الگوریتم های گوگل

الگوریتم پنگوئن گوگل چیست؟

الگوریتم پنگوئن گوگل یکی دیگر از الگوریتم‌های باغ‌وحش گوگل است که نظارت دقیقی بر نحوه لینک سازی دارد.شاید این الگوریتم به مهربانی الگوریتم‌های دیگر نباشد ولی اگر قوانین آن را بدانید با شما کاری ندارد. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد الگوریتم پنگوئن گوگل بیشتر بدانید.

الگوریتم پنگوئن چیست؟

الگوریتم پنگوئن چیست؟

تولد پنگوئن در باغ‌وحش گوگل به آوریل سال 2012 برمی‌گردد. این الگوریتم دشمن لینک سازی بی‌رویه و به زبان ساده‌تر تکنیک‌های سئو کلاه سیاه است. لینک‌های اسپم و خرید بک لینک این حیوان را عصبانی کرده و او را وادار به جریمه کردن سایت خاطی می‌کنند.

پنگوئن دوست وبمستران یا دشمن آن‌ها

اینکه آیا پنگوئن به نفع یک وبمستر هست یا به ضرر آن برمی‌گردد به فعالیت‌هایی که آن وبسمتر برای ارتقاء سایت انجام می‌دهد. برای مثال سایت‌هایی که به دستورالعمل‌های گوگل برای ارتقاء سایت و سئو پایبند نیستند تحت مجازات الگوریتم پنگوئن گوگل قرار می‌گیرند. در گذشته و در نسخه‌های قبلی این الگوریتم حساسیت آن کمتر بود ولی در نسخه‌های جدید سخت‌گیری‌ها بیشتر شده است. دیگر گذشت آن زمانی که می‌شد به‌وسیله خرید بک لینک و ایجاد چند لینک ساده پیروز دنیای رقابت برای صفحه نخست شد. امروزه و با ورد نسخه جدید این الگوریتم لازم است تا نگاهی دقیق‌تر و حرفه‌ای‌تر به امر لینک سازی داشته باشیم.

الگوریتم پنگوئن گوگل

در سال 2012 الگوریتم پنگوئن گوگل وقتی متولد شد که روش‌های سئو کلاه‌سیاه بسیار به‌وسیله وبمستران رواج پیدا کرده بود. مت کاتس در جریان کنفرانس SMX در سال 2012 در مورد این الگوریتم گفت:

” وقتی ما به فکر مبارزه با محتوای بی ارزش بودیم الگوریتم پاندا را برای گوگل تعریف کردیم سپس متوجه شدیم که هنوز وبسایت هایی زیادی وجود دارند که از این الگوریتم فرار می‌کنند سپس برای حل این مشکل الگوریتم پنگوئن را طراحی کردیم.”

حتما بخوانید:  Emd ، الگوریتمی که کمتر در مورد آن شنیده اید!

درواقع هدف اصلی این الگوریتم کاهش تأثیرات سئو کلاه سیاه و کنترل دقیق‌تر اوضاع بود. گوگل پنگوئن با درک روش‌های لینک سازی توانست وب‌سایت‌هایی را که از راه سئو کلاه‌سفید و از راه طبیعی و ارگانیک اقدام به لینک سازی می‌کنند ارتقاء درجه دهد و برعکس وب‌سایت‌هایی که با روش‌های ناصحیح و با لینک سازی فیک و لینک‌های فله‌ای اقدام به بهینه‌سازی خود کردند جریمه کند. در ابتدا کار شاید حساسیت پنگوئن کمتر بود. ولی در ادامه و با آپدیت‌های جدید آن ، لینک‌های خروجی از وب‌سایت و لینک سازی داخلی هم موردتوجه این algoritm قرار گرفت. به عبارتی بهتر با وجود الگوریتم پنگوئن گوگل می‌بایست با اسپم سازی و پر کردن صفحه از کلمات کلیدی و لینک سازی بیهوه اجتناب کنید که در غیر این صورت جریمه خواهید شد.

آیا سایت من پنالتی شده است؟

تا اینجا با خواندن مقاله شاید این ترس و ابهام برای شما پیش آمده باشد که آیا وب‌سایت من توسط الگوریتم پنگوئن گوگل جریمه شده است؟
دو روش وجود دارد که می‌توانید تشخیص دهید که آیا وب‌سایت شما پنالتی شده است یا خیر

1_ با استفاده از گوگل سرچ کنسول

2_ با بررسی گزارش‌های ترافیک گوگل آنالیتیکس و بررسی ترافیک روزانه سایت خود

بیایید ببینیم چگونه می‌توانید از هر دو روش برای ردیابی و شناسایی مجازات‌های Google استفاده کنید.

مرحله اول : وارد کنسول جستجوی Google شوید

اگر هنوز وب‌سایت خود را در سرچ کنسول ثبت نکرده‌اید اکنون وقت ان رسیده است که این کار را انجام دهید. سرچ کنسول رسانه‌ای است که وبمستران در مورد مشکلات سایت خود می‌تواند از آن کمک بگیرند و به عبارت بهتر به‌مانند یک دوست برای وبمستران عمل می‌کند.

قبل از نشان دادن اینکه دقیقاً چطور می‌توانید این مورد را در ابزارهای کنسول جستجوی Google پیدا کنید ، لازم به ذکر است که 2 نوع مجازات وجود دارد و دانستن تفاوت آن‌ها مهم است.

حتما بخوانید:  سئو لوکال؛ سئو محلی (Local SEO) چیست؟

شماره 1 – جریمه دستی: یک انسان احتمالاً از گروه Google Quality0 ، یک پنالتی را به وب‌سایت شما وارد کرده است. این امر می‌تواند به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد و این ممکن است به‌طور کامل در سایت اعمال شود ، یعنی وب‌سایت را تحت تأثیر قرار دهد یا جزئی از آن باشد که فقط روی برخی از صفحات سایت شما تأثیر بگذارد.در این صورت گوگل فهرستی از اقداماتی که می‌بایست انجام دهید تا از این مشکل نجات پیدا کنید را به شما می‌دهد و پس از ایجاد تغییرات لازم ، می‌توانید درخواست تجدیدنظر را ارسال کنید و آن‌ها به شما خواهند گفت که مجازات برداشته شده است یا نه.

شماره 2 – مجازات الگوریتمی: این رایج‌ترین نوع است و به‌صورت خودکار است. مجازات‌های الگوریتمی به ابزارهای کنسول جستجوی Google گزارش نشده‌اند و گزینه‌ای برای پر کردن درخواست تجدیدنظر مجدد وجود ندارد. تنها راه شناسایی این است که در صورت پنالتی شدن اتوماتیک به سایت شما ضربه خورده است ، استفاده از روشی است که در زیر شرح داده شده است.
مجازات‌های الگوریتمی نتیجه فعالیت مداوم گوگل در الگوریتم‌های رتبه‌بندی است.

شما می‌توانید به کنسول جستجوی Google وارد شوید تا ببینید وب‌سایت شما تحت مجازات دستی قرار دارد یا خیر.شما می‌توانید این کار را در مسیر زیر SECURITY & MANUAL / MANUAL پیدا کنید.

الگوریتم-پنگوئن-گوگل

اگر پیام “No issues detected” مشاهده کردید ، شما بدون اشتباه هستید و لازم نیست اقدامات دیگری انجام دهید. شما باید هرچند مراحل زیر را ادامه دهید تا دریابید که تحت تأثیر مجازات الگوریتمی قرار گرفته‌اید یا خیر.

مرحله 2: به Google Analytics وارد شوید و ترافیک Google خود را مرور کنید

حتما بخوانید:  گوگل انسانی یا الگوریتم برت چیست؟

بهترین راه برای بررسی اینکه آیا وب‌سایت شما با یک مجازات خودکار جریمه شده است ، ورود به سیستم Google Analytics و بررسی ترافیک ارگانیک Google شما است.اگر در طول تاریخ‌هایی که گوگل یک تغییر الگوریتمی را منتشر کرد ، افت ترافیکی را مشاهده کردید ، احتمالاً به شما ضربه خورده است و این دلیل کاهش ترافیک شماست.

وب‌سایت خود را از داشبورد تجزیه‌وتحلیل Google انتخاب کنید و سپس به ACQUISITION> All Traffic> Source / Medium بروید.از لیست ، GOOGLE / ORGANIC را انتخاب کنید. آنچه اکنون در گزارش مشاهده می‌کنید تعداد بازدیدهایی است که از جستجوی Google دریافت می‌کنید.در مرحله بعد ، دوره گزارش را از بالا و سمت راست انتخاب کرده و تا آنجا که می‌توانید برگردید.

الگوریتم-پنگوئن-گوگل

کاری که اکنون باید انجام دهید این است که تاریخ‌هایی را مشاهده کنید که شاهد کاهش شدید (یا افزایش) ترافیک با تاریخ‌هایی که یک به‌روزرسانی منتشر شده است.

جمع‌بندی الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن گوگل یکی از روش‌های مجازات گوگل برای سایت‌های خاطی است که از راه اسپم و لینک سازی غیر طبیعی اقدام به افزایش رتبه می‌کنند و درواقع از سئو کلاه سیاه برای افزایش رتبه بهره می‌گیرند که با پنالتی شدن روبه‌رو می‌شوند. پنالتی شدن یعنی جریمه شدن توسط گوگل!
اینکه چگونه سایت ما جریمه شده است و یا اینکه اصلاً جریمه‌ای در کار هست یا نه را باید از راه سرچ کنسول گوگل و همچنین گوگل آنالیتیکس گوگل با بررسی اخطارها و همچنین آنالیز ترافیک وب‌سایت خود متوجه شوید. شما می توانید از طریق این صفحه با من تماس بگیرید تا در زمینه مشاور سئو به شما راهنمایی بدهم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اسماعیل سحاب

فارغ التحصیل رشته مهندسی فناوری اطلاعات هستم. از طریق مطالعاتی که در دانشگاه داشتم علاقمند به سئو و مفاهیم بازاریابی اینترنتی شدم. بعد از دانشگاه به صورت تمام وقت در این حوزه مشغول هستم و خوشحالم که باعث رشد ترافیک تجاری کسب وکارهای آنلاین می شوم. اگر شما نیازمند رشد کسب وکارتان و مشتاق همکاری با من به عنوان متخصص، مشاور و یا کارشناس سئو هستید، از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت و یا با شماره همراه 09187099278 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا

برای افزایش فروش بیزینستان چه طرحی داری؟

برای افزایش فروش کسب وکار شما، چک لیست بی نظیری آماده کرده ایم.

هر روز یک گام کوچک بردارید تا فروشتان دوبرابر شود.

تماس سریع دریافت خدمات