سمی ترین جملات اشتباه در فروش که هرگز نباید بگوییم!

سمی ترین جملات اشتباه در فروش که هرگز نباید بگوییم!

در این مقاله آموزشی می خوانید که سمی ترین جملات اشتباه در فروش که هرگز نباید بگوییم چیست و همه چیز را با مثال های واقعی برایتان توضیح داده ام….

سلام! من نیلوفر نیکزاد هستم، یک بازاریاب با سال ها تجربه در حوزه فروش خدمات و محصولات. از اولین روزهایی که پا در این عرصه گذاشتم، متوجه شدم که فروش چیزی بیشتر از فقط معرفی محصول به مشتری است. در واقع این یک بازی روان شناختی محسوب می شود. جایی که شما می توانید نیازهای مشتری را شناسایی کرده و به آنها کمک کنید که بهترین تصمیم را بگیرند.
اما حدس بزنین بیشتر از همه، چه چیزی من رو در این سال ها به موفقیت رسوند؟ جواب دوری کردن از سمی ترین جملات اشتباه در فروش و استفاده از جملات مثبت و موثر است. من به خوبی می دانم که در دنیای فروش، نکات ریز و مهمی وجود دارد که می تواند شما را از یک فروشنده معمولی به یک حرفه ای تبدیل کند.

شاید بعضی وقت ها فکر کنید که فروش فقط به “این محصول عالیه و باید بخرید” خلاصه می شود. اما واقعیت این است که هنر فروش، شامل لحظات کوچکی میشود که شما باید با دقت و استراتژی عمل کنید.

من نیلوفر نیکزاد با سالها تجربه، در این مقاله قراره تجربیات واقعی و جملات جادویی که در طول این سال ها یاد گرفتم را با شما به اشتراک بگذارم. هدف من اینه که بتوانید از این نکات به راحتی استفاده کنید و فروش خودتان را بالا ببرید. من از اشتباهات و موفقیت هایم درس گرفتم و حالا می خواهم به شما کمک کنم که این راه را راحت تر و سریع تر طی کنید.

اگر آماده اید تا این نکات و تکنیک ها رو یاد بگیرید و به یه فروشنده حرفه ای تبدیل بشید، ادامه این مقاله رو از دست ندید!

جملات اشتباه در فروش که معامله رو به باد می ده!

جملات اشتباه در فروش که معامله رو به باد می ده!

اگه چند سال تو کار فروش باشی، متوجه میشی که بعضی جمله های اشتباه در فروش حکم مین رو دارن. یه بار اشتباه می کنی و بَم! کل معامله می پره! من خودم بارها شاهد این صحنه ها بودم، حتی بعضی وقتا مجبور شدم وسط مکالمه، فروشنده رو از این جملات سمی نجات بدم!
اگه فروشنده ای، همیشه حواست به کلمه هایی که به زبون میاری باشه. فروش، فقط محصول نیست، یه بازی حرفه ای با کلماته! جملات اشتباه در فروش، می تونه مشتری رو فراری بده. یه جمله درست، می تونه همون لحظه معامله رو ببنده!

1- “بذار یه توضیح کوتاه بدم…”
یه روز توی دفتر یه شرکت بودم که یکی از کارشناسای فروش داشت با یه مشتری صحبت می کرد. هنوز دو جمله نگفته بود که گفت: “بذار یه توضیح کوتاه بدم…”

همین جمله رو که گفت، مشتری یه آه کشید و صداش رفت رو تُن پایین: “اوه، شروع شد!”
من سریع یه برگه برداشتم و روش نوشتم: “برو سر اصل مطلب!” و آروم گذاشتم جلوی فروشنده.
اونم سریع مسیر رو عوض کرد و به جای مقدمه چینی، مستقیم یه ویژگی خاص محصول رو گفت. مشتری هم که دیگه آماده بود بحث رو کش بده، کنجکاو شد و سوال پرسید! خلاصه، معامله رو جمع کردیم.

2- “راستش رو بخوای، این بهترین محصول نیست…”
یه بار تو یه جلسه فروش، یه تازه کار داشت محصول رو توضیح می داد. همه چیز داشت خوب پیش می رفت که یهو گفت:
“البته راستش رو بخوای، این بهترین محصول تو بازار نیست، ولی…”

من تا اینو شنیدم، انگار یکی با مشت زده تو شکمم! مشتری یه ابروشو داد بالا و گفت: “خب پس چرا باید بخرمش؟”
اینجا مجبور شدم سریع مداخله کنم. گفتم: “بهترین محصول بستگی به نیاز شما داره! بذارید بگم چرا این انتخاب عالی ای برای شماست…” بعد هم چند تا ویژگی خاص که رقیبای ما نداشتن رو گفتم. آخرش چی شد؟ مشتری گفت: “آها، خب اینو از اول می گفتین دیگه!” و خرید انجام شد.

جملات اشتباه در فروش

3- “قیمت بالاست، ولی…”
این یکی از جملات اشتباه در فروش که تو یکی از تماسای فروش شنیدم. یه همکارم داشت تلفنی به یه مشتری پیشنهاد قیمت می داد که گفت:

“بله قیمتش بالاست، ولی کیفیتش خوبه…”
تو همون لحظه، انگار مشتری فقط همون دو کلمه اول رو شنید! چون سریع جواب داد: “نه دیگه، پس اصلاً لازم ندارم!”
سریع تو یه پیام براش نوشتم: “جمله رو از نو شروع کن!”
دفعه بعد که تماس گرفت، گفت:
“با این قیمت، شما یه محصول می گیرین که عمرش چند برابر بقیه س و نیازی به تعویض زودهنگام نداره.”
نتیجه؟ مشتری گفت: “آها! خب این فرق داره…” و معامله بسته شد!

4- “بذارید با مدیرم چک کنم…”
یه بار با یه مشتری مهم جلسه داشتیم، که یه کارشناس تازه وارد اومد و موقع بحث قیمت، بدون فکر گفت:
“بذارید با مدیرم چک کنم!”

مشتری یه لبخند زد و گفت: “پس اختیار قیمت دست خودتون نیست؟”
اینجا من سریع بحث رو جمع کردم و گفتم: “ما انعطاف داریم، ولی برای تأیید نهایی فقط باید یه هماهنگی انجام بشه.”
نتیجه؟ مشتری حس کرد همچنان داره با یه تیم حرفه ای کار می کنه، نه کسی که هیچ تصمیمی نمی تونه بگیره.

جملات اشتباه در فروش

5- “دیگه همچین فرصتی گیرت نمیاد!”
این هم یکی از جملات اشتباه در فروش که تو یه مغازه شنیدم! فروشنده با یه مشتری داشت چونه می زد و یهو گفت:

“مطمئن باش دیگه همچین فرصتی گیرت نمیاد!”
مشتری یه قدم عقب رفت، دستاشو تو جیبش کرد و گفت: “خب پس باید بیشتر فکر کنم!” و رفت.
اگه به جای این جمله، می گفت: “این تخفیف مخصوص امروزه، چون داریم جشنواره داریم.” شاید همون لحظه خرید انجام می شد!

جملات سمی در فروش که هرگز نباید بگویید!

جملات سمی در فروش که هرگز نباید بگویید!

جملات سمی در فروش، چه معنی دارن؟ وقتی از “جملات اشتباه در فروش” صحبت می کنیم، منظورمون کلماتی هست که نه تنها تأثیر مثبتی روی مشتری نمی ذارن. بلکه می تونن ذهنیت منفی ایجاد کنن یا احساس اضطراب و تردید رو در مشتری به وجود بیارن.
این جمله ها ممکنه به صورت ناخودآگاه از دهن فروشنده بیفتن؛ ولی همون طور که گفتم، اثرشون خیلی مخربه. یه جمله اشتباه می تونه احساس بی اعتمادی رو ایجاد کنه و مشتری رو از تصمیم گیری منصرف کنه یا حتی باعث بشه که هیچ وقت اون محصول رو نخره. به این ترتیب کل فرآیند فروش رو از دست می دی. پس برای موفقیت تو فروش، باید با دقت کلمات رو انتخاب کنی!

خاطره من:

  • یه روز تو یه کافه نشسته بودم و داشتم قهوه مو می خوردم که یه مکالمه فروش تلفنی رو شنیدم. فروشنده با هیجان داشت توضیح می داد، ولی یهو گفت: “البته می دونم قیمتش یه کم بالاست…”
  • همین جمله رو که گفت، انگار مشتری اون طرف خط یخ کرد! حتی از این فاصله هم می تونستم حدس بزنم که معامله نابود شد.
  • اینجا بود که دوباره یاد این نکته افتادم: بعضی جمله ها تو فروش مثل سم می مونن. یه لحظه به زبون بیاری، همه چیزو خراب می کنن!
  • اگه می خوای مشتری ها رو فراری ندی، باید بدونی چه حرفایی رو هرگز نباید بزنی. من تو این سال ها بارها دیدم که چطور یه جمله اشتباه، کل معامله رو به باد داده. تو این مقاله، قراره این جملات سمی رو با مثالای واقعی بررسی کنیم، تا تو هم دیگه هیچ وقت تو این تله ها نیفتی!

جملات ممنوعه که مشتری رو دلسرد می کنه!

جملات ممنوعه که مشتری رو دلسرد می کنه!

بعضی جملات حتی ممکنه به طور ناخودآگاه به ذهن مشتری حس تردید و بی اعتمادی وارد کنن. اینجا می خوایم با هم بررسی کنیم که جملات اشتباه در فروش چطور باعث می شن مشتری از خرید منصرف بشه. چطور می شه از این جملات ممنوعه جلوگیری کرد.
اگه می خوای فروشت موفق بشه، باید مراقب جملات ممنوعه باشی که می گی. کلمات اشتباه می تونن اعتماد مشتری رو از بین ببرن و همون لحظه کل معامله رو به باد بدن. همیشه با دقت حرف بزن و از جمله های مثبتی استفاده کن که مشتری رو به خرید ترغیب کنه.
1- “نمی تونم دقیقاً بگم که چه تفاوتی داره، ولی…”
چرا یک جمله اشتباه در فروش است؟ زیرا این جمله باعث می شه مشتری فکر کنه که شما اطلاعات کافی ندارید یا نمی تونید روی محصولتان اعتماد کنید. هیچ چیز بدتر از این نیست که یک فروشنده نتونه توضیح واضح و دقیقی بده. وقتی شما می گید “نمی تونم دقیقاً بگم”، یعنی شما خودتون هم مطمئن نیستید!

مثال واقعی:
یه روز من تو یکی از فروشگاه ها بودم که یکی از فروشنده ها به مشتری گفت:
“نمی تونم دقیقاً بگم که چه تفاوتی داره، ولی این مدل خیلی شبیه به اون یکیه…”
مشتری که به دقت گوش می کرد، سریع گفت:
“اگه شما خودتون مطمئن نیستید، پس من مطمئناً نمی خوام اینو بخرم.”
همین جمله باعث شد مشتری از فروشگاه خارج بشه و به دنبال خرید از یه فروشنده معتبرتر بره.

جملات اشتباه در فروش

2- “این محصول خیلی خوبه، ولی بهتره خودتون امتحان کنید…”
چرا دلسرد می کنه؟ این جمله حس عدم اعتماد به محصول و تردید در فروشنده رو به مشتری منتقل می کنه. وقتی فروشنده خودش رو از محصول جدا می کنه و به مشتری می گه که باید خودش امتحان کنه، یعنی در واقع فروشنده هم نسبت به محصول اطمینان کامل نداره.

مثال واقعی:
یک همکارم وقتی یه مشتری ازش خواست محصول رو امتحان کنه، گفت:
“این محصول خیلی خوبه، ولی بهتره خودتون امتحان کنید…”
مشتری با چهره ای شک دار جواب داد:
“اگه شما این رو توصیه می کنید، چرا من باید خودم امتحان کنم؟”
در نتیجه مشتری دست دست کرد و از خرید منصرف شد.

3- “خیلی از مشتری ها اینو می خرن، پس باید خوب باشه!”
چرا از جملات اشتباه در فروش است؟ چون این جمله شما رو از کسی که داره به درستی محصول رو می فروشه تبدیل به یک فروشنده تکراری می کنه. مشتری ها می خوان خود محصول به عنوان یک انتخاب منحصر به فرد بهشون پیشنهاد بشه، نه اینکه حس کنن فقط یکی از هزاران نفر هستن که همین انتخاب رو کرده اند.

مثال واقعی:
یکی از همکارام وقتی به مشتری گفت:
“خیلی از مشتری ها اینو می خرن، پس باید خوب باشه!”
مشتری گفت:
“پس چرا باید من اینو بخرم؟ چرا این یکی رو؟”
این جمله باعث شد که مشتری اصلاً به محصول شک کنه و ترجیح بده دنبال گزینه های دیگه بگرده.

4- “خودتون می دونید که بازار خیلی رقابتی شده…”
چرا دلسرد می کنه؟ این جمله اشتباه است، چون به مشتری این حس رو می ده که شاید محصول شما از رقباش کم ارزش تر باشه و اونطور که باید رقابتی نباشه. وقتی این جمله رو می زنید، یعنی شما دارید محصول خودتون رو با رقبا مقایسه می کنید و این باعث میشه مشتری به قیمت و ویژگی های رقبا فکر کنه.

مثال واقعی:
توی یه تماس فروش تلفنی، فروشنده این جمله رو گفت:
“خودتون می دونید که بازار خیلی رقابتی شده…”
مشتری بلافاصله گفت:
“اگه رقابتی شده، چرا باید این رو از شما بخرم؟”
این جمله به وضوح اعتماد مشتری رو از بین برد و باعث شد که تماس رو قطع کنه.

5- “باید بگم که خیلی ها شک داشتن، ولی…”
چرا دلسرد می کنه؟
این جمله هم از جملات اشتباه در فروش است زیرا به طور ناخودآگاه به مشتری این احساس رو می ده که ممکنه خودش هم شک کنه. وقتی به مشتری این رو می گی، یعنی تو خودت هم می دونی که محصول ممکنه برای مشتری جذاب نباشه. این جمله باعث میشه مشتری به دو دلی بیفته.

مثال واقعی:
یه همکارم داشت با مشتری صحبت می کرد و گفت:
“باید بگم که خیلی ها شک داشتن، ولی بعد خریدشون خیلی راضی بودن…”
مشتری بلافاصله گفت:
“اگه خیلی ها شک داشتن، پس شاید من هم شک کنم!”
این جمله باعث شد که مشتری سریعاً از خرید منصرف بشه.

دیالوگ های فروشندگی که کارو خراب می کنه!

دیالوگ های فروشندگی که کارو خراب می کنه!

دیالوگ های فروشندگی دقیقاً مثل جملات می تونن قدرت داشته باشن یا اینکه کل کار رو خراب کنن. حالا می خوایم چند دیالوگ رایج رو بررسی کنیم که خیلی وقت ها تو فروش اتفاق می افتن و باعث می شن مشتری از خرید منصرف بشه. این دیالوگ ها رو باید از ذهن و کلام مون حذف کنیم، چون به راحتی می تونن مسیر کل فروش رو تغییر بدن.
همیشه به یاد داشته باش که هر کلمه ای که می گی، تأثیر زیادی روی نتیجه فروش داره. دیالوگ های اشتباه می تونن فروش رو خراب کنن، حتی اگه همه چیز به نظر خوب بیاد. بنابراین، باید دقت کنی که هر جمله ای که می زاری، انگیزه و اعتماد مشتری رو تقویت کنه و نه برعکس!
6- “بذارید با مدیرم چک کنم، شاید بتونیم تخفیف بدیم…”
چرا خراب می کنه؟ چون این جمله باعث می شه مشتری فکر کنه که شما اصلاً تصمیم گیرنده نیستید و قدرت چانه زنی نداری. وقتی نمی تونید به طور مستقل و قاطع قیمت رو اعلام کنید، مشتری احتمالاً به این نتیجه می رسه که ممکنه در خریدش اشتباه کرده باشه و به دنبال گزینه های دیگه می گرده.

مثال واقعی:
من خودم تو یکی از فروشگاه ها شاهد این دیالوگ بودم:
“بذارید با مدیرم چک کنم، شاید بتونیم تخفیف بدیم…”
مشتری که تا قبل از اون خوشش اومده بود از محصول، فوراً گفت:
“اگه شما از الان نمی تونید تخفیف بدید، شاید من برم سراغ گزینه های دیگه!”
دیگه هیچ وقت اون مشتری برنگشت و اون فروشگاه رو ترک کرد.

7- این فقط یه پیشنهاد بود، شما آزادید که تصمیم بگیرید…”
برای چی این یکی از جملات اشتباه در فروش است؟ چون این دیالوگ مشتری رو دچار شک و تردید می کنه. وقتی می گی “شما آزادید که تصمیم بگیرید”، یعنی این انتخاب برای شما خیلی مهم نیست و مشتری احساس می کنه که هیچ عجله ای برای خرید نداری. این جمله باعث می شه که مشتری احساس کنه که تصمیم به خرید باید فقط به عهده خودش باشه و شما یه مقدار بی تفاوت هستید.

مثال واقعی:
من زمانی تو یک مکالمه تلفنی این جمله رو شنیدم:
“این فقط یه پیشنهاد بود، شما آزادید که تصمیم بگیرید…”
مشتری به محض شنیدن این جمله، گفت:
“خب، اگه این پیشنهاد براتون مهم نبوده، چرا باید من روش فکر کنم؟”
در نهایت مشتری قطع کرد و هیچ خریدی انجام نشد.

8- “بیشتر مشتری ها از این راضی بودن، ولی این بستگی به شما داره…”
چرا این یکی از جملات اشتباه در فروش است؟ چون این جمله معمولاً در مواقعی گفته میشه که فروشنده نمی خواد نظر قطعی بده یا نمی دونه دقیقاً چی رو پیشنهاد کنه. به جای این جمله ها باید به مشتری اعتماد به نفس بدیم و اون رو برای انتخاب محصول دلگرم کنیم. این جمله باعث میشه مشتری احساس کنه که انتخابش خیلی هم مهم نیست یا شاید فروشنده از محصول مطمئن نیست.

مثال واقعی:
یادمه یه بار تو فروشگاه یکی از همکارام گفت:
“بیشتر مشتری ها از این راضی بودن، ولی این بستگی به شما داره…”
مشتری گفت:
“اگه بیشتر مشتری ها راضی بودن، چرا شما اینطور حرف می زنید؟”
در نهایت مشتری به خریدش شک کرد و از فروشگاه رفت.

جملات جادویی در مکالمه برای بستن فروش!

جملات جادویی در مکالمه برای بستن فروش!

خب، حالا می خواهیم جملات جادویی در مکالمه را به شما بگوییم که می تونن تاثیر مثبت روی مکالمات فروش بذارند و شما رو تو مسیر بستن معامله کمک کنن. این جملات دقیقاً همون هایی هستن که می تونن مشتری رو از مرحله تصمیم گیری به مرحله “بله” برسونن. اگر درست استفاده بشن، می تونن تفاوت بزرگی در موفقیت فروش شما ایجاد کنن.
جملات جادویی در فروش همون طور که گفتیم می تونن تاثیر زیادی روی روند معامله بذارند. این جملات نه تنها باعث ایجاد اعتماد در مشتری می شن، بلکه به مشتری کمک می کنن که سریع تر و راحت تر تصمیم بگیره. وقتی جملات جادویی در مکالمه رو استفاده کنید، احتمال بسته شدن معامله به شدت افزایش پیدا می کنه.

1- “چه زمانی برای شما مناسب تره که این رو شروع کنید؟”
چرا جادویی هست؟ این جمله به مشتری حس فوریت و نیاز به اقدام فوری می ده، بدون اینکه به نظر بیاد که شما فشار میارید. وقتی مشتری می گه “بله”، دیگه از مرحله تصمیم گیری گذشته و حالا باید یک قدم به جلو بردارید و تاریخ یا زمان مشخصی رو برای شروع پیشنهاد بدید.

مثال واقعی:
یک بار با مشتری ای صحبت می کردم که خیلی مردد بود. گفتم:
“چه زمانی برای شما مناسب تره که این رو شروع کنید؟”
مشتری پاسخ داد:
“خب، فردا صبح خوب میشه.”
و همون لحظه معامله بسته شد. این جمله یه تغییر خیلی بزرگ در روند مکالمه ایجاد کرد و مشتری رو وادار به تصمیم گیری کرد.

2- “اگر این خرید رو انجام بدین، می تونید از مزایای این محصول بهره مند بشید…”
چرا جادویی هست؟ این جمله مشتری رو از حالت “شاید” به حالت “حتماً” منتقل می کنه. وقتی به مشتری نشون می دی که با پیوستن به خرید شما چه چیزهایی می تونه به دست بیاره، این به نوعی به یه معامله سودآور تبدیل میشه که مشتری نمی تونه از دست بده.

مثال واقعی:
یه بار داشتم با یه مشتری صحبت می کردم که از خرید کمی مردد بود. بهش گفتم:
“اگر به این معامله بپیوندید، می تونید از مزایای این محصول بهره مند بشید…”
مشتری گفت:
“آره، فکر می کنم این مزایا واقعا برام مفید باشه.”
و خرید انجام شد. این جمله درست زمانی استفاده شد که مشتری هنوز شک داشت، اما وقتی دید که مزایا بیشتر از هزینه اش هست، راحت تصمیم گرفت.

جملات جادویی در مکالمه برای بستن فروش!

3- “من مطمئنم که این گزینه بهترین انتخاب برای شماست، شما هم همینطور فکر می کنید؟”
چرا جادویی هست؟
این جمله به مشتری احساس اطمینان می ده. وقتی به مشتری می گید که شما مطمئنید این محصول برای اون بهترین گزینه ست، در واقع به نوعی اونو وادار می کنید که به انتخاب خودش اعتماد کنه. این کار باعث میشه که مشتری کمتر دچار شک و تردید بشه و زودتر تصمیم بگیره.

مثال واقعی:
وقتی با یک مشتری مشغول مذاکره بودم، گفتم:
“من مطمئنم که این گزینه بهترین انتخاب برای شماست، شما هم همینطور فکر می کنید؟”
مشتری که قبل از این کمی مردد بود، با اعتماد بیشتری گفت:
“آره، فکر می کنم همین گزینه بهترین انتخاب باشه.”
و معامله بسته شد. این جمله واقعا کمک کرد که مشتری به خودش اعتماد کنه و سریع تصمیم بگیره.

4- “می خواهید همین حالا ثبت سفارش کنیم یا صبر می کنید تا فردا؟”
چرا جادویی هست؟ چون این جمله با دادن حق انتخاب با در نظر گرفتن زمان محدود، مشتری رو وادار به تصمیم گیری می کنه. وقتی شما گزینه های “فوری” و “صبر کردن” رو مطرح می کنید، مشتری بیشتر به این فکر می کنه که چرا باید صبر کنه، و این کمک می کنه تا معامله سریع تر بسته بشه.

مثال واقعی:
در یکی از تماس های تلفنی، از مشتری این رو پرسیدم:
“می خواهید همین حالا ثبت سفارش کنیم یا صبر می کنید تا فردا؟”
مشتری گفت:
“فکر می کنم بهتره همین حالا اقدام کنم.”
و معامله انجام شد. این جمله خیلی ساده و کاربردی بود، ولی تاثیر بزرگی داشت.

5- “مطمئنم که با این انتخاب، دقیقا چیزی که نیاز دارید می خرید!”
چرا جادویی هست؟
این جمله به مشتری احساس امنیت می ده. وقتی به مشتری می گید که هیچ وقت از خریدش پشیمون نخواهد شد، به نوعی به او اطمینان می دهید که این خرید درست بوده و هیچ دلیلی برای نگرانی وجود نداره. این جمله باعث میشه که مشتری احساس اعتماد به نفس کنه و سریع تر تصمیم بگیره.

مثال واقعی:
یکی از مشتری ها که کمی نگران بود، از من پرسید که آیا این محصول واقعا به دردش می خوره یا نه. گفتم:
“مطمئنم که با این انتخاب، هیچ وقت پشیمون نخواهید شد!”
این جمله باعث شد که مشتری با آرامش کامل خریدش رو نهایی کنه.

راز فروش فقط با یک جمله که باید بلد باشی!

راز فروش فقط با یک جمله که باید بلد باشی!

خب، حالا می دانید جملات اشتباه در فروش چیست، می خواهیم راز فروش فقط با یک جمله به شما بگوییم. اون جمله جادویی که می تونه دنیای فروش رو تغییر بده. بعضی وقت ها، شما نیاز ندارید که یک ساعت صحبت کنید یا کلی توضیح بدید، فقط با یک جمله می تونید معامله رو ببندید و مشتری رو برای خرید متقاعد کنید. این جمله باید طوری انتخاب بشه که مشتری حس کنه که چیزی رو که می خواد به دست می آره و هیچ شکی در خریدش نمی مونه.
این جمله به نظر خیلی ساده میاد، اما حقیقت اینه که ممکنه خیلی از مشتری ها با شنیدن این جمله به خودشون بیایند و تصمیم بگیرند که خرید رو نهایی کنند. باید همیشه آماده باشید که از راز فروش فقط با یک جمله و در زمان مناسب استفاده کنید، چون می تونه کار شما رو خیلی راحت تر کنه.

6- “چرا تا حالا این محصول رو نخریدید؟”
چرا راز فروش هست؟ این جمله، به نوعی به مشتری یک چالش و سؤال می ده که باید به اون پاسخ بده. وقتی شما این جمله رو به کار می برید، در واقع به مشتری یادآوری می کنید که چرا هنوز از این فرصت بهره برداری نکرده. چرا باید الان اقدام کنه؟ این کار می تونه شک و تردیدهایی که ممکنه مشتری داشته باشه رو از بین ببره و اون رو به سمت تصمیم گیری هدایت کنه.

مثال واقعی:
یک بار با مشتری ای صحبت می کردم که مدت ها بود از محصول ما استقبال کرده بود اما هنوز خرید نکرده بود. بهش گفتم:
“چرا تا حالا این محصول رو نخریدید؟”
مشتری که کمی گیج شده بود، بعد از چند ثانیه گفت:
“حقیقتش هیچ دلیلی نداره. شاید باید همین حالا بخرم.”
و معامله انجام شد! این جمله خیلی ساده ولی موثر بود و مشتری رو وادار به تصمیم گیری کرد.
چرا این جمله کار می کنه؟
فشار مثبت: این جمله به مشتری کمک می کنه که خودش دلیل شک و تردیدش رو پیدا کنه و ممکنه بفهمه که اصلاً دلیل محکمی برای مردد بودنش نداشته.
یادآوری فرصت: وقتی از مشتری می پرسید چرا هنوز خرید نکرده، به نوعی فرصت رو دوباره یادآوری می کنید و بهش می گید که این بهترین زمان برای اقدام هست.
فعال کردن ذهن مشتری: این جمله مشتری رو به فکر می اندازه و بهش این احساس رو می ده که “اگر تا حالا نخریده، چرا باید بیشتر صبر کنه؟”

جملات اعتماد سازی در فروش تلفنی با یک تکنیک ساده!

جملات اعتماد سازی در فروش تلفنی با یک تکنیک ساده!

یکی از چالش های بزرگ فروش، اعتماد سازی در فروش تلفنی است. بدون حضور فیزیکی، مشتری نمی تونه رفتار شما یا محصولات شما رو از نزدیک بررسی کنه، بنابراین برای اینکه بتونید به راحتی معامله رو ببندید، باید بتونید اعتماد مشتری رو جلب کنید. به جای استفاده از جملات اشتباه در فروش، خوشبختانه، یک تکنیک ساده وجود داره که می تونه این کار رو به سرعت برای شما انجام بده.
استفاده از پرسش های تاییدی یکی از ساده ترین و موثرترین راه ها برای ایجاد اعتماد در فروش تلفنیه. این تکنیک به شما کمک می کنه که ارتباط خودتون رو با مشتری مستحکم کنید، با اعتماد سازی در فروش تلفنی می تونید فروش موفقی داشته باشید.

تکنیک استفاده از “پرسش های تاییدی” برای جلب اعتماد

چرا این تکنیک ساده و موثره؟ چون پرسش های تاییدی به شما این امکان رو می ده که در طول مکالمه، اعتماد مشتری رو به تدریج بسازید. با این تکنیک، شما به مشتری کمک می کنید تا خودش به صحت اطلاعات شما پی ببره و در نتیجه از شما اعتماد بیشتری پیدا کنه. این پرسش ها به نوعی باعث می شن که مشتری احساس کنه شما به مشکلاتش توجه کردید و درک می کنید که نیازها و خواسته هاش چیه.

چطور این تکنیک رو استفاده کنیم؟ مشتری رو درگیر کن: در حین مکالمه، به جای اینکه صرفاً اطلاعات رو بریزید روی مشتری، از پرسش های تاییدی استفاده کنید که مشتری خودش جواب بده.

مثلاً:
“آیا این چیزی که نیاز دارید رو پیدا می کنید؟”
“این ویژگی به شما کمک می کنه، درسته؟”

این سوالات به مشتری این حس رو می دن که می تونید به خواسته های اون توجه کنید و به راحتی باهاش ارتباط برقرار کنید.
مشتری رو به مشارکت و تأیید ترغیب کنید: وقتی از مشتری می پرسید که “آیا این به شما کمک می کنه؟” یا “آیا این برای شما مناسب است؟”

به نوعی مشتری رو وارد فرآیند تصمیم گیری می کنید. این مشارکت ذهنی باعث میشه که مشتری احساس کنه که در کنار شما هست و اعتمادش به شما بیشتر میشه.

استفاده از اطلاعات قبلی برای تقویت اطمینان: می تونید از اطلاعاتی که قبلاً مشتری به شما گفته استفاده کنید تا بهش نشون بدید که شما دقیقاً نیازها و خواسته هاش رو متوجه شدید.

مثلا:
“همونطور که گفتید، شما به دنبال محصولی هستید که بتونه زمان شما رو صرفه جویی کنه. این محصول دقیقاً همونطور طراحی شده که به شما کمک کنه.”

مثال واقعی:
در یکی از تماس های فروش، مشتری از من خواسته بود که بهش محصولی معرفی کنم که برای کسب وکارش زمان زیادی رو صرفه جویی کنه. در وسط مکالمه، از تکنیک پرسش تاییدی استفاده کردم:
“آیا شما به دنبال راهی هستید که بتونید بیشتر بر روی جنبه های مهم کسب وکار تمرکز کنید و از زمان خود به بهترین نحو استفاده کنید؟”
مشتری جواب داد:
“بله، دقیقاً. این همون چیزی بود که نیاز داشتم.”
پس از این جواب، با استفاده از این تایید، سریعاً محصولی که دقیقاً به نیازش می خورد رو پیشنهاد دادم و این باعث شد که اعتمادش جلب بشه و خیلی راحت معامله رو ببندیم.

کلام پایانی
در این مقاله بررسی سمی ترین جملات اشتباه در فروش پرداختیم که می تونن روند فروش را خراب کنند. همچنین جملات جادویی و تکنیک های اعتمادسازی را معرفی کردیم که به شما کمک می کنه تا فروش های موفقی داشته باشید.
هدف اصلی این بود که تجربیاتم را به زبان ساده به اشتراک بذارم تا به عنوان یک فروشنده حرفه ای بتونید از این نکات استفاده کنید. به راحتی با در نظر گرفتن این نکات ظریف می توانید فروش خودتان را بالا ببرید.
اگر به مشاوره رایگان در زمینه بازاریابی نیاز دارید، می توانید از سراسر کشور با آژانس مارکتینگ سحاب تماس بگیرید. سحاب، ارائه دهنده خدمات بازاریابی است که به شما کمک می کند تا استراتژی های بازاریابی خودتان را به بهترین شکل ممکن اجرا کنید.

سوالات متداول درباره جملات اشتباه در فروش

در این قسمت به سوالات متداول درباره جملات اشتباه در فروش جواب داده ام، که می تواند برای شما هم مفید باشد. علاوه براین می توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه ها مطرح کنید:

جملات اشتباه در فروش چه ویژگی دارند؟

جملات اشتباه در فروش که در این مقاله توضیح دادیم معمولاً فشار زیادی به مشتری وارد می کنند. باید به جای اینها جملات پرسشی و مثبت استفاده کنید که مشتری خودش به نتیجه برسد.

چرا جملات سمی در فروش به اعتبار شما آسیب می زنند؟

جملات سمی در فروش باعث می شوند مشتری احساس فشار یا تحقیر کند و این باعث کاهش اعتمادش به شما می شود.

کدام جملات رو باید به عنوان جملات ممنوعه در فروش در نظر بگیریم؟

جملاتی که مشتری رو تحت فشار میگذارد مثل “اگر همین حالا نخریدید، فرصت رو از دست می دید” باید حذف شود چون اعتماد مشتری را از بین می برد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

برای افزایش فروش کسب وکار شما، ویدیو بی نظیری آماده کرده ایم. 
آن را دانلود کنید و در بیزنس خود به کار بگیرید.

فیلد های "الزامی" اجباری هستند

تعداد پرسنلالزامی