فروش

راهکارهای افزایش فروش سوپرمارکت که معجزه می کند + 19 راهکار عملی

به دنبال راهی معجزه آسا برای افزایش فروش سوپر مارکت هستید؟ جای خوبی آمده اید در این مطلب، راهکارهای افزایش فروش سوپر مارکت را به شما می گوییم که با چند برابر کردن فروش، معجزه می کند. راهکارهایی ساده که تاثیر فوق العاده ای بر افزایش درآمدتان دارند. پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید….

سوپرمارکت ها حاشیه سود پایین دارند و اغلب محصولاتی که می فروشند تاریخ انقضا دارند. بنابراین لازم است بدانید که برای رسیدن به سود مناسب از طریق افزایش تعداد مشتریان، افزایش دفعات و مبلغ خرید مشتریان چکار کنید. 

برای افزایش فروش سوپرمارکت علاوه بر متقاعد کردن مشتریان برای خرید، لازم است آنها را تشویق به خرید محصولات و اجناسی کنید که قبلا برای خرید آنها برنامه ریزی نکرده اند. 

راهکارهای افزایش فروش سوپرمارکت که معجزه می کند

در گذشته، به سوپر مارکت بقالی گفته می شد و بقالی ها به شکل سنتی کار می کردند و منتظر می مانند تا مشتریان بیایند و از آنها خرید کنند. به ندرت بقالی می دیدید که وضع مالی خوبی داشته باشد زیرا چیزی راجع به تکنیک ها و راهکارهای افزایش فروش سوپرمارکت نمی دانستند. اگر می خواهید فروش خود را چند برابر کنید، لازم است بدانید که هرگز نباید پیرو شیوه های قدیمی بقالی ها باشید. فرقی ندارد که سوپر مارکت کوچک دارید یا بزرگ می توانید فروش بالایی داشته باشید. حتی اگر سوپر مارکت شما در یک کوچه یه منطقه خلوت است، جای ناراحتی نیست. با استفاده از راهکارهای افزایش فروش سوپرمارکت که در این مقاله شرح داده ایم، می توانید به طرز معجزه آسایی فروش خود را بالا ببرید. 

می توان سوپر مارکت ها از نظر فروش انواع کالا و محصولات، در دسته های مختلف گروه بندی کرد. به طور مثال بعضی از سوپر مارکت ها روی مواد خوراکی خاصی مانند سوسیس و کالباس تمرکز می کنند و تنوع محصول ندارند و بعضی دیگر مانند یک شعبه از فروشگاه های زنجیره ای از تنوع کالا و محصولات برخوردارند؛ این فروشگاه ها معمولا از نظر متراژ بزرگ تر از سوپر مارکت های معمولی و کوچکتر از هایپر مارکت ها هستند. معمولا سوپرمارکت ها در نزدیکی مناطق مسکونی افتتاح می شوند. در ادامه همه چیز درباره راهکارهای افزایش فروش سوپرمارکت ها را می خوانید:

راهکارهای افزایش فروش سوپرمارکت که باید بدانید

اگر سوپرمارکت دارید و یا قصد افتتاح یک سوپر دارید، لازم است برای موفقیت در این کسب و کار، راهکارهای افزایش فروش سوپرمارکت را بدانید:

1 – اجناس را همیشه در جای ثابت نگذارید

اگر مشتری وارد سوپر مارکت شود و هر چند روز یکبار جای اجناس تغییر کند، برای اینکه محصول مورد نیاز خود را پیدا کند در سوپر مارکت شروع به گردش می کند. به این ترتیب اجناس و کالاهای بیشتری را می بیند و برای خرید کردن تشویق شده و می توانید بیشتر خرید کند. بهتر است کنار قفسه هر یک از محصولات نام محصولات آن قفسه را روی یک تابلو کوچک درشت و خوانا بنویسید. به طور مثال در محلی که کنسرو گذاشته اید، بنویسید کنسروها، در قسمتی که ترشیجات را چیده اید، بنویسید ترشیجات و … طبق تحقیقات روانشناسی که انجام شده، نوشته های بزرگ و خوانا بیشتر از انبوه محصولات در سوپرمارکت ها جلب توجه می کنند. این دسته بندی ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • تنقلات
  • لبنیات
  • نوشیدنی ها
  • لوازم بهداشتی و شوینده ها
  • پروتئین ها
  • ترشیجات
  • و …

2- از سبدهای خرید یا نایلون استفاده کنید

اگر سوپرمارکت بزرگی دارید سبدهای خرید بزرگ و متوسط را در اختیار مشتریان بگذارید در غیر این صورت از نایلون استفاده کنید. اگر مشتری در حال گشت و گذار در سوپر مارکت است، یک سبد خرید یا نایلون بزرگ برای او ببرید، اینکار باعث می شود که مشتری بخاطر احترام و توجهی که به او نشان داده اید، بیشتر خرید کند. 

3- محصولات مکمل را در کنار هم قرار دهید

بعضی از محصولات مکمل هم محسوب می شوند به طور مثال اگر فروش کالباس دارید، نان و خیارشور، سس، چیپس و … مکمل آن هستند. حتی اگر جای مشخص برای این محصولات دارید، می توانید یک قفسه نزدیک به محل فروش کالای اصلی بگذارید و در آن محصولات مکمل را قرار دهید. بعضی از محصولات نیز در کنار هم می توانند یک پک مناسب برای خرید باشند به طور مثال، می  توانید اسپاگتی، سس، پنیر پارمزان و نان های فانتزی را در کنار هم قرار دهید تا بتوانید ایده پخت غذای فوری را در ذهن خریدار ایجاد کنید.

حتما بخوانید:  27 راهکار بی‌نظیر افزایش فروش داروخانه اینترنتی و فیزیکی

   

4- برای مشتریان تله بگذارید

به طور مثال یک کالای پر مصرف را زیر قیمت رقبا بفروشید و جلوی سوپرمارکت تبلیغ کنید که این محصول را ارزان می فروشید. به این ترتیب خریداران با هدف خرید آن کالای پرمصرف وارد مغازه می شوند. روی سایر کالاها نیز درصد های تخفیف کم را بنویسید. به طور مثال روی قفسه تنقلات عدد 5 درصد تخفیف را با خط درشت و خوانا بنویسید. این یکی از جالب ترین راهکارهای افزایش فروش سوپرمارکت است که تاثیر چشمگیری در افزایش فروش دارد. 

5- قرار دادن اجناس با ارتفاع مناسب در معرض دید

تنقلات جذاب برای کودکان را طوری قرار دهید که معمولا در قفسه های پایین باشد و کودکان بتوانند به راحتی آنها را مشاهده کنند. این کار باعث می شود تا کودکان از والدین بخواهند تا برای آنها خرید کنند. خوراکی ها و تنقلاتی که خرید آنها نیاز به برنامه ریزی ندارد مانند آدامس، خوشبو کننده دهان، بادام زمینی و … را در معرض دید قرار دهید، مخصوصا اینکه نزدیک به صندوق باشند تا زمانی که مشتری قصد دارد خریدهای خود را حساب کند، چند قلم خرید تکمیلی هم به سفارش خود اضافه کند. 

بعضی از سوپرمارکت ها تا سقف مغازه را قفسه بندی می کنند یا سوپر مارکت آنها بیشتر شبیه یک انباری بهم ریخته است. به طور مثال  فروشنده ای را در نظر بگیرید که انتظار دارد که مشتری که برای خرید تون ماهی وارد سوپر مارکت شده، تون ماهی هایی که نزدیک سقف هستند ببیند و بخرد.

وقتی مشتری می پرسد تون ماهی ندارید؟ با صدایی شاکی می گوید داریم مگر نمی بینی و به سقف اشاره می کند. مشتری که متحیر به مغازه دار نگاه می کند به این فکر می کند که چطور می خواهد تون ماهی را پایین بیاورد و از خرید خود منصرف شده یا دوباره برای خریدهای مجدد به سوپر مارکت باز نمی گردد. اگر توجه کرده باشید، هایپر مارکت ها قفسه هایی به اندازه قد طبیعی یک انسان را برای چیدمان محصولات و کالاها انتخاب میکنند. برای اینکه مشتری به راحتی همه محصولات را ببیند و برای مشاهده اطلاعات روی محصول و خرید به آنها دسترسی داشته باشد. 


6- تبلیغات برای افزایش فروش سوپر مارکت

بسیاری از سوپرمارکت ها تبلیغ نمی کنند و تصور می کنند که تبلیغات هزینه ای اضافه است و باید هرچه بیشتر جلوی هزینه ها را گرفت. در صورتی که تبلیغات به روش های صحیح، هزینه نیست، بلکه سرمایه گذاری پرسود است. تبلیغات محلی، تبلیغات در فضای مجازی، چاپ تراکت، بلک فرایدی (جمعه سیاه)، جشنواره های فروش، قرعه کشی جایزه محلی، استند تبلیغاتی، سایت های فروشگاهی، پنل های پیامک انبوه محلی، ایمیل مارکتینگ، کارت های هدیه به مشتریان ویژه و… از روش های تبلیغاتی با هزینه کم و بازدهی مطلوب هستند. در ادامه درباره روش های تبلیغ بیشتر توضیح می دهیم تا بدانید چطور تبلیغ کنید که برایتان سود بالایی به دنبال داشته باشد. اگر تا به حال از روش های تبلیغاتی آنلاین استفاده نکرده اید، نگران نباشید می توانید از صفر تا صد اجرای تبلیغات آنلاین سوپر مارکت را به تیم متخصص سحاب بسپارید. فرقی ندارد که ساکن کدام شهر هستید، می توانید از سراسر کشور با ما تماس بگیرید. 

7- درباره اخبار سوپر مارکت اطلاع رسانی کنید

همیشه اخبار مهم سوپرمارکت را اطلاع رسانی کنید، به طور مثال اگر رقیبانتان روزهای تعطیل تا ظهر بسته هستند، ساعت کار سوپرمارکت خود را به آنها بگویید. اگر قرار است جشنواره یا جمعه سیاه برگزار کنید، حتما به مشتریان اطلاع دهید که از برنامه هایتان استقبال کنند. اگر محصول یا کالای ویژه ای برای فروش آورده اید، فروش آن را از طریق شبکه های اجتماعی، استند تبلیغاتی، پیامک و … اطلاع رسانی کنید. اگر قرار است در مدتی محدود برای لیستی مشخص از کالاها تخفیف دهید، این تخفیفات را از طریق تراکت، شبکه های اجتماعی یا با پنل پیامک اطلاع رسانی کنید. 

حتما بخوانید:  مهم ترین راهکارهای افزایش فروش در دیجی کالا + معرفی 15 راهکار بی نظیر

8- به مشتری نمونه رایگان بدهید

اگر محصول جدید برای فروش آورده اید، به مشتریان نمونه رایگان بدهید که تست کنند. به طور مثال اگر پنیر جدید آورده اید لقمه های نان و پنیر سبزی کوچک آماده کرده و نزدیک به ویترین یخچال پنیر برای تست در اختیار مشتریان بگذارید. به این ترتیب می توانید مشتریان را جذب کرده و تشویق به خرید پنیر کنید. نان، پنیر و سبزی برای اغلب مشتریان وسوسه برانگیز است، مخصوصا اگر پنیر از نوع جدیدی باشد که قبلا از شما خریداری نکرده اند. 

9- تخفیف برای افزایش فروش سوپر مارکت

از تخفیفات برای افزایش فروش سوپرمارکت استفاده کنید. اولین مرحله در افزایش فروش سوپرمارکت تبلیغات هفتگی و مداوم همراه با تخفیف است. می توانید از طریق پنل های پیامک به افرادی که در محدوده سوپر مارکت هستند یا از طریق توزیع تراکت، اطلاع دهید که فروش ویژه با تخفیف دارید. به طور مثال می توانید سه قلم محصول پرمصرف مانند رب، روغن و ماکارونی را به عنوان کالاهای تخفیف دار اعلام کنید. به این ترتیب مشتریان برای خرید این محصولات به سوپرمارکت مراجعه می کنند و محصولات دیگری را نیز خریداری می کنند. 

یک شیوه موثر دیگر که از جالب ترین راهکارهای افزایش فروش سوپر مارکت است، به این صورت است که یک محصول پر مصرف را با قیمت بسیار ارزان برای فروش بگذارید شرط خرید این کالا محدودیت در تعداد کالا و شرط مبلغ کل خرید است. به طور مثال کسانی که قصد خرید روغن با نصف قیمت را دارند، فقط یک روغن با تخفیف می توانند خریداری کنند و لازم است جمع کل خرید آنها حداقل 500هزار تومان باشد. 

10- بلک فرایدی و تخفیفات برای تعطیلات 

احتمالا بارها اسم بلک فرایدی یا همان جمعه را شنیده اید، در این روز امکان خرید با تخفیفات شگفت انگیز برای مشتریان ایجاد می شود. این روش تبلیغاتی آمریکایی است که در این نیز به کار می رود. سایت های فروشگاهی، مغازه ها، فروشگاه های فیزیکی و … همگی برای جذب مشتریان، از این روش تبلیغات استفاده می کنید. 

می توانید به عنوان راهکار افزایش فروش سوپرمارکت از این روش استفاده کنید. هدف اصلی این تخفیف، جلب رضایت مشتری است.

مردم معمولاً در تعطیلات و مناسبت های خاص از تخفیف ها و پیشنهادات ویژه استقبال می کنند. با این حال، شما می توانید از ایام عادی نیز برای جذب مشتریان و افزایش فروش بهره ببرید. برای مثال، می توانید برنامه هایی مانند “پیشنهاد ویژه هفته” یا “فروش روز پنج شنبه” راه اندازی کنید که به مشتریان این احساس را بدهد که همیشه فرصت های خوبی برای خرید وجود دارد. همچنین، می توانید مناسبت های محلی یا بین المللی را شناسایی کرده و بر اساس آن ها تخفیف های خاصی ارائه دهید.

11- برگزاری مسابقات و جشنواره ها

مسابقات و جشنواره های ویژه می تواند یک راه مؤثر برای جذب مشتریان و افزایش فروش باشد. برای مثال، می توانید مسابقات ویژه ای با جوایز کوچک و جذاب برگزار کنید که در آن ها مشتریان برای برنده شدن در مسابقات، به خرید از سوپرمارکت شما ترغیب شوند. همچنین، برگزاری رویدادهای ویژه مانند “روز مشتریان وفادار” که در آن ها مشتریان دائمی می توانند از تخفیف های ویژه برخوردار شوند، می تواند به افزایش وفاداری و جلب مشتریان جدید کمک کند.

حتما بخوانید:  راه های افزایش جذب مشتری با بهترین راههای تبلیغات

راهکارهای افزایش فروش سوپرمارکت

12- تعیین قیمت گذاری مناسب

استراتژی قیمت گذاری شما باید به گونه ای باشد که هم برای مشتریان جذاب و هم برای کسب وکار شما سودآور باشد. هنگام تعیین قیمت ها، هزینه های تامین کالا، هزینه های عملیاتی، و قیمت های رقبا را در نظر بگیرید. همچنین، تخفیف ها و پیشنهادات ویژه باید به گونه ای طراحی شوند که به سودآوری شما آسیب نرسانند. برای مثال، می توانید از استراتژی های قیمت گذاری مانند “خرید بیشتر، پرداخت کمتر” استفاده کنید که مشتریان را به خرید بیشتر ترغیب کند.

13- استفاده از محتوای آنلاین

راه اندازی وبلاگ و انتشار محتوای مفید درباره محصولات و خدمات شما می تواند به جذب مشتریان و افزایش فروش کمک کند. مقالات آموزشی، نقد و بررسی محصولات، و پیشنهادات خرید می تواند به مشتریان کمک کند تا تصمیمات خرید بهتری بگیرند و آن ها را به خرید محصولات خاص ترغیب کند. به علاوه، محتوای آنلاین می تواند به بهبود رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجو کمک کند و ترافیک بیشتری به فروشگاه آنلاین شما بیاورد.

15- توجه به نظرات مشتریان

پاسخ به نظرات و درخواست های مشتریان و ارتقاء تجربه خرید آن ها می تواند به افزایش فروش کمک کند. برای مثال، می توانید سیستم نظردهی آنلاین راه اندازی کنید و نظرات مشتریان را به دقت بررسی کنید. همچنین، آموزش و راهنمایی مشتریان در مورد نحوه استفاده از محصولات و پاسخ به سوالات آن ها می تواند به ایجاد رابطه مثبت با مشتریان و افزایش رضایت آن ها کمک کند.

16- فعالیت در فضای مجازی

فضای مجازی می تواند یک ابزار قدرتمند برای تبلیغات و افزایش فروش باشد. فعالیت منظم و با برنامه ریزی در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک و توییتر می تواند به معرفی محصولات جدید، اطلاع رسانی درباره تخفیف ها و ارتقاء برند شما کمک کند. با ایجاد محتوای جذاب و تعامل با دنبال کنندگان، می توانید مشتریان جدید جذب کنید و ارتباط خود را با مشتریان فعلی تقویت کنید.

17- مدیریت مالی دقیق

مدیریت مالی صحیح و پیگیری دقیق موجودی و فروش محصولات برای افزایش فروش سوپرمارکت ضروری است. استفاده از نرم افزارهای مدیریت مالی و حسابداری می تواند به شما کمک کند تا موجودی کالاها، درآمدها، و مخارج را به دقت کنترل کنید. این اطلاعات به شما کمک می کند تا تصمیمات بهتری در مورد خرید کالاها و تنظیم قیمت ها بگیرید و به بهبود عملکرد مالی سوپرمارکت خود بپردازید.

18- برگزاری رویدادهای خیریه

برگزاری رویدادهای خیریه می تواند به افزایش فروش و ارتقاء تصویر برند شما کمک کند. برای مثال، می توانید بخشی از فروش های یک روز خاص را به سازمان های خیریه اختصاص دهید و مشتریان را به خرید بیشتر ترغیب کنید. اینگونه رویدادها علاوه بر جذب مشتریان، به ایجاد رابطه مثبت با جامعه و افزایش اعتبار برند شما کمک می کند.

19- جلب توجه مشتریان از خارج فروشگاه

استفاده از فضای خارج از فروشگاه برای جلب توجه مشتریان می تواند بسیار موثر باشد. با قرار دادن محصولات ویژه، تخفیف ها یا تابلوهای تبلیغاتی در جلوی فروشگاه، می توانید توجه مشتریان عبوری را جلب کنید و آن ها را به ورود به فروشگاه و خرید ترغیب کنید. این تکنیک می تواند به ویژه در مناطقی که ترافیک بالایی دارند، بسیار موثر باشد.

نتیجه گیری
استفاده از این راهکارها و استراتژی ها می تواند به بهبود فروش سوپرمارکت شما کمک کند. با توجه به نیازهای مشتریان، بهره برداری از فرصت های ویژه، و مدیریت دقیق مالی و تبلیغاتی، می توانید کسب وکار خود را به موفقیت بیشتری برسانید. برای مشاوره و راهنمایی بیشتر در زمینه راهکارهای افزایش فروش سوپر مارکت به صورت آنلاین، تیم ما آماده ارائه خدمات و پشتیبانی به شماست.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا

برای افزایش فروش بیزینستان چه طرحی داری؟

برای افزایش فروش کسب وکار شما، چک لیست بی نظیری آماده کرده ایم.

هر روز یک گام کوچک بردارید تا فروشتان دوبرابر شود.

تعداد پرسنل

تماس سریع دریافت خدمات