سئوکار کیست؟ استخدام seo کار حرفه ای + نکات استخدام سئو کار

سئوکار حرفه ای کیست؟

 

جای سایت شما در صفحه اول گوگل، همان جایی که تمامی کسب و کارهای برتر در آن قرار دارند، خالی است! اگر دوست دارید که در یک جایگاه خوب برند خود را به همه معرفی کنید، شاید تنها راه استخدام یک سئوکارحرفه ای باشد که بتواند کسب و کار شما را متحول کند و شما را به صفحه اول گوگل برساند. اگر دوست دارید که بدانید که سئوکار ماهر کیست، چه وظایفی دارد، چگونه باید آن را استخدام کرد و یا اصلا خودتان این سوال را می پرسید که چگونه سئوکار شویم؟، امروز با من همراه باشید.

در این مقاله به صورت کامل به این موضوع می پردازم و سعی کرده ام که تمامی سوالات متداول شما را در این زمینه پاسخ دهم. اگر نیاز به مشاوره سئو و یا خدمات سئو سایت حرفه ای دارید، کافی است که با من ما تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنم.

دریافت مشاوره سئو

نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید.(Required)
Hidden
Hidden
Hidden
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

قبل از این که به این موضوع بپردازیم که متخصص سئو یا SEO کار حرفه ای کیست، باید بدانیم که اصلا سئو چیست و چرا اینقدر مهم است! شاید از جمله مهم ترین دلایلی که باعث شود، هر کسب و کار آنلاینی به فکر سئو یا بهینه سازی سایت خود برای موتورهای جستجو بیافتد، هزینه های تبلیغات باشد!

سئو در واقع به مجموعه عملیاتی گفته می شود که در آن شما قادر هستید، سایت خود را برای کلیدواژه های مهمی به صفحه اول گوگل برسانید. در این زمینه شما با انجام این کار قادر می شوید که در هزینه های تبلیغات کسب و کارتان صرفه جویی کنید و بازدهی جذب مخاطب را به حداکثر میزان لازم برسانید.

در تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ، شاید بهترین روشی که مخاطب را با میل خودش به خرید محصولات و خدمات شما دعوت می کند، همین سئو سایت باشد! تبلیغی هدفمند، پربازده و جذاب که کسب و کار شما را می تواند در مدت زمان کوتاهی متحول کند و به قدری شما را ثروتمند سازد که دیگر دغدغه ای نداشته باشید!

اگر می خواهید که از مزایای سئو بهره مند شوید، دو راه بیش تر ندارید:

  • استخدام سئو کار حرفه ای
  • تبدیل شدن به یک سئوکار خوب

در این زمینه آیا شما هم مشتاق هستید که هرچه سریع تر اطلاعات خود را تکمیل کنید و وارد یک دنیای هیجان انگیز شوید؟ با من در ادامه ی این مقاله همراه باشید تا بدانید که اصلا سئوکار کیست؟

سئوکار کیست؟

حالا که با واژه ی سئو و چیستی آن کمی آشنا شدید، آمادگی این را دارید که جواب سوال سئوکار چیست را بدانید! متخصص سئو یا سئوکار حرفه ای، شخصی است که دارای تجربه، دانش فنی و علمی، مهارت و … در زمینه بهینه سازی سایت است. در واقع این شخص قادر است بر اساس تکنیک هایی که بلد است و یا در یک دوره آموزش سئو آن ها را یاد گرفته است،  اقدام به بهینه سازی سایت شما برای موتورهای جستجو کند.

سئوکار

این شخص در واقع این مهارت را دارد که در کمترین زمان ممکن با استفاده از الگوریتم های گوگل یا دیگر موتور های جستجو، سایت شما را برای کلیدواژه های خاصی که مخاطبان هدف شما را جذب می کند به سمت خود بکشاند. سئوکار حرفه ای دارای ویژگی هایی است که تنها شاید از طریق همین موارد بتوانید تفاوت یک سئوکار حرفه ای با آماتور را متوجه شوید.

ویژگی های یک سئوکار حرفه ای وردپرس

اگر می خواهید که یک سئوکار ماهر شوید و یا خودتان یک سئوکار استخدام کنید، باید در نظر بگیرید که ویژگی های این فرد چیست؟ این ویژگی های در نحوه تشخیص میزان مهارت و توانمندی یک فرد متخصص سئو به شما کمک زیادی می کنند! مهم ترین ویژگی های یک سئو کار حرفه ای عبارت است از:

  • توانایی بالا در سنجش و بررسی دقیق کلمات کلیدی شما و رقبایتان
  • وعده های پوچ و توخالی مانند یک ماهه رسیدن به هدف را نمی دهد، اما قول می دهد که این کار را حتما در سریع ترین زمان انجام دهد!
  • تسلط بالایی بر روی تمامی ابزارهای سئو دارد.
  • اهل مطالعه است و تمامی اخبار مربوط به الگوریتم های گوگل را دنبال می کند!
  • از تکنیک های کلاه سیاه سئو برای رساندن شما به صفحه اول گوگل استفاده نمی کند چرا که می داند با این کار کسب و کار شما را نابود می کند!
  • دلسوزانه و با انرژی وصف ناپذیری مشکلات سایت شما را بررسی و برطرف می کند
  • در نوشتن محتوا استاد است، اما شاید خودش محتواهای شما را ننویسد!
  • قادر است که با ابزارهایی خاص، رفتار کاربران شما را بررسی کند.
  • تمام فعالیت های سئو و بهینه سازی سایت خود را از بیس برای بهبود مشکلاتتان انجام می دهد
  • قادر است که یک استراتژی سئو با حداقل میزان هزینه و بالاترین بازدهی برای شما طراحی کند
  • با انجام فعالیت های خود در نهایت شما را به هدفتان که می تواند افزایش ترافیک سایت، فروش محصولات و خدمات باشد، می رساند!

درآمد کارشناس سئو یا سئوکار حرفه ای وردپرس چقدر است؟

یکی از سوالاتی که زیاد پرسیده می شود، این است که درامد سئو کاران چقدر است؟ در حقیقت جواب این سوال به عوامل بسیار زیادی از جمله مهارت، سختی پروژه، تجربه، توانایی و تکنیک و … بستگی دارد! یک کارشناس سئو اگر به صورت حرفه ای فعالیت داشته باشد، خیلی راحت قادر است که ماهیانه  ۱۵ میلیون و یا حتی بیشتر درآمد داشته باشد.

حتما بخوانید:  صفحه اول گوگل، چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟

در این زمینه کارشناس سئویی موفق تر و دارای درآمد بالاتری است که بتواند تمامی ویژگی های بالا را در خود پروش دهد و اقدام به جلب اعتماد مشتریان خود کند چرا که می داند، رضایت از خدمات او چقدر می تواند در درآمد ماهیانه و جذب مشتریان بیشترش به او کمک کنند.

چگونه یک سئوکار حرفه ای شویم؟

در بازاریابی آنلاین همانطور که اشاره کردیم، سئو و بهینه سازی سایت حرف اول را می زند و کسانی که این مهارت را دارا هستند به سکوی موفقیت شیرجه خواهند زد. اگر دوست دارید که جواب این سوال را بدانید که چگونه سئوکار شوم، بهتر است ادامه ی این مقاله را همراه با یک قلم و کاغذ مطالعه کنید تا نکات مهم را یادداشت کنید.

همانطور که متوجه شوید، کسب جایگاه های برتر در نتایج جستجو، تنها نتیجه ی درک بالا از سئوی سایت و ارزیابی های آن است. این موضوع باعث می شود شما بدانید برای تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه ای یک راه دارید و آن سئو و کسب تجربه است! هرچقدر که در این زمینه تجربه های بهتری بدست آورید، قادر هستید که موفقیت های بیشتری را از آن خود کنید.

در این زمینه بهتر است بدانید که ممکن است در رابطه با یک موضوع خاص اختلاف نظرهای زیادی را پیدا کنید که کارشناسان زبانزد سئو بر سر آن موضوع دارند. در دنیای بهینه سازی سایت و SEO این موضوع کاملا طبیعی است چرا که با وجود شناخت کلی در مورد الگوریتم های گوگل، اما همچنان این موضوع برای بسیاری از افراد روشن و واضح نیست. سعی کنید که جزو آن دسته از کسانی نباشید که با شنیدن نام سئو ترس تمام وجودشان را فرا می گیرد. این پروسه شاید سخت باشد، اما آنقدر ارزشمند است که بهتر است خود را برای آن آماده کنید.

چگونه سئو کار شویم؟ اولین قدم را محکم بردارید!

اگر می خواهید که در زمینه سئو حرفی برای زدن داشته باشید، توصیه می کنم که حتما اولین قدم را در این زمینه محکم بردارید و کتابچه سئو خود گوگل را مطالعه کنید. در این زمینه اطلاعاتی در مورد سازماندهی اطلاعات، بهینه سازی محتوای سایت بر اساس اصول سئو و … اطلاعات جامعی بدست می آورید که نتیجه ی آن می تواند یک شروع قدرتمند برای ورود به دنیای سئو باشد. اگر دوست دارید که کتابچه راهنمای سئو گوگل یا Search Engine Optimization Starter Guide را مطالعه کنید، اینجا را کلیک کنید.

قدم بعدی که می توانید بردارید، مطالعه تمامی محتواهای سایت من است! بله من سال ها در این زمینه تجربه کسب کرده ام و تمام آن ها را به صورت خلاصه و رایگان برای شما در وبلاگ و دیگر دسته بندی های سایت خودم منتشر کرده ام. شما با مطالعه محتویات سایت من، قادر هستید که در زمینه الگوریتم های گوگل، تکنیک های کلاه سیاه سئو، مدیریت پروژه سئو و … تبدیل به یک استاد ماهر شوید!

سئو همان شیرجه زدن در اعداد است!

اگر به آمار و احتمال علاقه نداشته اید، احتمالا هیچ وقت در سئو موفق نشوید چرا که سئو در واقع یک فعالیت جذاب است که تماما با آمار و اعداد مربوط است. شما باید بعضی از آمار را کاهش و برخی دیگر را افزایش دهید. از ابزارهای خاصی مانند گوگل وبسمتر تولز یا گوگل آنالیتیکس یا … استفاده کنید و اعداد خاصی را بدست آورید.

اگر می خواهید که یک سئوکار ماهر و خوب شوید، لازم است که حتما در اعداد شیرجه بزنید! هرچقدر که این کار را بهتر انجام دهید، احتمال این که نام شما به عنوان یک سئوکار ماهر بیشتر مطرح شود، بالاتر می رود. در این زمینه البته لازم است که حتما اطلاعات خود را تا حد امکان در مورد ابزارهای سئو و بهینه سازی سایت بالا ببرید!

تجربه کسب کنید تا یک رزومه قابل قبول برای خود دست و پا کنید!

اگر دوست دارید که در زمینه سئو و بهینه سازی سایت به نتیجه های دلخواه خود برسید، لازم است که حتما و حتما در رابطه با این موضوع که رزومه چقدر در سئو مهم است به نتیجه برسید! در واقع رزومه شما در سئو همان چیزی است که باعث می شود، مشتریان بیشتر و بیشتری به سمت شما جذب شوند و شما وقت سرخاراندن هم نداشته باشید.

برای این که در نهایت بتوانید به یک شرکت بزرگ یا خاص اعلام کنید که شما یک سئو کار حرفه ای هستید، نیاز است که حتما در این زمینه یک رزومه مناسب تحویل دهید. در واقع شرکت های بزرگ برای استخدام سئوکار حرفه ای، ویژگی ها و شرایطی را مد نظر قرار می دهند که بحث آخر ما در این مقاله است!

وظایف سئو کار چیست؟

برای این که در یک شرکت بزرگ به عنوان متخصص یا مشاور سئو استخدام شوید، ابتدا لازم است که شرح وظایف سئوکار را بدانید. سئوکار حرفه ای در واقع مدیریت تمامی فعالیت های سئو از جمله استراتژی تولید محتوا، ایجاد بک لینک، استراتژی کلمه کلیدی برای افزایش رتبه بندی در تمام موتورهای جستجو، مدیریت کمپین های SEO در Google و … را بر عهده دارد. فردی که استخدام سئوکار حرفه ای می کند، باید ویژگی های بالا را بلد باشد.

شرکت های بزرگ بر اساس میزان توانایی های فرد برای پیگیری، گزارش و تجزیه و تحلیل وبسایت، کمپین ها و طرح های PPC، مدیریت هزینه های کمپین، صرفه جویی در بودجه، برآورد هزینه های ماهانه و … به یک سئوکار حرفه ای حقوق پرداخت می کنند و او را در شرکت خود استخدام می کنند، اما در این زمینه پیش نیازهایی را بررسی می کنند که آیا فرد دارای میزان مهارت ذکر شده هست؟

حتما بخوانید:  متخصص سئو کیست؟ نکات استخدام متخصص سئو

معمولا برای این که متوجه شوند فرد تا چه حد به عنوان یک کارشناس سئو مهارت دارد به ویژگی هایی مانند، تجربه های ثابت شده ی سئو او، درک جامع از بازاریابی عملکرد، تبدیل و کسب مشتری آنلاین، داشتن رزومه ی واقعی و خوب، به روز بودن اطلاعات در این زمینه، آشنایی با ابزارهای سئو و … توجه می کنند.

استخدام سئوکار حرفه ای و نیروی متخصص این روزها کمی دشوار شده است و کسی نمی داند که بهترین روش برای این کار چیست و باید در هنگام انجام این کار به چه موضوعاتی دقت کند؟ فرقی نمی کند که از سئو چه هدفی داشته باشید! در هر صورت شما می توانید بجای شرکت در یک دوره سئو و کسب چندین سال تجربه ی موفق از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

اگر دوست دارید که سئوکارحرفه ای یا مشاور سئو حرفه ای برای کسب و کار خود استخدام کنید، حتما و حتما در نظر داشته باشید که برای این کار کمک گرفتن از افراد فوق حرفه ای، باعث رشد سریعتر کسب و کار شما می شود. آیا شما هم دوست دارید بدانید که باید چه نکاتی را هنگام استخدام در نظر بگیرید؟ امروز با من همراه باشید تا به صورت حرفه ای و تجربی در این زمینه صحبت کنیم!

اگر راجع به این موضوع که اصلا سئو چیست، تحقیق کرده باشید، می دانید که چرا باید به SEO توجه کافی داشته باشید! کسب و کار آنلاین شما در هر حوزه ای هم که باشد، به این موضوع احتیاج دارد که در صفحه اول گوگل قرار بگیرد. شما برای این کار یا باید خودتان اقدامات لازم و وقت گیر سئو را انجام دهید و یا یک سئوکار وردپرس استخدام کنید!

استخدام افراد حرفه ای در این زمینه احتمالا چالش هایی برای شما دارد و یا نمی دانید که به چه صورت باید مهارت های این افراد را بسنجید. در ادامه این مقاله این موضوع و موضوعات مشابه دیگر را بررسی می کنیم، پس اصلا راجع به این موضوع نگران نباشید و با من همراه باشید تا مشکل را حل کنیم.

چالش های استخدام SEO کار چیست؟

اگر به صورت دورکاری و یا حتی حضوری بخواهید که یک نیروی متخصص را برای کار خود استخدام کنید، با چالش های متفاوتی در این زمینه روبرو می شوید که از جمله آن ها می توان به هزینه های نیرو، قرارداد، موعد پایان پروژه، پشتیبانی پس از اتمام پروژه، تمدید پروژه و … است!

معمولا شیوه ی کار سئوکاران وردپرس برای اکثر کسب و کارها به این شکل است که در ابتدا، اقدام به بررسی کلیدواژه های هدف کسب و کار می کنند و پس از آن اولویت بندی و استراتژی تعیین می شود. سپس برای هر کلیدواژه و رسیدن به جایگاه بالا برای کسب و کار، مدت زمان و هزینه سئو سایت معلوم می شود!

در نهایت فرد عملیات سئو را شروع می کند و آماده می شود که کار را تمام کند، اما چالش ها کجای این مسیر قرار دارند؟ هزینه به چه صورت باید محاسبه شود؟ آز کجا متوجه شویم که فرد قیمت سئو منصفانه ای را تعیین کرده است؟ از کجا متوجه شویم که قرار است به جایگاه دلخواه برسیم؟ این ها برخی از چالش هایی است که استخدام SEO کار احتمالا برای شما در پی دارد!

یکی از مسائل مهم کسب و کارهای آنلاین که در تهران فعالیت می کنند، این است که چگونه افراد حرفه ای را پیدا کنند چرا که در تنها تعداد استارتاپ ها و کسب و کارهای آنلاین زیاد است و افراد حرفه ای معمولا از قبل استخدام شده اند. همچنین در تهران تعداد افرادی که ادعا می کنند، متخصص سئو هستند، بسیار زیاد است.

اگر در تهران هستید و به دنبال یک نیروی حضوری تمام وقت هستید، احتمالا با چالش های زیر برخورد کرده اید:

  • نبود نیروی متخصص حرفه ای
  • عدم وجود مهارت لازم در افراد برای دریافت جایگاه سئوکار
  • هزینه های بالا نیروی های متخصص و مشاور سئو
  • دور بودن مسیر و عدم قبول کار تمام وقت
  • و …

شاید می پرسید که خب چاره چیست و چه کار دیگری می توان انجام داد؟ در ادامه راهکاری در این رابطه به شما ارائه می کنم، تا در این رابطه اطلاعات کافی پیدا کنید. آیا تا بحال از روش دیگری به غیر از استخدام تمام وقت یا حضوری برای حل مشکل خود استفاده کرده اید؟

یکی از شیوه ها و روش های جدیدی که با آن روبرو هستیم، فریلسنینگ است! این روش که در واقع به تازگی وارد ایران شده است، هزینه های مختلفی را از بین برده است و برای کسب و کارها مشکلات فراوانی را حل کرده است. اگر کسب و کاری دارید و می خواهید که مشکل خود را در کمترین زمان ممکن و با بهترین قیمت حل کنید، این روش احتمالا بهترین پیشنهادی است که دریافت کرده اید!

در این روش به صورت قانونی و خیلی راحت با نیروی متخصص خود قرارداد می بندید و با او صحبت می کنید. دسترسی های لازم را به او می دهید و به صورت تلفنی و یا مجازی پیگری کارهای مختلف هستید و حتی می توانید که وضعیت کار را با شیوه هایی مانند جلسات آنلاین برررسی کنید! آیا تا بحال با این شیوه کار کرده اید و یا در مورد آن اطلاع داشتید؟

در استخدام یک متخصص سئو چه مواردی را مدنظر بگیریم؟

استخدام کارشناس سئو برای هر کسب و کاری با توجه به موضوعی که دارد و یا حیطه فعالیت می تواند، متفاوت باشد! شما می توانید سئوکار محلی یا کارشناس سئو متخصص برای کلیدواژه های عمومی استخدام کنید و یا از فردی استفاده کنید که در هر سه حوزه زیر متخصص باشد.

  • سئو کلاه سفید

  • سئو کلاه سیاه
  • سئو خاکستری

این موضوع در رابطه با این که سئوکار وردپرس از الگوریتم های گوگل چه می داند، ارتباط مستقیمی دارد! پس در قدم اول به خودتان لطف کنید و بنشینید و تصمیم بگیرید که چرا می خواهید که یک کارشناس سئو استخدام کنید و هدف شما از بهینه سازی سایت برای موتور جستجو گوگل چیست؟ آیا به دنبال برندسازی یا افزایش فروش هستید؟ این کار را بهتر است که با نهایت دقت انجام دهید!

حتما بخوانید:  راه‌های افزایش سئو سایت در سال 2023

قبل از استخدام، رزومه او را چک کنید!

شاید تا اینجای کار متوجه شده اید که استخدام متخصص سئو نا چه حد مهم است! حال نوبت آن می رسد که تصمیم بگیرید که کدام فرد را استخدام کنید! برای این کار در قدم اول باید در سایت های آگهی جستجو کنید و یا از افراد سئوکاری که سایت خوبی دارند و یا در کلیدواژه های هدف جایگاه قابل قبولی دارند، کمک بگیرید!

به عنوان مثال شما با کلیدواژه های هدف من وارد سایت اسماعیل سحاب شده اید! در این زمینه برای مشاوره سئو و یا حتی خدمات سئو می توانید بر روی کمک من حساب کنید. برای این کار کافی است که از طریق صفحه اختصاصی تماس با من اطلاعات تماس من را پیدا کنید.

بعد از پیدا کردن گزینه ی مناسب برای استخدام باید از فرد حرفه ای، رزرومه دریافت کنید. دریافت رزرومه به این شکل می باشد که شما از فرد می خواهید که در مورد پروژه های قبلی خود و میزان موفقیت آن ها با مدرک و سند به شما اطلاعات بدهد. اگر توانستید که توانایی فرد را با این شیوه صحت سنجی کنید، می توانید او را برای کار خود استخدام کنید، اما آیا از چالش های این موضوع آگاه هستید؟

در برخی از افراد که کمی با این موضوع بیگانه هستند، این اصطلاح رایج است که بجای استفاده از استخدام سئوکار، از استخدام سئو سایت استفاده می کنند! این اصطلاح صحیح نیست، اما به این معنی است که فرد صاحب کسب و کار یا بیزینس به دنبال فردی است که قابلیت بهینه سازی سایت او را دارد. هرچقدر که فرد در این زمینه حرفه ای تر باشد، کسب و کار بهتر جلو می رود.

اگر صاحب کار یا کارفرما هستید، توصیه می کنم که از این واژه یا اصطلاح استفاده کنید. این موضوع باعث می شود که فرد سئوکار متوجه شود که شما حداقل اطلاعات لازم در این زمینه را دارید و باید به صورت تخصصی با شما وارد مذاکرده شود! آیا شما هم تا الان از این اصطلاح استفاده می کردید؟

آیا برای استارتاپ ها لازم است که کارمند سئو استخدام کنند؟

اگر به تازگی کسب و کار یا استارتاپی راه انداخته اید که باید به صورت آنلاین مشتری جذب کند و دوست دارید که این کار با کمترین میزان هزینه انجام شود، نوبت آن رسیده است که شما اقدام به استخدام کارمند سئو برای کسب و کار خود کنید! هرچقدر که در این زمینه بهتر عمل کنید، کسب و کار شما بهتر و بهتر به جلو خواهد رفت.

افرادی هستند که بدون داشتن اطلاعات کافی افرادی را استخدام می کنند که در این زمینه اطلاعات کافی ندارند و باعث شکست کسب و کارشان می شوند. استخدام کارمند سئو اگر به درستی انجام شود، بهترین و برترین شیوه بازاریابی آنلاین یا سئو را به سمت کسب و کار شما می کشاند. آیا آماده هستید که یک فرد حرفه ای را برای این کار استخدام کنید تا بدون استفاده از ترفندهای کلاه سیاه سئو کسب و کار شما را از نظر فروش متحول کند؟

توقعاتی که باید بعد از استخدام سئوکار حرفه ای داشته باشید؟

فرض کنیم که شما تمامی اطلاعات بالا را مطالعه کرده اید و حتی یک فرد حرفه ای برای این کار استخدام کنید، اما بعد از این موضوع چه اتفاقاتی در این زمینه باید بیفتد؟ در ابتدای کار لازم است که بدانید سئو به سه بخش اصلی زیر تقسیم بندی می شود:

  • سئو فنی یا تکنیکال
  • سئو محتوا
  • سئو داخلی
  • سئو خارجی
  • سئو محلی

یک فرد حرفه ای در زمینه SEO و بهینه سازی سایت، پس از بررسی کدهای سایت، کلمات کلیدی و … مشکلات اولیه را حل می کند و یک استراتژی برای پیشرفت کار تنظیم می کند! هرچقدر که این استراتژی و مشاوره سئو بهتر برنامه ریزی شود، احتمالا این که کسب و کار شما بهتر به سمت جلو حرکت کند، قوی تر است!

اگر در این زمینه لازم است که با یک فرد حرفه ای صحبت کنید و از تجربه های او در این زمینه برای پروژه سئو خود کمک بگیرید، می توانید بر روی کمک من حساب کنید! همچنین شما قادر هستید که در بخش نظرات، تمامی تجربیات، سوالات خود و … را با من به اشتراک بگذارید. من در سریع ترین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهم بود و مشکل شما را حل خواهم کرد! آیا برای دیجیتال مارکتینگ آماده هستید؟

استخدام سئو  کار حرفه ای توسط شرکت علی بابا

آگهی که مشاهده می کنید، توسط شرکت علی بابا طراحی و تدوین شده است که در سایت جابینجا قرار داده شده است. در این زمینه می توانید نیازهای یک شرکت حرفه ای و بزرگ از سئوکار را متوجه شوید و بدانید که از نظر آن ها چه کسی کارشناس سئو حرفه ای است!

سئوکار، سئوکار حرفه ای وردپرس، سئوکارکیست؟، سئو کار حرفه ای وردپرس

سئوکار، سئوکار حرفه ای وردپرس، سئوکارکیست؟، سئو کار حرفه ای وردپرس

استخدام سئو کار حرفه ای وردپرس توسط شرکت اسنپ فود!

نکته ی جالبی که در آگهی استخدام شرکت اسنپ فود، مشاهده می کنید، انگلیسی بودن آگهی است که نشان می دهد چقدر زبان انگلیسی در دنیای سئو و بهینه سازی سایت مهم است. این آگهی در سایت جابینجا قرار داده شده بود:

سئوکار

 

74 replies
  1. سیامک شهریاری
    سیامک شهریاری says:

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما جناب مهندس . من در زمینه ی سئو تقریبا تازه کار هستم. با تولید محتوا شروع کردم و الان شاید خیلی زود باشه خودم رو سئوکار حرفه ای یا کارشناس سئو بدونم. شما بعنوان شخصی که در این زمینه کار میکنید میشه بفرمایید که چطور در زمینه سئو متخصص بشم و چقدر زمان میبره تا بتونم خودم پروژه سئو بگیرم و خدمات سئو به مشتریان ارائه کنم؟ بنظرتون کارآموزی در شرکت طراحی سایت و سئو میتونه بهم کمک کنه؟ پیشاپیش از وقتیکه گذاشتید ممنون و سپاس گذارم.

    پاسخ
  2. شرکت فروش آهن الات
    شرکت فروش آهن الات says:

    با سلام، ما سایتمون با سیستم مدیریت محتوای وردپرس بالا آوردیم، شما می تونید سئو سایت وردپرسی ما رو انجام بدین؟

    پاسخ
    • اسماعیل سحاب
      اسماعیل سحاب says:

      سلام، بله، من در رزمه کاری خودم انواع سایت با CMS وردپرس انجام دادم و توانایی خوب و عملکرد مناسبی در سئو سایت های وردپرسی دارم. جهت انجام سئو سایتون با راه های ارتباطی موجود در سایت و یا با شماره ۰۹۱۸۷۰۹۹۲۷۸ با من تماس بگیرید.

      پاسخ
  3. هادی
    هادی says:

    سلام، مقاله خوبی بود، برای من مفید بود، اسماعیل جان، من میخوام سئو حرفه ای یاد بگیرم ، اما مدرک دانشگاهیم سوای رشته های کامپیوتره ،ایا برای سئوکار شدن مدرک دانشگاهیم باید به کامپیوتر و زیر شاخه های آن مرتبط باشه؟ مرسی بابت راهنماییتون

    پاسخ
    • اسماعیل سحاب
      اسماعیل سحاب says:

      سلام هادی جان، مرسی بابت محبتتون
      برای سئوکار شدن نیاز مبرمی به این که رشته تحصیلتون در حوزه کامپیوتر باشه، نیست ، بسیاری از افرادی که در حوزه بهینه سازی سایت و طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ مشغول به کار هستند، از رشته های دیگه مثل شیمی، مدیریت، برق و … هستند.
      هرچند که مرتبط بودن رشته تحصیلیتون شما را جلو میندازه، ولی شما می تونید با پشتکار قوی از خیلی ها جلو بزنید و پیشرفت خوبی در این حوزه داشته باشید.

      پاسخ
  4. sepehr bhurekhan
    sepehr bhurekhan says:

    به نظر من، هر سئوکاری باید روی این چند مورد تمرکز کند.

    ۱. کیفیت
    ۲. تحلیا رفتار کاربران در موتور جستجو
    ۳. شبکه سازی و به روز نگه داشتن اطلاعات سئویی
    ۴. تجربه کاربری
    ۵. محتوا
    ۶. لینک سازی

    پاسخ
  5. قاسمی
    قاسمی says:

    سلام وقتتون بخیر. سوالی که داشتم میخواستم بدونم کسی که وردپرس را بلد هست صرفا می تونه کار سئو هم انجام بده یا هر کدوم مبحث جداگانه ای دارد؟

    پاسخ
  6. مهران
    مهران says:

    سلام روز بخیر
    من دو تا صفحه در سایتم داشتم که توی سرچ گوگل توی صفحه اول با هم نشون داده می شدن
    یکی از صفحات مهمتر بودن
    من صفحه کم اهمیت تر را ریدایرکت ۳۰۱ به صفحه پر اهمیت تر (صفحه اصلی) کردم و یو ار ال صفحه کم اهمیت تر را تغییر دادم
    آیا کار درستی کردم؟

    پاسخ
  7. محبیان
    محبیان says:

    سلام. بعد از تحقیق کلمات کلیدی که شروع به نوشتن مقاله میکنیم، اگه متن مقاله رو از سایتهای مختلف دربیاریم، یعنی مثلا هر پاراگراف یا زیرعنوان رو از یک سایت رقیب برداریم، آیا گوگل ما رو پنالتی میکنه؟ با این کار به سایت ضربه میزنیم؟

    پاسخ
  8. صادقیان
    صادقیان says:

    وقتی سی تی ار یک کیورد پائین باشه امکانش هست سئوکار در تحقیق کلمات کلیدی اشتباه کرده باشه؟ یا نظرت اینه که اون کلمه رو، روش هزینه کنیم؟

    پاسخ
    • اسماعیل سحاب
      اسماعیل سحاب says:

      بله کاملا می‌تونه دلیلش تارگت کردن اشتباه باشه… اول باید بررسی کنید کانسپت کلمه رو درست انتخاب کرده باشید. اگر همه چیز درست بود حالا باید کار بیشتر هزینه بیشتر کرد

      پاسخ
    • اسماعیل سحاب
      اسماعیل سحاب says:

      خیلی خلاصه بخوام بگم اینه که: بله، اگر رقیب داره کار می‌کنه، تو هم دائم باید کار کنی 😐
      رقابته دیگه، رقیبت داره هزینه می‌کنه، تو هم باید همه هزینه ها رو واسه سئو کنی 😅

      پاسخ
  9. توحید
    توحید says:

    سلام. من به عنوان سئوکار می خوام در روز ۱۰۰ تا محصول با محتوای خوب بزارم تو سایتم، از نظر سئو خوبه یا بد؟

    پاسخ
  10. سینا
    سینا says:

    سلام وقت بخیر
    برای یک سایت فروشگاهی که بیش از ۱۵ هزار محصول ناموجود دارد که دیگر موجود نمی شوند بهترین اقدام برای مدیریت این محصولات چیست؟

    پاسخ
  11. ساحل
    ساحل says:

    سلام وقت بخیر دوستان
    سایت فروشگاهی با قالب فلتسام و دارای سرور وب liteSpeed و افزونه کش لایت اسپید نصب بود بعد واسه بهینه سازی سرعت بهتر با افزونه راکت به سایت کلودفلر وصل کردیم. دیدم بازدیدها خیلی کم شده نسبت به قبل دلیل چی میتونه باشه؟

    پاسخ
    • اسماعیل سحاب
      اسماعیل سحاب says:

      سلام
      واسه منم بعضی موقع ها اینجوری میشه
      برمیگرده مشکلی نیست
      ولی محض احتیاط تکنیکال سایت رو چک کن مشکلی نباشه
      اگه تنظیمات کلودفلر مشکلی نداشته باشه، ممکنه ایمپرشن و پوزیشن کم شده باشه
      سرچ کنسول رو چک کردی؟

      پاسخ
  12. رویا
    رویا says:

    سلام یک مقاله ای که حاوی فقط تعدادی عکس و متن هست رو در سایتم منتشر کردم اما گوگل سرچ کنسول این خطا رو میده و نوشته در گوگل منتشر شده اما سرچ میکنم url این صفحه رو در گوگل نشونش نمیده و حتی با کلمه عنوانش هم نمایش داده نمیشه مشکلی هم صفحات سایتم از نظر ssl نداره و اعتبار هم داریم
    کسی میدونه باس چیکار کنم تا این مشکل رفع بشه؟

    پاسخ
    • اسماعیل سحاب
      اسماعیل سحاب says:

      با درود، اینکه صفحات دیده می شوند به معنی کراول نیست و اگر کراول بشوند هم دلیل بر ایندکس و یا رنک نیست. در خصوص مسایل گزارش جدید کنسول، هشدار HTTPS Not Evaluated یعنی گوگل یا هنوز پیوندی را خزش نکرده یا هنوز آن را ندیده یا پیوند و صفحات دیده شده اما نتوانسته خزش کند که حتی بعد از یک بار خزش هم به دلیل مشکلات pages یا crawl stat هشدارهای https نمایش داده می شود. این موضوع عمداتا به معنی مشکل نیست و باید طبق همیشه بخش Pages و Crawl stat را بررسی کنید. اما مواردی از جمله وجود تعداد زیادی ۴۰۴ و مسایل مربوط به ۴xx یا ۵xx می تواند کل سایت را از خزش باز دارد مخصوصا تعداد زیاد noindex های pages.

      در خصوص هشدارهای HTTPS معمولا مشکل از ssl نیست مخصوصا زمانی که هاستینگ شما جزو میزانی معتبر باشد. در بخش گزارش https کنسول هشدارهایی وجود دارد، این هشدارها را بررسی و در صورت لزوم، “در صورت لزوم” آنها را طبق توضیحات این منابع بررسی و رفع بفرمایید. هشدار HTTPS Not Evaluated از این به بعد زیاد دیده می شود و اگر از pages و crawl stat مطمئن باشید، با کمی زمان هشدار فوق رفع می شود

      پاسخ
  13. گرایلی
    گرایلی says:

    سلام
    چطوری میشه صفحه ای که از robots.txt نبستی و اینکه نوایندکس هم نکردی داخل سورس هم درسته ولی گوگل تشخیص داده که بلاک شده صفحه از robots ؟
    و اینکه صفحه رو با site: که چک میکنی میزنه No information is available for this page؟
    ممنون میشم هر کی میدونه جواب بده🙏

    پاسخ
  14. محتبی
    محتبی says:

    ولی جامعه سئوکار ایران هم جالبه
    یه سؤال رو از چندین سئوکار پرسیدم هر کدوم جواب های متفاوت دادند
    به نظرتون چرا این شکلیه؟

    پاسخ
    • اسماعیل سحاب
      اسماعیل سحاب says:

      با سلام
      طبق تجربه من
      گوگل اولین هدفش اینه واقعی کار کنی.
      ولی چون شرکتهای سئو قصد رفتارهای واقعی ندارند باعث اختلاف نظرها میشه.
      اینکه از فلان سایت لینک خارجی بگیری و… همه کلاه سیاه هست و چون عملا ورودی نمیگیری باعث میشه درست بالا نیای.
      شما شرکت مال خودت باشه و سئو کار باشی یا سئوکار مخصوص کار خودت استخدام کنی و کار رو کمی یادش بدهی با همان مطالب و شبکات سوشیال راحت با گذر زمان میای صفحه اول و سایتهای اول

      پاسخ
  15. مهدوی
    مهدوی says:

    سلام دوستان
    هاست من خارج از کشوره و کلودفلر رو هم فعال کردم. از ساعت ۱۶ به بعد که اختلال در اینترنت به وجود میاد، سایت منم بالا نمیاد. دلیلش چیه و راهکارتون چیه؟

    پاسخ
    • اسماعیل سحاب
      اسماعیل سحاب says:

      سلام
      هم هاستتون و هم کلودفلیر سر ساعت ۱۶ کلا قطع میشن حتی اگه کلودفلیرهم نباشه چون سرورخارجه کلا ارتباط قطع میشه بهترین کار اینه که صبر کنید.
      اگرم بیارید داخل و کلا اینترنت سرور های داخلی را هم ببندند یعتی ورودی گوگل را هم میبندند و کلا سایتتون ب مشکل میخوره
      من خودم چندین سایت دارم که از قبل سایتها سرور داخلی بودند و الان فوق‌العاده اینترنت روشون تاثیر گزاشته و کلا تو پیشخوان هم سخت میشه رفت فعلا بهترین کار اینه ک صبر کنید تا اکی بشه
      بهترین راه حل در چنین مواقع انتخاب هاستینگ و سرور خارجی برای حفظ رنکینگ گوگل با CDN داخل که در مواقعی که اینترنت ملی میشه ، سایت از داخل کشور در دسترس باشه

      پاسخ
  16. علی
    علی says:

    بچه ها قیمت سئوی یک وب سایت فروشگاهی تو حوزه لوازم آرایشی چنده ماهیانه یا اگر درصدی باشه چنددرصده ؟ ممنون میشم اساتید با تجربه راهنمایی کنن

    پاسخ
  17. محمود
    محمود says:

    سلام وقتتون بخیر
    محتوایی که توسط کاربر تولید شده رو چطور می‌تونیم ثابت کنیم؟ برای لینک دادن بهش میدونم یه
    rel=“ugc”
    اما ایا متایی چیزی برای کل صفحه هست؟

    اصلا نیاز هست که محتوای ugc اثبات بشه برای گوگل؟

    یه مثال برای فهم بیشتر
    وبلاگی داریم با محتواهای مختلفی از نویسنده ها + ugcها
    چطور بین این دوتا تفاوت قائل شیم؟
    چون احتمالا یه ریت خاصی برای محتوای ugc گوگل درنظر میگیره
    ممنون🌹🙏🏼

    پاسخ
    • اسماعیل سحاب
      اسماعیل سحاب says:

      با سلام
      از دید گوگل محتوای تولید شده توسط کاربران بخشی از محتوای اصلی صفحه است و اینکه ما بخوایم محتوای UGC رو تفکیک کنیم بی معنی هست.
      منطق گوگل این هست که شما به عنوان مدیر سایت مسئول محتوای UGC هستید و می بایست پیش از انتشار دیدگاه های دیگران اون هارو بررسی کنید و از انتشار دیدگاه های بی کیفیت یا دارای ایراد علمی جلوگیری کنید.

      پاسخ
    • اسماعیل سحاب
      اسماعیل سحاب says:

      با عرض سلام
      تشخیص ابرادات فنی بر عهده سئوکار است و کسی که ایرادت رو رفع می کند مسلما نیروی فنی است
      مثلا پیاده‌سازی سرور ساید رندرینگ قطعا از عهده سئو کار خارج است و تنها تست کردن و چک کردن ایراد از وظایف سئوکار است

      پاسخ
  18. مهرداد
    مهرداد says:

    واسه من نه جایگاه رو درست نشون میده نه تعداد کلیک هارو
    در روز حدود ۵۰۰ تا کلیک داریم ولی سرچ کنسول داره میگه ۶۰ تا کلیک داری

    پاسخ
    • اسماعیل سحاب
      اسماعیل سحاب says:

      درود. میان کلیک هایی که در پرفورمنس برای آمار دریافت می کنید با شمارش آنها در لیست کوئری ها تفاوت وجود دارد. به این تعداد کوئری هایی که شمرده می شوند اما لیست نمی شوند anonymized queries می گوییم. کنسول تنها کوئری هایی را برای شما لیست می کند که به بیان ساده مهم هستند و اینتنت سرچ کوئری های شماست و غیره و از این قبیل اما در بعضی اوقات برای بسیاری از سایت ها حتی تا ۴۰ درصد کوئری هایی که افراد سرچ می کنند لیست نمی شوند؛ اما شمرده می شوند. این کوئری ها یکسری جستجوهای خاص مثلا چیزهایی که حریم خصوصی جستجوگران را نقض کند و یا شامل کلمات یا عبارات نامرتبط باشد را شامل می شود. نگران این موضوع در این بخش نباشید.

      می توانید این محتوا را برای شناخت بهتر مطالعه کنید.

      https://www.searchenginejournal.com/search-console-query-reports/443027/

      پاسخ

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.