راههای افزایش فروش میوه فروشی که لازم است بدانید + 21 ترفندهای میوه فروشی
در این مطلب، راههای افزایش فروش میوه فروشی که لازم است بدانید تا درآمدتان چندین برابر شود را شرح داده ایم. میوه فروشی می تواند یک شغل بسیار پردرآمد باشد که صاحب آن را پولدار کند، اما در عین حال کسانی که راههای افزایش فروش میوه فروشی را نمی دانند ممکن است به طور جبران ناپذیر و شدید ورشکست شوند.
به همین منظور در این مقاله بهترین راههای افزایش فروش میوه فروشی را تهیه کرده ایم و در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم تا بتوانید در مدت کوتاهی، فروش خود را افزایش دهید و جلوی ضرر و زیان های میوه فروشی را بگیرید.
تعریف شغل میوه فروشی
میوه فروشی یک فرایند خدمات رسانی به مشتریان است که به طور روزمره شامل چیدن و پر کردن قفسه ها و استندها می شود. علاوه براین سفارش و تحویل گرفتن بارهای میوه فروشی ار امور روزانه میوه فروش است. کشاورزان نیز لازم است بعد از برداشت و انبار کردن میوهها برای فروش آنها اقدام کنند.
میوه فروش برای اینکه فروش را افزایش دهد و متحمل ضرر و زیان نشود، لازم است تکنیک هایی نظیر اینکه چه نوع میوه ای بفروشد، کجا و به چه روش هایی بفروشد و چگونه فروش میوه را افزایش دهد و … آشنا باشد.
از کارهای روزمره مغازه های میوه فروشی یا همان سوپر میوه ها این است که توجه داشته باشند که قفسه های میوه و سبزیجات خالی نمانند. همه محصولات را مرتب بچینند به گونه ای که به راحتی در دسترس مشتری باشند.
بهترین راههای افزایش فروش میوه فروشی
هر میوه فروشی روش های خاص خود را برای فروش دارد اما همه میوه فروشی ها، فروش موفق ندارند. اگر از فروش خود راضی نیستید امروز روز شانس شماست، چون ما بعد از تحقیق و بررسی های گسترده، بهترین راههای افزایش فروش میوه فروشی را پیدا کرده و در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم، در ادامه این راه ها را با جزئیات شرح داده ایم:
1- چیدمان شیک و جذاب میوه و سبزیجات
یک میوه فروش خوب لازم است بداند که هرگز نباید میوه ها و سبزیجات در جعبه های مخصوص حمل به مشتریان نمایش دهد. نمایش جذاب میوه ها و سبزیجات از راههای افزایش فروش میوه فروشی است. اگر به فروشگاه های بزرگ مناطق مرفه رفته باشید، همیشه بسته بندی های میوه بسیار شیک و جذاب هستند و همین موضوع باعث جلب توجه مشتری شود. البته با خارج کردن میوه ها و سبزیجات از جعبه های بسته بندی می توانید طول عمر محصولات را نیز افزایش دهید.
2- تمیز کردن و تازه نگه داشتن میوه و سبزیجات
همیشه سبزیجات و میوه های تمیز و تازه بفروشید. محصولات خاکی با گل و لای یا پژمردگی و پلاسیدگی می تواند مشتری را از خرید کردن منصرف کند. می توانید از یک اسپری آب برای آب پاشی به سبزیجات استفاده کنید به خصوص در فصل های گرم سال بهتر است محیط مغازه را خنک نگه دارید به این ترتیب علاوه براینکه محصولات تازه و جذاب باقی می مانند، بابت فساد آنها متحمل خسارت نمی شوید و به خاطر دمای مطبوع مغازه، مشتریان حس خوبی پیدا می کنند و مدت بیشتری در مغازه به گردش می پردازند و در نتیجه بیشتر خرید می کنند.
3- خواص هر محصول را در کنار آن درج کنید
یک راهکار افزایش فروش میوه فروشی که شاید تا به حال جایی ندیده باشید این است که خواص هر محصول را روی کاغذ به صورت خوانا بنویسید یا پرینت بگیرید. سپس کنار قفسه و استند هر میوه و سبزی قرار دهید، مشاهده خواهید کرد که این روش برای مشتریان بسیار جالب است و باعث می شود که خرید خود را به طور چشمگیری افزایش دهند.
4- با تبلیغات کاغذی فروش را گسترش دهید
تبلیغات کاغذی روش خوبی برای افزایش فروش محلی هستند. بیشتر مشتریان میوه فروشی ها افراد ساکن در محدوده میوه فروشی هستند. با استفاده از تبلیغات کاغذی می توانید فروش خود را به طور چشمگیری افزایش دهید. از روش های تبلیغات برای میوه فروشی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- تراکت و تبلیغات کاغذی: می توانید تراکت های تبلیغاتی را در محدوده جغرافیایی میوه فروشی توزیع کنید
- تبلیغ در پیک های محلی: می توانید در پیک های محلی تبلیغ کنید
- همکاری با سوپر مارکت ها: می توانید بسته های نایلون تهیه کنید و داخل آنها یک تراکت با منگنه بچسبانید و به سوپرمارکت ها بدهید تا به این ترتیب تراکت های شما به دست مشتریان سوپر مارکت ها برسد.
5- استفاده از شبکه های اجتماعی:
استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام یکی از راهکارهای افزایش فروش میوه فروشی است. شاید تصور کنید که با اینستاگرام نمی توان میوه و سبزی فروخت اما جالب است بدانید که این روش فروش بسیار مورد استقبال خریداران قرار گرفته است. می توانید میوه های تازه را با بسته بندی در ظروف با سلفون بفروشید. می توانید سبزیجات را در بسته های بزرگ کاغذی آماده کنید و به صورت اینترنتی بفروشید.
6- فروش از طریق اسنپ فود:
می توان گفت از بهترین راهکارهای افزایش فروش میوه فروشی، ثبت نام در اسنپ فود است. این روزها فروش میوه و سبزیجات در اسنپ فود بسیار رونق گرفته است، بنابراین حواستان باشد که از این بازار پر سود تبلیغاتی جا نمانید.
فروش از طریق سایت ها: می توانید از طریق برخی سایت ها مانند ترب، دیجیکالا و … برای افزایش فروش میوه فروشی اقدام کنید. این روزها بسیاری از مردم سفارش خرید میوه و سبزیجات خود را در این سایت ها ثبت می کنند. روش های خرید اینترنتی میوه و سبزیجات هر روز پر طرفدار تر می شود. اگر تا امروز این روش ها استفاده نکرده اید، لازم است بدانید که بخش بزرگی از بازار را از دست داده اید؛ اما نگران نباشید می توانید همین حالا اقدام کنید.
اگر با روش های فروش میوه و سبزیجات به صورت اینترنتی آشنایی ندارید می توانید صفر تا صد فروش اینترنتی خود را به تیم متخصص سحاب بسپارید. تیم سحاب به شما عزیزان کمک می کند تا فروش خود را چندین برابر افزایش دهید. برای استفاده از خدمات رایگان مشاوره با تیم سحاب از سراسر کشور با ما تماس بگیرید.
7- افزایش فروش میوه فروشی با پنل پیامک
استفاده از پنل های پیامک روشی فوق العاده و راهکار افزایش فروش میوه فروشی است که نباید آن را از دست بدهید. با توجه به اینکه بسیاری از خدمات از طریق ارسال پیامک انجام می شود، 99 درصد مردم پیامک های خود را به دقت بررسی و مشاهده می کنند.
می توانید با استفاده از پنل ارسال انبوه پیامک محلی با توجه به محدوده جغرافیایی میوه فروشی، مشتریان بسیاری را جذب کنید. در این پیامک می توانید لینک خرید آنلاین میوه و سبزی را قرار دهید.
اگر قبلا از پنل های پیامک تبلیغاتی استفاده نکرده اید، نگران نباشید می توانید تمام امور تبلیغاتی میوه فروشی از جمله ارسال پیامک با پنل را به تیم سحاب بسپارید و همین حالا برای استفاده از خدمات مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.
8- افزایش فروش میوه فروشی با ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ طی سالهای اخیر از بهترین شیوه های افزایش فروش در اصناف مختلف شده است، میوه فروشی نیز از این امر مستثنی نیست. شاید تصور کنید که مردم ایمیل های خود را بررسی نمی کنند اما حقیقت این است که بسیاری از امور این روزها از طریق ارسال ایمیل انجام می شود و به همین دلیل اغلب مردم نوتیفیکیشن ایمیل خود را فعال نگه می دارند تا از دریافت ایمیل ها مطلع شوند.
به همین دلیل این روزها استفاده از پنل های ارسال انبوه ایمیل بسیار رواج پیدا کرده است، رستوران ها، مشاغل مختلف غذایی و … از ارسال ایمیل به عنوان یکی از موثرترین روش های فروش استفاده می کنند. پیشنهاد می کنیم حتما این راهکار افزایش فروش میوه فروشی را استفاده کنید. البته این نوع تبلیغ نیاز به اطلاع از شیوه های تبلیغ نویسی دارد، در غیر این صورت ممکن است بازدهی چندانی نداشته باشد.
می توانید تبلیغ نویسی برای افزایش فروش میوه فروشی را تیم سحاب بسپارید. تیم سحاب علاوه بر اینکه پنل ایمیل مارکتینگ را در اختیار شما میگذارد، در صورت تمایل شما عزیزان صفر تا صد امور تبلیغاتی با ایمیل را به همراه تبلیغ نویسی انجام می دهد.
9- سرویس رایگان ارائه بدهید.
از راههای افزایش فروش میوه فروشی که پیشنهاد می کنیم حتما به کار بگیرید این است که سرویس رایگان ارائه دهید. برای بسیاری از مردم مراجعه حضوری به میوه فروشی دشوار است. اگر امکان ثبت سفارش تلفنی و اینترنتی با ارسال رایگان داشته باشید، می توانید فروش خود را به طور چشمگیری افزایش دهید.
مشتریان از این روش بسیار استقبال می کنند، البته توجه داشته باشید که همیشه سفارشات را با وزن دقیق و با کیفیت ارسال کنید، در غیر این صورت خرید خود را تکرار نخواهند کرد.
10- نورپردازی میوه فروشی
نورپردازی میوه فروشی باعث می شود که میوه ها و سبزیجات تازه تر و خوش رنگ تر به نظر بیایند. بنابراین از نورپردازی غفلت نکنید.
11- رفتار مودبانه پرسنل میوه فروشی
داشتن رفتار مودبانه را به کارگرها و صندوقدار میوه فروشی تاکید کنید و در صورت نیاز به آنها بیاموزید که چطور با مشتریان رفتار کنند. حتی رفتار نامناسب یک کارگر در مغازه می تواند یک مشتری قدیمی و خوب را از شما دور کند. مشتریان اگر هنگام خرید احساس بدی پیدا کنند ممکن است تصمیم بگیرند که دیگر از میوه فروشی شما خرید نکنند.
رفتار مودبانه و محترمانه، روی خوش و خوش برخوردی تاثیر مستقیم در فروش میوه فروشی دارد؛ این یک راهکار افزایش فروش برای میوه فروشی است که هزینه ای ندارد اما فروش را چندین برابر می کند. کیفیت محصولات، قیمت عادلانه و رفتار خوب مشتریان را به شدت وفادار می کند.
12- درجه بندی میوه و سبزیجات
می توانید میوه ها و سبزیجات را طبق درجه بندی کیفیت، قیمت گذاری کنید به این ترتیب دیگر مشتریان میوه و سبزیجات را جدا نمی کنند و ته مانده بار خراب برایتان باقی نمی ماند. توجه داشته باشید که میوه ها و سبزیجات درجه دو و سه را زیر قیمت بفروشید که چیزی روی دستتان نماند و خراب نشود.
13- خودداری از صمیمیت بیش از حد با مشتری
صمیمیت بیش از حد با هر مشتری نداشته باشید، بسیاری از مشتریان از این صمیمیت آزرده می شوند و ممکن است دیگر برای خرید به میوه فروشی شما بازنگردند. رفتار مودبانه، محترمانه و با چارچوب داشته باشید.
14- مشتری را بازخواست نکنید
اگر مشتری ثابتی دارید که به طور منظم با مبلغ های چشمگیر خرید می کند و برای مدتی خبری از او نبود و دوباره برای خرید به میوه فروشی برگشت هرگز او را بازخواست نکنید؛ زیرا احتمالا برای همیشه میوه فروشی دیگری را برای خرید انتخاب خواهد کرد. می توانید به جای این کار به مشتری امتیاز ویژه یا تخفیف دهید تا مشتری را به وفاداری تشویق کنید.
15- میوه فروشی در مناطق پر رفت و آمد
اگر میوه فروشی شما در مناطق پر رفت و آمد نیست، بهتر است به فکر جابجایی باشید و یا روی فروش آنلاین تمرکز کنید.
16- جای مشخص برای میوه ها و سبزیجات
یک دکوراسیون مشخص برای میوه فروشی در نظر بگیرید. به طور مثال به طور مداوم جای پیاز و سیب زمینی را عوض نکنید با این کار مشتری سردرگم می شود و یا تصور می کند که سیب زمینی و پیاز ندارید. یک جای مشخص برای محصول فصل که در هر فصل تغییر می کنند در نظر بگیرید و میوه و صیفی جاتی که در تمام فصول دارید، در یک جای ثابت و بدون تغییر نگهداری کنید. میوه، سبزیجات و صیفی جات را مجزا از هم بچینید.
17- انتخاب بهترین نوع میوه برای فروش
از راهکارهای افزایش فروش میوه فروشی، انتخاب بهترین میوه برای فروش است. میوه یکی از خوراکی های هرم غذایی است که نمی توانند از مصرف آن دست بکشند. اما همه میوهها به یک اندازه طرفدار ندارند و بعضی میوه ها پرمصرف تر هستند. تعدادی از انواع بهترین میوه ها را که به ترتیب و بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران به عنوان میوه های پر مصرف اعلام شده اند، شامل موارد زیر است، این میوه ها اغلب ماندگاری خوبی هم دارند:
بهترین میوه ها برای میوه فروشی:
- پرتقال
- سیب
- هندوانه
- نارنگی
- انگور
- انار
- هلو
- موز
- خربزه
- لیمو شیرین
بهترین سبزیجات و صیفی جات برای فروش:
در بین سبزیجات و صیفیجات به ترتیب موارد زیر محبوبترین و پرفروش ترین ها شامل موارد زیر است:
- گوجه فرنگی
- خیار
- پیاز
- سیب زمینی
- انواع سبزی
18- بهترین تامین کننده برای میوه فروشی
برای افزایش فروش میوه فروشی، لازم است بهترین تامین کننده را انتخاب کنید. بهترین زمان تأمین میوه در صبح و ساعت های آغازین روز است، به طور مثال ساعت ۴ الی ۵ صبح وقت تامین میوه های خوب برای میوه فروشی است. می توانید برای تهیه بهترین میوه ها برای مغازه خود در این ساعت ها به میدان میوه تره بار اصلی شهر مراجعه کنید. همیشه بهترین میوه های موجود را انتخاب و به مغازه خود ببرید.
19- بازار هدف میوه فروشی
برای افزایش فروش میوه فروشی لازم است ابتدا بازار هدف را مشخص کنید. بازار هدف میوه فروشی، مشتریانی هستند که به مقدار زیاد و با قیمت مناسب میوه خریداری می کنند. آنها میوه تازه با قیمت مناسب می خواهند.
20- انتخاب اسم مناسب برای میوه فروشی
نام میوه فروشی شما چیست؟ اسم گذاری روی میوه فروشی روی جلب توجه مشتریان و تبلیغات دهان به دهان مشتریان در محدوده میوه فروشی بسیار موثر است. نام های ساده و به خاطر ماندنی انتخاب کنید که مشتریان هنگام توصیه به هم برای خرید از مغازه شما، نام مغازه را به یاد بیاورند.
21- حسابداری میوه فروشی
یکی دیگر از عوامل موثر و ضروری در موفقیت یا شکست یک میوه فروشی مربوط به بررسی سود و زیان و محاسبات مالی آن است. اگر تا امروز حساب و کتاب و ثبت هزینهها و درآمد و محاسبه سود کسب و کار به صورت دستی انجام می داده اید، بهتر است به فکر تهیه یک سیستم اتوماتیک حسابداری باشید.
یک نرم افزار حسابداری می تواند علاوه بر محاسبه سود و زیان، وضعیت کسب و کارتان را در آینده پیش بینی کند. از پرکاربردترین بخش های یک نرم افزار حسابداری، بخش ایجاد گزارشات معاملات فصلی برای ارائه به سازمان امور مالیاتی کشور است. به این ترتیب دیگر نگران اظهارنامه مالیاتی نخواهید بود.
میوه به عنوان اصلیترین محصول این نوع از کسب و کار، به شدت قابلیت از بین رفتن را دارد و طول عمر آن بسیار کوتاه است. همچنین برای اینکه در جذب مشتریان خود موفق باشید باید به اصطلاح قلقهای این کسب و کار را بدانید و آشنا باشید. در قسمت زیر تعدادی از این نکات و فوت و فنهای میوهفروشی را معرفی خواهیم کرد:
جمع بندی
در این مقاله 21 راهکار افزایش فروش میوه فروشی را شرح دادیم. اولین نکته ای که بر آن تاکید می کنیم این است که سعی کنید در ساعات آغازین پخش میوه در میدان تره بار مرکزی شهر، حضور داشته باشید، تا بهترین میوه ها را برای میوه فروشی ببرید. برای افزایش فروش میوه فروشی، لازم است میوه های خوب را از بد تشخیص دهید و این یک مهارت است که میوه فروش باید داشته باشد. مثلا اگر می خواهید هندوانه، آووکادو و … خریداری کنید، لازم است بدانید کدام نوع بهتر است. این موضوع هم در طول عمر میوه ها موثر است و هم موجب جذب مشتری می شود.
سعی کنید دکور مغازه را به صورت شیب دار بچینید تا مشتری به راحتی به محصولات دسترسی داشته باشد و میوه ها به خوبی قابل مشاهده باشند. علاوه براین با این روش، میوه فروشی شما زیباتر خواهد شد. مهارتهایی که برای افزایش فروش میوه فروشی نیاز دارید شامل شناخت میوه ها، نحوه نگهداری آنها میوه ها که طول عمر آنها را افزایش دهد، روابط عمومی برای برقراری ارتباط با مشتریان و حسابداری است.
سعی کنید همیشه مغازه میوه فروشی خود را کمی مرطوب و خنک نگه دارید تا میوه ها و سبزیجات تازه تر باقی بمانند. میوه هایی که طول عمر آنها کوتاه شده در قفسه های جداگانه با قیمت ارزان تر بفروشید که با خراب شدن آنها متحمل خسارت نشوید.
هرگز به خریدار نگویید که خرید کردن و انتخاب میوه ها و … درهم است. خودتان محصولات را تفکیک کنید و بر حسب کیفیت قیمت گذاری کنید. هرگز گران فروشی نکنید و مشتریان را راضی نگه دارید، طول عمر میوه و سبزیجات کوتاه است، هرچه فروش بیشتر داشته باشید، سود بیشتری خواهید کرد.
از راهکارهای افزایش فروش میوه فروشی، توانایی رقابت با رقیبان است، سعی کنید از هر لحاظ از رقیبان بهتر باشید و تمام نکاتی که در این مقاله شرح داده ایم، به خاطر بسپارید و به کارببرید.
بهترین راهکار برای افزایش فروش، استفاده از تبلیغات آنلاین است، استفاده از پنل های ارسال انبوه پیامک و ایمیل، فروش از طریق سایت ها و شبکه های اجتماعی را به خاطر داشته باشید. اگر با این شیوه های فروش و تبلیغات آشنایی ندارید، می توانید از صفر تا صد فرایندهای اینترنتی را تیم متخصص سحاب واگذار کنید و همین حالا با ما تماس بگیرید.