الگوریتم گورخر(Google Zebra) گوگل چیست؟
شاید شنیده باشید که همه میگویند، الگوریتم گورخر بالاخره منتشر شد، اما اگر بخواهیم به صورت صحیح و فنی این مسئله را بیان کنیم باید بگوییم که آپدیت گورخر یا Google Zebra Update برای هسته الگوریتم های گوگل برای سئو منتشر شد! در واقع به صورت فنی گورخر گوگل را نمیتوان یک الگوریتم دانست. شاید میپرسید چرا؟
اگر مشتاق هستید که گوگل زبرا را بشناسید و بدانید که اصلا چه کاری انجام میدهد؟ چه تاثیری بر روی سئو سایت شما خواهد گذاشت؟ و برای چه نوع کسب و کارهایی دارای اهمیت است، میتوانید امروز همراه من باشید چرا که به صورت کامل قصد دارم که این الگوریتم یا همان آپدیت را به شما معرفی کنم و در مورد آن به شما راهنماییهای کاربردی بدهم.
ایده شکل گیری الگوریتم گورخر چه بود؟
الگوریتم گورخر Google Zebra در واقع آپدیتی بود که کمک میکرد سایتها و فروشگاههای اینترنتی بی کیفیت که قصد در فریب مردم داشتند برای همیشه از نتایج جستجو حذف شوند! در واقع این مسئله زمانی بوجود آمد که تعداد کسب و کارهای اینترنتی و فروشگاهی که در حال فعالیت بودند به قدری افزایش پیدا کرده بود که تشخیص فروشگاه های خوب از بد کار بسیار سختی شده بود!
در واقع شما نمیتوانستید کسب و کارهای خوب را پیدا کنید. الگوریتم گورخر گوگل سعی داشت که با مقابله با این سایتها که ظاهر آراسته، اما محصولات بی کیفیت داشتند، مقابله کند. در واقع اگر به شکل ظاهری گورخر توجه کنید، شاید بهتر بتوانید این مسئله را درک کنید.
در واقع شکل ظاهری گورخر به این صورت است که میتواند به راحتی در طبیعت استتار کند. همین مسئله در مورد فروشگاههای اینترنتی بی کیفیتی که در یک ظاهر آراسته خود را در میان دیگر فروشگاهها استتار کرده اند نیز صدق میکند. گوگل با استفاده از این الگوریتم میخواهد که این کسب و کارها را شناسایی و آنها را حذف کند.
الگوریتم گورخر Google Zebra به زبان ساده
مبارزه با فروشگاههای اینترنتی قلابی و امن تر کردن فضای اینترنت باعث شد که گوگل این حیوان را در کنار دیگر حیواناتی که در کشتی خود دارد، اضافه کند. این مسئله زمانی اوج گرفت که در سال 2013، مدیر بخش مبارزه با اسپم گوگل اشاره کرد که چندی پیش یک سایت با محصولات قلابی و بی کیفیت عینک، توانسته بود که رتبهی یک گوگل را در نتایج بدست آورد.
این موضوع باعث شد که تمامی کارشناسان سئو در کنار هم قرار بگیرند و به فکر راه اندازی این الگوریتم باشند! الگوریتمی که بتواند سایتهای تقلبی و فیک را از نتایج حذف کند. این الگوریتم پس از انتشار توانست اکثر سایتهای فروشگاهی با چنین مشکلاتی را در دام خود بیندازد و آنها را از نتایج حذف کند!پس اگر سایت فروشگاهی ندارید، خواندن ادامهی این مطلب نمیتواند به شما کمک کند.
سایتهای فروشگاهی ایرانی در معرض خطر جدی نیستند!
اگر در اینترنت نمیتوانید مطالب زیادی در مورد گورخر گوگل پیدا کنید، دلیلش این است که این الگوریتم یا آپدیت تا بحال فروشگاه های ایرانی و فارسی زبان را دچار مشکل نکرده است چرا که مخاطب سایت های فارسی زبان نهایتا 50 تا 60 میلیون است، در حالی که مخاطب سایت های عربی و انگلیسی میلیاردها نفر هستند!
پس اگر حتی سایت ضعیفی دارید و یا محصولات تقلبی میفروشید، میتوانید فعلا آسوده خاطر باشید، اما در نظر داشته باشید که از قدیم گفتهاند، یکبار جستی ملخک! دوبار جستی ملخک! بار سوم کف دستی ملخک. شما میتوانید از همین الان با استفاده از خدمات سئو و دوری از روشها و ترفندهای کلاه سیاه سئو مطمئن باشید که سایتی قوی و دارای رتبههای خوب در آینده ای نزدیک خواهید داشت.
سایت خود را برای گورخر گوگل آماده کنید
شاید از این حرف که به شما گفتم، این الگوریتم فعلا برای سایتهای فارسی زبان خطری ایجاد نکرده است، خوشحال شدید، اما لطفا آینده نگر باشید. گوگل به زودی تمامی سایتهای خود را با استفاده از این آپدیت، بررسی خواهد کرد و آنجاست که ممکن است خیلی سایتها به سرعت به صفحه اول گوگل برسند و یا از آن حذف شوند!
پس اگر سایت فروشگاهی دارید از راهکارهایی که در این زمینه ارائه میکنیم، استفاده کنید تا در نهایت به موفقیتی که میخواستید، برسید. توصیه میکنم که ادامه این مطلب را با دقت بیشتری بخوانید.
این روزها که همه جا پر شده است از اخبار در مورد بزرگترین استارتاپ ایرانی یعنی دیجی کالا همه میخواهند که مانند این فروشگاه اینترنتی دارای رتبههای خوبی در گوگل داشته باشند و بازار کسب و کارشان داغ داغ باشد. اگر شما میخواهید راه 10 ساله دیجی کالا را یک شبه طی کنید، این راهکارها به درد شما نمیخورند، اما اگر میخواهید با برنامه ریزی و روشهای صحیح به این جایگاه برسید از این ترفندها برای بهینه سازی سایت خود استفاده کنید.
مهم ترین فاکتورهای الگوریتم گورخر گوگل (Google Zebra)
اگر بخواهیم به مهم ترین فاکتورهای الگوریتم گورخر اشاره کنیم، موارد زیر جزو واجب ترینها هستند:
- سایت بهینه شده نباید هیچ مشکل فنی و یا برنامه نویسی شده ای داشته باشد
- تجربه کاربری و رابطه کاربری باید عالی باشند
- نشانه گذاری زبان اسکیما را جدی بگیرید
- از ویدیوها برای معرفی محصولات خود استفاده کنید
- پشتیبانی آنلاین در سایت خود داشته باشید
- صاحب سایت باید شناخته شده باشد یا لااقل یک فرد مجهول الهویه نباشد
- از محتوای کپی به هیچ وجه استفاده نکنید!
- بهتر است که سایت شما موبایل فریندلی و ریسپانسیو باشد
- سعی کنید که از الگوریتم freshness استفاده کنید
- بهبود سرعت سایت و بارگذاری آن میتواند اثرات مثبت فراوانی داشته باشد
- سعی کنید که قوانین و شرایط استفاده از سایت شما در صفحات جداگانه ای به صورت کامل شرح داده شده باشد
- امتیازات و نظرات کاربران در مورد خود را جدی بگیرید
- و …
شاید میپرسید که هر کدام از این موارد به چه معنا هستند و دقیقا باید چکار کنید؟ در ادامه به صورت خلاصه در مورد مهم ترین آنها توضیح میدهم، اما توصیه میکنم که اگر سئوی سایت فروشگاهی شما برایتان مهم است، از طریق این صفحه با من تماس بگیرید.
مشکلات برنامه نویسی و فنی سایت خود را سریعا حل کنید
باگ برنامه نویسی نه تنها اعتبار شما را پیش کاربران تان بلکه پیش گوگل نیز از بین میبرد! رباتهای گوگل یا همان خزندهها وارد سایت شما میشوند و اقدام به بررسی سایت شما میکنند و اگر در این زمینه به مشکل برخورد بکنند، اولین کاری که میکنند، جلوگیری از ایندکس شدن سایت شماست.
در واقع گوگل سایتی که مشکلات فنی داشته باشد را به کاربران نمایش نمیدهد! این موضوع کسب و کار اینترنتی شما را نه تنها در معرض خطر قرار میدهد بلکه در یک کلام آن را نابود میکند. پس مشکلات برنامه نویسی سایت خود را حل کنید و نگذارید که این مسئله باعث ارسال سیگنالهای منفی به الگوریتم گورخر گوگل یا Google Zebra بشود.
به زبان گوگل حرف بزنید
اگر میخواهید که با حیوان راه راه یا همان الگوریتم گورخر دوست شوید و نتایج خوبی در گوگل داشته باشید، توصیه میکنم که با گورخر گوگل به زبان خودش صحبت کنید. استفاده از نشانه گذاری اسکیما کاری است که در این زمینه میتوانید انجام دهید. شما میتوانید کدهای اسکیما را در ساختار صفحات خود استفاده کنید تا به گوگل بفهمانید که چه مقدار این کار مهم است.
پشتیبانی آنلاین را در سایت خود استفاده کنید
یکی از نشانه های این که سایت شما به دنبال محتوای خوب و با کیفیت است، پشتیبانی آنلاین است که در واقع خیلی مهم است. هر چقدر که سایت شما در این زمینه ها یعنی اعتمادسازی برای کاربر بهتر فعالیت کرده باشد، گوگل بهتر متوجه می شود که سایت شما جزو این دسته از سایت های مزاحم نیست.
درگاه پرداخت معتبر برای مشتریان خود داشته باشید
مسئله دزدی از حسابهای بانکی به صورت اینترنتی خیلی مهم است و باید به آنها توجه شود. در این زمینه باید بگوییم که گوگل میتواند با الگوریتم گورخر خود متوجه شود که آیا درگاه های بانکی شما معتبر هستند یا نه؟ میزان امنیت آنها چقدر است؟ اگر میخواهید گورخر گوگل بجای دشمن، یک دوست وفادار برای شما باشد، پس حتما دقت کنید که در این زمینه در حال انجام چه کاری هستید!
در دسترس بودن شرایط و قوانین
یکی از ویژگیهای اصلی سایتهایی که معتبر هستند و در فضای مجازی فعالیت ویژهای دارند، این است که صفحه قوانین و شرایط آنها در دسترس است و مشتریان آنها میتوانند به راحتی به این صفحات دسترسی داشته باشند و محتوای آنها را مطالعه کنند. اگر برای سایت فروشگاهی خود قوانینی دارید که حتما باید داشته باشید، بهتر است که آنها را در یک صفحه مرتب سازی کنید.
امتیاز و نظرات کاربران گوگل را جدی بگیرید
گوگل با توجه به نظراتی که برای شما گذشته میشود، تشخیص میدهد که سایت شما تا چه میزان معتبر است و باید به آن توجه کنید؟ در این زمینه باید تمام تلاش خود را بگیرید که نظرات مثبت کاربران منتشر شود و یا اگر نظر منفی دارید، آنها را حل کنید. امتیازات و نظراتی که کاربران به سایت یا خدمات شما میدهند، از جمله مهم ترین چیزهایی است که الگوریتم گورخر گوگل به آن توجه میکند و بر مبنای آن برای سایت شما تصمیم میگیرد.
سخن آخر در مورد الگوریتم گورخر گوگل
Google Zebra هم میتواند یک دوست خوب برای شما باشد و هم دشمنی که کسب و کار شما را نابود میکند. جدا از این الگوریتم، دیگر الگوریتمهایی که در این زمینه برای سئو و بهینه سازی سایت شما مهم هستند را باید در نظر بگیرید. من میتوانم در تعیین استراتژی شما برای رسیدن به به صفحه اول گوگل کمک بکنم. فقط کافی است که با من تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنم. همچنین اگر در رابطه با الگوریتم گورخر نظری دارید، میتوانید در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.