Bait and Switch ترفند زیرکانه خانواده کلاه سیاهان!

Bait and Switch

در جنگ سئو و رسیدن به صفحه اول گوگل مهمات و تجهیزاتی وجود دارند که باید آن‌ها را فراموش کنید چرا که آن‌ها جز ضرر برای شما چیزی در پی نخواهند داشت. این مهمات در گذشته شاید می‌توانستند که شما را برای مدتی پیروز میدان نبرد بکنند، اما در حال حاضر جز ضرر برای شما چیز دیگری در پی نخواهند داشت. ترفندهای کلاه سیاه سئو همین موارد هستند که باید آن‌ها را فراموش کنید. البته این خانواده عضو زرنگی به نام Bait and Switch دارد که امروز می‌خواهیم آن را به شما معرفی کنیم.

Bait and Switch چیست؟

یکی از ترفندهای اساسی سئو کلاه سیاه که دارای طرفداران زیادی هم بود، همین روش جذاب برای به دام انداختن کاربران و تغییر محتوا بود. در واقع این شیوه یکی از شیوه های تبلیغاتی است که آمریکایی‌ها برای اولین بار آن را بورس کردند! این شیوه در واقع به این صورت است که با تبلیغاتی جذاب و اغراق آمیز کاربران را به استفاده از خدمات و یا محصولات ترغیب می‌کنید، اما در نهایت چیزی که نصیب آن‌ها می‌شود، بسیار متفاوت است!

Bait and Switch

شاید نمونه خنده دار و جالب ایرانی Bait and Switch همین بستنی‌های عروسکی باشد. شما هم احتمالا همیشه تصور کرده اید که بستنی عروسکی‌ها باید شبیه بسته بندی‌های خود باشند، اما در واقعیت بسیار متفاوت تر از آن چیزی هستند که باید باشد. این موضوع شاید باعث شود که شما این بستنی‌ها را بخرید، اما احساس بدی نسبت به برند سازنده بستنی پیدا خواهید کرد.

روش Bait and Switch چگونه کار می کند؟

سئوکاران کلاه سیاه برای استفاده از این روش یک مقاله و محتوای ارزشمند تولید می‌کنند تا رتبه بالایی در موتورهای جستجو از جمله گوگل پیدا کنند. سپس به صورت زیرکانه محتوای صفحه را تغییر می‌دهند و در آن به فروش محصولات و خدمات خود می‌پردازند. در واقع آن‌ها دامی پهن کرده‌اند که به واسطه آن بتوانند، محصولات و خدمات خود را بفروشند.

این شیوه در گذشته نه چندان دور و قبل از آپدیت الگوریتم های گوگل کاربرد داشت، اما این روزها اگر به فکر استفاده از آن بیفتید باید در نظر داشته باشید که مجازات استفاده از این تکنیک بسیار زیاد است. شما با این کار باعث می‌شوید که محتوای شما با افزایش رتبه‌ی خود تا حد زیادی مورد بازدید قرار بگیرد و توسط بسیاری از کاربران به سرعت بسته شود!

افزایش نرخ پرش یا همان بانس ریت (Bounce Rate) موضوعی است که می‌تواند سیگنال‌های منفی متعددی به ربات‌های گوگل بفرستد که در نهایت باعث از بین رفتن محتوای شما و رتبه‌ی آن می‌شود.

راه حل جایگزین استفاده از Bait and Switch

اگر می‌خواهید که سایت شما جایگاه خوبی پیدا کند و فروش محصولات شما افزایش پیدا کند، لازم است که حتما در نظر داشته باشید که استفاده از این تکنیک‌ها برای شما اثرات پایداری ایجاد نمی‌کند، پس به همین علت نباید از آن‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید از روش‌های سئو کلاه سفید یا همان روش‌های قانونی برای سئو و بهینه سازی سایت خود استفاده کنید.

استفاده از خدمات سئو و مشاور سئو نیز در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد و مشکلات شما را حل کند. اگر در این زمینه‌ها نیاز به یک متخصص دارید، می‌توانید از اینجا  با من تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنم.

سخن آخر در مورد Bait and Switch

بهتر است این روش‌های قدیمی و باطل را فراموش کنید و آن‌ها را به همان دنیای تبلغیات سنتی بسپارید! اینجا دنیای دیجیتال است و همه چیز هم باید در این زمینه به صورت عالی تدوین شود! نظر شما در این رابطه چیست؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.