بازاریابی سئو یا سئو مارکتینگ ( SEO Marketing ) چیست؟

,

بازاریابی سئو یا سئو مارکتینگ زیرمجموعه ای از بازاریابی دیجیتال است که شامل بهینه‌سازی وب سایت ها و صفحات وب برای موتورهای جستجوی مانند گوگل است. از آنجایی که این موتورهای جستجو به روشی غالب برای یافتن تقریباً هر چیزی تبدیل شدند، روش‌های مختلفی برای کمک به سازمان‌ها برای دیده شدن دارایی‌های دیجیتال خود پدید آمده‌اند. اگر نیاز به بازاریابی سئو دارید فرم زیرا پر کنید.

نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید.(Required)
Hidden
Hidden
Hidden
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

اصطلاح “بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)” به ترکیبی از تاکتیک های داخلی و خارجی اشاره دارد. موتورهای جستجوی اصلی هر کدام فرمول خاص خود را برای رتبه بندی صفحات در نتایج جستجو دارند. این فرمول‌ها که از نظر فنی به عنوان الگوریتم‌ها نامیده می‌شوند، روش‌هایی هستند که از نزدیک محافظت می‌شوند که موتورهای جستجوی اصلی به عنوان اسرار تجاری از آنها محافظت می‌کنند.

از طریق آزمون و خطا در طول زمان، کارشناسان سئو بازاریابی به طور مؤثر جنبه‌های مهندسی این الگوریتم‌ها را معکوس می‌کنند تا بهترین شیوه‌ها را برای بازاریابی موتورهای جستجو جدا کنند. با استفاده از تاکتیک‌های آزمایش شده و واقعی سئو، سازمان‌ها می‌توانند دید و رتبه خود را در موتورهای جستجوی اصلی بهبود بخشند.

چرا بازاریابی موتورهای جستجو مهم است؟

بازاریابی سئو یا سئو مارکتینگ ( SEO Marketing ) چیست؟

در دنیای مدرن، فناوری بخشی ضروری و جدایی ناپذیر از زندگی است و موتورهای جستجو نقش مهمی در این واقعیت دارند. هزاران کاربر تقریباً در هر ثانیه در هر روز سؤالات موتورهای جستجو را انجام می دهند.
این یک مخاطب بسیار بزرگ و دائماً پر شده است تا از دیدگاه بازاریابی به آن دسترسی پیدا کنید. کمی عمیق‌تر در داده ها که می شویم، مشخص می شود که بازاریابی سئو  یک ابزار فوق‌العاده قدرتمند است. آمار زیر ارقام تقریبی را برای نشان دادن تأثیر بازاریابی موتورهای جستجو نشان می دهد:

  • ۶۷۰۰۰ کاربر هر ثانیه در گوگل جستجو می کنند.
  • ۹۳ درصد از تلاش های آنلاین با پرس و جو در موتور جستجو شروع می شود.
  • ۸۰ درصد از تبلیغات  کنندگان، تبلیغات در صفحه نتایج موتورهای جستجو را نادیده می گیرند.
  • ۵۸ درصد از جستجوهای آنلاین از دستگاه های تلفن همراه انجام می شود.
  • ۴۶ درصد از جستجوهای گوگل به صورت محلی و جغرافیایی متمرکز هستند.
  • ۳۹ درصد از ترافیک وب سایت های فروشگاهی از موتورهای جستجو سرچشمه می گیرد.

در مجموع، موتورهای جستجو نشان دهنده خط لوله عظیمی از مشتریان بالقوه برای اهداف بازاریابی هستند. علاوه بر این، استراتژی های بازاریابی سئو نسبت به بازاریابی سنتی یا تلاش های تبلیغاتی نرخ تبدیل بسیار بالاتری دارند. بنابراین، سازمان هایی که بازاریابی موتورهای جستجو را نادیده می گیرند، این کار را با خطر خود انجام می دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پبه حداکثر رساندن مزایای بازاریابی سئو، لازم است که عملکرد  سئو داخلی و سئو خارجی را درک کنید.

اجزای سئو داخلی چیست؟

سئو داخلی که گاهی اوقات به آن “سئو درون سایت” می گویند، به بهینه‌سازی وب سایت ها و صفحات برای بهبود رتبه در موتورهای جستجوی مربوط می شود. سازمان‌ها کنترل بالایی بر عناصر سئو داخلی دارند که بهینه‌سازی این عوامل بهبود رتبه‌بندی جستجو را نسبتاً ساده می‌کند.

اجزای سئو داخلی در بازاریابی سئو چیست؟

چندین جنبه مهم سئو داخلی شامل (۱) محتوا، (۲) کلمات کلیدی، (۳) HTML و (۴) معماری سایت است.

نقش محتوا در بازاریابی سئو:

بازاریابی موتورهای جستجو به شدت به تولید محتوای خوب به طور منظم وابسته است. از این منظر، محتوا باید به طور کلی با ارائه اطلاعات یا پاسخ به یک سؤال، نیازی را برآورده کند. محتوا باید برای رتبه بندی بالا در نتایج جستجو مفید باشد، خواه آن محتوا در قالب متن، صوتی یا تصویری ظاهر شود. به طور کلی، محتوای دیجیتال باید قوانین زیر را برای بهینه‌سازی بازاریابی موتورهای جستجو رعایت کند:

  • کیفیت عالی:  موتورهای جستجو دائماً در تلاش هستند تا محتوای با کیفیت بالا را نسبت به محتوای با کیفیت پایین رتبه بندی کنند. زمانی که سازمان‌ها محتوایی تولید می‌کنند که ارزشی برای کاربر نهایی ایجاد می‌کند، رتبه‌ آن سایت در  موتورهای جستجو به صورت پشت سر هم بهبود می‌یابد.
  • هدف کاربر از جست و جو: موتورهای جستجو قصد کاربر را هنگام جستجو ارزیابی می کنند تا با ارائه بهترین نتایج، به وی کمک کنند. بر این اساس، محتوای دیجیتال باید با هدف مورد نظر کاربر مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، یک پست دستور غذا با دستورالعمل ها باید به سمت جستجوهای کمک آشپزی باشد.
  • به موقع و مرتبط: گاهی اوقات به عنوان تازگی محتوا شناخته می شود، محتوای جدید که به موقع و مرتبط است معمولاً بالاتر از محتوای قدیمی تر قرار می گیرد. اما موتورهای جستجو به صفحات با محتوای تازه، مانند آمار جدید یا پست های به روز شده نیز اهمیت می دهند.

از آنجایی که موتورهای جستجو در طول زمان تکامل یافته اند، محتوا به عنوان یکی از بهترین راه ها برای بهبود بازاریابی سئو شناخته شده است. بدون تولید محتوای با کیفیت، دستیابی به اهداف بازاریابی موتورهای جستجو بسیار دشوار است.

حتما بخوانید:  متخصص سئو کیست؟ نکات استخدام متخصص سئو

کلمات کلیدی و سئو مارکتینگ

کلمات کلیدی به موضوع یا سرفصل های یک محتوا که اساس، موضوع و قصد جستجوی جستجو کننده است، اشاره دارد. تحقیق و انتخاب کلمات کلیدی ارتباط تنگاتنگی با تولید محتوا دارد و با تلاش‌های بازاریابی سئو مرتبط است. برای به حداکثر رساندن بازاریابی موتورهای جستجو، سازمان ها باید کلمات کلیدی مناسب را هم از نظر حجم جستجو و هم از نظر رقابت انتخاب کنند.

از منظر حجم جست و جو، سازمان‌ها باید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای ارزیابی تعداد دفعات جستجوی کاربران برای عبارات خاص استفاده کنند. حتی اگر یک کلمه کلیدی خاص بسیار مرتبط با محصولات یا خدمات تجاری باشد، اگر کسی آن را جستجو نکند، بعید است که ابزار موثری باشد. در نتیجه، انتخاب یک کلمه کلیدی محبوب برای بازاریابی سئو ضروری است.

عناصر سئو خارجی در بازاریابی سئو چیست؟

همانطور که گفته شد، ارزیابی میزان رقابت کلمات کلیدی محبوب نیز حیاتی است. اگر بسیاری از شرکت‌های رقیب در حال حاضر از یک کلمه کلیدی استفاده می‌کنند – به‌ویژه سازمان‌های تثبیت‌شده و برند، ممکن است نفوذ به بازار نتایج جستجوی برتر دشوار باشد. وقتی نفوذ به بازار دشوار است، ارزیابی و تمرکز بر روی کلمات کلیدی مرتبط که رقابت کمتری دارند می تواند ایده خوبی باشد.

کاربرد تگ های HTML در بازاریابی سئو

بهینه‌سازی عناصر خاص HTML می تواند به بهبود رتبه بندی جستجوی یک وب سایت یا صفحه کمک کند. از این نظر، نحوه برچسب گذاری و توصیف صفحات برچسب دار HTML نشان دهنده سطح کیفیتی برای موتورهای جستجو است. صرف زمان برای بهینه‌سازی و حفظ عناصر HTML می تواند تأثیر زیادی بر ای تلاش های بازاریابی دیجیتال داشته باشد. نکته قابل توجه این است که عناصر HTML زیر از دیدگاه بازاریابی سئو وارد عمل می شوند:

  • Title Tag یا عنوان سئو: تگ عنوان برای توصیف یک صفحه به کار گرفته می شود که در نتایج جستجو و تب مرورگر کاربر ظاهر می شود. تگ عنوان باید شامل کلمه کلیدی مورد نظر باشد و دلیل فریبنده ای برای کلیک بر روی لینک در صفحه نتایج جستجو ارائه دهد.
  • توضیحات متا: توضیحات متا در زیر برچسب عنوان در نتایج جستجو ظاهر می شود و یک تجربه کلی از صفحه مورد نظر ارائه می دهد. این توضیحات معمولاً به ۱۶۰ کاراکتر محدود می شود، می تواند اطلاعات بیشتری را ارائه دهد که کاربر را متقاعد می کند تا روی محتوا کلیک کند.
  • URL :URL آدرس دیجیتال یک صفحه وب است که از سایر صفحات منحصر به فرد است. برای رتبه بندی بالا در نتایج جستجو، URL باید حاوی کلمه کلیدی مورد نظر باشد و سلسله مراتب سایت را نشان دهد. اگر این اطلاعات به وضوح در URL ظاهر نشود، می تواند تأثیر منفی بر رتبه بندی جستجو داشته باشد.
  • متن جایگزین تصاویر: متن جایگزین به توصیف تصویری اشاره دارد که به طور سنتی برای انتقال اطلاعات به کاربران دارای ناتوانی بینایی استفاده می شد. علاوه بر توصیف یک تصویر، متن جایگزین همچنین می تواند شامل کلمات کلیدی مورد نظر برای کمک به بهبود رتبه بندی جستجو باشد.
  • سرفصل ها یا Headings: سرفصل ها به تقسیم یک قطعه محتوا به بخش های جداگانه کمک می کنند، که عملکردی مشابه یک طرح کلی دارند. معمولاً شش سطح عنوان در محتوای HTML وجود دارد که عنوان “H1” به عنوان اشاره دارد. که با تقسیم محتوا به قطعات قابل هضم و برچسب گذاری هر یک با عنوان مناسب، می تواند بازاریابی سئو را بهبود بخشد.

نقش معماری سایت در SEO Marketing

معماری یک وب سایت یا صفحه یکی دیگر از جنبه های مهم سئو داخلی و سئو تکنیکال است. اگرچه یک کاربر نهایی معمولاً از صفحه ای برای بررسی معماری آن بازدید نمی کند، این عناصر پشت صحنه می توانند تأثیر شدیدی بر بازاریابی سئو داشته باشند. هنگام بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها یا صفحات برای بازاریابی سئو، عناصر معماری زیر مهم هستند:

  • نقشه سایت: موتورهای جستجو از فرآیندهای خودکار برای «کرال» یا فهرست‌بندی محتوای دیجیتال و تعیین رتبه‌بندی مناسب استفاده می‌کنند. ایجاد یک نقشه سایت سازمان یافته از تمام صفحات در یک سایت خاص می تواند به تلاش های کرال کمک کند و همچنین بازاریابی موتورهای جستجو را بهبود بخشد.
  • سرعت سایت: صفحاتی که به سرعت بارگذاری می شوند، در رتبه بندی موتورهای جستجو رتبه بالاتری دارند. وقتی یک صفحه یا یکی از عناصر آن مدتی طول می کشد تا بارگذاری شود، تجربه کاربری منفی ایجاد می کند. موتورهای جستجو بر این اساس ارزش صفحات کم سرعت را کاهش می دهند.
  • Mobile Friendly: با ظهور فناوری تلفن همراه، بخش رو به رشدی از فعالیت جستجو در تلفن ها و دستگاه های مشابه رخ می دهد. به همین ترتیب، موتورهای جستجوی اصلی وب‌سایت‌ها یا صفحاتی را که برای یک تجربه موبایلی ساده بهینه نشده‌اند جریمه می‌کنند.
  • امنیت وب سایت: موتورهای جستجو از ارجاع ترافیک به وب سایت های ناامن یا خطرناک احتیاط می کنند. این مقاصد یک خطر ذاتی برای کاربر نهایی ایجاد می کند که معمولاً منجر به کاهش رتبه بندی جستجو می شود. با ایمن‌سازی وب سایت خود با گواهی های امنیتی HTTPS و SSL، یک سازمان می تواند از نقطه نظر رتبه بندی جستجو اعتبار کسب کند.

عناصر سئو خارجی در بازاریابی سئو چیست؟

عناصر سئو خارجی در بازاریابی سئو چیست؟

در حالی که سازمان ها دارای درجه وسیعی از کنترل در مورد سئو داخلی هستند، برای سئو خارجی می تواند کمی متفاوت باشد. در یک سطح بزرگتر، سئوی خارج از صفحه به شهرت و محبوبیت وب سایت ها و صفحات وب مربوط می شود. به عنوان مثال، ارجاعات خارجی به یک سایت یا صفحه، که اغلب به آنها “بک لینک” گفته می شود، برای به حداکثر رساندن تأثیر بازاریابی سئو حیاتی هستند. چندین جنبه مهم سئوی خارجی شامل (۱) لینک ها، (۲) اعتبار، (۳) جغرافیا و (۴) اجتماعی است.

حتما بخوانید:  سفارش سئو : سفارش پروژه سئو به چه صورت است؟

لینک سازی در سئو خارجی

لینک های خارجی به محتوای یک سایت جنبه بسیار ارزشمندی از بازاریابی موتورهای جستجو است. لینک های داخلی از یک صفحه از یک وب سایت به صفحه دیگر نیز مهم هستند زیرا سطح سازماندهی و انسجام را برای موتورهای جستجوی اصلی نشان می دهند. با این حال، همه لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند.

کیفیت یک لینک اغلب مهمتر از تعداد کلی بک لینک ها به یک سایت یا صفحه خاص است. با کیفیت ترین لینک ها به محتوای دیجیتال از مقاصد معتبر در سایر نقاط آنلاین می آیند. این وب‌سایت‌های لینک دهنده دارای درجه بالایی از اعتبار هستند (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح می‌دهیم)، که سطح خاصی از اعتبار و مفید بودن را نشان می‌دهد. در حالی که به اندازه کیفیت مهم نیست، تعداد لینک ها به یک سایت یا صفحه نیز برای بازاریابی سئو مهم است.

وقتی لینک های زیادی به یک محتوای دیجیتال وجود دارد، می تواند ارزش و محبوبیت خود را نشان دهد. اما این یک وضعیت عادی نیست. افزایش تعداد لینک ها لزوماً رتبه بندی جستجو را بهبود نمی بخشد، به خصوص اگر لینک ها ارزش کمی داشته باشند یا از مقصدهای سطح پایین آمده باشند.

در نهایت، متخصص سئو باید به خاطر داشته باشند که ایجاد یک پروفایل لینک محکم زمان بر است. هیچ میانبری در این عرصه وجود ندارد، زیرا موتورهای جستجو تمایل دارند لینک های هرزنامه را که ارزش چندانی ندارند، کاهش دهند. در حالی که، لینک های مجزا از منابع معتبر متعدد می تواند قابلیت اعتماد یک وب سایت یا صفحه وب خاص را افزایش دهد. علاوه بر این، لینک های داخلی به سازماندهی طرح‌بندی یک وب‌سایت کمک می‌کنند و می‌توانند تلاش‌های بازاریابی سئو را بهبود بخشند.

Authority یا اعتبار در بازاریابی سئو

اعتبار یا قابل اعتماد بودن یک وب سایت یا صفحه وب یکی دیگر از جنبه های حیاتی سئو خارج از صفحه است. وب‌سایت‌های قابل اعتماد و معتبر، معمولاً صفحه اول نتایج را در موتورهای جستجوی اصلی اشغال می‌کنند. برای ایجاد اقتدار در طول زمان، از شیوه های سئو سفید استفاده کنید و شهرت معتبری را به صورت آنلاین ایجاد کنید. جنبه های مهم اقتدار از دیدگاه بازاریابی سئو عبارتند از:

  • Domain Authority یا اعتبار دامنه:  Domain Authority یک امتیاز رتبه‌بندی شده است که تلاش می‌کند پیش‌بینی کند کل وب‌سایت چگونه در نتایج موتورهای جستجو رتبه‌بندی می‌شود. اعتبار دامنه شامل تجزیه و تحلیل بک لینک ها، دامنه های سطح بالا و عوامل مختلف دیگر است. وب سایت هایی که دارای اعتبار دامنه بالایی هستند در نتایج جستجو عملکرد بهتری دارند.
  • Domain Age یا طول عمر دامنه: سن دامنه جنبه مهمی از اقتدار است. وب سایت هایی که برای مدت طولانی در دسترس بوده اند نسبت به سایت های جدید رتبه بالاتری دارند. اما سن دامنه به خودی خود باعث بهبود رتبه بندی نمی شود. به عبارت دیگر، رتبه بندی جستجو فقط به این دلیل بهبود نمی یابد که یک وب سایت برای مدتی در دسترس بوده است.
  • Page Authority یا اعتبار صفحه: Page Authority یک امتیاز رتبه‌بندی است که تلاش می‌کند پیش‌بینی کند که چگونه یک صفحه در نتایج موتورهای جستجو رتبه‌بندی می‌شود. اتوریتی صفحه شامل تجزیه و تحلیل قابل ملاحظه ای مشابه با اعتبار دامنه است اما فقط در یک صفحه انجام می شود. صفحات با اعتبار بالا در نتایج جستجو عملکرد بهتری دارند.
  • Bounce Rate یا نرخ پرش: نرخ پرش به تعداد کاربرانی که قبل از خروج از یک وب سایت یک صفحه را مشاهده می کنند اشاره دارد. این که آیا کاربر به دلیل محتوای ضعیف، زمان بارگذاری کند، یا تجربه ضعیف، صفحه را می بندد، مفهوم آن واضح است. وب‌سایت‌هایی با نرخ پرش بالا اعتبار کمتری دارند و در نتیجه مزایای خاصی از سئو را از دست می‌دهند.

تاثیر جغرافیا در سئو خارجی

جنبه جغرافیایی سئو خارجی بیشتر به مکان و جمعیت شناسی مربوط می شود. با توجه به جستجوی تلفن همراه، جغرافیا به شدت در رتبه بندی نتایج جستجو برای یک کاربر خاص نقش دارد. به طور دقیق تر، نتایج جستجوی محلی در یک شهر خاص یا کد پستی به سرعت در حال افزایش محبوبیت هستند. موتورهای جستجو به صورت پشت سر هم  تمرکز خود را به نتایج محلی برای بسیاری از انواع پرس و جوها تغییر داده اند.

از نقطه نظر ملی، موتورهای جستجو تمایل دارند تا برای هر کشور وب سایت های جداگانه ای داشته باشند. این امکان تقسیم بندی وب سایت ها و صفحات وب را فراهم می کند، که به طور خاص برای کاربران در یک کشور خاص هدف گذاری شده است. حتی اگر دو کشور زبان مشترکی داشته باشند، مانند ایالات متحده و بریتانیا،  کاربران معمولاً خواهان نتایج در داخل کشور خود هستند.

حتما بخوانید:  سئو کلاه سیاه چیست؟

از دیدگاه بین‌المللی، سازمان‌های جهانی معمولاً استراتژی‌های بازاریابی سئوی جداگانه را برای هر کشوری که در آن فعالیت می‌کنند، از جمله هر گونه ترجمه لازم ایجاد می‌کنند. به این ترتیب، سازمان‌های بین‌المللی می‌توانند از یک رویکرد هدفمند در چندین کشور و نتایج جستجو استفاده کنند و مشتریان بالقوه را از سراسر جهان جذب کنند.

تاثیر شبکه های اجتماعی در بازاریابی سئو خارجی

ایجاد یک حضور قوی در رسانه های اجتماعی نیز می تواند به تقویت بازاریابی موتورهای جستجو کمک کند. به طور خاص، موتورهای جستجو به نحوه اشتراک گذاری محتوای یک سازمان از دیدگاه کاربران نگاه می کنند:

  • کیفیت: معیار کیفیت اشتراک‌های اجتماعی شامل احساسات یا نظر کاربر، از جمله نظرات، پاسخ‌ها و رتبه‌بندی‌ها می‌شود. به این معنا، معیارهای کیفیت تلاش می‌کنند تا مشخص کنند که آیا کاربر محتوا را به‌صورت مثبت، منفی یا بی‌تفاوت به اشتراک می‌گذارد.
  • کمیت: معیار کمیت شبکه های اجتماعی ساده تر است و به سادگی تعداد کل سهام را اندازه می گیرد. اگرچه تعداد بالای سهام و دنبال کنندگان بدون شک چیز خوبی است، اما لزوماً همه تبدیل به مشتری نمی شود.

برای به حداکثر رساندن تاثیر شبکه های اجتماعی در بازاریابی سئو خارجی، بحث به اهمیت محتوا بازمی گردد. با ایجاد محتوای با کیفیت برتر و ارسال منظم پست، می توان کیفیت و کمیت اشتراک های اجتماعی را تقویت کرد.

چگونه کسب وکارها می توانند نتایج بازاریابی SEO را افزایش دهند؟

چگونه کسب وکارها می توانند نتایج بازاریابی SEO را افزایش دهند؟

به طور خلاصه، بهترین راه برای تقویت تلاش‌های بازاریابی موتورهای جستجو، استفاده از یک استراتژی اختصاصی برای سئو داخلی و خارجی است. بدون تولید محتوای با کیفیت به طور منظم و به دست آوردن محبوبیت و ایجاد لینک های گسترده دشوار است. در پایان روز، کارآمدترین و بهینه ترین صفحه بدون محتوای عالی برای افزایش ترافیک کاربرد چندانی ندارد. همانطور که گفته شد، سازمان هایی که به دنبال به حداکثر رساندن مزایای بازاریابی SEO خود هستند باید به توصیه های زیر پایبند باشند:

  • برای ارائه اطلاعات ارزشمند و هدایت ترافیک آنلاین به طور مداوم محتوای سطح بالا و با کیفیت ایجاد کنید.
  • برای جداسازی عبارات با جستجوی مناسب، تحقیق کلمات کلیدی را انجام دهید.
  • عناصر HTML را برای تقسیم و سازماندهی محتوای دیجیتال بهینه کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که معماری سایت و صفحه ایمن، کارآمد و قابل دسترسی در چندین دستگاه است.
  • لینک های با کیفیت و اعتبار در طول زمان ایجاد کنید تا اعتبار و اعتماد را در چشم موتورهای جستجوی اصلی به دست آورید.
  • وب سایت ها و صفحات وب را با مناطق جغرافیایی خاص تراز کنید، جست و جو های محلی، ملی و بین المللی را هدف قرار دهید.
  • یک پایه محکم در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید تا کیفیت و کمیت اشتراک گذاری محتوای دیجیتال را افزایش دهید.

همانطور که قبلا ذکر شد، موتورهای جستجو عرصه بسیار حیاتی و دائماً در حال گسترش برای فرصت های بازاریابی را نشان می دهند. سازمان‌هایی که از تاکتیک‌های سئو داخلی و خارجی استفاده می‌کنند، از مزایای قابل توجهی بهره می‌برند.

آیا بازاریابی سئو همیشه ارزش بلند مدت ارائه می کند؟

درست است که موتورهای جستجوی، الگوریتم های خود را به طور منظم به روز می کنند. از دیدگاه کلی، موتورهای جستجو به طور مداوم در تلاش هستند تا رویکرد خود را برای ارائه نتایج جستجوی بهینه برای هر پرس و جو اصلاح کنند.هدف نهایی ارائه بهترین پاسخ به جستجوی کاربر در سریع ترین زمان ممکن است.

در تلاش برای ارائه نتایج درجه یک به کاربران، موتورهای جستجوی اصلی باید بازیگرانی را که سعی در بهبود مصنوعی نتایج خود دارند، به حداقل برسانند. این واقعیت باعث می شود که موتورهای جستجو به طور منظم الگوریتم های خود را برای جریمه کردن بازیگران بد («سئو کلاه سیاه») و پاداش دادن به بازیگران خوب («سئو کلاه سفید») به روز کنند.

بازیگران سئو کلاه سیاه از تاکتیک‌های تغییرپذیری برای افزایش مصنوعی رتبه‌بندی موتورهای جستجوی خود، بدون درگیر شدن در استراتژی‌های سئو استفاده می‌کنند. این بازیگران بر کمیت به جای کیفیت تمرکز می‌کنند و تعداد زیادی محتوا، کلمات کلیدی و پیوندهایی را ارسال می‌کنند که ارزش کمی دارند. حتی اگر این رویکردها نتایج کوتاه مدت داشته باشند، موتورهای جستجو به سرعت یاد می گیرند و این حفره ها را می بندند.

از سوی دیگر، بازیگران و سئوکار کلاه سفید زمان و منابع خود را به ساخت دارایی های دیجیتال قابل اعتماد و معتبر اختصاص می دهند. این بازیگران از تکنیک‌های سئو داخلی و خارجی استفاده می‌کنند، محتوای با ارزش ایجاد می‌کنند، صفحات را بهینه می‌کنند و لینک‌هایی با کیفیت می‌سازند. هنگامی که سازمان ها رویکرد سئو کلاه سفید را در پیش می گیرند، زمانی که موتورهای جستجو الگوریتم های خود را به روز می کنند، کمتر متضرر می شوند. پیشنهاد ما استفاده از از یک مشاور سئو ماهر برای اخذ یک مشاوره سئو حرفه ای با کیفیت است تا در دام سئوکاران کلاه سیاه نیفتید.

چگونه از فواید بازاریابی سئو در کسب وکارمان استفاده کنیم؟

آژانس دیجیتال مارکتینگ سحاب با تمرکز بر سالها سابقه و با استفاده از بینشو دانش سئو کارهای خبره خود فرصت بی نظیری را برای کسب و کار ها فراهم نموده است تا بتوانند به کسب وکار خود خون تازه ای تزریق کنند. برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید.

منبع:
https://www.ama.org/marketing-news/what-is-seo-marketing/

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.