الگوریتم های گوگل

الگوریتم Google Sandbox یا سندباکس گوگل چیست؟

قبل از این که در مورد الگوریتم سندباکس گوگل توضیح دهیم، بهتر است در نظر بگیرید که در هر 60 ثانیه ای که می‌گذرد، حدود 400 سایت جدید ساخته می‌شوند که می‌خواهند به نتایج موتورهای جستجو اضافه شوند! این تعداد از سایت که در دقیقه بر آمار قبلی سایت‌ها اضافه می‌شوند، باعث می‌شوند که رقابت تنگاتنگی بین سایت‌ها ایجاد شود به همین دلیل شرکت گوگل به فکر استفاده از Google Sandbox افتاد، اما این الگوریتم چیست و چرا از آن به عنوان فرصت یاد می کنند؟ نام گذاری آن چه دلیلی داشته باشد و آیا این ویژگی برای تمامی سایت‌ها استفاده می‌شود؟ با ما همراه باشید تا جواب سوال خود را پیدا کنید.

 

میدان رقابت باید عادلانه شود!

همانطور که می‌دانید مواردی مانند اعتبار دامنه تاثیر زیادی بر روی سئو و بهینه سازی سایت دارد به همین علت همیشه سعی می‌شود کهگوگل سندباکس از میدان‌های رقابت عادلانه تری در این زمینه استفاده شود. الگوریتم سندباکس گوگل در واقع کمک می‌کند که سایت‌های جدید و تازه نفس از سایت‌های قدیمی با اعتبار دامنه بالا جدا شود.

گوگل همواره سعی می‌کند، بهترین محتوا را به کاربران نمایش دهد و در همین بین استفاده از این شیوه می‌تواند رقابت میان سایت‌های جدید و قدیمی را کمی بهتر کند. این فیلترینگ جستجو در واقع شیوه‌ای است که با استفاده از آن قادر خواهید بود، شانس خود را امتحان کنید! قبل از ادامه این مقاله فقط باید به یک نکته که شاید حتی آن را نمی‌دانستید، امتحان کنیم و آن این است که گوگل هیچ گاه الگوریتم Google Sandbox را تایید و یا رد نکرده است!

حتما بخوانید:  الگوریتم eat گوگل چیست؟

گوگل سندباکس فرصتی برای تعیین ساختار محتوایی، تعیین استراتژی و پیشرفت

شما هنگامی که وارد جعبه شنی گوگل می‌شوید، بین یک تا چهار ماه در یک فضای خاص قرار می‌گیرید که گوگل در آن مدت به شما اجازه نمی‌‍دهد، شما رتبه‌های خوبی در جایگاه های اصلی پیدا کنید و در واقع این کار باعث می‌شود که شما فرصتی داشته باشید که ساختاری را از نو بسازید!

جرا به این الگوریتم Google Sandbox می‌گویند؟ دلیل نامگذاری آن چیست؟

فرض کنید که شما به همراه فرزند دلبندتان به ساحل می‌روید که سن آن کم است! فرزند شما اصرار دارد که در ساحل دریا کنار موج‌های سهمگین شروع به بازی کند! شما اجازه این کار را به او می‌دهید؟ قطعا این کار درست نیست و در این مدت زمان ممکن است، آسیب‌هایی فرزند شما را تهدید کند!

بهترین راه حلی که هم او را می‌تواند خوشحال کند و هم خیال شما را راحت کند، استفاده از جعبه شن است که تداعی کننده همان فضا و احساسات باشد! به همین علت بیشتر می‌گویند که سندباکس گوگل محدودیت نیست بلکه یک روش محافظت از سایت‌های جدید و تازه نفس در دنیای اینترنت است.

چرا الگوریتم Google Sandbox بوجود آمد؟

شاید برای شما هم سوال باشد که چرا این الگوریتم بوجود آمد و از آن استفاده شد! در مدت زمان‌های گذشته، استفاده از ترفندهای کلاه سیاه سئو, خیلی رونق داشت و سایت‌های زیادی بودند که با محتوای اسپم رتبه‌های خوبی در بدو اول کار می‌گرفتند که باعث آزار کاربران می‌شد! همین موضوع باعث شد که گوگل به فکر ایجاد چنین الگوریتمی بیفتد تا ابتدا سایت‌های خوب را شناسایی، سپس اقدام به دادن رتبه به آن‌ها بکند.

حتما بخوانید:  الگوریتم رنک برین RankBrain چیست؟

آیا این الگوریتم برای تمامی سایت‌ها فعال می‌شود؟

یکی از سوالاتی که زیاد از من به عنوان یک مشاور سئو پرسیده می‌شود، این است که آیا این الگوریتم برای تمامی سایت‌ها فعال می‌شود؟ همانطور که اشاره کردم از آنجایی که گوگل به صورت رسمی این الگوریتم را معرفی و یا تکذیت نکرده است، تصمیم گیری راجع به این موضوع کمی پیچیده به نظر می‌رسد، اما به صورت کلی فرآیند یک سایت جدید در برخورد با این الگوریتم جدا از حالت‌های زیر نیست:

  • الگوریتم سندباکس گوگل اصلا برای شما فراهم نمی‌شود!
  • روند قرارگیری و خارج شدن به قدری کنده بوده است که آن را احساس نکردید.
  • به طرزی در Google Sandbox قرار می‌گیرید که متوجه می‌شوید که این الگوریتم برای شما فعال شده است.

چند راهکار ساده، اما قدرتمند برای خروج از جعبه شنی گوگل

اگر می‌خواهید که هرچه زودتر آزاد شوید و وارد دنیای آزاد بشوید، بهتر است که از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • دریافت بک لینک‌های ارزشمند از سایت‌های معتبر مانند آپارات، یوتیوب و …
  • تولید محتوای بروز و سریع
  • دریافت بک لینک و یا سیگنال‌های مثبت از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام
  • استفاده از کلیدواژه‌های بلند بجای کلیدواژه‌های کوتاه در ابتدای کار
  • فرامش کردن روش‌های کلاه سیاه سئو
  • و …

سخن آخر در مورد سندباکس گوگل

دنیای سئو و خدمات سئو شامل قانون ها و کارهایی است که شاید هیچ وقت درستی آن‌ها اثابت نشود، اما اگر به آن‌ها توجه نکنید، باعث شکست شما در دنیای کسب و کار شود. به نظر شما این قانون یا الگوریتم های گوگل واقعا کار می‌کند و یا ساخته ذهن مشاوران سئو است؟ در ادامه می‌توانید تمامی نظرات و سوالات خود را در بخش نظرات با من به اشتراک بگذارید تا شما را در سریع ترین زمان ممکن راهنمایی کنم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اسماعیل سحاب

فارغ التحصیل رشته مهندسی فناوری اطلاعات هستم. از طریق مطالعاتی که در دانشگاه داشتم علاقمند به سئو و مفاهیم بازاریابی اینترنتی شدم. بعد از دانشگاه به صورت تمام وقت در این حوزه مشغول هستم و خوشحالم که باعث رشد ترافیک تجاری کسب وکارهای آنلاین می شوم. اگر شما نیازمند رشد کسب وکارتان و مشتاق همکاری با من به عنوان متخصص، مشاور و یا کارشناس سئو هستید، از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت و یا با شماره همراه 09187099278 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا

برای افزایش فروش بیزینستان چه طرحی داری؟

برای افزایش فروش کسب وکار شما، چک لیست بی نظیری آماده کرده ایم.

هر روز یک گام کوچک بردارید تا فروشتان دوبرابر شود.

فیلد های "الزامی" اجباری هستند

تعداد پرسنلالزامی

تماس سریع دریافت خدمات