فروش

راهکارهای افزایش فروش بیمه عمر که درآمدتان را 10 برابر می کند!

اگر می خواهید در زمینه بیمه عمر فعالیت کنید و به دنبال راهکارهای افزایش فروش بیمه عمر هستید تا درآمدتان را 10 برابر کنید، جای خوبی آمده اید، قصد داریم از رازهای موفقیت در فروش و بازاریابی بیمه عمر پرده برداری کنیم. این مقاله مناسب مدیران شرکت های بیمه و نمایندگی های بیمه، همچنین کارشناسان فروش بیمه می باشد. آیا می دانید یکی از ساده ترین انواع فروش، فروش بیمه عمر است اما عده کمی هستند که در فروش بیمه عمر به موفقیت های چشمگیر می رسند؟!

علتش این است که با راهکارهای افزایش فروش آشنایی ندارد و نمی دانند نحوه فروش بیمه عمر در بازار سرد چگونه است و ترفندهای فروش بیمه عمر را نمی دانند.

 اگر ایده برای فروش بیمه میخواهید و به دنبال بهترین بازار برای فروش بیمه عمر هستید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا بهترین روش بازاریابی بیمه عمر را به شما بگوییم و رازهایی جالب درباره خلاقیت در فروش بیمه عمر را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید تا با چالش های فروش بیمه عمر بیشتر آشنا شوید….

راهکارهای افزایش فروش بیمه عمر

راهکارهای افزایش فروش بیمه عمر که لازم است بدانید

طبق یک تحقیق انجام شده درباره متوسط دستمزد فروشندگان بیمه عمر، مشخص شده است که متوسط درآمد فروشندگان برتر با قابلیت های فروش برجسته، 10 برابر فروشندگان عادی است! اما این فروشندگان چگونه به چنین آمار فروش چشمگیری می رسند؟ آیا ساعات بیشتری کار می کنند؟ آیا نفوذ ویژه ای در بازاری خاص دارند؟ آیا یک فروشنده عادی می تواند با فروش بیمه عمر درآمد خود را 10 برابر کند؟ 

در پاسخ به این سوالات باید بگوییم این فروشندگان فقط با راهکارهای افزایش فروش بیمه عمر آشنایی داشته و این راهکارها را به کار برده اند. نیازی به کار بیشتر نیست، لازم نیست که زمان استراحت خود را صرف کار کنید، فقط زمان کار استراحت نکنید و به راهکارهایی که در این مقاله آموزش داده ایم برای افزایش فروش بیمه عمر استفاده کنید.

شما هم می توانید با خلاقیت در فروش بیمه عمر و به کارگیری این راهکارها، درآمد خود را با افزایش فروش بیمه عمر، بالا ببرید.

فروشندگان بیمه عمر، از نظر شغلی و مالی، حرفه ای چالش برانگیز دارند و  به عنوان یک فروشنده احتمالا در طول سال ها، زمان بسیاری را صرف یادگیری و تقویت راهکارها و تکنیک های افزایش فروش بیمه عمر کرده اند.

 اگر شما هم فروشنده بیمه عمر هستید، احتمالا متوجه شده اید که بسیاری از راهکارها موفقیت آمیز نبوده و تاثیر قابل توجهی نداشته اند. به همین منظور به بررسی مشکلات سیستم فروش بیمه عمر پرداخته ایم و عملکرد فروشندگان برتر را مقایسه کرده ایم تا پرده از رازهای فروش موفق در صنعت بیمه به ویژه بیمه عمر برداریم. 

 

راهکارهای افزایش فروش بیمه عمر

تکنیک افزایش فروش در بیمه عمر

اگر صاحب یک شرکت بیمه هستید یا فروشنده بیمه عمر می باشید که نمی توانید برای خودتان یک مشتری هم پیدا کنید، ناراحت نباشید تمام تکنیک هایی که تا به حال استفاده می کرده اید، فراموش کنید و آماده یادگیری تکنیک ها و جدیدترین راهکارهای افزایش فروش بیمه باشید. 

نحوه فروش بیمه عمر در بازار سرد

نحوه فروش بیمه عمر در بازار سرد، استفاده از تماس سرد است. در واقع تماس سرد یکی از تکنیک‌ های فروش تلفنی بیمه عمر محسوب می شود. یک فروشنده بیمه عمر لازم است سعی کند سرنخ‌ های جدیدی را پیدا کند؛ تماس سرد یک استراتژی موثر فروش برای پیدا کردن سرنخ است.

 به یاد داشته باشید که نیازهای مشتری فعلی شما ثابت نیست و با ایجاد تغییر زندگی، نیازهای آن‌ ها نیز تغییر خواهد کرد. رویدادهایی که می توانند باعث تغییر وضعیت زندگی شوند می تواند شامل ازدواج، طلاق بچه دار شدن، بیماری، کاهش یا افزایش درآمد و … باشد که همگی می تواند باعث شود که آن‌ ها به بیمه عمر بیشتر از گذشته علاقمندی نشان دهند.

 برای پیدا کردن این سر نخ ها می توانید با مشتریان قبلی‌ تان تماس بگیرید و با باز کردن سر صحبت، از آنها اطلاعاتی راجع به تغییرات اخیر زندگیشان بدست بیاورید.

تماس سرد یک استراتژی عالی و ارزان قیمت است که فقط نیاز به یک تلفن دارد. این نکته را به خاطر داشته باشید که مشتریان قبلی شما ممکن است خرید خود را با بیمه عمر مدت‌ دار شروع کرده باشند؛ بنابراین پس از خرید سال اول، لازم است مجددا با این افراد تماس بگیرید تا با شرح دادن مزایای خرید طرح بیمه عمر در آینده، با آن‌ ها صحبت کنید. این مشتریان پتانسیل خوبی برای خرید بیمه عمر دارند زیرا قبلا به برای خرید بیمه اعتماد کرده اند. 

چطور به کسی که بیمه عمر نمی خواهد بیمه بفروشیم

بسیاری از افراد تمایل به خرید بیمه عمر ندارند زیرا مراحل آن را بسیار پیچیده و خسته کننده می دانند. به همین دلیل ترجیح می دهند که خود را درگیر پیچیدگی های بیمه نکنند؛ برای رد شدن از این سد دفاعی لازم است موضوع را بسیار ساده و کوتاه بیان کنید. 

بعد از به دام انداختن مشتری می توانید به آهستگی توضیحات بیشتری بدهید و به سوالات او به زبان ساده پاسخ دهید. کوله باری از اطلاعات را بر سر مشتری نریزید و او را سردرگم و گیج نکنید همین باعث فرار مشتری می شود چون نمی خواهد طرف معامله ای باشد که از آن سر در نمی آورد! 

توضیحات راجع به بیمه عمر برای شما که صدها بار آن را شرح داده اید، کاری بسیار ساده است و از نظر شما این مفاهیم و قوانین بسیار گویا و مفهوم هستند؛ اما برای افراد عادی که مشغله فکری بسیاری دارند و بیمه عمر را ضروری نمی دانند، تجزیه و تحلیل حجم عظیم اطلاعات بیمه ای بسیار ترسناک و کلافه کننده است. زمانی اطلاعات با جزئیات بیشتر را در اختیار مشتری بگذارید که مشتری کنجکاو بوده و به دنبال جزئیات بیشتر است. 

بسیاری از فروشندگان بیمه عمر مانند صدای ضبط شده تلفن گویا یا مثل دفترچه سخنگوی قوانین بیمه عمر، صحبت می کنند، اگر شما هم با این شیوه بازاریابی می کنید، اغلب مشتریان بسیاری از توضیحات رباتی را نشنیده می گیرد و در بهترین حالت، فقط با احترام منتظر میمانند تا توضیحات تان تمام شود تا بتواند از دست شما فرار کنند.

هرگز بیمه را پرهزینه جلوه ندهید و حین صحبت مدام اعداد و ارقامی که باید بپردازند را اعلام نکنید. با این روش کارتان بسیار سخت تر خواهد شد، سعی کنید مزایا را اعلام کنید و قیمت آخرین چیزی باشد که درباره آن توضیح می دهید.

 از راهکارهای افزایش فروش بیمه عمر این است که فرایند بیمه عمر را بسیار ساده و عامیانه بیان کنید تا مشتری دقیقا بداند که چه چیزی می خرد و چرا نیاز به این بیمه دارد؟

 می توانید برای مشتری مثال هایی از آمارهای حقیقی بزنید تا با ذکر مثال، موضوع را بهتر درک کند. مانند یک مشتری عادی که بیمه عمر خریداری کرده و برای دوستانش فرایند خرید بیمه و مزیت های آن را تعریف می کند با مشتریانتان صحبت کنید. 

راهکارهای افزایش فروش بیمه عمر

بهترین بازار برای فروش بیمه عمر

بازار هدف خودتان را درک کنید، بهترین بازار برای فروش بیمه عمر بازاری است که از آن شناخت دارید یا می توانید درباره آن تحقیق کنید. لازم است بدانید که به چه کسانی می فروشید، معمولا افراد در گروه های مختلف صنفی و طبقات اجتماعی که ویژگی های مشترکی دارند، عادات، خلق و خو و قلق های مشابه و تکراری دارند. 

اگر قلق و نحوه برقراری با یک بازار را بشناسید می توانید به طور نامحدودی از آن درآمد کسب کنید. لازم است نحوه صحبت کردنتان با هر گروه، متناسب با ویژگی های شخصیتی آن گروه باشد. به طور مثال نحوه صحبت کردن با صنف پزشکی مشابه صحبت کردن با صنف بازاری یا خانه دار نیست.

حتما بخوانید:  راهکارهای افزایش فروش رستوران و فست فود با دیجیتال مارکتینگ

جالب است بدانید فرقی ندارد که بازار مربوط به چه صنف یا طبقه اجتماعی باشد، همگی پتانسیل خرید بیمه عمر را دارند! فقط لازم است بدانید با آنها چطور صحبت کنید تا احساس اعتماد، فوریت و نیاز به خرید بیمه عمر را حس کنند. فروشندگان بزرگ بیمه عمر این کار را در مقیاس خرد و کلان انجام می‌ دهند.

با این روش، آمار فروش بیمه عمر برای شما به طور چشمگیری افزایش پیدا می کند و انجام آن بسیار آسان می شود. بعد مدتی متوجه می شوید که در بازار اعتبار کسب کرده اید و مشتریانتان شما را برای خرید بیمه عمر به اطرافیانشان معرفی می کنند؛ حتی خودشان برای تمدید بیمه عمر با شما تماس می گیرند.

اگر این تکنیک از راهکارهای افزایش فروش بیمه عمر را به خوبی اجرا کنید به منبع درآمدزایی بزرگی دست پیدا خواهید کرد، یک معدن طلا که فقط لازم است آن را استخراج کنید. 

راهکارهای افزایش فروش بیمه عمر

مشتری واقعی را شناسایی کنید

وقتی به عنوان فروشنده وارد صنعت بیمه شده اید، لازم است مشتری واقعی را شناسایی کنید. برای اینکار با اهداف، چالش ها و انتظارات مشتریانی که پتانسیل خرید بیمه عمر را دارند آشنا شوید. به این ترتیب می توانید براساس ویژگی های مشتریان استراتژی سازی کنید و وقت خود را با افرادی که خریدار بیمه عمر نیستند، تلف نمی کنید.  

یک نماینده بیمه عمر، نیاز دارد تا درک خوبی از مبحث جمعیت‌ شناسی و روندهای بازار داشته باشد تا بتواند خریداران بیمه عمر را بهتر درک کند. برای تشخیص مشتری واقعی لازم است بدانید که افراد به دنبال چه چیزی هستند و چگونه می‌ توانید با بهترین بیمه نامه عمر متناسب با نیازشان به آن‌ ها خدمات ارائه کنید. 

به‌ عنوان‌ مثال: مشتریان اصلی بیمه عمر، در گروه سنی 25 تا 45 سال هستند. در این بازه سنی است که رویدادهای مهم زندگی مانند ازدواج، خرید خانه، ساختن خانه، بچه دار شدن و غیره رخ می‌ دهد. آمار خرید این گروه در مقایسه با خریداران مسن‌تر بالاتر است. 

در فروش یک نوع بیمه عمر متخصص شوید

پیش از فروش خدمات بیمه عمر به مشتریان، تمام ویژگی‌ ها، مزایا و سایر جنبه‌ های خدمات مختلف را به طور کامل یاد بگیرید. سپس به جای اینکه خدمات متعدد را بفروشید، یک مورد را انتخاب کرده و به طور تخصصی یاد بگیرید و به فروش آن مسلط شوید. 

این یکی از راهکارهای افزایش فروش بیمه عمر است که ماهرترین فروشندگان دنیا از آن استفاده می کنند. با تخصص در فروش می توانید درک عمیق تری از آن خدمات، رقبا، نقاط ضعف و قوتی که دارد و مشتریان داشته باشید. با رسیدن به درک کامل می توانید بهتر به خریداران کمک کنید و آنها را برای خرید بیمه عمر متقاعد کنید. 

به طور مثال ممکن است مشتری از شما درباره تفاوت بین بیمه عمر مدت‌ دار و بیمه نامه‌ های عمر دائمی سوال کند؛ می توانید توضیح دهید که مزیت خرید بیمه عمر دائمی این است که ارزش نقدی و سایر مزایا را به دست می‌ آورید.

 

مزیت بفروشید نه خدمت!

بجای فروش خدمات بیمه عمر، مزیت های بیمه عمر را بفروشید. این از راهکارهای افزایش فروش بیمه عمر است که می تواند آمار فروش شما را چندین برابر کند. وقتی مشتری جذب مزیت های بیمه عمر شود، فرایند خرید به طور اتوماتیک رخ می دهد. بنابراین برای فروش و دریافت پول از مشتری تلاش نکنید، بلکه از مسیر فروش مزیت وارد شوید. 

 

به روز باشید و تپق نزنید

در زمینه فروش بیمه عمر به روز باشید همیشه مطالعه داشته باشید و در حال یادگیری باشید که هنگام صحبت کردن با مشتری کم نیاورید، تپق نزنید و اطلاعات نادرست ندهید. تسلط به امور بیمه باعث جلب اعتماد مشتری می شود. 

بیمه عمر صنعتی به روز و در حال تغییر است و با توجه به دگرگونی ها و تغییرات سبک زندگی و صنعت به سرعت در حال تغییر است. از راهکارهای افزایش فروش بیمه عمر این است که با این صنعت به روز باشید و به گسترش دانش خود ادامه دهید تا به متخصص قابل‌ اعتماد برای مشتریان خود تبدیل شوید. 

 

به مشتری های قدیمی بفروشید

مشتریان قدیمی قبلا اعتماد کرده اند و پتانسیل خوبی برای خرید دارند، اگر پیشنهاد ویژه برای آنها داشته باشید فرصت طلایی فروش را بدست خواهید آورد. مثلا می توانید مزیت تمدید بیمه عمر یا استفاده از خدمات جدید، تخفیفات، استفاده از مزیت معرفی آشنایانشان برای خرید بیمه عمر و … را پیشنهاد کنید. 


به مشتریانی که قبلا خرید نکرده اند بفروشید

اگر مشتری قبلا خرید نکرده است، با او تماس بگیرید ممکن است نظر او تغییر کرده باشد یا هم اکنون شرایط لازم برای خرید بیمه عمر را داشته باشد.

 

شناختن مزیت های رقابتی بیمه عمر نسبت به رقبا

لازم است حداقل یک مزیت رقابتی برای نمایندگی که بیمه عمر آن را می فروشید پیدا کنید. با داشتن یک مزیت رقابتی می توانید در ذهن مشتری، متمایز جلوه کنید. 

مشتری به دنبال دلیل است که چرا باید از شما خرید کند و بیمه عمری که می فروشید چه مزیتی نسبت به سایر رقبا دارد. این یک تکنیک طلایی است و اگر این اصل را رعایت کنید شاهد افزایش فروش بیمه عمر خواهید بود.

 

تخفیف یادتون باشه

گاهی به مشتریان تخفیف بدهید، به ویژه زمانی که بازار راکد است و یا رقیبان در حال تخفیف دادن هستند. این روش تاثیر بسیاری در رضایت مشتریان به ویژه مشتریان قدیمی دارد. سعی کنید پک های تخفیف مناسبتی و … داشته باشید. 

مثلا می توانید تا 2.5 درصد  بر نرخ بیمه شخص ثالث تخفیف بدهید؛ به این ترتیب می توانید مشتریان زیادی را به سمت خودتان جذب کنید. 

 

استفاده از شبکه های اجتماعی

آیا تاکنون فقط از تماس تلفنی برای جذب مشتری استفاده می کرده اید؟ پیشنهاد می کنیم از شبکه های اجتماعی برای پیدا کردن مشتری جدید بهره ببرید.

 اگر مدیر یک نمایندگی بیمه هستید می توانید از این روش استفاده کنید و اگر متخصص فروش بیمه عمر هستید می توانید استفاده از این روش را به کارفرما پیشنهاد کنید. 

به این ترتیب می توانید ارتباط موثری با مشتریان در فضای مجازی داشته باشید. این از تکنیک ها و راهکارهای افزایش فروش بیمه عمر است، از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، ویسگون و … می توانید برای فروش بیشتر بیمه عمر استفاده کنید؛ حتی می توانید از بلاگرها بخواهید تا برای شما تبلیغ کنند. 


بازاریابی ارجاعی بیمه عمر

از راهکارهای افزایش فروش بیمه عمر استفاده از تکنیک بازاریابی ارجاعی است؛ به این معنی که از مشتریان قبلی می خواهید تا در صورت رضایت از خدمات بیمه نمایندگی شما، خرید خدمات بیمه عمر را به دیگران هم پیشنهاد کنند و با ارائه تخفیف، پاداش، کد معرف و امتیازات دیگر به آنها انگیزه دهید. به این ترتیب می توانید مشتریان جدید بگیرید و آمار فروش بیمه عمر را بالا ببرید. 

راهکارهای خلاقانه افزایش فروش بیمه عمر

در این قسمت می خواهیم ترفندهای فروش بیمه عمر و راهکارهای خلاقانه افزایش فروش بیمه عمر را به شما پیشنهاد کنیم، اگر شما هم راهکار خلاقانه ای ایجاد کرده اید، می توانید در بخش کامنت ها خلاقیت خود را با ما به اشتراک بگذارید. پیشنهاد می کنیم اگر به دنبال استراتژی‌ های جدید برای افزایش فروش بیمه عمر و بالا بردن درآمد هستید، این نکات را از دست ندهید.

بسیاری از کسانی که در زمینه بیمه فعالیت دارند، متوجه شده اند که سقف فروش آنها در یک نقطه متوقف می شود و هرچقدر تلاش می کنند فروش افزایش پیدا نمی کند. اما علت این توقف ناگهانی چیست؟ آیا نمی توان از این سد عبور کرد؟

حتما بخوانید:  راههای افزایش فروش در کسب و کارهای بزرگ و کوچک

خبر خوب این است که جای نگرانی نیست، راه حل این مشکل، تغییر دادن استراتژی ها است. هر استراتژی رسیدن به یک سقف معین فروش را ممکن میکند، اگر به آن سقف برسید از آن بالاتر نخواهد رفت.

پس نکته دقیقا همین جاست، استراتژی پولساز دیگری انتخاب کنید!  ریتم کارتان را تغییر دهید و از روش های جدید و راهکارهای افزایش فروش بیمه عمر استفاده کنید.

در این قسمت راهکارهای خلاقانه فروش بیمه عمر را در اختیار شما قرار داده ایم که به کمک آن بتوانید درآمد خود را افزایش دهید. این روش ها از میان جدیدترین ترین متد موجود انتخاب شده است و با شرایط کاری موجود در ایران سازگاری دارد.

راهکارهای افزایش فروش بیمه عمر

1- سیستم ثبت گزارشات فروش

قدم اول در اجرای تغییرات این است که سیستمی مناسب برای ثبت گزارشات فروش در نظر بگیرید. اگر تاکنون برای ثبت گزارش فروش از نرم افزارهای مخصوص (سیستم ارتباط با مشتری) که بسیار پیچیده و دست و پا گیر هستند استفاده می کرده اید، آن را حذف کنید.

فروشنده به یک سیستم ساده ثبت گزارش نیاز دارد و نباید تمام وقت خود را صرف تکمیل کردن فرم های دست و پا گیر کند و از فروش باز بماند.

 دقت داشته باشید که این اتلاف وقت با سیستم های ثبت پیچیده که سلسله مراتبی هستند می توانند تا 80 درصد فروش را کاهش دهد و نه تنها فروشنده فرصتی برای جذب مشتری جدید پیدا نمی کند حتی مشتریان قبلی را هم از دست می دهد.

اگر مدیر یک نمایندگی بیمه قصد استفاده از چنین نرم افزارهایی را دارد لازم است برای هر فروشنده یک منشی استخدام کند تا امور ثبت گزارشات در سیستم را برای او انجام دهد که اقدامی بسیار پرهزینه خواهد بود.

2 – احساسات مشتری را نشانه گیری کنید

برای اینکه بتوانید از این تکنیک استفاده کنید لازم است احساس افراد را بشناسید. محرک های احساسی بزرگترین عامل تصمیم گیری برای اغلب مشتریان هستند.  احساساتی مانند ترس، نگرانی، غرور، نوع دوستی، حسادت و … همگی می توانند باعث شوند که مشتری تصمیم بگیرد بیمه عمر خریداری کند. 

همانطور که قبلا اشاره کردیم، مردم را می توان با توجه به ویژگی ها و سطوح مختلفی که قرار دارند، دسته بندی کرد. مردم در هر گروه ویژگی ها و قلق های مشترک دارند، با شناخت مشتریان می توانید از یک تکنیک برای فروش به یک گروه استفاده کنید.

 به طور مثال ترس از تصادف یا بی خانمان شدن می تواند باعث خرید بیمه اتومبیل، خانه و آتش سوزی شود.ببینید اگر مشتری بیمه عمر خریداری نکند، چه چیزی را از دست می دهد و آن را در قالب مناسب شرح دهید که احساس تاثیرگذار را در مشتری ایجاد کند. حتی می توانید از شرح یک واقعه یا رخداد سخن بگویید تا مشتری خود را در شرایط مشابه تصور کند.

2- از تکنیک FOMO استفاده کنید

 FOMO خلاصه‌ی عبارت Fear Of Missing Out و به معنی ترس از دست دادن است. از راهکارهای افزایش فروش بیمه عمر این است که مشتری را در موقعیتی قرار دهید که حس کند در صورت خرید نکردن، یک مزیت و شانس استثنایی را از دست می دهد. به این ترتیب خرید بیمه عمر را فوری و در اولویت امور قرار می دهد.

به طور مثال می توانید بگویید، بیمه‌های عمر ما فقط تا پایان این هفته 10 درصد تخفیف خورده‌ اند. این قیمت پایین ‌ترین قیمتی است که طی 10 سال گذشته در بازار بیمه عمر وجود داشته است. اگر خرید نکنید، هفته دیگر قیمت افزایش خواهد داشت.

3-  استفاده از تکنیک Bandwagon

این تکنیک می گوید که به مشتری بگویید شخص دیگری که در موقعیت مشابه شما بوده، این بیمه عمر را خریداری کرده است. به این ترتیب مشتری خیالش راحت می شود که این یک روال است و همه کسانی که شرایط او را دارند، نیاز به بیمه عمر دارند.

 از مشتریان بخواهید تا رضایت خود را در شبکه های اجتماعی یا کامنت های سایت اعلام کنند. همچنین می توانند ویدئویی کوتاه درباره رضایتمندی از خرید بیمه عمر بگیرند و در شبکه های اجتماعی منتشر کنید.

 4- هدیه بدهید

هدیه، مشتریان را تشویق به خرید می کند، مردم هدیه گرفتن و چیزهای رایگان را بسیار دوست می دارند. بنابراین به مشتریان خود قول هدیه همراه با خرید بیمه عمر را بدهید. این هدیه را هنگام بستن قرارداد بیمه به مشتری بدهید. این هدیه می تواند هدیه تبلیغاتی باشد.

5- بازاریابی ایمیلی و پیامکی

اگر سیستم ثبت اطلاعات تماس مشتریان را داشته باشید می توانید تبلیغات ایمیلی و پیامکی انجام دهید. به این ترتیب می توانید از این راهکار برای بازاریابی و افزایش فروش بیمه عمر استفاده کنید. برای تبلیغ لازم است متن مناسب و شخصی سازی شده تهیه کنید.

 می توانید از یک پنل ارسال پیامک و یک سیستم مناسب ارسال ایمیل استفاده کنید. اسم مخاطب را در متن پیام بنویسید، سپس پیامتان را بنویسید. 

این پیام لازم است جذاب و کوتاه باشد. اگر سایت دارید، می توانید لینک صفحه هدفتان را در پیامک یا ایمیل قرار دهید و از مشتری بخواهید که روی لینک کلیک کند. از راهکارهای موثر افزایش فروش بیمه عمر، اعلام تخفیف و زمان تمدید مهلت بیمه از طریق پیامک و ایمیل است.

6- از مشتری سوالی نپرسید که با آره یا نه جواب دهد

هرگز سوالات کلی که مشتری می تواند با آره یا نه جواب دهد، نپرسید. به طور مثال نپرسید که بیمه عمر می خواهید یا نه، چون می تواند به راحتی بگوید نه و صحبت را به اتمام برساند. به جای اینکار مثلا می توانید بپرسید که آیا با مزیت های بیمه عمر آشنایی دارید؟   

 

7- اینفلوئنسر مارکتینگ

اگر نمایندگی بیمه دارید می توانید از این نوع تبلیغ استفاده کنید و اگر کارشناس فروش هستید، می توانید استفاده از این راهکار را به مدیر پیشنهاد کنید. 

اینفلوئنسرها و بلاگرها کسانی هستند که در شبکه های اجتماعی، دنبال کننده های بسیاری دارند. مردم به پیشنهادات این افراد توجه می کنند و به آنها اعتماد دارند. می توانید از این افراد بخواهید که ویدئویی کوتاه درباره تجربه استفاده از بیمه عمر بگیرند و در شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارند. در ازای این تبلیغ می تواند تبلیغ کننده را رایگان بیمه کنید.

 

8- از لینکدین استفاده کنید

لینکدین فضایی مناسب برای افزایش فروش بیمه عمر ایجاد می‌کند. می توانید روی فروش بیمه عمر به کسب ‌و کارها تمرکز کنید. اگر با تبلیغات اینترنتی آشنایی کافی ندارید، نگران نباشید می توانید با پشتیبانی سایت سئو سحاب تماس بگیرید و مشاوره رایگان به صورت تلفنی بهره ببرید. علاوه براین تیم متخصص سئو سحاب، تمام امور تبلیغات اینترنتی را برای شما عزیزان در سراسر کشور انجام می دهند.

 

9- ثبت مشخصات در گوگل

راهکار افزایش فروش بیمه عمر، ثبت مشخصات نمایندگی بیمه در گوگل است. علاوه براین می توانید از طریق ثبت مشخصات، آدرس، شماره تماس و سایر اطلاعات خود در پلتفرم‌ هایی مانند دانرو، بیمه‌گذاران زیادی را با نمایندگی خود آشنا کنید. 

اگر با ثبت مشخصات در گوگل آشنایی ندارید، می توانید با پشتیبانی سایت سئو سحاب تماس بگیرید و درباره Google Map  اطلاعات بیشتری کسب کنید. بسیاری از مردم برای خرید بیمه عمر از نزدیک ترین نمایندگی، در گوگل سرچ می کنند  اگر مشخصات نمایندگی شما در مپ گوگل ثبت شده باشد، در صفحه نخست سرچ گوگل به نمایش در می آید.

10- مشتری را گیج نکنید

حتما بخوانید:  مهم ترین راهکارهای افزایش فروش در دیجی کالا

گزینه های متعدد و زیاد را به مشتری پیشنهاد نکنید به این دلیل که مشتری گیج می شود و این طور تصور می کند که نمی تواند برای خرید تصمیم گیری کند. وقتی مشتری درک درستی از شرایط نداشته باشد، حس میکند اگر خرید کند ضرر خواهد کرد و از خریدش پشیمان می شود.

بهترین روش بازاریابی بیمه عمر

مرحله قبل از فروش بیمه، بازاریابی است، اما بهترین روش بازاریابی بیمه چیست و چطور می توان از این راهکار افزایش فروش بیمه عمر استفاده کرد؟ 

در واقع استفاده از ایمیل مارکتینگ از بهترین روش های بازاریابی بیمه محسوب می شود. این روش بسیار موثر و کاربردی است و از جمله شیوه های ارتباط مستقیم با مشتریان احتمالی محسوب می شود. 

با این سیستم بازاریابی می توان مشتریان بالقوه را جذب کرده و فروش را افزایش داد.  شرکت های بیمه می توانند از بازاریابی ایمیلی برای اهداف مختلفی استفاده کنند. برخی از اهداف بازاریابی ایمیلی در بازاریابی بیمه عمر عبارتند از:

  1. معرفی برند ارائه دهنده خدمات بیمه عمر 
  2. جذب مشتریان بالقوه که هنوز خرید نکرده اند اما پتانسیل خرید خدمات بیمه ای را دارند. 
  3. به مشتریان قبلی پیشنهاد دهیم که با ارائه کد معرف به دوستان و نزدیکانشان می توانند از تخفیف برخوردار شوند

** توجه داشته باشید که برای ایجاد ایمیل های اتوماتیک، لازم است نیازهای مشتریان بالقوه خود را درک کرده و با توجه به چه چیزی که می خواهند متن مناسب بنویسید. 

چه چیزی باعث می شود که مشتری ترغیب به خرید بیمه عمر شود، خرید بیمه عمر از شما چه مزیتی برای مشتری خواهد داشت و خدماتتان چه تفاوتی با خدمات رقبا دارد. لازم است زمان مناسب ارسال ایمیل را نیز بدانید و اینکه چه پنلی را برای ارسال ایمیل انتخاب کنید… .

برای استفاده از راهکار افزایش فروش بیمه عمر با ایمیل می توانید از پنل های ارسال اتوماتیک ایمیل استفاده کنید. ارسال این نوع ایمیل ها می تواند با محتواهای مختلف ارسال شود و برای گروههای مختلف سفارشی سازی شود.

 با توجه به اینکه مبحث بازاریابی بیمه با ایمیل، بسیار گسترده است و در این مقاله نمی گنجد، پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این روش، با پشتیبانی سایت سئو سحاب تماس بگیرید. 

بازاریابی بیمه عمر در چرخه عمر مشتری

استفاده از بازاریابی چرخه عمر مشتری، در بازاریابی بیمه عمر را به خاطر داشته باشید این یک رویکرد موثر است که بر اساس مراحل مختلف زندگی مشتری بنا شده است.

 این رویکرد به شرکت های بیمه کمک می کند تا با ارائه پیام ها و محتوای مناسب در هر مرحله از چرخه عمر مشتری، برای اقدام به بازاریابی اقدام کنند. به طور مثال افراد 25 تا 45 سال معمولا از خرید بیمه عمر استقبال می کنند اما افراد مسن تر یا جوانتر به طور  معمول برای خرید این خدمات استقبال چندانی نمی کنند. 

مراحل جذب و حفظ مشتری بیمه عمر

مراحل جذب و حفظ مشتری بیمه عمر را می توان در 4 مرحله کلی از شروع ارتباط با حفظ ارتباط به ترتیب زیر دسته بندی کرد:

  1. آگاهی: در این مرحله، مشتری از وجود خدمات بیمه عمر آگاه می شود.
  2. علاقه: در این مرحله، مشتری در مورد خرید خدمات بیمه ای علاقه نشان می دهد. 
  3. تصمیم گیری: در این مرحله، مشتری تصمیم می گیرد که آیا خرید کند یا نه
  4. حفظ: در این مرحله، مشتری فرایند خرید بیمه عمر را تکمیل کرده و از بیمه استفاده می کند، در این مرحله لازم است ارتباط با مشتری را حفظ کرد تا بتوان خدمات بیشتری به او فروخت 

 

استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش فروش بیمه عمر

استفاده از هوش مصنوعی راهکار افزایش فروش بیمه عمر است که اگر از آن بی بهره بمانید، بازارهای جدید را از دست خواهید داد.

هوش مصنوعی (AI) یک فناوری جدید است که هنوز برای اغلب فعالان بازار بيمه، غریب و نا آشناست. برای افزایش فروش بیمه عمر با AI می توان پیام ها و محتوای بازاریابی را شخصی سازی کرد و از اطلاعات مشتریان برای شناخت بیشتر آنها و تجزیه و تحلیل داده ها با کمک هوش مصنوعی استفاده کرد.

در واقع از اصلی ترین مزایای استفاده از AI در بازاریابی، توانایی شخصی سازی پیام ها و محتوای بازاریابی و فروش بیمه است. AI می تواند با توجه به داده های جمع آوری شده در مورد مشتریان، پیام ها و محتوایی جدید ایجاد کند که برای هر مشتری، جذاب و مرتبط باشد. 

برای مثال، با استفاده از هوش مصنوعی می توان بر اساس عواملی مانند سن، موقعیت مکانی، و نیازهای مالی مشتریان، پیشنهادات بیمه عمر ارسال کرد. علاوه بر این، هوش مصنوعی می تواند برای تجزیه و تحلیل داده ها و درک بهتر مشتریان به کار رود. به این ترتیب می توان محتوای بازاریابی را برای فروش خدمات بیمه عمر، بهینه سازی کرد. 

از مزیت های قابل توجه هوش مصنوعی برای افزایش فروش بیمه عمر این است که هوش مصنوعی می تواند الگوهای رفتاری مشتریان را بررسی کرده و بعد از تجزیه و تحلیل، پیشنهاداتی موثر برای فروش خدمات بیمه ای و جذب مشتری ارائه کند. 

کاربردهای هوش مصنوعی برای فروش بیمه عمر

می توانید با استفاده از هوش مصنوعی کمپین های بازاریابی هدفمند ایجاد کنید. هوش مصنوعی قادر است برای جمع آوری داده ها در مورد مشتریان و استفاده از این اطلاعات، برای فروش بیمه عمر کمپین های بازاریابی هدفمند ایجاد کند.

این کمپین ها می توانند به عنوان راهکار افزایش فروش بیمه عمر به کار روند و احتمال خرید خدمات بیمه را بالا ببرند. می توانید از هوش مصنوعی برای بهبود مدیریت روابط با مشتریان بیمه استفاده کنید.

این می تواند شامل شخصی سازی محتوای بازاریابی، ارائه پیشنهادات و تخفیفات با توجه به اطلاعات مشتریان باشد. از چالش های فروش بیمه عمر با هوش مصنوعی، هزینه بالای توسعه و اجرای راه حل های AI است. 

 

چالش های فروش بیمه عمر

از چالش های فروش بیمه عمر، توانایی اجرای راهکارهای افزایش فروش بیمه عمر می باشد. دومین چالش، هزینه اجرای این طرح ها است، در واقع لازم است اجرای این چالش ها را به متخصص واگذار کرد تا با صرف کمترین هزینه بالاترین بازدهی را به دنبال داشته باشد. 

کلام پایانی

در این مقاله راهکارها و جدیدترین متدهای فروش بیمه عمر را شرح داده ایم که اجرای بسیاری از آنها نیاز به تجربه مارکتینگ اینترنتی دارد.

 یک متخصص سئو می تواند این مشکل را برای شرکت های بیمه حل کند. به این ترتیب درگیر چالش های اجرای حرفه ای راهکارها نخواهید شد و متخصص سئو با تسلط به تکنیک های جدید فروش، به افزایش فروش بیمه عمر کمک می کند. 

همچنین متخصص سئو با تکیه به تجربه ای که در اجرای راهکارهای فنی دارد می تواند هزینه های اجرای چالش های فروش بیمه عمر با تکنیک های فروش آنلاین را مدیریت کند.

تیم سحاب سئو متخصص در اجرای راهکارهای افزایش فروش بیمه عمر از طریق شیوه های بهینه سازی سایت، تبلیغات اینترنتی در گوگل و اجرای انواع تبلیغات آنلاین برای فروش بیمه عمر است. 

گوگل یک معدن طلا واقعی است که دسترسی به تعداد نامحدودی از مشتریان بالقوه را برای شرکت های بیمه امکان پذیر می کند. فرقی ندارد که ساکن کدام شهر هستید، می توانید از خدمات سئو سحاب استفاده کنید و هم حالا با پشتیبانی ما تماس بگیرید. 

می توانید به صورت رایگان از خدمات مشاوره تلفنی رایگان سحاب سئو استفاده کنید. همچنین می توانید فرایند اجرای راهکار افزایش فروش بیمه عمر با تکنیک های اینترنتی را به تیم سئو سحاب بسپارید و از تجربه افزایش چشمگیر آمار فروش، لذت ببرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا

برای افزایش فروش بیزینستان چه طرحی داری؟

برای افزایش فروش کسب وکار شما، چک لیست بی نظیری آماده کرده ایم.

هر روز یک گام کوچک بردارید تا فروشتان دوبرابر شود.

تعداد پرسنل

تماس سریع دریافت خدمات