سئو تولید محتوا

اصول سئو تولید محتوا در واقع قواعدی نگارشی و بکار بردنی هستند که باعث می شوند، محتوای شما به راحتی به صفحه اول گوگل  برسد. در واقع کسب و کارهای زیادی هستند که با استفاده از همین اصول ساده توانسته اند، ورودی و ترافیک زیادی از طریق گوگل جذب کنند.

همانطور که احتمالا خودتان هم می دانید، جذب مخاطب از گوگل می تواند در فروش خدمات و محصولاتی که ارائه می کنید، تاثیرگذار باشد. ارگ شما هم آماده هستید که با اصول سئو در تولید محتوا کسب درآمد بالایی داشته باشید، امروز با من همراه باشید تا در ابتدا به شما توضیح دهم که سئو محتوا چیست و تولید محتوا بر اساس سئو باید چگونه انجام شود!

سئو تولید محتوا

سئو محتوا چیست؟

محتوا یکی از مهم ترین عامل های رتبه بندی در گوگل است که باید به بهترین شکل ممکن تولید شود. متاسفانه علی رغم اهمیت بالای سئو تولید محتوا، شاهد این هستیم که کسب و کارهای کمی وجود دارند که از این موضوع استفاده می کنند و اهمیت سئو را درک می کنند.

شما باید در نظر داشته باشید که رعایت همین اصول به مراتب ساده به راحتی می تواند کسب و کار شما را از نظر بهینه سازی متحول کند و انقلاب بزرگی در رتبه های شما در موتور جستجوی گوگل بوجود بیاورد. اگر دوست دارید که محتوای شما سئو شده باشد و در رساندن شما به صفحه اول گوگل موفق باشد، اولین گام این است که یک هدف برای محتوای خود تعیین کنید.

هدف از تولید محتوایی که دارید، می تواند در روند کسب و کار شما تاثیر زیادی بگذارد. اگر مایل هستید که بهترین شکل از این موضوع بهره مند شوید، باید دقت زیادی در انتخاب هدفتان داشته باشید. هدف شما از تولید محتوا، می تواند موارد زیر باشد:

  • کسب رتبه در موتورهای جستجو
  • بدست آوردن بک لینک و گرفتن اعتبار برای صفحه هدف
  • آموزش و جذب مخاطبان بیشتر برای بهبود محوبیت برند
  • افزایش تعاملات با مشتریان
  • تولید مشتریان بالقوه
  • افزایش ورودی
  • و …

اگر هر یک از این اهداف بالا را داشته باشید، به طور قطع شما هم نیاز دارید که به بهترین شکل از اصول سئو در تولید محتوا استفاده کنید. اصولی که در ادامه به صورت گسترده آن ها را شرح می دهم به من در پروژه های سئو کمک زیادی کرده است و مطمئنم اگر شما هم از آن ها استفاده کنید، می توانید به مقدار زیادی از بهره ی آن ها استفاده کنید. آیا آماده هستید که از اصول نگارش سئو در تولید محتوا استفاده کنید؟

مهم ترین اصول سئو تولید محتوا که باید آن ها را قبل از شروع بدانید!

اگر می خواهید شروع به تولید محتوای حرفه ای بکنید، لازم است که این اصول را بدانید. این اصول تماما بر اساس الگوریتم های گوگل آماده شده اند. پس در صورت استفاده از این اصول و قواعد شما در واقع سایت و محتوای خود را با الگوریتم های گوگل هماهنگ کرده اید که نتیجه ی آن چیزی جز بهبود رتبه شما در گوگل نخواهد بود.

کلیدواژه هدفمند انتخاب کنید تا مخاطب خود را جذب کنید

اولین اصول سئو تولید محتوا که باید آن را انجام دهید، انتخاب کلیدواژه هدفمند است. کلیدواژه هدفمند در واقع اولین قدم برای جذب مخاطبان هدفی است که دوست دارید، خدمات و محصولات خود را به آن ها بفروشید! تحقیق درباره کلمه کلیدی یا کلیدواژه هدف باید به صورت اصولی و صحیح انجام شود که در مورد آن به صورت مفصل در مقاله کلمات کلیدی پولساز برای کسب و کارتان انتخاب کنید! (+آموزش کامل) صحبت کرده ایم!

توصیه می کنم که برای شروع قوی در تولید محتوا، حتما آن مقاله را با دقت بخوانید. همچنین اگر در آن زمینه سوالی داشتید، می توانید در زیر همان مقاله در بخش نظرات، سوالات خود را از من بپرسید.

URL خود را بهینه سازی کنید

سئو تولید محتوا

برای برخی از مخاطبان مهم است که بر روی محتوایی کلیک کنند که دارای URL صحیحی باشد. URL های کوتاه و بدون هدف که از چند حرف و عدد بی معنی در کنار هم تشکیل شده اند، برای هیچ مخاطبی جذاب نیستند! توصیه می کنم که حتما برای جذب مخاطبان بیشتر و گرفتن رتبه بهتر در موتورهای جستجو این موضوع را جدی بگیرید که  URL شما به بهترین شکل چیده شده باشد.

طبق تحقیقاتی که خود گوگل نتایج آن را مشخص کرد، نتیجه گیری شد که یو آر ال های کوتاه که کلیدواژه هدفمندی برای آن ها انتخاب شده باشد، برای مخاطبان جذاب تر هستند و کلیک بیشتری دریافت می کنند. این موضوع در افزایش نرخ کلیک یا CTR شما هم تاثیر زیادی خواهد داشت.

برچسب عنوان شما بسار مهم است! (Title Tag)

یکی از مهم ترین عناصر سئو تولید محتوا، برچسب عنوان صفحه است که بیشتر آن را با تگ H1 هم می شناسیم. این تگ به راحتی بهینه می شود، اما تاثیر بسیار زیادی بر روی سئو محتوای شما خواهد داشت. هنگام نوشتن برچسب عنوان بهینه شده، باید در نظر داشته باشید که حتما کلیدواژه هدف شما باید در ابتدای مقاله قرار بگیرد.

برای این که بهتر این موضوع را متوجه شوید، برچسب عنوان همین مقاله را در نظر بگیرید. کلیدواژه هدف من برای تولید این محتوا که به شما کمک می کند، محتوای خود را بهینه سازی کنید، اصول سئو تولید محتوا است. همانطور که مشاهده می کنید، این کلیدواژه در اول مقاله آمده است و به گوگل و ربات هایش کمک می کند که تشخیص دهد در این مقاله چه موضوعی می خواهد، مطرح شود.

همچنین در نظر بگیرید که طول برچسب عنوان صفحه بیش تر از ۶۰ کاراکتر نیست. البته این که عنوان شما تا چه حد جذاب باشد هم مهم است که در مقاله افزایش نرخ کلیک راهکارهایی برای بهبود جذابیت عنوان شما توضیح داده ام که می توانید از آن ها استفاده کنید.

توضیحات متا خود را بهینه سازی کنید

توضیحات متا که افراد زیادی از آن غافل هستند در سئو تولید محتوا نقش مهمی دارید که باید به آن توجه کافی داشت. گوگل با آپدیت هایی جدیدی که در الگوریتم های خود داشته است، نشان داده که توضیحات متا به شدت مهم هستند و باید به آن توجه کافی داشت. این موضوع برای کاربرانی که به صورت حرفه ای هم جستجو می کنند و به دنبال هدف خاصی هم هستند، اهمیت دارد.

سئو تولید محتوا

کاربران از طریق توضیحات متا متوجه می شوند که درون محتوای شما چه می گذرد. اگر دوست دارید که سئو محتوای شما به بهترین شکل انجام شود، لازم است که حتما توضیحات متا را بهینه سازی کنید. برای این کار لازم است، موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • طول متن توضیحات متا باید زیر ۱۶۰ کاراکتر باشد
  • در توضیحات متا از کلیدواژه هدف خود استفاده کنید
  • خلاصه اطلاعات درون محتوا را به نمایش بگذارید
  • به صورت جذاب و خوانا نوشته شده باشد

به روزرسانی و آپدیت محتوا با استفاده از نشان تاریخ (Timestamp)

از مهم ترین اصول سئو تولید محتوا که به آن خواهیم پرداخت، همین موضوع بروزرسانی محتوا بر اساس نشان تاریخ است که در واقع مطابق الگوریتم محتوای همیشه سبز گوگل است.  گوگل به نمایش بروزترین و بهترین محتوا اهمیت زیادی می دهد. همین موضوع باعث می شود که شما هم به فکر این موضوع بر اساس الگوریتم های گوگل باشید.

اگر از وردپرس استفاده می کند و در واقع مدیریت محتوای سایت خود را بر روی وردپرس پیاده سازی کرده اید، لازم است که در نظر داشته باشید، می توانید از پلاگین WP Last Updated Date استفاده کنید. بهتر است این موضوع را فراموش نکنید که این موضوع به تنهایی هیچ کار خاصی انجام نمی دهد و باید برای آن برنامه ریزی صحیحی انجام دهید.

در واقع آپدیت و بروزرسانی محتوای سایت به تنهایی کافی نیست. شما باید در کنار این موارد بدانید که میزان درگیری و تعامل مخاطب با محتوای شما چگونه بوده است و چگونه باید مقدار آن را افزایش دهید. همچنین افزایش نرخ کلیک به صورت طبیعی بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

استفاده از کلمه کلیدی هدف در پاراگراف اول، یک اصل مهم در سئو تولید محتوا

یکی از مواردی که باید در نظر داشته باشید، این است که حتما از کلیدواژه هدف خود در سئو تولید محتوا استفاده کنید. شما باید در نظر داشته باشید که اشباع کردن محتوا با کلمه کلیدی، یک کار به شدت اشتباه است که نتیجه ی آن برعکس خواهد بود. در واقع استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی یک تکنیک کلاه سیاه سئو است که توسط گوگل شناسایی می شود و محتوای شما را از نتایج حذف می کند.

در کنار استفاده صحیح از کلمه کلیدی هدف باید در نظر بگیرید که در پارگراف اول محتوای خود که در واقع همان ۱۵۰ کلمه است، باید از کلمه کلیدی هدف خود استفاده کنید. هرچه در این زمینه دقت بیشتری به خرج دهید و به صورت طبیعی تری از کلیدواژه خود در محتوا استفاده کنید، نتیجه ی آن بهتر و درخشان تر خواهد بود.

تگ‌ ها و عنوان های داخل مقاله را بهینه سازی کنید

سئو تولید محتوا

یکی از موارد مهم که باید در نظر بگیرید، این است که بهینه سازی برچسب عنوان میانی یا Heading 2 را به خوبی انجام دهید. برچسب های عنوان همانطور که احتمالا خودتان می دانید، دارای سلسله مراتبی هستند که باید آن ها را رعایت کنید. مهم ترین تگ عنوان H1 است که در بالاتر توضیح دادیم، چگونه آن را بهینه سازی کنید و در محتوای خود بکار ببرید.

در اولویت بعدی تگ H2 قرار دارد که آن هم به شدت مهم است و باید به آن توجه کرد. همانطور به ترتیب تا تگ H6 اولویت ها کاهش پیدا می کند. برای این که یک محتوای سئو شده داشته باشید، باید بدانید که لازم است به بهینه سازی این تگ های عنوان میانی دقت کنید و آن ها را سئو کنید، اما چطور باید این کار را انجام دهید؟

برای این که بهتر این موضوع را متوجه شوید بهتر به لیست عنوان های این مقاله نگاهی بیندازید که در ابتدا عنوان اصلی یا تگ H1، اصول سئو تولید محتوا که شما را پولدار می کند بود و در مراحل بعدی تگ های H2 و H3 را مشاهده می کنید که به دسته بندی بهتر این مقاله کمک کرده اند. در واقع تگ های عنوان با دسته بندی عنوان به شما کمک می کنند که خیلی بهتر بتوانید، محتوا را به مخاطب و ربات های گوگل بفهمانید!

برای بهینه سازی بهتر است که از کلیدواژه هدف و مترادف آن در برخی از عناوین استفاده کنید. آیا شما هم تجربه ی خوبی از تگ بندی و عنوان زدن حرفه ای و سئو شده برای محتوای خود دارید؟ تجربیات خود را می توانید در بخش نظرات با من و دیگر افرادی که این مقاله را مطالعه می کنند به اشتراک بگذارید.

استفاده کردن از تصاویر یا ویدیوها را فراموش نکنید

لازم است که شما در نظر داشته باشید که محتوا فقط به محتوای متنی ختم نمی شود، بلکه استفاده از ویدیو، صوت و تصویر هم کاربرد زیادی در بهبود رتبه ی گوگل محتوای شما خواهد داشت. در واقع گوگل محتواهایی که از همه نوع محتوای متنی، ویدویی و تصویری استفاده می کنند را محتوای باکیفیت تر و بهتری تشخیص می دهد که باید رتبه ی بهتری داشته باشد.

اگر می خواهید که محتوای شما در سریع ترین زمان ممکن به صفحه اول گوگل برسد، باید از محتوای تصویری، صوتی و تصویری هم استفاده کنید.  از دیدگاه سئو و بهینه سازی سایت اگر به این قضیه نگاه کنیم، متوجه می شویم که بکار بردن محتواهای تصویری در مقاله، تاثیر زیادی در جذب بیشتر مخاطب دارد و باید برای گرفتن رتبه های بهتر به آن توجه کافی را داشت. اگر می خواهید که محتوای شما در بالاترین رتبه و صفحه در گوگل قرار بگیرد، بهتر است بجای کپی کردن محتواهای تصویری دیگران، خودتان دست به تولید محتوا بزنید.

ارتباط معنایی کلیدواژه ها را فراموش کنید

در گذشته ی نه چندان دور شما لازم بود که از تعداد خاصی کلمات کلیدی در محتوا استفاده کنید تا محتوای شما از نظر گوگل به چشم بیاید، اما این روزها دیگر خبری از آن موضوعات نیست و شما لازم دارید که از اصول سئو تولید محتوا استفاده کنید تا به هدف و خواسته ی خود برسید.

در این زمینه بهتر است بدانید که با انتشار الگوریتم های پاندا و مرع مگس خوار، بکاربردن طبیعی و اصولی کلیدواژه بسیار مهم تر از تعداد آن در محتوا است. در واقع ارتباط معنایی کلیدواژه ها و بکاربردن آن در متن بسیار مهم تر از دفعاتی است که می خواهید کلیدواژه در محتوا استفاده کنید.

البته یک خبر بد هم دارم و آن این است که این موضوع هنوز برای محتواهای فارسی خیلی کابرد ندارد، پس در نظر بگیرید که محتوای شما باید همان مقدار چگالی کلیدواژه ی لازم را داشته باشد. اگر در این زمینه به یک مشاور سئو حرفه ای نیاز دارید، می توانید بر روی کمک من حساب کنید.

نسخه تلفن همراه محتوای خود را فراموش نکنید

سئو تولید محتوا

یکی از مهم ترین بخش های تولید محتوا که باید به آن توجه کنید، نسخه تلفن همراه محتواست. در واقع محتوای شما در شکل یک موبایل چگونه نمایش پیدا می کند؟ این موضوع برای رتبه بندی در گوگل بسیار مهم است و باید به آن توجه کنید. اگر در این زمینه نمی دانید که چه کاری باید انجام دهید، زیاد مهم نیست چرا که این بخش مربوط به یک برنامه نویس حرفه ای وبسایت است.

برنامه نویس حرفه ای وبسایت، باید بتواند سایت شما را به صورت واکنش گرا طراحی کند. در این زمینه می توانید از خدمات سئو استفاده کنید تا به شما کمک کنم در سریع ترین زمان ممکن، یک سایت سئو شده داشته باشید.

لینک های داخلی گزینه ای برای بهبود رتبه ی محتوای شما

برای این که سایت خود را به گوگل و مخاطب بهتر بشناسانید، استفاده از لینک های داخلی به شدت مهم است و در دادن اعتبار بهتر به محتوای شما کمک می کند. در این زمینه باید بدانید که ایجاد لینک های داخلی حرفه ای روش و کار بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید. شما با این کار می توانید مخاطب را بین صفحات مختلف سایت خود بچرخانید که نتیجه ی آن چیزی جز افزایش تعامل کاربر با سایت شما نیست. در این زمینه بهتر است که صحفات خاصی را که اهمیت بیشتری برای شما دارند را در نظر داشته باشید و در هر محتوا به آن لینک دهید.

به عنوان مثال چند صفحه اصلی سایت من که دارای اهمیت بالایی هستند و به آن ها در هر محتوا معمولا لینک می دهم، موارد زیر هستند:

  • صفحه اول گوگل
  • مشاوره سئو
  • خدمات سئو
  • الگوریتم های گوگل
  • تکنیک های کلاه سیاه سئو
  • و …

این صفحات را باید بر اساس هدف خود و محتواهایی که منتشر کردید، در نظر بگیرید. من باتوجه به کسب و کارم یعنی سئو و بهینه سازی سایت، تصمیم گرفته ام که از این اصل سئو تولید محتوا برای رتبه گرفتن این صفحاتم در گوگل استفاده کنم.

نتیجه گیری

تا اینجا حتما متوجه شدید که شاید نتوانید به تنهایی خودتان از پس این کار بر بیایید چرا که این موضوع کاملا تخصصی است و نیاز به تجربه ی فراوانی دارد. در این رابطه می توانید با من از طریق این صفحه تماس بگیرید.

2 پاسخ
دیدگاه خود را ثبت کنیدWant to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *