فروش

مهم ترین راهکارهای افزایش فروش در دیجی کالا + معرفی 15 راهکار بی نظیر

اگر می خواهید از دیجی کالا برای افزایش فروش استفاده کنید، در این مقاله به بررسی مهمترین راهکارهای افزایش فروش در دیجی کالا پرداخته ایم. شما هم میتوانید با رعایت این الگوها و راهکارهای افزایش فروش در دیجی کالا، محصولات خود را بیشتر بفروشید.

همانطور که می دانید دیجی کالا مرجع فروش بسیاری از کالاهای موجود در بازار است. به طور مثال ممکن است یک فروشنده چراغ خواب طرح کودک، کالای خود را در دیجی کالا به فروش بگذارد، در صفحه فروش دیجی کالا ممکن صدها چراغ خواب کودک برای فروش وجود داشته باشد.

مسئله اساسی اینجاست که چطور می توان در این بازار رقابتی در دیجی کالا از رقبا سبقت گرفت و مشتریانی که وارد دیجی کالا می شوند، کالای شما را انتخاب کنند. در ادامه با ما همراه باشید تا از راهکارهای افزایش فروش در دیجی کالا مطلع شوید:

راههای افزایش فروش در دیجی کالا

راهکارهای افزایش فروش در دیجی کالا چیست؟

بسیاری از افراد کالاها و محصولات خود را در دیجی کالا به فروش می گذارند. بعضی معتقدند که دیجی کالا بازدهی چشمگیری برای آنها نداشته و برخی افراد می گویند که عمده ترین بخش فروش آنها از طریق همکاری با دیجی کالا انجام می شود. 

در واقع می توان گفت میزان بازدهی فروش در دیجی کالا برای افراد مختلف متفاوت است. برای اینکه بتوانید به حداکثر میزان فروش برسید و خریداران از میان کالاهای مشابه موجود در دیجی کالا، کالا و محصولات شما را انتخاب کنند، لازم است با راهکارهای افزایش فروش در دیجی کالا آشنایی داشته باشید. بنابراین پیشنهاد می کنیم این مطلب را به دقت مطالعه کنید. 

این راهکارهای پیچیده و عجیب نبوده و حتی بسیار ساده و قابل اجرا هستند، اگر تا به حال این تکنیک های افزایش فروش در دیجی کالا بی اطلاع بوده اید، با مطالعه این مطلب هر آنچه لازم است بدانید، می آموزید.

می توانید درآمد بیشتری در مارکت پلیس Digikala داشته باشید به شرطی که نحوه انتشار محتوا در دیجی کالا را به درستی رعایت کنید. برای فروشندگی در دیجی کالا، لازم است منبع اصلی فروش کالای مورد نظرتان باشید. برای رسیدن به این هدف به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. بهترین فروشنده دیجی کالا باشید
  2. برای کالایی که در دیجی کالا میفروشید، توضیحات مختصر و مفید بنویسید
  3. قیمت گذاری هوشمندانه انجام دهید
  4. می توانید از تبلیغ کلیکی دیجی کالا استفاده کنید
  5. پیشنهاد می کنیم از سرویس تبلیغات دیجی کالا نیز استفاده کنید
  6. پروموشن و پیشنهاد شگفت‌انگیز دیجی کالا را به کار ببرید
  7. خریداران را به نوشتن نظرات تشویق کنید
  8. از تکنیک های سئو و بهینه سازی برای جستجو در دیجی کالا استفاده کنید
  9. به گونه ای کالا را معرفی کنید که مشتری تمایل به کسب تجربه خرید بی نقص و عالی شود
  10. از عکس های با کیفیت و شفاف استفاده کنید
  11. استفاده از ویدئو محصول بسیار موثر است
  12. ثبت نام تجاری برند در دیجی کالا را به خاطر داشته باشید
  13. جشنواره های تخفیف از موثرترین راهکارهای افزایش فروش در دیجی کالا محسوب می شوند. 
  14. تحویل به موقع کالا به مشتری و جلب رضایت مشتریان
  15. فروش محصولات پرفروش در دیجی کالا

** در ادامه درباره هر یک از این راهکارها توضیح داده ایم. 

راههای افزایش فروش در دیجی کالا

چطور بهترین فروشنده دیجی کالا باشیم

دیجی کالا بزرگترین سایت فروشگاهی تجارت الکترونیک است که روزانه هزاران خرید از طریق آن انجام می شود. برای اینکه بتوانید کالای خود را در این سایت بفروشید، لازم است خریداران کالایتان را مشاهده کنند. برای اینکه از میان صدها کالا، محصول شما دیده شود به خاطر داشته باشید که لازم است محصول را بازاریابی کنید. 

بسیاری از فروشگاه های آنلاین با این مشکل روبرو هستند که خریداران برای خرید به آنها اعتماد نمی کنند و ممکن است یک محصول را در یک فروشگاه ببینند ولی بجای اینکه خرید کنند، در دیجی کالا به دنبال آن بگردند! به این دلیل که به دیجی کالا اعتماد کامل دارند و می دانند که در موعد معین، به طور قطعی سفارش را تحویل می دهد و در صورت وجود هرگونه مشکل در کالای ارسالی، امکان مرجوعی وجود دارد. 

یک آمار اعجاب برانگیز در سال 1399 نشان داد که 44 درصد از خریداران آنلاین، برای خرید دیجی کالا را در اولویت قرار می دهند. این آمار نشان داد که در سال 99 سایت دیجی کالا بیش از 30 میلیون بار بازدید ماهانه داشته است. یعنی در طول 12 ماه حداقل 360 میلیون بازدید داشته است. بعد از همه گیری بیماری کرونا در کشور تاکنون، فروش دیجی کالا به طور چشمگیری نسبت به سال 99 افزایش پیدا کرد. اگر به خاطر داشته باشید در طول دوره کرونا، تحویل سفارشات دیجی کالا به دلیل فروش بالایی که داشت، حداقل 2 الی 3 هفته طول می کشید. 

جالب است بدانید اغلب خریداران آنلاین، ممکن است در اینستاگرام یا سایر سایت های فروشگاهی، یک محصول را مشاهده کنند و برای خرید آن ترغیب شوند ولی به علت بی اعتمادی از آن ها خرید نمی کنند و بلافاصله در دیجی کالا به جستجوی کالای مورد نظرشان می پردازند. بنابراین دیجی کالا یک سایت معتبر برای فروشندگان و خریداران محسوب می شود. در حال حاضر بیش از 200 هزار کسب و کار با بیش از 5000 تنوع کالا، در دیجی کالا مشغول به فروش هستند. 

برای بازاریابی و جذب مشتری، لازم است تیتر مناسب برای کالا انتخاب کنید. تیتری که مخاطبان کالای شما را با آن کلمات جستجو می کنند، عنوانی مناسب برای فروش کالا در دیجی کالا می باشد. اگر شما هم با مشکل عدم اعتماد مشتریان روبرو هستید، با انتخاب یک تیتر مناسب برای محصولتان و رعایت سایر نکاتی که در ادامه شرح داده ایم، می توانید بهترین فروشنده دیجی کالا باشید.

راههای افزایش فروش در دیجی کالا

نحوه اجرای راهکارهای افزایش فروش در دیجی کالا

 تا اینجا خواندید که به طور کلی راهکارهای افزایش فروش در دیجی کالا چیست، در این بخش به طور مختصر و مفید نحوه اجرای هر یک از راهکارهای افزایش فروش در دیجی کالا را شرح داده ایم:

1- بهترین فروشنده دیجی کالا باشید

رقابت در دسته بندی های مختلف دیجی کالا بسیار شدید است، بسیاری از برندها و فروشندگان در دسته بندی های دیجی کالا با هم رقابت می کنند تا محصولات خود را از طریق این سایت به فروش بگذارند. 

برای اینکه بتوانید در یک دسته بندی محصول که اشباع شده است، نسبت به رقبا فروش بیشتری داشته باشید، لازم است متمایز باشید. برای متمایز بودن لازم است محصول را به گونه ای معرفی کنید که مشتری جذب شود. اگر مشتری محصول شما را بهتر از رقیبان بداند، برای خرید اقدام می کند. اما چه چیزی یک محصول را در میان صدها محصول مشابه متمایز می کند؟

حتما بخوانید:  راههای افزایش فروش میوه فروشی که لازم است بدانید + 21 ترفندهای میوه فروشی

اگر محصولاتی که در فروشگاه دیجی کالا وجود دارند، کاملا مشابه محصول شما هستند، مشتریان خرید با تخفیف را ترجیح می دهند. البته نباید تخفیف غیر عادی و افراطی بدهید به این دلیل که ممکن است این تصور برای مشتری ایجاد شود که کالای شما معیوب یا منقضی شده است.

از راهکارهای افزایش فروش در دیجی کالا این است که اگر محصول شما از نظر عملکرد یا جنس با محصولات رقبا متفاوت بوده و مزیت های قابل توجهی دارد، لازم است این مزیت ها را برجسته کنید. این تمایز می تواند برگ برنده شما برای فروش بیشتر در دیجی کالا باشد. 

2- نوشتن توضیحات مختصر و مفید

در بعضی موارد ممکن است کالای شما در دیجی کالا رقبای بسیاری داشته باشد و محصول تان کاملا مشابه محصول رقبا باشد. اما رقبا توضیحی درباره محصول ننوشته اند، در این شرایط، نوشتن توضیحات مختصر و مفید تکمیلی راجع به محصول می تواند راهکار افزایش فروش در دیجی کالا باشد. 

توجه داشته باشید که خریداران آنلاین به این دلیل که نمی توانند محصول را از نزدیک ببینند، به دنبال کسب اطلاعات درباره محصولی هستند که قصد خرید آن را دارند.

برای اینکه در بازار رقابتی فروش محصولات مشابه، بهترین فروشنده دیجی کالا باشید به نکات زیر که اصلی ترین راهکارهای افزایش فروش در دیجی کالا هستند، توجه داشته باشید:

  • نکته 1: می توانید به صورت رایگان از یک وبلاگ استفاده کرده و محصول خود را در آن معرفی کنید و لینک خرید دیجی کالا را در آن وبلاگ درج کنید تا خریداران از طریق درگاه دیجی کالا مراحل خرید را تکمیل کنند. به این ترتیب می توانید خریداران را به صفحه خرید آنلاین هدایت کنید. در این وبلاگ توضیحات بیشتری درباره محصولی که در دیجی کالا می فروشید ارائه کنید. به طور مثال اگر تاپ ورزشی می فروشید، مشتریان را قانع کنید که چرا تاپ ورزشی شما را باید بخرند؟ اگر با وبلاگ نویسی یا تولید محتوا در سایت آشنایی ندارید، نگران نباشید می توانید تولید محتوای وبلاگ و سایت را به تیم متخصص سحاب بسپارید و با بخش پشتیبانی ما تماس بگیرید.
  • نکته 2: از راهکارهای افزایش فروش در دیجی کالا این است که متن محتوایی که برای معرفی محصول در این سایت می نویسید، بهینه سازی شده باشد، اگر با قوانین سئو و بهینه سازی آشنایی ندارید، می توانید تولید محتوای معرفی محصول را به تیم سحاب بسپارید.
  • نکته 3: برای تولید محتوای متنی در دیجی کالا و افزایش فروش به ارزشی که می‌توانید به مشتریان ارائه دهید، فکر کنید. مشتریان درباره محصولات شما چه سوالاتی دارند، لازم است پاسخ این سوالات را در قالب معرفی محصول درج کنید. نحوه استفاده از محصول را در دیجی کالا شرح دهید. علاوه براین بگویید که محصول مناسب چه کسانی است.
  • نکته 4: از راهکارهای افزایش فروش در دیجی کالا این است که هنگام نوشتن متن توضیحات محصولات، اطلاعات کامل و جامعی در اختیار مشتریان بگذارید تا بتوانید آنها را مجذوب محصولتان کنید. 
  • نکته 5: مصرف کنندگان آنلاین قبل از تصمیم گیری برای خرید، زمان زیادی را صرف تحقیق می‌کنند. با قرار دادن خود به عنوان یک منبع ارزشمند و قابل اعتماد در صنعت، زمان بسیار آسان تری برای جلب توجه مخاطبان هدف خود و متقاعد کردن آنها به خرید از شما در دیجی کالا به جای رقبایتان خواهید داشت.
  • نکته 6: انتخاب تیتر محصول بسیار مهم است، اگر محصولی که در دیجی کالا برای فروش گذاشته اید، خریدار ندارد، سعی کنید نام محصول را تغییر دهید البته یکباره تغییرات شدید اعمال نکنید. می توانید در دفعات مختلف با ایجاد تغییرات کم در تیتر محصول، بازخورد فروش و استقبال مشتریان را بررسی کنید. 
  • نکته 7: توجه داشته باشید که به یکباره برای بازنویسی، تمام توضیحات محصول را حذف نکنید، این کار می تواند تاثیر منفی بر فروش داشته باشد.

 

3- هوشمندانه قیمت گذاری کنید

حواستان به تغییرات قیمت باشد، در بازار ایران قیمت ها تحت تاثیر نرخ دلار هستند، بنابراین به موجودی و قیمت ها توجه داشته باشید.  البته می توانید قیمت گذاری کالاهای خود را اتوماتیک کنید تا خیالتان بابت این بخش از فرآیند فروش در دیجی کالا راحت باشد. برای اینکار لازم است از از پنل مارکیتو می توانید از امکانات ربات قیمت گذاری دیجی کالا استفاده کنید. 

علاوه براین دیجی کالا گزینه هایی تحت شگفت انگیزها، سوپر مارکت، کارت هدیه، پرفروش ترین ها، تخفیف ها و پیشنهادها دارد، بازدیدکنندگان سایت دیجی کالا روی این گزینه ها کلیک می کنند، برای اینکه محصولتان بیشتر دیده شود، می توانید از این بخش ها استفاده کنید. 

 

4.استفاده از سرویس تبلیغات دیجی کالا

سرویس تبلیغات دیجی کالا به بازدید بیشتر محصولی که برای فروش گذاشته اید، کمک می کند. این از ساده ترین راهکارهای افزایش فروش دیجی کالا است. می توانید سرویس تبلیغ را فعال کنید و البته لازم است درصد معینی از قیمت کالا را در یک بازه زمانی به عنوان کمیسیون در نظر بگیرید.

 دیجی کالا در بازه زمانی که برای سرویس تبلیغ مشخص می کنید، محصول شما را تبلیغ می کند و در صدر کالاهای دسته بندی آن محصول به نمایش می گذارد. این کار باعث افزایش احتمال انتخاب محصول شما توسط خریداران شود.  

برای استفاده از سرویس تبلیغات دیجی کالا می توانید به ترتیب زیر اقدام کنید:

مرحله اول:
  • انتخاب محصول دلخواهتان
مرحله دوم:
  1. تعیین درصد کمیسیون
  2. تعیین بازه زمانی شروع و پایان
  3. مشخص کردن تعداد کالاها

 

مرحله سوم:
  • بررسی و تایید
مرحله چهارم:
  • فعال شدن سرویس تبلیغ

ایجاد تبلیغات محصولات به عنوان یک راهکار می‌تواند به شما در افزایش فروش در دیجی کالا کمک کند. نحوه تبلیغ در دیجی کالا به این ترتیب است که می توانید محصولاتی را که می خواهید تبلیغ کنید، میزان هزینه‌ای که قصد دارید به تبلیغات اختصاص دهید و کلمات کلیدی را که می خواهید هدف قرار دهید انتخاب کنید.

طبق گفته دیجی کالا، براساس جستجوی کاربران، کالای شما در صفحه اول در حدود کالای دوم تا چهارم نشان داده می شود. 

برای اینکه بتوانید در دیجی کالا تبلیغ کنید، لازم است یک حساب فروشنده حرفه ای فعال داشته باشید اگر با نحوه ایجاد و استفاده از این پنل آشنایی ندارید، می توانید با بخش پشتیبانی سایت سحاب تماس بگیرید، کارشناسان ما به شما کمک می کنند تا بخش سرویس تبلیغ دیجی کالا را فعال کنید. 

راههای افزایش فروش در دیجی کالا

5- تبلیغات کلیکی دیجی کالا

تبلیغات کلیکی به این صورت است که به میزان مشخص و دلخواهتان، تبلیغات کلیکی را شارژ می کنید، در ازای کلیک کاربران، از شارژ تبلیغات کلیکی کم می شود. 

تبلیغ کلیکی از قابلیت های تبلیغ در پنل دیجی کالا است و با هزینه‌ای که برای شارژ کردن کیف پول انجام می دهید، می توانید از این نوع تبلیغ استفاده کنید.  پیشنهاد می کنیم از این ترفند برای فروش کالاهای پر جستجو و رقابتی استفاده کنید.

 

6- پروموشن و پیشنهاد شگفت‌انگیز دیجی کالا

با استفاده از پروموشن و پیشنهاد شگفت‌انگیز دیجی کالا، روی قیمت کالای شما تخفیف اعمال می‌شود و این کاهش قیمت باعث افزایش فروش در دیجی کالا می‌گردد.

   

7- تشویق خریداران به نوشتن نظرات

یکی از معیارهایی که باعث می شود، مشتری تصمیم به خرید بگیرد، خواندن نظرات سایر خریداران است. در واقع نظرات یک عامل تعیین کننده برای تصمیم گیری مصرف کنندگان آنلاین است.

یک نظر خوب می‌تواند برای روزها فروش محصول شما را افزایش دهد، و یک نظر بد می‌ تواند تا زمانی که نظر خوب جدید اضافه نشده، بر فروش تاثیر منفی بگذارد. بنابراین دقت داشته باشید که حتما در کیفیت کالای ارسالی برای مشتریان و مطابقت داشتن کالا با عکسی که در دیجی کالا درج می کنید، دقت داشته باشید. علاوه براین اگر محصول از کیفیت و صحت برخوردار نباشد، مشتریان کالاهای خریداری شده از دیجی کالا را به فروشنده عودت می دهند.

می توانید در محتوای معرفی محصول، از مشتریان بخواهید که نظرات خود را در بخش دیدگاه ها به اشتراک بگذارند. کسب ستاره از سوی مشتریان برای هر فروشنده، یک مزیت محسوب می شود، بنابراین جلب رضایت خریداران را سرلوحه فروش قرار دهید.

روش های تشویق خریداران به نوشتن نظرات:

روش اول: 

یکی از روش های عالی و بهترین راهکار افزایش فروش در دیجی کالا این است که خریداران را تشویق به درج کامنت در دیجی کالا کنید. برای اینکار می توانید از تبلیغات ایمیل مارکتینگ یا پنل های ارسال پیامک استفاده کنید. محتوای پیام می تواند درخواست درج نظر و قرار دادن لینک محصول باشد. اگر درباره نحوه استفاده از تبلیغات ایمیل مارکتینگ و پنل های پیامک آشنایی ندارید، نگران نباشید می توانید تبلیغات خود را به تیم سحاب بسپارید و همین حالا با پشتیبانی این سایت تماس بگیرید. 

 روش دوم:

می توانید در بسته ارسالی محصول برای خریداران یک کارت یا یادداشت قرار دهید. روی آن از خرید مشتری تشکر کنید و از او درخواست کنید تا نظر خود را در بخش دیدگاه ها بنویسد.  

 روش سوم:

ایده شماره 3: در شبکه های اجتماعی از مردم بخواهید تا نظر خود را درباره محصولات شما در دیجی کالا بنویسند. درخواست خود را کاملا واضح بیان کنید و به هیچ عنوان انگیزه مالی برای این درخواست به مشتریان ندهید. فقط به آنها بگویید که چرا نظرشان مهم است و از آنها بخواهید که به شما کمک کنند. ایجاد انگیزه های مالی به مشتریان این حس را می دهد که در حال فریب آنها هستید، علاوه براین ممکن است گذاشتن کامنت برای جایزه و … انگیزه ای در آنها ایجاد نکند.

توجه داشته باشید که هرگز به مشتریان برای گذاشتن نظر مثبت پول یا محصول رایگان ندهید این کار باعث با اصول اخلاقی سازگار نیست و مشتریان باید نظر واقعی خود را بنویسند.

8- سئو و بهینه سازی برای جستجو

از حرفه ای ترین راهکارهای افزایش فروش در دیجی کالا این است که صفحه محصول خود را در دیجی کالا سئو و بهینه سازی کنید. سئو یک فرایند مهندسی است و سئوکاران با توجه به آگاهی و تجربه ای که درباره الگوریتم های موتورهای جستجوگر اینترنتی دارند، قادرند صفحات یک سایت را در راس نتایج جستجوی اینترنتی کاربران قرار دهند. 

در حقیقت برای اینکه محصولات خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهید، لازم است با این تکنیک ها آشنا باشید. این راهکار مشابه همان روش هایی است که برای بالا آوردن صفحات سایت خودتان به کار می برید. هنگامی که با جستجوی کاربران در گوگل، لیست محصولات شما در سایت دیجی کالا به نمایش دربیاید، تاثیر مستقیم در افزایش فروش خواهد داشت. 

وقتی صحبت از سئو و بهینه سازی جستجوی دیجی کالا به میان می آید، عملیات مختلفی برای اجرا وجود دارد. اگر تجربه ای در زمینه سئو و بهینه سازی سایت ندارید، نگران نباشید می توانید سئو سایت خودتان و لینک محصولاتی که در سایت دیجی کالا برای فروش گذاشته اید، به تیم متخصص سئو سحاب بسپارید. 

اگر زمان کافی برای یادگیری تکنیک های بهینه سازی جستجوی دیجی کالا ندارید، می توانید صفر تا صد این کار را به ما بسپارید و همین حالا با بخش پشتیبانی سایت سحاب تماس حاصل فرمایید. مشاوره سئو سحاب درباره بهینه سازی برای جستجو در گوگل، رایگان است. 

اگر برای سئو محصولات در دیجی کالا یا سایت خودتان به تازگی شروع به یادگیری و اجرا کرده اید، پیشنهاد می کنیم حتما تغییراتی که اعمال می کنید و روش هایی که استفاده می کنید، یادداشت کنید تا متوجه نتایج کار خود شوید. سئو یک فرایند تخصصی است و مانند چاقو دو لبه عمل میکند، اگر تکنیک های سئو را به درستی پیاده سازی نکنید یا از تکنیک های خلاف مقررات موتورهای جستجوگر استفاده کنید، آسیب های شدید و حتی جبران ناپذیر به صفحات وارد خواهید کرد. بنابراین اگر با تکنیک های سئو آشنایی ندارید، پیشنهاد می کنیم اجرای این خدمات را به متخصص سئو (سئوکار) بسپارید. 

راههای افزایش فروش در دیجی کالا

9- تشویق مشتری به خرید

مشتری را به گونه ای به خرید کردن تشویق کنید که تمایل به کسب تجربه بی نظیر خرید محصولتان شود. برای اینکه مشتریان بسیاری را جلب کنید، راز موفقیت و راهکار افزایش فروش دیجی کالا این است که توضیحات کامل درباره محصول ارائه کنید و بگویید که چرا باید کالای شما را بخرند. بعد از فروش، مشتریان را از خدمات و محصولاتی که می فروشید راضی نگه دارید. توجه داشته باشید که کالای معیوب، تاریخ گذشته، مغایر با عکس و … نفروشید. به این ترتیب مشتری های جدید تشویق به خرید می شوند و مشتریان فعلی، خرید خود را دوباره تکرار کرده و یا به دوستان خود نیز پیشنهاد می کنند که محصول شما را در دیجی کالا خریداری کنند. 

برای اینکه بتوانید مشتریان را تشویق به خرید کنید و به افزایش فروش کالای خود در دیجی کالا کمک کنید، چند پیشنهاد عالی داریم: 

کامل توضیح دهید: پیش از هر چیز لازم است توجه داشته باشید که همه چیز را شفاف و کامل به مشتری توضیح دهید، مشتری هیچ وقت نباید درباره جنس، کیفیت، کشور سازنده و … حدس بزند یا سردرگم باقی بماند. طوری عمل کنید که مشتری بتواند به شما اعتماد کند. 

جلب رضایت مشتری: هر کاری لازم است برای جلب رضایت مشتری انجام دهید. ببینید مشتریان چه انتظاری از شما دارند؟ مشتریانتان را شگفت زده کنید، نامه های تشکر دست نویس برایشان ارسال کنید. در رسانه های اجتماعی با مشتریان تعامل داشته باشید. از آنها نظر سنجی کنید و سعی کنید طوری عمل کنید که مشتری راضی باشد. می توانید رضایت مشتریان را از طریق ایمیل مارکتینگ پیگیری کنید. علاوه براین می توانید در بسته های کالایی که برای مشتری میفرستید، هدیه بگذارید. 

رضایت مشتریان ارتباط مستقیم با افزایش فروش در دیجی کالا دارد، بنابراین خودتان را متمایز از رقبا نشان دهید و رقابت سالم و موثر انجام دهید.  

تاریخچه فعالیتتان را به اشتراک بگذارید: برای اینکه مردم با شما بیشتر آشنا شوند، تاریخچه و شرح فعالیتتان را به اشتراک بگذارید. می توانید درباره محصولات، شرکای کاری خود، تعداد کارمندان و … توضیحاتی مختصر ارائه کنید. 

10- استفاده از عکس‌های با کیفیت و شفاف

تاثیر عکس در فروش را نادیده نگیرید و همیشه از عکس های با کیفیت و شفاف استفاده کنید. اگر کالایی که به فروش می گذارید، رنگ بندی دارد، بهتر است عکس رنگ های مختلف کالا را اضافه کنید. از عکس های واقعی استفاده کنید و حتما مشخصات کامل محصول را درج کنید. در غیر این صورت ممکن است مشتری بعد از خرید، کالا را مرجوع کند. مثال هایی از عودت مشتریان:

 فروشنده موس، از نوشتن ابعاد موس خودداری کرده و خریدار با فرض اینکه یک موس با اندازه استاندارد خریداری کرده است، یک موس به اندازه گردو خریده، بنابراین آن را عودت داده است.

فروشنده تاپ و شلوارک با لیبل تولید آنگولا را به عنوان برند نایک اصل با قیمت گزاف به فروش گذاشته، در این حالت نیز عودت سفارش قابل قبول است.

فروشنده کالای معیوب و تاریخ گذشته ارسال کرده و نه تنها کالا برگشت خورده بلکه در بخش دیدگاه ها معیوب و فاسد بودن محصول توسط خریدار درج شده است.

فروشنده دستکش بدنسازی به عنوان تک سایز مدیوم به فروش گذاشته، اما سایز لارج ارسال کرده است. ارائه هر نوع اطلاعات غیر منطبق با واقعیت، دلیل قابل قبول برای برگشت از خرید مشتریان محسوب می شود. بنابراین اگر هدف شما استفاده از راهکارهای افزایش فروش در دیجی کالا است، به این موارد توجه داشته باشید.

11- استفاده از ویدئو محصول

درج ویدئو برای معرفی محصول تاثیر خوبی در افزایش فروش دارد، اگر توجه کرده باشید، بعضی از محصولات در دیجی کالا در بخش نظرات علاوه بر عکس، ویدئو نیز دارند. می توانید از خریداران بخواهید که در بخش دیدگاه ها، ویدئو به اشتراک بگذارند. توجه داشته باشید که اگر کالایی که ارسال می کنید نقص یا مشکلی داشته باشد، این ویدئو می تواند کاملا برعکس عمل کرده و باعث کاهش فروش شود. 

در صفحات دیجی کالا، محصولاتی که ویدیو دارند، به دلیل رعایت کردن استراتژی بازاریابی، 27 درصد CTR بیشتر و 34 درصد نرخ تبدیل وب بالاتری دارند. بنابراین سعی کنید برای افزایش فروش در دیجی کالا، ویدیوهای معرفی محصول را به خاطر داشته باشید.

12- ثبت نام تجاری برند در دیجی کالا

دیجی کالا امکان ثبت برند تجاری را به عنوان یک راهکار برای افزایش فروش، در اختیار فروشندگان قرار داده است. بنابراین پیشنهاد می کنیم که حتما نام تجاری برند خود یا اسم فروشگاه تان که در شبکه های اجتماعی و … دارید را در دیجی کالا نیز ثبت کنید. این کار باعث افزایش اعتبار برند و افزایش فروش شما می افزاید.

راههای افزایش فروش در دیجی کالا

13- جشنواره‌های تخفیف راهکاری برای افزایش فروش در دیجی کالا

یکی از راهکارهای افزایش فروش در دیجی کالا، برگزاری جشنواره های تخفیف است. دیجی کالا، جشنواره هایی مانند بلک فرایدی، سال نو، عید، یلدا و … دارد. فروشندگان در دیجی کالا می توانند برای افزایش فروش خود در این جشنواره ها شرکت کنند. 

 

14- تحویل به موقع کالا به مشتری

خوش قولی در تحویل به موقع کالا به مشتری، تاثیر خوبی در جلب رضایت مشتریان دارد. برعکس این عمل، بد قولی در ارسال کالا، باعث واکنش های منفی و شدید مشتریان می شود. در واقع از معیارهای ارزشیابی مشتریان برای خرید از یک فروشنده، ارسال به موقع سفارش است که باعث افزایش وفاداری مشتریان می شود. اگر ارسال کالا در دیجی کالا از طریق فروشنده انجام می شود، لازم است فروشنده به تحویل به موقع کالا به مشتری اهمیت دهد. اگر در تحویل به موقع کالا به مشتریان شکست بخورید، ممکن است مشتری خود را از دست بدهید. 

 

 15- فروش محصولات پرفروش

آخرین راهکار افزایش فروش در دیجی کالا، فروش محصولات پر فروش است. هر فروشنده ای در کسب و کار خود می داند که چه کالاهایی پرفروش و پر طرفدار هستند. موجودی محصولات پر فروش را مدام شارژ کنید، اگر کالایی که در دیجی کالا می فروشید، رقیب ندارد یا رقیبان کمی دارد می توانید برای جلب نظر و ایجاد هیجان در مشتریان برای خرید فوری، تعداد موجودی محصول را کم بزنید. به طور مثال موجودی را فقط 2 عدد بزنید، البته باید توجه داشته باشید که دو عدد موجودی را در پنل مدام شارژ کنید.

مشاوره افزایش فروش در دیجی کالا 

  • در این مطلب مهمترین راهکارهای افزایش فروش در دیجی کالا را شرح داده ایم. همانطور که از آموزش ها مشخص است، حرف اول در افزایش فروش دیجی کالا را نحوه انتشار صفحه محصول می زند. لازم است الگوهایی را هنگام تولید محتوای محصول در دیجی کالا رعایت کنید تا بازدید محصول افزایش یافته و فروش بالا برود. 
  • در واقع سایت دیجی کالا از پر بازدید ترین و قوی ترین سایت های کشور است، بنابراین اگر تولید محتوا و اصولی که در این مقاله شرح داده ایم، رعایت کنید، موفقیت شما برای افزایش فروش، قطعی است. 
  • اگر با تکنیک های تولید محتوای محصول آشنایی ندارید و برای افزایش فروش اینترنتی در دیجی کالا نیاز به کمک دارید، می توانید برای استفاده از خدمات رایگان مشاوره افزایش فروش در دیجی کالا با ما تماس بگیرید. 
  • علاوه براین می توانید صفر تا صد تولید محتوای محصول در دیجی کالا و اجرای تکنیک های درج شده در این مقاله را به ما بسپارید.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا

برای افزایش فروش بیزینستان چه طرحی داری؟

برای افزایش فروش کسب وکار شما، چک لیست بی نظیری آماده کرده ایم.

هر روز یک گام کوچک بردارید تا فروشتان دوبرابر شود.

فیلد های "الزامی" اجباری هستند

تعداد پرسنلالزامی

تماس سریع دریافت خدمات