الگوریتم های گوگل

الگوریتم پاندای گوگل(Google panda) چیست؟

الگوریتم پاندای گوگل یکی از الگوریتم‌های جدید گوگل در رابطه با رتبه‌بندی سایت‌ها می‌باشد. این الگوریتم که از ارائه آن چیزی حدود 9 سال می‌گذرد کارش مبارزه با سایت‌های متقلب است سایت‌هایی که با ارائه محتوای کپی و بی‌ارزش درواقع کاربران را خسته می‌کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا با الگوریتم پاندای گوگل بیشتر آشنا شوید.

الگوریتم پاندا چیست؟

الگوریتم پاندا چیست؟
الگوریتم-پاندا-گوگل

Google’s Panda Update یک پالایه جستجو است که در فوریه 2011 معرفی شده و به معنای متوقف کردن سایت‌هایی با محتوای بی کیفیت است. پاندا هرازگاهی به روز می‌گردد؛ و این به روز شدن می‌تواند به نفع و یا ضرر سایت‌هایی باشد که محتوا تولید می‌کنند. اینکه این محتوا چه مقدار ارزش دارد و کپی نبودن آن فاکتورهای مهمی برای پاندا هستند که از آن‌ها چشم‌پوشی نمی‌کند.
متولد شدن پاندا برمی‌گردد به راهنمایی که Jennifer Slegg برای گروه روابط عمومی گوگل ارسال کرد و توسط این گروه تائید شد. در بخشی از این بیانیه آمده است ” پاندا الگوریتمی است که به‌طورکلی در سایت‌ها اعمال می‌شود و به یکی از سیگنال‌های رتبه‌بندی اصلی ما تبدیل شده است.” این الگوریتم کیفیت یک سایت را اندازه‌گیری می‌کند پاندا به Google اجازه می‌دهد تا کیفیت را در نظر بگیرد و رتبه‌بندی را مطابق با آن تنظیم کند. به گفته ویکی‌پدیا در فروردین سال 91 این الگوریتم توسط مدیران سایت‌های فارسی‌زبان شناسایی شد.

مراقب باشید پاندا عصبانی نشود

وقتی در سطح وب مشغول تولید محتوا هستید می‌بایست طبق قوانین گوگل گام بردارید؛ و به الگوریتم‌های گوگل به‌خصوص الگوریتم‌های باغ‌وحش آن توجه کنید. عدم توجه به باغ‌وحش گوگل حیوانات آن را عصبانی می‌کند و می‌توانند به سایت شما حمله کرده و سایت شما را از بین ببرند. الگوریتم پاندای گوگل هم جزء حیوانات باغ‌وحش گوگل است. حالا چه می‌شود که این حیوان سایه و سفید از دست ما عصبانی می‌شود و دلایل عصبانیت آن چیست.

حتما بخوانید:  الگوریتم موش کور (possum) چیست؟

محتوای کوتاه را فراموش کنید

الگوریتم پاندای گوگل با آپدیت‌های جدیدش روز به روز جدی‌تر و سخت‌گیرتر می‌گردد. دیگر گذشت آن زمانی که می‌شد به‌راحتی سایت خود را با انواع محتوای کوتاه و کپی شده پر کنید. از وقتی پاندا در باغ وحش گوگل متولد شد تمامی محتواهای کوتاه و بی‌کیفیت و البته کپی از فضای مجازی خداحافظی کردند. محتوای کوتاه درواقع شامل محتوایی است که به‌صورت سطحی نوشته شده و درواقع تلاشی برای آن نشده است. این محتوا ازنظر موتور جستجوگر گوگل نمی‌تواند نیاز کاربر را برطرف کند و نباید در رتبه‌های نخست موتور جستجو قرار بگیرد.

دوران تکراری بودن محتوا گذاشته است

محتوای کپی شده و تکراری از دیگر مواردی است که پاندا را عصبانی می‌کند. شاید تا قبل از سال 2011 یک کلمه را که جستجو می‌کردیم با انبوهی از سایت‌ها روبه‌رو می‌شدیم که همه از هم کپی‌برداری کرده‌اند. کاربرانی که با این سایت‌ها روبه‌رو می‌شدند ناامید از جستجوی خود صفحه نتایج را بسته و کمتر به آن مراجعه می‌کردند و یا ناچارا از همان محتوای کپی شده استفاده می‌کردند. با آمدن پاندا و سخت‌گیری‌هایش، کپی‌برداری از محیط وب خداحافظی کرد و به‌جای آن محتوای کپی شده و محتوای دست اول و مفید قرار گرفت. این موضوع همچنین در مورد صفحات مختلف یک سایت که با اندکی تغییر در شهر و تاریخ مطالب خود را تکرار می‌کنند هم صادق است.

محتوای ضعیف جایی در نتایج جستجو ندارد

محتوای ضعیف شامل محتوایی است که وقتی کاربر روی آن کلیک می‌کند و آن را می‌خواند و مطالبی غیر مفید و مغایر با نیاز خود روبه‌رو می‌گردد. معمولاً افراد این صفحات را تا آخر نمی‌خوانند و آن را می‌بندند که این باعث می‌گردد پاندا روی سایت شما حساس شده و آن را جریمه کند.

حتما بخوانید:  الگوریتم کبوتر Pigeon چیست؟

مزرعه محتوا را درو کنید

الگوریتم-پاندا-گوگل

منظور از مزرعه محتوا، سایت‌هایی است که با پرداخت هزینه‌ای اندک به فریلنسرها، آن‌ها را مجاب می‌کنند که فقط محتوا را از سایت‌های دیگر استخراج کرده و با اندکی تغییر آن‌ها را بازنویسی نموده و در سایت قرار دهند. این محتواها که اغلب برای موتورهای جستجو ایجاد می‌شوند و هدف آن گرفتن رتبه بالاتر در گوگل است برای مخاطبین هیچ استفاده‌ای نداشته و مخاطب مطلب را نخوانده می‌بندد.

تبلیغات بدون محتوا هرگز

احتمالاً تاکنون برای شما پیش آمده است که از تبلیغات زیاد خسته و یا عصبانی شده باشید و آن‌ها ببندید و یا سایت‌های محتوی آن‌ها را نادیده بگیرید. در این مورد الگوریتم پاندای گوگل هم با شما هم‌عقیده است و از تبلیغات بیش‌ازحد خوشش نمی‌آید. درواقع نسبت بالای تبلیغات به محتوا مربوط به صفحاتی است که بیشتر از تبلیغات پولی تشکیل شده‌اند تا محتوای اصلی و بیشتر از آنکه برای کاربر مفید باشد خسته و کسل کننده است.

گول زدن مخاطب با محتوای نامرتبط با عنوان

هیچ چیز بدتر از این نیست که کلید واژه ای را در گوگل جستجو کنید بعد با عنوانی مطابق با آنچه در ذهن داریم روبه‌رو می‌شویم. بعد که روی آن کلیک می‌کنیم با محتوایی غیر مرتبط روبه‌رو می‌شویم. تازه متوجه می‌شویم که قصد آن سایت فقط هدایت ترافیک به سمت سایت خود بوده و این‌گونه مخاطبین را از سایت خود منزجر می‌کنند. این یکی از تکنیک های کلاه سیاه است. در این‌گونه موارد کاربران صفحه رو سریع می‌بندند و این باعث می‌شود پاندا روی آن صفحه از سایت شما حساس شده و در صورت بالا بودن این آمار نمره منفی بگیرد.

حتما بخوانید:  الگوریتم Payday Loans و چرا باید به آن توجه کنید؟

آیا سایت ما جریمه شده؟!

یکی از مواردی که می‌توان این موضوع را تشخیص داد این است که ترافیک ارگانیک سایتمان به‌طور ناگهانی دچار افت شده است. از دیگر موارد می‌توان به پیشی گرفتن رقیب، خطاهای وبمستر اشاره نمود. در تصویر زیر می‌توانید این موضوع یعنی جریمه شدن توسط الگوریتم پاندای گوگل را بهتر درک کنید:

 

چگونه سایت خود را برگردانیم

معمولاً رهایی از مجازاتی که پاندا برای سایت تعیین نموده مشکل است ولی این معنی عدم امکان رهایی از آن نیست. بااین‌حال می‌توان به‌روزرسانی و انجام برخی کارها به‌مرور از سایت خود رفع اتهام کنید:

شیوه‌های تولید محتوای خود را تغییر دهید

مطالب قبلی سایت خود را اعم از کیفیت، اندازه، اعتبار، کپی بودن بررسی کنید

در مورد انجام تبلیغات و درج بنرهای تبلیغاتی کمی تجدیدنظر کنید

محتوای سایت خود را با توجه به نیاز کاربران بهینه کنید

مطالب تکراری را حذف و یا ویرایش کنید

جمع‌بندی الگوریتم پاندای گوگل

بحث الگوریتم‌های گوگل که امروزه نقل محافل سئوکاران شده است یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که برای تولید محتوا باید مد نظر داشته باشیم. الگوریتم پاندای گوگل می‌تواند به‌مانند یک دوست خوب و مهربان برای سایت شما باشد. از طرفی می‌تواند به دشمنی سرسخت برای وب‌سایت شما تبدیل شود. این به محتوای تولیدی شما بستگی دارد. درواقع یکی از استراتژی‌های گوگل اهمیت دادن به کاربر و سرلوحه قرار دادن نیازهای او است؛ بنابراین شما باید قبل از اینکه سود خود را از نوشتن مقاله در نظر داشته باشید باید مخاطب و نیاز او را هدف قرار دهید. در این زمینه می‌توانید با مشاور سئو صحبت کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اسماعیل سحاب

فارغ التحصیل رشته مهندسی فناوری اطلاعات هستم. از طریق مطالعاتی که در دانشگاه داشتم علاقمند به سئو و مفاهیم بازاریابی اینترنتی شدم. بعد از دانشگاه به صورت تمام وقت در این حوزه مشغول هستم و خوشحالم که باعث رشد ترافیک تجاری کسب وکارهای آنلاین می شوم. اگر شما نیازمند رشد کسب وکارتان و مشتاق همکاری با من به عنوان متخصص، مشاور و یا کارشناس سئو هستید، از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت و یا با شماره همراه 09187099278 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا

برای افزایش فروش بیزینستان چه طرحی داری؟

برای افزایش فروش کسب وکار شما، چک لیست بی نظیری آماده کرده ایم.

هر روز یک گام کوچک بردارید تا فروشتان دوبرابر شود.

تماس سریع دریافت خدمات