راههای افزایش فروش در کسب و کارهای بزرگ و کوچک
اگر به دنبال راههای افزایش فروش در کسب و کار هستید، تیم تحقیقاتی سحاب بهترین تکنیک های افزایش فروش در کسب و کارها را بررسی کرده و از میان آنها، راهکارهای تست شده که در عمل بیشترین بازدهی را داشته اند در اختیار شما عزیزان قرار داده است.
بنابراین اگر می خواهید فروش خود را افزایش دهید، پیشنهاد می کنیم این مقاله را به دقت مطالعه کنید و خط به خط آن را در افزایش فروش کسب و کارتان به کار ببرید. این روش ها مجموعه ای از تکنیک های پایه هستند که در انواع کسب و کار به کار می روند، بنابراین در هر زمینه ای که فعالیت دارید، می توانید از این تکنیک های طلایی بهره ببرید:
پیش از آنکه روش های افزایش فروش در کسب و کار را شرح دهیم، می خواهیم روی دو نکته مهم تاکید کنیم که از طریق آن بتوانید نرخ تکرار خرید مشتریان را افزایش دهید.
لازم است توجه داشته باشید که مشتریان فعلی از مشتریان جدید، بیشتر خرید می کنند. زیرا به شما اعتماد کرده اند و لازم نیست برای متقاعد کردن آنها زمان صرف کنید. البته می توانید با ارائه پیشنهادات جذاب مانند استفاده از کد تخفیف با مهلت محدود، آنها را برای خرید مجدد تشویق کنید. به این دلیل است که تبلیغات برای مشتریان فعلی از تبلیغ کردن برای جذب مشتریان جدید، ساده تر و کم هزینه تر است.
یکی از معیارهای موفقیت و افزایش فروش در کسب و کارهای بزرگ و کوچک، بازگرداندن مشتریان برای انجام خرید مجدد است. از راههای موثر برای تشویق مشتریان به خرید مجدد مشتریان فعلی، استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریان، ارائه کدهای تخفیف و … است.
معرفی راههای افزایش فروش در کسب و کار
مجموعه ای از راههای افزایش فروش در کسب و کارهای بزرگ و کوچک کاربرد دارد و میزان فروش را افزایش می دهد. این راهها، روش های پایه و ضروری برای هر کسب و کار به شمار می روند، بنابراین صرف نظر از صنفی که در آن فعالیت می کنید و بزرگ یا کوچک بودن کسب و کارتان می توانید از این راهها برای افزایش فروش استفاده کنید.
دنبال راههایی برای افزایش فروش هستید؟ به نکات زیر توجه داشته باشید:
- 1- ارائه خدمات خاص و تشویقی به مشتریان
- 2- ارتباط با مشتری به صورت پیوسته و موثر باشد
- 3- نظرات مشتریان مهم است، از آن ها هوشمندانه استفاده کنید.
- 4- هوشمندانه قیمت گذاری کنید و ترفندهای قیمت گذاری را بدانید
- 5- از تبلیغات برای افزایش فروش استفاده کنید.
- 6- تبلیغات در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی
- 7- فروش محصولات و خدمات مکمل یا بیش فروشی به مشتریان
- 8- افزایش فروش از طریق فروشگاه اینترنتی
- 9- افزایش فروش با شناخت نقاط ضعف و قوت کسب و کار
- 10- افزایش فروش با ایجاد مزیت رقابتی
- 11- افزایش فروش با فعالیت در شبکههای اجتماعی
- 12- نظرسنجی و بهبود کیفیت
- و …
در ادامه موارد تکمیلی و توضیحات بیشتر را می خوانید…
1- ارائه خدمات خاص و تشویقی به مشتریان
هدیه دادن به مشتریان همیشه برای آنها جذاب است، وقتی به مشتریان هدیه ای هر چند کوچک بدهید، سعی می کنند نام برند شما را به خاطر بسپارند و راههای ارتباطی با شما را حفظ کنند. زیرا برند شما را متمایز با رقبا می بینند، مشتریان همیشه به دنبال وجه تمایز هر فروشنده با سایر فروشندگان هستند.
مشتری منفعت طلب است و هر زمان احساس کند، منفعتی در خرید برای او وجود دارد به سرعت جذب می شود. می توانید از این منفعت طلبی مشتریان به عنوان یکی از راههای افزایش فروش در کسب و کار استفاده کنید.
- به طور مثال می توانید در ازای جمع کل خرید در یک سفارش، هدیه ای به مشتریان بدهید. علاوه براین اگر بخشی از فعالیت شما خدماتی است، می توانید در ازای خرید مشتریان، برخی از خدمات را به صورت رایگان ارائه کنید. به طور مثال می توانید هزینه ارسال اولین سفارش را رایگان اعلام کنید تا مشتریان جدید تجربه خرید از شما را کسب کنند.
- هدیه ها متغیر باشند و هر از گاهی مشتریان خود را غافلگیر کنید، به این ترتیب می توانید باعث ایجاد حس وفاداری در مشتریان فعلی و جذب مشتریان ثابت جدید شوید. با این شرایط مشتریان خرید کردن از شما را ترجیح می دهند و می توانید از رقیبان خود پیشی بگیرید. با ترغیب کردن مشتریان برای خرید مجدد می توانید سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص دهید و آمار فروش را بالا ببرید.
- معمولا مشتریان، کسب و کارهایی که خدمات خاص و تشویقی می دهند را به دیگران نیز توصیه می کنند، بنابراین پیشنهاد می کنیم حتما از این راههای افزایش فروش در کسب و کارتان استفاده کنید.
- یک روش عالی برای غافلگیر کردن مشتریان و ایجاد حس وفاداری این است که هنگام ورود به سایت در فرم مشخصات، تاریخ تولد مشتری را بپرسید، اگر سایت ندارید، می توانید به روش های دیگر مشخصات مشتریان را ثبت کنید. به این ترتیب می توانید در روز تولد هر مشتری، به صورت سیستمی و اتوماتیک یک پیامک تبریک تولد به همراه یک کد تخفیف هدیه بدهید. اگر با شیوه های ارسال اتوماتیک پیامک بر اساس فرم مشخصات مشتریان آشنایی ندارید، می توانید همین حالا با تیم پشتیبانی سحاب تماس بگیرید. متخصصان و مشاوران سحاب راهنمای شما عزیزان هستند.
2- ارتباط با مشتری
یکی از مهمترین راههای افزایش فروش در کسب و کار، ارتباط با مشتری به صورت پیوسته و مداوم است. نگذارید مشتری شما را فراموش کند، اگر مشتری فراموش کرد شما او را فراموش نکنید.
- به خاطر داشته باشید که رقیبان شما روزانه و به طور مداوم در حال تبلیغ کردن و ارسال پیامک ها و ایمیل های تبلیغاتی هستند، اگر در این رقابت شرکت نکیند، مشتریان کسب و کار شما را فراموش خواهند کرد. بنابراین مهم است که به طور مداوم با آنها در ارتباط باشید تا همیشه به عنوان اولویت خرید در ذهن مشتری باقی بمانید. اغلب مشتریان که بعد از مدتی خرید نمی کنند، هیچ مشکل یا نارضایتی ندارند، فقط در سیل تبلیغات رقیبان، کسب و کار شما را فراموش کرده اند.
- ارسال پیامهای خودکار، مانند ارسال پیامک تشکر بعد از خرید و اطلاعرسانیهای مراحل ارسال سفارش، نظرسنجی بعد از ارسال سفارشات یا استفاده از خدمات، نمونه هایی موثر از برقراری ارتباط با مشتریان است.
- ار راههای افزایش فروش در کسب و کارها، استفاده از پنل پیامکی باشگاه مشتریان است که می توانید از آن برای ارسال پیامهای خودکار، اطلاع رسانی جشنوارهها، ارسال فرم نظرسنجی، پیشنهاد خرید، ارسال کد تخفیف و … استفاده کنید.
- اگر با شیوه های ارسال اتوماتیک پیامک بر اساس فرم مشخصات مشتریان آشنایی ندارید، می توانید همین حالا با تیم پشتیبانی سحاب تماس بگیرید. متخصصان و مشاوران سحاب راهنمای شما عزیزان هستند.
3- استفاده از نظرات مشتریان
- به صورت هوشمندانه از نظرات مشتریان استفاده کنید. در بسیاری از مواقع مشتریان راضی و ناراضی نظرات گوناگونی درباره کسب و کار شما می دهند. گاهی این نظرات انتقادی هستند و گاهی پیشنهادی برای بهبود کسب و کار می باشند. این نظرات را تحلیل کنید و برای بهبود کسب و کار و افزایش فروش از آنها بهره ببرید.
- علاوه براین می توانید خودتان نظر سنجی کنید، به طور مثال در مورد کیفیت کالا یا خدماتی که می فروشید نظر سنجی کنید. درباره رضایت از قیمتها، درباره اینکه چه محصولات یا خدمات مکملی نیاز دارند؟ استفاده از نظرات مشتریان از راههای افزایش فروش در کسب و کارها است که نباید نادیده گرفته شوند.
4- ترفند هوشمندانه قیمت گذاری
لازم است کالا و محصولاتی که می فروشید، هوشمندانه قیمت گذاری کنید. لازم است بهای تمام شده را در نظر بگیرید و قیمت مناسب انتخاب کنید.
البته اغلب کسب و کارها براساس نرخ مصوبه اتحادیه کار می کنند. اگر می خواهید سهم بزرگتری از بازار مشتریان را به خود اختصاص دهید، لازم است قیمت گذاری هوشمندانه انجام دهید، به طور مثال هدیه دادن، مقرون به صرفه تر از تخفیف دادن است.
زیرا معمولا محصول و خدمات برای کسب و کار، با قیمتی ارزان تر در مقایسه با تخفیفی که مورد توجه مشتری قرار بگیرد، تمام می شود. همیشه تخفیف دادن هم خوب نیست، به این دلیل که مشتری عادت می کند که زیر قیمت خرید کند، به این ترتیب زمانی که تخفیف ندارید، خرید نمی کند. بنابراین زمان مشخص و قابل پیش بینی برای تخفیف در نظر نگیرید و مشتریان را غافلگیر کنید.
اگر به طور دائم تخفیف داشته باشید، برای مشتری این تصور ایجاد می شود که قیمت واقعی وارزش حقیقی کالا و محصولاتی که می فروشید، همان قیمت بعد از تخفیف است.
یک مثال هوشمندانه و قدیمی برای قیمت گذاری این است که به طور مثال قیمت 100 هزار تومان را 98 هزار تومان اعلام کنید. دو هزار تومان مبلغ چشمگیری نیست ولی تاثیر روانی که روی مشتری می گذارد مثبت است و او را ترغیب به خرید می کند.
از راههای افزایش فروش کسب و کار این است که برای برنامه ریزی جهت ارائه تخفیف به مشتریان می توانید الگوهای زیر را در نظر بگیرید:
- ۱) ارائه تخفیف به مشتریانی که قبلا حداقل یک بار خرید کرده اند
- ۲) ارائه کد تخفیف به صورت درصدی سقف معین
- ۳) ارائه کد تخفیف با محدودیت زمانی
علاوه براین می توانید با استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریان، برای گروه های مختلفی از مشتریان کدتخفیف مدت دار ارسال کنید.
5- افزایش فروش با تبلیغات
تبلیغات حرفه ای در هر صنفی، از راههای افزایش فروش کسب و کار به شمار می رود. تبلیغات حرفهای هدفمند است، خلاقانه و قانع کننده است، این تبلیغات به گونه ای طراحی می شوند که بیانگر استراتژی کلی کسب و کار یا سازمان باشد. میتوانید با توجه به بودجه ای که برای تبلیغات در نظر گرفته اید، نوع تبلیغ و استراتژی تبلیغات خود را انتخاب کنید.
انواع تبلیغات حرفه ای می تواند شامل مجموعه ای از روشهای تبلیغاتی آنلاین و آفلاین مختلف نظیر ایجاد کمپین های پیامکی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات چاپی، چریکی، کلیکی و … باشد. این تبلیغات می تواند با تمرکز بر روی اهداف کوتاه مدت و بلندمدت اجرا شود.
نکته:
اگر می خواهید به سرعت باعث افزایش فروش کسب و کارتان شوید و بیشترین بازدهی را از تبلیغات بگیرید، به شما پیشنهاد میکنیم از راهنمایی مشاور استفاده کنید. برای استفاده از خدمات رایگان مشاوره در زمینه آنلاین، می توانید با تیم پشتیبانی سحاب تماس بگیرید.
6- تبلیغات در اینستاگرام
اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روش های تبلیغاتی موثر است، زیرا اینستاگرام یک شبکه اجتماعی پر بازدید است که بسیاری از کاربران برای خرید انواع محصولات و خدمات به آن مراجعه می کنند.
- با توجه به اینکه بیش از 50 میلیون کاربر ایرانی در اینستاگرام حضور دارند، تبلیغات در این شبکه اجتماعی می تواند فرصت خوبی برای افزایش فروش کسب و کار باشد.
- ویسگون نیز یک شبکه اجتماعی داخلی ایرانی است که ظاهری بسیار مشابه اینستاگرام دارد. می توانید از ویسگون نیز برای تبلیغات کسب و کارتان استفاده کنید.
- بلاگرها و اینفلوئنسرها در ازای گرفتن مبالغی، برای کسب و کارهای مختلف تبلیغ می کنند. بسیاری از کاربران این افراد را هر روز دنبال می کنند و به پیشنهادات و تبلیغات آنها واقعا اهمیت می دهند.
- این تبلیغ می تواند به صورت استوری برمبنای ساعت یا تعداد بازدید باشد، همچنین می تواند به صورت پست دائم یا پست موقت انجام شود.
- توجه داشته باشید که حتما با اینفلوئنسرهایی همکاری کنید که موضوع پیج آنها مرتبط با حوزه کسب و کار شما باشد. به این ترتیب میزان تاثیرگذاری تبلیغات بیشتر می شود و دقیقا مخاطبان هدف، تبلیغات کسب و کارتان را مشاهده خواهند کرد.
7- بیش فروشی و فروش مکمل
نمونه های بیش فروشی و فروش مکمل را بارها در فروشگاه های حضوری و آنلاین دیده اید. بیش فروشی به معنی بیشتر فروشی است، به طور مثال، تولید کننده یا فروشنده یک پک 7 تایی از محصول را آماده می کنند و روی بسته درج می کنند که 6 عدد بخر و یک عدد جایزه بگیر! به این ترتیب مشتری را تشویق به خرید 7 عدد از آن محصول می کنند.
- فروش مکمل نیز به این معنی است که به طور مثال اگر خریدار تصمیم به خرید یک محلول پاک کننده آرایش گرفت، می توان به او پیشنهاد خرید یک پد برای پاک کردن صورت با محلول را نیز پیشنهاد داد.
- فروش مکمل به پیشنهادات فروشی گویند که مرتبط با نیاز خریدار است، این پیشنهاد با توجه به خرید مشتری ارائه می شود. به طور مثال احتمالا در دیجی کالا و اکالا دیده اید که چند محصول را پیشنهاد می دهد که علاوه بر چیزهایی که انتخاب کرده اید، محصولات دیگری را نیز خریداری کنید.
- به این ترتیب سعی می کنند تا با این روش فروش خود را بالا ببرند. در واقع بیش فروشی و فروش مکمل از راههای افزایش فروش در کسب و کارهای بزرگ و کوچک هستند.
- معمولا مشتری ها برای تصمیم گیری در اولین خرید، سختگیرانه عمل می کنند اما زمانی که به طور نهایی برای خرید تصمیم گیری می کنند، فرایند فروش ساده تر می شود. در این زمان وقت آن رسیده که به مشتری چیزهای بیشتری بفروشید.
- البته توجه داشته باشید که نباید به مشتری فشار بیاورید زیرا ممکن است به طور کلی از خریدهایی که انجام داده صرف نظر کند و فروشگاه را ترک کند. فقط پیشنهاد دهید، پیشنهاداتی که وسوسه برانگیز باشد یا قیمت ارزان داشته باشد، به این ترتیب مشتری احساس فشار نمی کند و در کنار خریدهای اصلی که انجام داده خرید مکمل هم انجام می دهد و یا پیشنهاد بیش فروشی را می پذیرد.
توجه: اگر قبل از نهایی شدن خرید اول، پیشنهاد بیش فروشی بدهید این حس در مشتری ایجاد می شود که قصد دارید تمام پول او را بگیرید و هر چه کالا و خدمات دارید به او بفروشید، در این لحظه است که مشتری به طور کلی از خرید منصرف شده و فرار می کند.
مثال:
برای مثال اگر مشتری از شما یا سایتتان گوشی خریده، می توانید به کمک باشگاه مشتریان به صورت خودکار پیشنهادهای مرتبط دیگری مانند قاب، هندزفری و … برای خرید ارسال کنید.
8- افزایش فروش کسب و کار با فروشگاه اینترنتی
اگر سایت فروشگاهی دارید ولی تاکنون نتوانسته اید برای افزایش فروش در کسب و کارهاتان از آن بهره ببرید، احتمالا سایت شما تولید محتوای مناسبی ندارد و یا بهینه سازی نشده است.
- می توانید با تولید محتوای مناسب و انجام فرایند سئو و بهینه سازی، آمار فروش کسب و کارتان را به طور چشمگیری افزایش دهید. می توانید صفر تا صد تولید محتوا و بهینه سازی را به تیم متخصص سحاب بسپارید و برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
- اگر می خواهید به بازهای گسترده تری دسترسی داشته باشید و مشتریان بیشتری را جذب کنید، لازم است در فضای مجازی و در نتایج جستجوهای اینترنتی حضور داشته باشید. پر بازده ترین روش های افزایش فروش در کسب و کار، داشتن سایت قوی بهینه سازی شده است.
- توجه داشته باشید که در اصناف مختلف دهها و حتی در بعضی اصناف تا صدها سایت رقیب وجود دارد، اگر می خواهید فروش خود را به صورت اینترنتی و از طریق سایت افزایش دهید، صرفا داشتن یک سایت کافی نیست و لازم است سایتی قوی و بهینه سازی شده داشته باشید. برای داشتن چنین سایتی، نیاز به سئوکار حرفه ای و تیم تولید محتوای باتجربه خواهید داشت.
- اکثر افراد، وقتی نیاز به خرید کالا یا استفاده از خدماتی را دارند، در گوگل شروع به جستجو می کنند، اگر بتوانید در نتایج سرچ گوگل جایگاهی بالا کسب کنید، احتمالا فروش بالایی خواهید داشت.
9- افزایش فروش با تخصص در فروش
در کسب و کار خودتان متخصص باشید و اعتماد مشتری را جلب کنید. وقتی مشتری شما را به عنوان یک مرجع معتبر که همه چیز درباره کسب و کارتان را می داند، اعتماد می کند.
- وقتی اعتماد مشتری را جلب کنید، فرایند فروش با پرداخت از سوی مشتری تکمیل می شود. بنابراین شناخت کامل از تمام جوانب محصول یا خدماتی که ارائه می کنید، داشته باشید. وقتی به گفت و گو با مشتری می پردازید و یا در سایت و شبکه های اجتماعی به تولید محتوا می پردازید، لازم است حتما اطلاعات کافی داشته باشید.
- وقتی شناخت کامل از کسب و کار خودتان داشته باشید می توانید با توجه به اطلاعاتی که دارید، اول نیاز مشتری را تشخیص دهید، سپس با کالا و خدماتی که دارید، نیاز مشتری را رفع کنید.
- مانند پزشکی که برای بیماران و مراجعه کنندگان انواع درمان ها را پیشنهاد و تجویز می کند. در واقع مشتریان به فروشندگانی که مشاوران حرفه ای هستند، اعتماد می کنند و خرید کردن را به رقیبانتان ترجیح می دهند.
10- پیدا کردن مشتری
از اصلی ترین راههای افزایش فروش کسب و کار، پیدا کردن مشتری است. لازم است جامعه هدفتان را مشخص کنید، شما نیاز به چه نوع مشتری هایی دارید؟ قیمت کالا و خدمات شما در چه سطحی است و چه سطحی از اجتماع قادر به خرید آن هستند، کالا و خدمات شما مورد توجه چه گروه سنی و چه جنسیتی است؟ محدوده سنی، جنسیت، میزان درآمد، سطح تحصیلات و … در خرید کردن مشتریان موثر است. بنابراین سوالاتی مشابه این موارد طراحی کنید و بعد از جواب دادن به این سوالات می توانید بازار هدف خود را پیدا کنید؛ سپس از این جامعه هدف به راحتی مشتری پیدا کنید.
11- افزایش فروش کسب و کار با مزیت رقابتی
یکی از بهترین راههای افزایش فروش کسب و کار، بالا بردن آمار فروش با مزیت رقابتی است. به این معنی که می توانید کالا و خدمات خود را متمایز از رقبا نشان دهید و به مشتریان بگویید که مزیت خرید کالا و خدمات شما این است که قابلیت ها یا مزایای بیشتری کسب خواهند کرد.
از خلاقیت خود استفاده کنید و کسب و کارتان را با مزیت هایی از رقبا متمایز نشان دهید تا در خاطر مشتریان بمانید. به این ترتیب مشتری ها خرید کردن از کسب و کارتان را در اولویت قرار می دهند. همیشه قیمت پایین تر، مزیت محسوب نمی شود؛ برای اینکه بتوانید از مزیت رقابتی برای افزایش فروش کسب و کارتان بهره ببرید، لازم است ابتدا به بررسی مزیت ها در کسب و کارتان بپردازید.
به طور مثال اگر فروشنده کالا هستید، می توانید به مشتریان بگویید که هزینه حمل رایگان است. اگر کسب و کارتان در زمینه ارائه خدمات است، می توانید بگویید در کنار خدماتی که خریداری کرده اند، یکی از آپشن های مشاوره را به رایگان هدیه می گیرند.
12- افزایش فروش کسب و کار در شبکه های اجتماعی
کسب و کارهای اینترنتی روز به روز در حال افزایش هستند و بسیاری از مردم ترجیح می دهند که خرید آنلاین انجام دهند تا در وقت خود صرفه جویی کنند. شبکه های اجتماعی ابزاری قدرتمند برای معرفی کالا و خدمات کسب و کارهای مختلف در فضای مجازی محسوب می شوند. این شبکه های اجتماعی شامل موارد زیر هستند:
- اینستاگرام
- تلگرام
- ویسگون
- ایتا
- و …
راه های افزایش فروش از طریق شبکه های اجتماعی بسیار متنوع هستند، می توانید تولید ویدیوهای خلاقانه و باکیفیت انجام دهید. می توانید از امکان اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید. تولید محتوای آموزشی در زمینه کسب و کارتان تبلیغ بسیار خوبی است. توجه داشته باشید که تولید محتوای غیر تکراری انجام دهید. از بهترین راههای افزایش فروش در کسب و کار، معرفی محصولات و خدمات در شبکه های اجتماعی است.
13- نظرسنجی و بهبود عملکرد
می توانید از طریق نظرسنجی کردن از مشتریان، نیازهای آنها را بشناسید و با نقاط ضعف و قوت کسب و کارتان بیشتر آشنا شوید. با استفاده از تحلیل و بررسی نظرات مشتریان می توانید عملکرد بهتری داشته باشید و کالاهای با کیفیت تر و خدمات مطلوب تری ارائه کنید.
گاهی نظرات مشتریان بسیار ساده و پیش پا افتاده و حتی عجیب به نظر می رسد، اما می توانند ایده های خوبی را در ذهنتان ایجاد کند. به این ترتیب می توانید با تکنیک های خلاقانه، آمار فروش کسب و کار خود را بالا ببرید.
14- مشارکت و همکاری با مشاغل مکمل
منظور از مشاغل مکمل، کسب و کارهایی هستند که هم صف شما نیستید ولی مشتریان مشترکی دارید. مشارکت و همکاری با مشاغل مکمل از تکنیک ها و راههای افزایش فروش کسب و کار محسوب می شود.
در هر زمینه ای که فعالیت داشته باشید، معمولا چندین کسب و کار مرتبط با کسب و کارتان وجود دارند. به طور مثال اگر آموزشگاه زبان کودک دارید، می توانید همکاری دو جانبه ای با اسباب بازی فروشی های محل داشته باشید. به این ترتیب که می توانید از اسباب بازی فروشی بخواهید تا تراکت های تبلیغاتی آموزشگاه زبان را در میان مشتریان اسباب بازی توزیع کند.
در مقابل می توانید مبلغی به اسباب بازی فروشی بپردازید و یا به طور متقابل، تراکت های اسباب بازی فروشی را در اختیار مشتریان آموزشگاه تان بگذارید.
می توانید برای بررسی میزان بازدهی همکاری با مشاغل مکمل، تراکت های ویژه ای طراحی کنید و روی آن درج کنید که هنگام ثبت نام در آموزشگاه زبان، در صورت ارائه این تراکت می توانید از 10 درصد تخفیف برخوردار شوید. به این ترتیب می توانید مشتریانی را که از طریق اسباب بازی فروشی، جذب آموزشگاه شده اند را شناسایی کنید.
همکاریهای دوجانبهای رو با اسباببازی فروشی محلۀ خودتون شروع کنید. معرفی مشتری به هم و دادن تخفیف به مشتریها در صورت خرید از هر دو فروشگاه، از راهکارهایی هستن که به افزایش فروش هر دو کمک میکنه. حتی اگه اطراف فروشگاه خودتون مشاغل مرتبطی پیدا نمیکنید، داشتن روابط خوب و سازنده با صاحبان کسبوکارهای دیگه رو امتحان کنید.
15- در کنار مشتری بمانید
از لحظه ای که مشتری سفارش خود را ثبت می کند تا لحظه ای که کالا به او تحویل داده شود و یا خدمات را دریافت کند، همراه مشتری باشید، سپس از او نظر سنجی کنید که آیا از خدمات و محصولات شما راضی بوده است ؟ بعد از آن لینک های پیشنهاد خرید با تخفیف و فروش های ویژه کسب و کارتان را برای مشتری ارسال کنید.
اگر به دنبال راههای افزایش فروش کسب و کار هستید، همیشه به خاطر داشته باشید که لازم است در کنار مشتری بمانید و او را رها نکنید…
یک تجربه منفی یا نارضایتی می تواند مشتری را برای همیشه از کسب و کار حذف کند. علاوه برای بسیاری از مشتریان اگر رها شوند، کسب و کارتان را فراموش می کنند. بنابراین همیشه در صحنه حاضر باشید به مشتری نشان دهید که او را فراموش نکرده اید و به او اهمیت می دهید.
مشتریانی که احساس ارزشمندی کنند، به لیست مشتریان وفادار اضافه خواهند شد. به طور مثال اگر ارسال کالا برای مشتری با تاخیر انجام شد، می توانید برای دلجویی از مشتری با یک پیامک بابت تاخیر عذرخواهی کنید و یک کد تخفیف برای خرید بعدی با مهلت معین ارسال کنید.
به این ترتیب هم به مشتری احساس ارزشمند بودن را القا می کنید و هم اینکه مشتری دوباره برای خرید مجدد باز می گردد تا آمار فروش کسب و کارتان افزایش پیدا کند.
16- با تحلیل آماری، محاسبه گر باشید
از راههای افزایش فروش کسب و کارهای بزرگ و کوچک این است که همیشه محاسبه گر باشید. به تحلیل و تجزیه اعداد و ارقام بپردازید و در مورد وضعیت کسب و کارتان به آمار و ارقام مشخصی برسید. میزان فروش و افت و خیزهایی که در کسب و کارتان دارید با نمودار مشخص کنید و عوامل تاثیر گذار را بشناسید.
تحلیل آماری می تواند در شناخت نقاط ضعف و قوت کسب و کار موثر باشد به این ترتیب می توانید از تکنیک های موثر برای افزایش فروش استفاده کنید. فرقی ندارد که صاحب یک کسب و کار کوچک هستید یا کسب و کار بزرگ دارید، اگر محاسبه گر باشید می توانید به موفقیت و افزایش فروش برسید.
با کمک تحلیل آماری می توانید نیازهای مشتریان خود را بشناسید و روی بازار هدف تمرکز کنید. می توانید محصولات و خدمات پرطرفدار را به بازار عرضه کنید. این اطلاعات آماری به شما کمک می کند تا بتوانید تصمیم بگیرید که آیا باید ارائه یک محصول یا خدمات را ادامه دهید و یا متوقف کنید.
17- تنوع محصولات و خدمات
با گسترش طیف محصولات یا خدمات می توانید به افزایش فروش کسب و کار کمک کنید. مشتریان متقاضی خرید انواع محصول و خدمات هستند، مشتریان شما چه نیازهایی دارند؟ نیازهای آنها را بشناسید تا بتوانید به آنها محصولات و خدمات بیشتری بفروشید.
چرا مشتریان شما باید نیازهای خود را از طریق فروشنده دیگری تامین کنند وقتی مشتری با جیب پر پول نزد شما آمده و قصد خرید دارد، تا میتوانید نیازهای او را تامین کنید.
به این ترتیب می توانید مشتریان وفادار داشته باشید زیرا می دانند هر آنچه بخواهند می توانند از طریق کسب و کار شما تهیه کنند. مشتریان ترجیح می دهند همه خریدهای خود را به طور کامل از یک فروشنده تحویل بگیرند.
معرفی محصولات و خدمات جدید به مشتریان نشان می دهد که شما همیشه حرف جدید برای گفتن دارید. کسب و کارهایی همیشه در اوج باقی می مانند که به روز باشند و به تامین نیازهای مشتریان اهمیت بدهند.
18- معرفی دقیق و جذاب خدمات و محصولات
خدمات و محصولات کسب و کار خود را به صورت دقیق و کامل معرفی کنید. این معرفی به گونه ای باشد که برای مشتریان جذاب باشد و در نهایت به خرید منجر شود.
مشتری حق دارد که درباره کالا و خدماتی که می فروشید اطلاعات کامل داشته باشد. بنابراین تمامی مشخصات محصول و خدماتی که ارائه می کنید به صورت شفاف و واضح بیان کنید.
به این ترتیب مشتری می تواند آگاهانه و بدون شک و تردید خرید کند. به گونه ای اطلاعات در اختیار مشتری بگذارید که حین چشم چرخاندن در فروشگاهتان سرگرم شوند. وقتی مشتری در چنین موقعیتی قرار بگیرد ماندگاری اش در فروشگاه افزایش پیدا می کند و بیشتر خرید می کند.
کلام پایانی
در این مقاله راههای افزایش فروش کسب و کارهای بزرگ و کوچک را شرح داده ایم. اگر می خواهید آمار فروش کسب و کارتان به طور چشمگیری افزایش پیدا کند، لازم است به تحلیل نقاط ضعف و قوت کسب و کارتان، همچنین شناخت نیازهای مشتریان بپردازید. در این مقاله 18 روش را شرح دادیم، با استفاده از این روش ها می توانید به هدف افزایش فروش دست پیدا کنید.
می توانید هدف فروش دو ماهه، 6 ماهه و یکساله انتخاب کنید؛ سپس استراتژی های لازم برای رسیدن به این اهداف را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که حتما مبلغ دقیق آمار فروشی که می خواهید در طول مدت معین به آن برسید، مشخص کنید.
از موثرترین راههای افزایش فروش کسب و کار، حضور فعال در فضای مجازی است. می توانید برای استفاده از خدمات مشاوره در زمینه تکنیک های افزایش فروش با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید، این مشاوره به صورت تلفنی و رایگان است.
علاوه براین می توانید از صفر تا صد فرایند افزایش فروش از طریق بهینه سازی سایت و تولید محتوا برای فروشگاه آنلاین کسب و کار خود را به تیم متخصص سحاب بسپارید. فرقی ندارد که ساکن کدام شهر از کشور هستید، تیم سحاب آماده ارائه خدمات به شما عزیزان در سراسر کشور است.