چگونه به این خوبی کار می‌کند؟ به صورت خلاصه اگر بخواهیم به شما یک جواب بدهیم، باید بگوییم که کبوتر گوگل قادر است که جزئیات را بدون در نظر گرفتن جهت گیری فضایی به دقت تمام بررسی کند و نتایج را به شما نشان دهد! این موضوع بسیار فراتر از حد انتظاراتی است که همه از گوگل و این الگوریتم هوشمند داشتند.

تغییراتی که به واسطه الگوریتم کبوتر ایجاد شده است!

هر الگوریتمی که به خانواده الگوریتم های گوگل اضافه شده است، دارای یکسری تغییرات ویژه‌ای بوده است که باید به آن توجه کافی داشته باشیم. به عنوان مثال همین الگوریتم قادر بوده است که تغییرات متعددی ایجاد کند که در ادامه آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم:

کمک به کسب و کارهای لوکال یا همان محلی

گوگل توانسته است که با استفاده از این الگوریتم، تغییرات متعددی بوجود بیاورد! تغییراتی که در واقع کمک به کسب و کارهای موقعیت محور است! این اقدام گوگل و منتشر کردن این الگوریتم باعث شد که بسیاری از کسب و کارهای محلی به دنبال لوکال سئو بروند و با هدف بهبود محتوای خود فعالیت کنند.

مرتبط تر شدن نتایج جستجو با خواسته ی کاربران

گوگل همیشه به دنبال این هدف بوده است که کاربران بهترین نتیجه را از جستجوی خود بگیرند به همین دلیل وجود چنین الگوریتمی نیاز بوده است! الگوریتمی که دیگر به شما کسب و کارهای غیر مرتبط، محتوای نامربوط و … را نشان نمی‌دهد! شما می‌توانید با جستجوی عبارت مورد نظر در مورد آن اطلاعات کافی و خوبی بدست آورید.

حتما بخوانید:  الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست؟

کسب رتبه‌های محلی خوب با استفاده از الگوریتم کبورتر گوگل

pigeon-algorithm

اگر به دنبال این هستید که کسب و کار محلی شما جایگاهای خوبی به واسطه الگوریتم Pigeon بگیرد، لازم است که حتما چند فاکتور و معیار مهم را در نظر بگیرید:

در نقشه گوگل، موقعیت مکانی کسب و کارتان را مشخص کنید

اولین کاری که می‌توایند انجام دهید، این است که موقعیت مکانی کسب و کارتان به همراه آدرس سایت و دیگر اطلاعات مربوطه در نقشه گوگل ثبت کنید. برای این کار لازم است که نقشه گوگل استفاده کنید! پیش نیاز این کار داشتن یک جی-میل است! شما به راحتی قادر هستید که با استفاده از این کار اطلاعات، عکس، ساعت کاری، موقعیت مکانی، شماره تماس، آدرس سایت و … را وارد کنید.

سایت خود را در دیگر سایت‌های محلی ثبت کنید

برخی از سایت‌ها به معرفی کسب و کارهای محلی می‌پردازند، درست همانند همان مجله‌های تبلیغاتی که در خانه شما می‌انداختند! شما می‌توانید سایت، کسب و کار و … خود را در این سایت‌های محلی معرفی کنید و مطمئن باشید که با این شیوه بسیار بهتر و بروزتر از قبل خواهید بود!

نظرات کاربران و امتیازهای آن‌ها را جدی بگیرید

هنگامی که در نقشه گوگل شما به ثبت موقعیت مکانی خود می‌پردازید، در واقع گوش‌های الگوریتم کبوتر گوگل را تیز می‌کنید! برای این که در این زمینه موفق باشید، لازم است که حتما نظرات کاربران را جدی بگیرید و به آن‌ها پاسخ دهید. یکی از شیوه‌های بهره بری بیشتر از الگوریتم Pigeon این است که شما امتیازها و نظرات مثبتی دریافت کنید. همین امتیازها و نظرات مثبت می‌تواند شما را به راحتی به صفحه اول گوگل برساند!

از زبان نشانه گذاری استفاده برای سئو محلی استفاده کنید

آخرین فاکتوری که در این مقاله برای سئو محلی به آن می‌پردازیم، استفاده از زبان نشانه گذاری اسکیما است! اگر در این زمینه تخصص ندارید و یا نمی‌دانید که باید چه کاری انجام دهید، کافی است که با من تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنم و به شما بگویم که چطور از موارد مهم این زبان نشانه گذاری برای بهبود سئو محلی خود استفاده کنید!

سخن آخر در مورد الگوریتم کبوتر گوگل

در آخر اگر بخواهیم یک جمع بندی خوب در زمینه الگوریتم Pigeon داشته باشیم، باید اشاره کنیم که بهتر است بجای استفاده از روش‌ها و ترفندهای کلاه سیاه سئو به فکر استفاده صحیح از الگوریتم‌های گوگل باشیم. استفاده از فاکتورهای مهم و اساسی در این زمینه می‌تواند کسب و کار شما را بسیار بیشتر از آنچه که تصور می‌کنید، رشد دهد و شما را به سمت موفقیتی که می‌خواهید برساند. فقط کافی است که تصمیم بگیرید و از همین الان به فکر پیشرفت در گوگل باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اسماعیل سحاب

فارغ التحصیل رشته مهندسی فناوری اطلاعات هستم. از طریق مطالعاتی که در دانشگاه داشتم علاقمند به سئو و مفاهیم بازاریابی اینترنتی شدم. بعد از دانشگاه به صورت تمام وقت در این حوزه مشغول هستم و خوشحالم که باعث رشد ترافیک تجاری کسب وکارهای آنلاین می شوم. اگر شما نیازمند رشد کسب وکارتان و مشتاق همکاری با من به عنوان متخصص، مشاور و یا کارشناس سئو هستید، از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت و یا با شماره همراه 09187099278 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا

برای افزایش فروش بیزینستان چه طرحی داری؟

برای افزایش فروش کسب وکار شما، چک لیست بی نظیری آماده کرده ایم.

هر روز یک گام کوچک بردارید تا فروشتان دوبرابر شود.

فیلد های "الزامی" اجباری هستند

تعداد پرسنلالزامی

تماس سریع دریافت خدمات