الگوریتم موش کور (possum) چیست؟ گوگل و تغییرهای عظیم و بزرگی که در این سالها کرده است، باعث شده که روشها و ترفندهای سئو روز به روز پیشرفته تر شوند! در این زمینه جدیدترین الگوریتمهای گوگل برای سئو که در چند سال اخیر منتشر شدهاند و کار خود را آغاز کردهاند، بسیار مهم و حیاتی هستند. الگوریتم موش کور یا پاسوم (possum) یکی از این الگوریتمهای مهم است که اگر سئوکار یا صاحب کسب و کار محلی هستید، باید آن را بشناسید!
الگوریتم موش کور مانند سایر الگوریتمهای گوگل که نام حیوان را با خود یدک میکشند در بهینه سازی سایتها و نشان دادن بهترین نتایج به کاربران بسیار مهم است. پس توصیه میکنم که حتما آن را جدی بگیرید و مطئمن باشید که در این زمینه میخواهید که چه کاری انجام دهید. اگر به نیاز به مشاور سئو برای کسب و کار خود دارید از طریق صفحه تماس با من اقدام کنید.
در مورد موش کور گوگل بیشتر بدانید!
شاید جالب باشد، اما صاحبین کسب و کارهای لوکال و محلی متوجه میشوند که گاهی اوقات در جستجوها نیستند و نمایش داده نمیشوند، اما این موضوع چه دلیلی دارد؟ آیا سایت آنها از نمایش گوگل حذف شده است؟ آیا دچار جریمه گوگل یا پنالتی شده اند؟ جواب این است که الگوریتم موش کور یا پاسوم (possum) تصمیم می گیرد که گاهی اوقات برخی از نتایج را فیلتر کند.
در مورد الگوریتم موش کور یا پاسوم (possum) بیشتر بدانید
همانطور که از ابتدا گفتیم، این الگوریتم تمرکز اصلی اش بر روی سئو محلی یا لوکال است و بر اساس برنامه ریزی که از قبل شده است، تصمیم می گیرد که در چه زمانهایی، سایت و محتوای یک بیزینس و کسب و کار محلی را در گوگل نشان دهد و چه زمانی این کار را انجام ندهد!
در حقیقت اگر بخواهیم ساده تر بگوییم، این الگوریتم می تواند تصمیم بگیرد که در چه زمانی یک محتوا نمایش داده بشود یا نشود! این الگوریتم که از سال ۲۰۱۶ منتشر شده است، تا کنون بسیاری از صاحبین کسب و کارها را گیج کرده است. در این زمینه اگر شما هم نیاز به راهنمایی دارید، می توانید با ما همراه باشید.
الگوریتم پاسوم بر روی چه کسب و کارهایی تاثیر می گذارد؟
اگر صاحب یک کسب و کار محلی هستید و می خواهید بدانید که آیا این الگوریتم بر روی شما تاثیر میگذارد یا نه، نگاهی به لیست زیر بیندازید:
کسب و کارهای خارج از محدوده شهر
اگر کسب و کاری دارید که در خارج شهر مشغول به فعالیت است، احتمالا پاسوم گوگل بر روی شما تاثیر خواهد گذاشت! در گذشته برای کسب و کارهای محلی دشوار بود که اگر در داخل منطقه ای حضور نداشتند، با جستجوی کلیدواژه های خاص در داخل نتایج ظاهر شوند.
شاید کمی گیج شده اید! بگذارید برای شما مثالی بزنیم! فرض کنید که شما یک پیتزا فروشی دارید، اما در غرب تهران حضور ندارید. بنابراین اگر کسی در گوگل جستجو کرده باشد که “پیتزا فروشی در غرب تهران” به احتمال خیلی زیاد، شما نباید در نتایج باشید، اما این الگوریتم تمامی این معادلهها را بهم ریخته است.
در واقع الگوریتم موش کور میتواند باعث شود که نتایج مربوط به کسب و کارهای خراج از این محدودهها نیز نمایش داده شود! پس خوشا به حال کسب و کارهایی که در خارج شهر هستند.
کسب و کارهای متفاوت، اما دارای یک آدرس
نکته جالب دیگری که در مورد این الگوریتم وجود دارد، این است که حتی اگر دو کسب و کار کاملا کار متفاوتی با یکدیگر داشته باشند، اما دارای آدرس یکسانی باشند یا در یک برج یا ساختمان اداری باشند در نتایج نشان داده می شوند! بهترین مثال برای این قسمت ساختمان پزشکان است.
در ساختمان پزشکان، دکترهای مختلفی در حال فعالیت هستند که تخصص های متنوع دارند، اما همه ی آن ها در یک ساختمان هستند. در این رابطه باید بدانید که نتایج گوگل آن ها را با هم نمایش می دهد. البته این موضوع قطعی نیست، چون بسته به ساز و کار موش کور گوگل دارد.
کسب و کارهای زیر مجموعه یک هلدینگ
البته این موضوع کاملا ثابت شده نیست، اما معمولا کسب و کارهای زیر مجموعه یک هلدینگ در نمایش جستجوهای گوگل با هم نمایش داده می شوند! به عنوان مثالی چندی پیش در یکی از پروژههای سئو که برای یک پزشک انجام دادم، متوجه شدم که گوگل دو مطب این فرد را با هم نمایش نمی دهد!
در واقع هر وقت که شما نام این فرد را جستجو می کردید، تنها یکی از دو مطب این دندانپزشک نمایش داده می شد! این موضوع مربوط به همه کسب و کارها نیست، اما ممکن است که واقعیت داشته باشد! شما هم تجربه چنین چیز مشابهی در کسب و کار یا پروژه های خود داشته اید؟
این روند تا کی ادامه خواهد داشت؟
همانطور که در دیگر مقاله های الگوریتم های گوگل گفته ام، گوگل می خواهد که با کیفیت ترین محتوا به همراه مرتبط ترین آن را به کاربران خود نشان دهد و هدف اصلی استفاده از این الگوریتمها مانند الگوریتم موش کور یا پاسوم (possum) نیز همین موضوع است. پس خیلی در روند آن سعی کنید، دخالت نداشته باشید و تمرکز خود را بجای این موضوع بر روی سئو و بهینه سازی حرفه ای سایت خود بگذارید.
راهکاری برای دوستی با الگوریتم موش کور یا پاسوم (possum)
اگر کسب و کار محلی دارید، بهتر است که در نظر داشته باشید، بهترین کاری که میتوانید انجام دهید، این است که اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما به بهترین شکل اطلاعات و محتواهای صحیح را نمایش میدهد. موقعیت مکانی شما در نقشه گوگل به درستی ثبت شده است و شماره تماس شما صحیح است.
اگر به این موارد توجه داشت باشید، شما شانس بیشتر و بهتری دارید که از رقبایتان در سئو محلی پیشی بگیرید و بیشتر در معرض دید مشتریان احتمالی خود باشید. البته بهتر است که حتما از مشورت یک مشاور حرفه ای سئو بهره مند شوید. همچنین توصیه میکنم که فریب سئوکاران سودجویی که به شما وعده میدهند با ترفندهای کلاه سیاه سئو خواهید توانست که پیشرفت کنید، نخورید!
این ترفندها به صورت دائمی نمیتوانند برای شما مشتری ایجاد کنند و در نهایت با جریمه گوگل شما تمامی فرصتهای خود را از دست میدهید! پس لطفا این موضوع را فراموش کنید.
نظرات کاربران، راهکاری مهم برای دوستی با موش کور
همانطور که میدانید، پس از این که آدرس کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت کردید، میتوانید اقدام به گذاشتن نظر یا Review بکنید. نظرات بر روی این الگوریتم و تصمیم گیریهایی که میخواهد بکند، تاثیر میگذارد. پس در این زمینه حتما به نظراتی که برای شما گذاشته میشود، توجه کنید. همچنین بهتر است که از مشتریان راضی خود بخواهید که برای شما نظرات مثبتی بگذارند و امتیاز خوبی بدهند.
سخن آخر در مورد الگوریتم موش کور یا پاسوم (possum)
بهترین روشی که میتوانید با استفاده از آن به نتایج خوب و رتبههای بالا در گوگل برسید، روشهایی است که خود گوگل آنها را مطرح کرده است. همانطور که حدس میزنید، این کار تخصصی است و تنها توسط افراد حرفه ای باید انجام شود در غیر این صورت نتیجه خوبی برای شما و کسب و کارتان نخواهد داشت.
من میتوانم در این زمینه به شما مشاوره بدهم و یا کمک کنم که رتبههای خوبی در گوگل بدست آورید. همچنین اگر در این زمینه یعنی الگوریتم موش کور نظراتی دارید یا سوالی برای شما ایجاد شده است، میتوانید در بخش نظرات با من و دیگران به اشتراک بگذارید تا شما را راهنمایی کنم.