الگوریتم hilltop

یکی از قدیمی ترین الگوریتم های گوگل که در سال ۲۰۰۳ معرفی شد، الگوریتم  hilltop است. الگوریتم تپه یا همان هیل تاپ یکی از الگوریتم های مهم برای بهینه سازی سایت ها در آن زمان شناخته می شد. شاید برایتان جالب باشد که در زمینه سئو این الگوریتم همچنان در حال گذاشتن تاثیر کاری خود تا به حال است! اگر یک متخصص سئو هستید و یا فردی که بهینه سازی سایت علاقه مند هستید، توصیه می کنم که اطلاعات خود را راجع به این الگوریتم افزایش دهید.

امروز سعی کرده ام که در این مقاله به عنوان یک مشاور سئو دیدگاه کاملی را راجع به این الگوریتم به شما عزیزان ارائه کنم. در این زمینه ابتدا توضیح می دهم که اصلا الگوریتم  hilltop چیست و چه تاثیری بر روی سئوی سایت شما می گذارد. در پایان هم چند راهکار برای سئو و بهینه سازی سایت بر اساس این الگوریتم می پردازم! آیا آماده شروع هستید؟

الگوریتم  hilltop چیست؟ (به زبان ساده متوجه شوید!)

یکی از مشکلاتی که در زمینه الگوریتم های گوگل وجود دارد، پیچیده توضیح دادن مسائل است! این کار باعث می شود به سختی افراد عادی متوجه این مسئله شوند. در این زمینه سعی کرده ام که به ساده ترین شکل ممکن توضیح دهم که الگوریتم تپه چیست! این الگوریتم مانند دیگر الگوریتم های گوگل سعی دارد که به بهترین شکل به شما کمک کند که صفحات معتبر را شناسایی کنید.

این موضوع برای این است که صفحات با محتوای بهتر و سئو شده در رتبه بالاتری قرار بگیرند چرا که لیاقت آن ها یک جایگاه خوب است! این الگوریتم به این شکل کار می کند که ابتدا صفحات معتبر از هر نظر را شناسایی می کند و به آن ها یک برچسب به نام Expert Pages می زند. در واقع این موضوع نشان می دهد که این صفحات بر اساس این الگوریتم دارای اعتبار هستند.

الگوریتم hilltop

گوگل بعد از این صفحات دارای برچسب Expert را بر اساس میزان کیفیتشان رتبه می کند و جایگاه آن ها را مشخص می کند. در این زمینه اگر می خواهید که مورد توجه این الگوریتم قرار بگیرید، باید در نظر داشته باشید که یک محتوای با کیفیت و کاربر پسند تولید کنید چرا که این الگوریتم قصد دارید، صفحات معتبر را شناسایی کند.

شاید برای سوال پیش می آید که پس تشابه این الگوریتم با الگوریتم page rank چیست؟ اگر با این الگوریتم آشنا باشید، می دانید که وظیفه ی آن هم بررسی میزان کیفیت صفحات از نظر محتواست. این دو الگوریتم در واقع به یکدیگر کمک می کنند و به نوعی مکمل هم هستند. در اینجا سوال پیش می آی که تاثیر این الگوریتم بر روی سئو چیست؟

تاثیر الگوریتم  hilltop بر روی سئو چیست؟ چرا باید از این الگوریتم بترسید!

اگر می خواهید که بر روی بهینه سازی سایت خود وقت صرف کنید، باید در نظر داشته باشید که تاثیر هر الگوریتم گوگل بر روی آن چیست! در این زمینه باید بدانید که طی گذشت سال ها دو الگوریتم هیل تاپ و پیج رنگ بسیار شبیه هم شده اند و دارای مشترکات زیادی هستند. این الگوریتم ها در واقع همه کار می کنند تا متوجه شوند، صفحه ی شما از نظر کیفیت و میزان تخصص در زمینه محتوای تولید شده به چه صورت است!

این موضوع به مخاطبان کمک می کند که با کمترین میزان جستجو به خواسته ی اصلی خود برسند و هدف واقعی جستجو را پیدا کند. اگر شما یک سایت با یک محتوای معتبر و باکیفیت داشته باشید، به طور طبع این دو الگوریتم به عنوان دوست برای شما محسوب می شوند و به شما کمک می کنند که در سریع ترین زمان ممکن به هدف خود برسید.

برای این که این الگوریتم بتواند در اعتبار سنجی صفحه شما به خوبی عمل کند، شما باید با دقت کافی به لینک سازی بپردازید. در واقع شما می توانید با لینک سازی صحیح و اصولی به صفحات سایت خود، اعتبار یک صفحه را بالا ببرید. هرچقدر که دقت بیشتری در زمینه لینک سازی به خرج دهید، متوجه می شوید که بهتر توانسته اید، اعتماد این الگوریتم را جلب کنید.

در این زمینه مد نظر داشته باشید که اگر با استفاده از تکنیک های کلاه سیاه سئو و راهکارهای آن ها لینک سازی کنید، گوگل به سرعت متوجه می شود و شما را دچار پنالتی می کند. پنالتی گوگل در واقع همان جریمه است که برای سایت های خطارکار در نظر گرفته می شود و نتیجه ی آن شکست آن کسب و کار است.

اهمیت الگوریتم تپه در حال حاضر چقدر است؟

با توجه به این که این الگوریتم در سال ۲۰۰۳ معرفی شده است، این سوال بوجود می آید که در حال حاضر میزان اهمیت این الگوریتم چقدر است؟ در این زمینه برخی از کارشناسان سئو ادعا می کنند که دیگر این الگوریتم دارای تاثیر بر روی سئو سایت نیست، اما به هر حال این موضوع از میزان اهمیت شناخت نحوه کار این الگوریتم کم نمی کند چرا که به هر حال این موضوع به هر وبسمتر یا کاشناس سئویی کمک می کند که قادر باشد، زیرساخت SEO سایت خود را به بهترین شکل پیدا سازی کند.

الگوریتم hilltop

در نگاه بهتر و دقیق تر به الگوریتم  hilltop متوجه می شویم که همه چیز از نظر این الگوریتم به تجربه ی کاربر بستگی دارد و هرچقدر که تجربه ی کاربری یا UX بهتری داشته باشید، قادر هستید که به میزان قابل توجه تری در گوگل بهبود رتبه را تجربه کنید. اگر دوست دارید که در این زمینه بهتر بدانید، توصیه می کنم که در رابطه با استراتژی های سئو کمی بیشتر مطالعه کنید.

نکات بهینه سازی سایت بر اساس الگوریتم  تپه چیست؟

شاید بار چندم است که از ابتدای این مقاله بر این نکته تاکید می کنم که شناخت صفحات متخصص و خبره برای یک محتوا، مهم ترین کار الگوریتم تپه یا هیل تاپ است. برای این که نسبت به دیگر سایت های حاضر یا همان رقیبان خود متفاوت باشید و بهتر عمل کنید، باید در لینک سازی کمی خبره تر عمل کنید. اگر در این زمینه نیاز به کمک دارید، می توانید از خدمات سئو استفاده کنید.

مهم ترین نکات بهینه سازی سایت بر اساس الگوریتم  hilltop عبارت است از:

یک لیست از سایت های معتبر برای دادن لینک سازی داشته باشید

اولین اقدامی که در این زمینه می توانید، انجام دهید این است که اقدام به تهیه یک لیست از سایت های معتبر کنید که در صفحه اول گوگل حضور دارند. این سایت ها که عمدتا دارای ارتباطی قوی و خوب هستند و در صفحات اول نتایج حضور دارند، می توانند به شما کمک کنند که به سرعت خود را در نتایج گوگل بالا بکشید. آیا تا بحال از این تکنیک استفاده کرده اید؟

از هرنوعی سایتی شما نیاز به لینک دارید

در زمینه لینک سازی در نظر بگیرید که سایت شما باید از هر سایتی با اعتباری لینک داشته باشد! اگر تنها از سایت های معتبر و با دامنه قوی لینک داشته باشید، از نظر گوگل این موضوع مشکوک به نظر می رسد که می تواند منجر به مشکلاتی شود، پس برای جلوگیری از مشکل هم که شده می توانید اقدام به دریافت لینک از سایت هایی کنید که دارای اعتبار پایینی هستند.

ارتباطات اجتماعی با شبکه ای از کاربران و سایت ها برای دریافت لینک برقرار کنید

برای موفقیت در این زمینه نیاز دارید که با شبکه ای از کاربران و مردم در ارتباط باشید. این کار باعث می شود که در زمینه لینک سازی بتوانید از بسیاری از افراد مدعی در این زمینه موفق تر عمل کنید. در واقع این کار به شما کمک می کند به صورت طبیعی لینک دریافت کنید و رتبه محتواهای خود را در گوگل افزایش دهید. برای این کار البته بهتر است که از یک فرد متخصص مشورت بگیرید.

از رقبای خود در زمینه دریافت لینک، الگوبرداری کنید

شما می توانید ببینید که رقبای خود از چه مکان هایی لینک دریافت می کنند؟ در واقع رقبای شما همان کسانی هستند که در حوزه کاری شما قرار دارند و اگر لینک معتبری دریافت می کنند، بطور قطع شما هم نیاز دارید. در این زمینه ابزارهای آنالیز می توانند به شما کمک کنند که بفهمید رقبای شما از چه سایت هایی لینک دریافت می کنند. این کار باعث می شود که شما قادر باشید از سایت های معتبر اقدام به دریافت لینک کنید.

سخن آخر در مورد الگوریتم  hilltop

الگوریتم hilltop

اگر بخواهیم به صورت خلاصه نکات مهم این مقاله را بیان کنیم، باید اشاره کنیم که با توجه به پیشرفت های زیاد الگوریتم های گوگل تاثیر این موضوع که دریافت بک لینک چقدر مهم است، همچنان احساس می شود. اگر دوست دارید که سایت شما به صورت قدرتمند پیشرفت کند و به مکان های بالایی برسد، شما نیاز دارید که به بهترین شکل و روش اقدام به لینک سازی بر اساس قواعد بالا کنید.

در این زمینه اگر شما هم دارای تجربیات، سوالات و یا … هستید، می توانید آن را با من و دیگر افرادی که این محتوا را مطالعه می کنند به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید با من از طریق این صفحه تماس بگیرد.

0 پاسخ
دیدگاه خود را ثبت کنیدWant to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *