کاملترین چک لیست ابزارهای سئو
ابزارهای سئو داده ها و هشدارهایی را در مورد سلامت کلی و موفقیت وب سایت شما ارائه می دهند. آنها به کشف فرصت ها کمک می کنند و نقاط ضعف یا مسائلی را شناسایی می کنند که ممکن است شما را از رتبه بندی و کسب دید در SERP ها جلوگیری کند.
-
گوگل سرچ کنسول(Google Search Console)
گوگل سرچ کنسول یک سرویس رایگان ارائه شده توسط گوگل است که به شما کمک می کند حضور سایت خود را در نتایج جستجوی Google نظارت، نگهداری و عیب یابی کنید. برای اینکه در نتایج جستجوی گوگل قرار بگیرید، لازم نیست در GSC ثبتنام کنید، اما به شما کمک میکند تا ببینید گوگل چگونه سایت شما را میبیند.
-
بینگ وبمسترتولز(Bing Webmaster Tools)
Bing Webmaster Toolsیک سرویس رایگان به عنوان بخشی از موتور جستجوی Bing مایکروسافت است که به مدیران وب اجازه می دهد تا وب سایت های خود را به Bing اضافه کنند.
-
گوگل آنالیتکس(Google Analytics)
اگرچه GA یک نسخه پولی دارد، نسخه رایگان محصول میتواند به شما در مدیریت سئوی وبسایتتان کمک کند. این امر مخصوصاً در صورتی صادق است که GA را با گوگل سرچ کنسول جفت کنید. با انجام این کار، تمام دادههای سئوی وبسایت شما در مرکز قرار میگیرند و جمعآوری میشوند و میتوانید از پرسوجوها برای شناسایی زمینههای بهبود با کلمات کلیدی و عباراتی که میخواهید وبسایت و صفحات وبتان برای آنها رتبهبندی شوند، استفاده کنید.
-
گوگل ترندس(Google Trends)
اگر در حال راهاندازی یک سرمایه گذاری تجاری جدید هستید و می خواهید بدانید که مردم در حال بررسی چه موضوعات و ایده هایی هستند؟ Google Trends یک مکان عالی برای کشف پتانسیل های بکر نیازهای کاربران است که می تواند یک چشم انداز بزرگ برای کسب وکار شما ایجاد کند. این ابزار زمانی بهترین عملکرد را دارد که از آن به عنوان شاخص برای تعیین جهت استراتژی سئو خود استفاده می کنید.
-
گوگل آپتیمایز(Google Optimize)
Google Optimize یکی از ابزارهای سئوی گوگل است. ممکن است در ابتدا کمی پیچیده به نظر برسد، کارشناسان سئو امروزه به دلیل ویژگی های شگفت انگیز آن برای بهبود تجربه کاربری استفاده می کنند.
-
ریچ ریزالت تست(Rich Results Test)
شما با Rich Results Test شروع می کنید تا ببینید چه نتایج غنی گوگل را می توان برای صفحه شما ایجاد کرد. استراکچر دیتا یک قالب استاندارد برای ارائه اطلاعات در مورد یک صفحه و طبقهبندی محتوای صفحه است. با استفاده از ریچ ریزالت می توانید درک کنید داداه های غنی در وب سایت شما استفاده شده است یا نه؟
-
افزونه گوگل کروم سئو کوئک(SEOquake)
SEOquake یک اکستنشن گوگل کروم است که به طور خودکار پارامترهای سئو صفحه وب را به سرعت و رایگان بررسی می کند. این شامل حسابرسی سئو داخلی، بررسی لینک های داخلی و خارجی، مقایسه URL و دامنه در لحظه و امکان خروجی فایل گزارش می دهد. -
افزونه گوگل کروم چک مای لینک(Check My Links)
Check My Links یک افزونه Google Chrome است که می توانید از آن برای اطمینان از سالم بودن لینک های خود در صفحات وب داخلی یا خارجی استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر بخواهید عبارتی را در ویکیپدیا جستجو کنید، Check My Links میتواند به شما بگوید تعداد لینک های آن صفحه ویکیپدیا در مجموع چقدر است و چه تعداد از آن لینک ها شکسته هستند.
-
سایت اچرفس(Ahrefs)
Ahrefs یک ابزار پیشرفته سئو است که وب سایت شما را از قبیل کلمات کلیدی، لینک ها و سئو تکنیکال و داخلی را بررسی می کند تا به شما کمک کند تصمیمات بهتری در مورد سایت خود بگیرید.
-
سایت سمراش(SEMrush)
SEMrush داشبوردی است که عملکرد دامنه ها و صفحات خاص آنها را گزارش می دهد. SEMrush منابع متعددی را ارائه می دهد که یکی از آنها جعبه ابزار SEO است. جعبه ابزار به شما امکان می دهد روند بهبود وب سایت را در طول زمان ردیابی کنید که برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی شده است؟ رتبه صفحه برای یک کلمه کلیدی چقدر است؟حجم جستجوی ماهانه کلمه کلیدی و موارد دیگر.
-
سایت ماز(MOZ)
Moz Pro به عنوان یک ابزار همهکاره برای افزایش سئو کسب و کار شما عمل می کند. ابزار Moz منابع مورد نیاز مشترکین را برای شناسایی فرصتهای سئو، پیگیری رشد، ساخت گزارشها و بهینهسازی تلاشهایشان را فراهم میکند.