فروش

راهکارهای افزایش فروش رستوران و فست فود با دیجیتال مارکتینگ

راهکارهای افزایش فروش رستوران و فست فود با شیوه های سنتی دیگر قدیمی شده و حالا وقت استفاده از دیجیتال مارکتینگ به عنوان بهترین راههای افزایش فروش رستوران و فست فودها است. موفق ترین ها در این صنف از دیجیتال مارکتینگ برای افزایش آمار فروش بهره می برند. اگر به دنبال تغییرات مالی عظیم و ارقام بزرگ فروش رستورانی هستید، فرصت را از دست ندهید و حتی یک روز هم تلف نکنید! پیشنهاد می کنیم همین لحظه با مطالعه این مطلب اولین قدم برای آغاز تحول در سیستم فروش و افزایش درآمد را بردارید. 

 

بهترین راهکارهای افزایش فروش رستوران و فست فود

صاحبان کسب و کار که در صنف رستوران فعالیت دارند، با چالش ها و دغدغه های متعددی روبرو هستند. تعداد رستوران ها و فست فودها با سرعت بسیاری در حال افزایش است. با تغییراتی که در سبک زندگی ایجاد شده، اغلب افراد خانواده شاغل هستند و ترجیح می دهند که غذای خود را از رستوران ها و فست فودها تهیه کنند. بنابراین جای نگرانی نیست، مشتری هست فقط باید شما را پیدا کند! اما چطور؟ سوال اساسی همین است که ما پاسخ آن را به طور کامل و دقیق در این مطلب شرح داده ایم…

راهکارهای افزایش فروش رستوران و فست فود

از راهکارهای افزایش فروش رستوران و فست فود حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتری جدید است. دیجیتال مارکتینگ برای هر دو حالت حفظ و جذب مشتری، راهکارهایی عالی و موثر دارد.

اما راههای افزایش فروش رستوران چیست؟ برای افزایش فروش در هر صنفی، جذب مشتریان و تشویق آنها به حداکثر خرید، از پلن های اصلی برای رسیدن به موفقیت میباشد. لازم است اعتماد مشتریان جلب شود و با بالابردن رضایتمندی مشتری و سایر راهکارهایی که شرح می دهیم، برای حفظ آنها تلاش کرد.

به مرور زمان، نیازها و سلیقه های مشتریان تغییر می کند، علاوه براین روش های دسترسی به مشتریان نیز برای انجام تبلیغات در گذر زمان با تغییراتی همراه است. بنابراین لازم است با این تغییرات آشنا باشید و از روش های به روز برای تبلیغات استفاده کنید. در غیر این صورت، مشتریان با رستوران های جدید آشنا می شوند و رستوران شما را فراموش می کنند. برای افزایش فروش رستوران دو اصل مهم افزایش فروش به مشتری فعلی و افزایش فروش به واسطه جذب مشتری جدید را به خاطر داشته باشید. 

راهکارهای افزایش فروش رستوران و فست فود

از موثرترین راههای افزایش رستوران و فست فود با شیوه های دیجیتال مارکتینگ که رستوران های برتر ایران از آن استفاده می کنند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- استفاده از تبلیغات پیامکی

معمولا مشتریان از تلفن های همراه اندروید و آیفون استفاده می کنند، اغلب این مشتریان پیامک های دریافتی را می خوانند. زیرا شیوه تبلیغات با تخفیف ها و فرصت های خرید استثنایی با پیامک ارسال می شود و خریدران می دانند که بررسی پیامک های تبلیغاتی گوشی موبایل می تواند سودمند باشد. بنابراین، استفاده از تبلیغات پیامکی را برای افزایش فروش رستوران از دست ندهید که این یکی از روش های سودمند است. 

  • در این روش شما می‌ توانید برای تبلیغ رستوران، یک پیام تبلیغاتی به مشتریان فعلی ارسال کنید و در آن تخفیفات ویژه برای خرید غذا اعلام کنید. اگر سایت دارید، می توانید لینک سایت و کد تخفیف را ارسال کنید، اگر سایت ندارید و از شبکه های اجتماعی استفاده می کنید، می توانید لینک شبکه اجتماعی و کد تخفیف را با پیامک ارسال کنید.
  • به این ترتیب مشتریان فعلی را برای خرید بیشتر وسوسه می کنید، از دیگر مزیت های این روش، این است که مشتریان رستوران شما را به خاطر می سپارند و فراموش نمی کنند.
  • برای ارسال پیامک نیاز به یک بانک اطلاعاتی و یک پنل ارسال پیامک خواهید داشت، می توانید برای انجام این روش تبلیغاتی با پشتیبانی سایت سئو سحاب تماس بگیرید.
  • به این ترتیب می توانید علاوه بر ارسال پیامک برای مشتریان فعلی، پیامک های تبلیغاتی برای مشتریان جدید بفرستین که قبلا از شما خرید نکرده اند.
  • بنابراین استفاده از تبلیغات پیامکی از راهکارهای افزایش فروش رستوران و فست فودها محسوب می شود که علاوه بر حفظ مشتریان فعلی، به جذب مشتری جدید نیز کمک می کند. 

راهکارهای افزایش فروش رستوران و فست فود

2- تبلیغات در شبکه های اجتماعی

  • می توانید در شبکه های اجتماعی صفحاتی ویژه رستوران خودتان ایجاد کنید و با فعالیت کردن از طریق انتشار عکس، ویدئو و … مشتری بگیرید.
  • علاوه براین، اینفلوئنسرها و بلاگرهای بسیاری در شبکه های اجتماعی هستند که به عنوان مشتری به رستوران های مختلف سر می زنند و غذاهای رستورانی و فست فودها را تست می کنند و درباره آن تبلیغاتی انجام می دهند.
  • تبلیغ در شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید زیرا بسیاری از مشتریان برای پیدا کردن رستوران خوب در شبکه های اجتماعی به جستجو می پردازند. 
  • این مشتریان به کامنت های زیر پست ها، هایلایت های رضایت مشتریان، نظر بلاگرها درباره قیمت و کیفیت غذا بسیار اهمیت می دهند. زیرا اغلب مردم ترجیح می دهند از دیگران درباره اینکه آیا یک رستوران خوب است یا نه نظر سنجی کنند. اغلب مردم سفارش دادن از یک رستوران جدید را بدون داشتن اطلاعات و آگاهی از کیفیت و طعم غذاها ریسک می دانند. 
  • از راههای افزایش فروش رستوران و فست فودها این است که می توانید نمونه هایی دل انگیز از غذاهای وسوسه برانگیز را در شبکه های اجتماعی همراه با قیمت، انتشار دهید. می توانید شماره تلفن و راههای ارتباطی با رستوران، جهت سفارش غذا را درج کنید. 
  • می توانید از مشتریان بخواهید تا عکس یا ویدیویی از رضایت خود در شبکه اجتماعی منتشر کنند و رستوران شما را تگ کنند.
  • همچنین می توانید این عکس و ویدیوها را به هایلایت های پیج اینستاگرام رستوران تان اضافه کنید. در ازای این اعلام رضایت، می توانید به مشتری کد تخفیف بدهید یا ارسال غذا در محل را رایگان انجام دهید. 

3- فروش اینترنتی غذای سرد و گرم

  • اگر غذای گرم می فروشید، فاصله رستوران تا محل سفارش مشتری بسیار مهم است، بنابراین لازم است مشتریان محلی را جذب کنید. اما اگر در منوی رستورانتان، غذاهای سرد یا نیمه آماده را اضافه کنید، دیگر محدودیت مسافت وجود نخواهد داشت. می توانید غذاها را به نقاط مختلف شهر ارسال کنید. 
  • انواع ساندویچ های سرد، پیتزا نیمه آماده، انواع شیک های پروتئینی، پنکیک های رژیمی و غیر رژیمی صبحانه و … را می توانید به منوی فروش اینترنتی رستوران اضافه کنید. 

 

4- منوی بیرون بر

  • می توانید منوی ویژه غذاهای بیرون بر ایجاد کنید. این منو مخصوص مشتریانی است که امکان مراجعه حضوری ندارند.
  • هنگام ارسال غذای بیرون بر می توانید منو غذاهای حضوری رستوران را برای مشتریان ارسال کنید و از آنها برای حضور در رستوران دعوت کنید.
  • شلوغی رستوران ها باعث جذب مشتریان محلی می شود، بسیاری از مردم شلوغ بودن یک رستوران را نشانه برتری می دانند و برای وارد شدن به آن رستوران حتی حاضرند در صف های طولانی منتظر باشند یا حتی در صورت تکمیل ظرفیت رستوران از شما خرید می کنند و جلوی درب رستوران یا در ماشینشان غذا می خورند. 

 

5- منوی خلاقانه

  • از راهکارهای افزایش فروش رستوران و فست و فود بی شک، اضافه کردن غذاهای جدید و نوشیدنی های خاص است. به این ترتیب می توانید مشتریان را جذب رستوران کنید و آمار فروش خود را افزایش دهید. 

 

6- از اسنپ فود استفاده کنید

  • از اسنپ فود برای معرفی و فروش غذاها استفاده کنید که از راههای افزایش فروش رستوران و فست فودها محسوب می شود، هر رستورانی نیاز به استفاده از این اپلیکیشن قدرتمند و کاربردی دارد. 

7- برای مشتری تله بگذارید

  • می توانید برای مشتریان تله بگذارید تا از شما خرید کنند. به این شکل که یکی از غذاهای منوی رستوران (به طور مثال قرمه سبزی یا قیمه) را به طور چشمگیری ارزان بفروشید!
  • غذای ارزان را در تبلیغات، برجسته کنید؛ میتوانید تراکت پخش کنید یا در اسنپ فود ثبت نام کنید. لیست قیمت سایر غذاها را در کنار “این غذای ارزان قیمت و با کیفیت” درج کنید.
  • توجه داشته باشید که غذا حتما با کیفیت باشد زیرا مشتریان با مشاهده و سفارش غذای ارزان قیمت و با کیفیت جذب رستوران شما می شوند و علاقمند به تست کردن انواع غذاهای رستوران می شوند.
  • این شیوه تاثیر فوق العاده ای در افزایش فروش رستوران دارد، پیشنهاد می کنیم حتما این روش را استفاده کنید…

8- ترکیبات غذا را در منو بنویسید

  • برای بسیاری از مشتریان مهم است که بدانند چه چیزی می خورند و بابت چه چیزی پول پرداخت می کنند. بنابراین می توانید در کنار هر غذا در منو، لیست ترکیبات آن را بنویسید به طور مثال اگر فست فود دارید، ترکیبات پیتزا را بنویسید. مثلا (200 گرم گوشت رست شده، 100 گرم قارچ و …) 
  • علاوه براین بعضی افراد آلرژی غذایی دارند و از سفارش دادن غذاهای رستورانی واهمه و ترس دارند. بنابراین می توانید ادویه جاتی اضافه می کنید در منو بنویسید.
  • نگران لو رفتن دستور پخت غذا هایتان نباشید چون ترکیبات، تعیین کننده طعم غذا نیست! بلکه “نحوه پخت” عامل اصلی خوش طعم شدن غذاها می باشد. ممکن است 10 نفر با ترکیبات یکسان یک غذا را بپزند ولی غذای هیچ کدام از این 10 نفر طعم مشابه نداشته باشد. 
حتما بخوانید:  راهکارهای افزایش فروش بازاریابی برای جذب مشتری بیشتر!

 

9- جدول ارزش غذایی 

  • این روزها بسیاری از افراد برای داشتن اندام متناسب یا بدن سالم تلاش می کنند. اما قید غذاهای رستورانی را هم نمی توانند بزنند، بسیاری از مردم غذاهای رستورانی را با عذاب وجدان سفارش می دهند.
  • برای اینکه فروش خود را افزایش دهید از فرمول راهکارهای افزایش فروش رستوران و فست فود استفاده کنید! به این معنی که می توانید با درج کردن جدول ارزش غذایی، عذاب وجدان این گروه از افراد را کم کرده یا از بین ببرید. 

به طور مثال می توانید میزان کالری، درصد کربوهیدرات، درصد پروتئین، قند، نمک، چربی و فیبر غذاها را در جدول بنویسید. به این ترتیب به طور چشمگیری بر تعداد مشتریان شما افزوده می شود به این دلیل که هم افرادی که به دنبال تغذیه سالم و سالم خوری هستند جذب می کنید و هم افرادی که در رژیم بوده یا به دنبال وعده تقلب کنترل شده هستند مشتری ثابت شما می شوند. درج کردن جدول ارزش غذایی در کنار هر غذا این حس را به مشتریان القا می کنند که روی تغذیه خود و میزان وارد کردن مواد غذایی به بدنشان کنترل دارند. 

10- انتخاب ترکیبات فست فود توسط مشتری

  • اگر رستوران فست فود دارید، می توانید یک گزینه جدید (به طور مثال پیتزا با ترکیبات انتخابی) به منوی رستوران اضافه کنید. ترکیبات مورد نظر را اعلام کنید و مشتری از لیست موجود، ترکیبات غذای خود را انتخاب کند. در این حالت لازم است هزینه هر یک از ترکیبات براساس وزن، مشخص باشد.

به طور مثال می توانید قیمت هر یک از ترکیبات را با وزن 100 گرم درج کنید. مشتری می تواند براساس قیمت و ترکیبات موجود، پیتزای خود را سفارش دهد. این یک راهکار کاربردی برای افزایش فروش رستوران های فست فود است. 

 

11- پیشنهاد کردن غذا و نوشیدنی

  • یکی از راهکارهای افزایش فروش رستوران و فست فودها این است که هنگامی که مشتری غذا سفارش می دهد، نوشیدنی مناسب آن غذا را به او پیشنهاد بدهید.
  • وقتی مشتری یک غذا انتخاب می کند، می توانید غذاهای جدید را در کنار آن غذا به مشتری پیشنهاد کنید. به این ترتیب مشتریان ترغیب به خرید غذاها و نوشیدنی های بیشتر می شوند.
  • اغلب مشتریان دوست دارند به آنها پیشنهاد داده شود که چه غذایی میل کنند و خیلی از آنها فقط برای خوردن غذا به رستوران می آیند و ایده ای برای انتخاب غذا ندارند. 

12- واحد ارتباط با مشتریان

  • برای جلب رضایت مشتریان، یک واحد ارتباط با مشتریان در نظر بگیرید که مشتریان بتوانند به صورت حضوری یا تلفنی با واحد ارتباط با مشتری ارتباط برقرار کرده و نظرات و انتقادات خود را اعلام کنند.
  • گر مشتری ناراضی نداشته باشید و مشتریان بدانند که شما به نظر آنها به عنوان مشتری ارزشمند، اهمیت می دهید فروش شما افزایش می یابد. زیرا می توانید مشتریان فعلی را نگه دارید. علاوه براین مشتریان راضی رستوران شما را به مشتریان جدید معرفی می کنند. 
  • علاوه براین نظرات و انتقادات مشتریان ارزشمند و درآمدزا است.

به طور مثال ممکن است مشتری پیشنهاد دهد که فلان غذا یا نوشیدنی را به منو اضافه کنید یا درباره سرو کردن غذاها ایده ای جذاب داشته باشد و …

 

13- افزایش راههای ارتباطی با مشتریان

  • در دسترس مشتریان قرار بگیرید و راههای ارتباطی با مشتریان را افزایش دهید.
  • تراکت پخش کنید، اگر سایت ندارید می توانید سفارش طراحی یک سایت بدهید.
  • می توانید در اسنپ فود ثبت نام کنید، در شبکه های اجتماعی فعالیت خود را گسترش دهید و در جاهایی که مشتریان احتمالی شما حضور دارند، حاضر و در دسترس باشید. از پنل های پیامک استفاده کنید…
  • می توانید انجام تبلیغات دیجیتال مارکتینگ خود را به سئو سحاب بسپارید و همین حالا با پشتیبانی ما تماس بگیرید. 

14- هوشمندانه تخفیف بدهید

  • تخفیفات دائمی خوب نیستند چون مشتریان تصور می کنند که ارزش واقعی قیمت های منوی شما همان قیمت های با تخفیف هستند، اما اگر به صورت دوره ای در مناسبت های مختلف یا بدون زمانبندی مشخص تخفیف بدهید، مشتریان به این تخفیف ها به عنوان فرصت های طلایی برای خرید بیشتر نگاه می کنند. به این ترتیب می توانید از راهکار برای افزایش فروش رستوران و فست فود استفاده کنید. 
  • میتوانید در ازای هر بار خرید مشتری، برای او یک کد تخفیف نقدی با پیامک ارسال کنید. به طور مثال بعد از خرید برای مشتری به طور اتوماتیک از طریق پنل پیامک، متنی ارسال کنید و بگویید به پاس خرید شما از این رستوران، کد اعتبار نقدی یا خرید به شما تعلق گرفت که تا پایان هفته می توانید از آن استفاده کنید. مهلت استفاده از تخفیف ها کوتاه مدت باشد، زیرا مشتری فراموش می کند که تخفیفی وجود دارد و میتواند از شما خرید کند. 

15- تبلیغات

  • یکی دیگر از راههای افزایش فروش رستوران تهیه و برنامه ریزی پیام های تبلیغاتی، طراحی پوستر و بنرهای تبلیغاتی و انتشار آنها است. با این روش می توانید کسب‌وکار خود را در شبکه‌های اجتماعی و شیوه های مختلف دیجیتال مارکتینگ معرفی کنید.

 

16- ایمیل مارکتینگ

  • ممکن است به نظر بیاید که ایمیل مارکتینگ برای رستوران مفید نیست، اما باید بگوییم بسیاری از افراد نوتیفیکیشن ایمیلشان بر روی گوشی های موبایل روشن است. به این ترتیب وقتی تبلیغات جذاب رستورانی با ایمیل برای آنها ارسال می شود، ایمیل را باز می کنند.
  • بنابراین راه اندازی یک کمپین ایمیل مارکتینگ می تواند مشتریان زیادی را جذب رستوران تان کند. از این طریق برای خرید به رستوران تان بازگردانید.
  • ایمیل مارکتینگ یکی از ساده ترین و کاربردی ترین روش های تبلیغاتی برای افزایش فروش رستوران و فست فودها است.
  • مزیت ایمیل مارکتینگ این است که علاوه بر متن های تبلیغاتی جذاب می توانید عکس، ویدئو و لینک هم برای مشتریان ارسال کنید. 
  • اگر با نحوه ساخت کمپین های ایمیل مارکتینگ آشنایی ندارید، نگران نباشید می توانید ایجاد کمپین های تبلیغاتی برای رستوران ها و فست فودها را به سایت سئوی سحاب بسپارید و همین حالا با پشتیبانی ما تماس بگیرید. 
  • یکی از ایده های جالب و کاربردی برای ایمیل مارکتینگ رستوران ها، ایمیل اتومیشن است. نحوه عملکرد این نوع تبلیغات به این صورت است که هر زمان که مشتری از شما خرید کرد، می توانید با یک فاصله زمانی چند ساعته برایش ایمیل نظرسنجی ارسال کنید و نظر او را درباره کیفیت غذا و خدمات بپرسید. پس از آن می‌توانید برایش ایمیل دیگری ارسال کنید و او را با یک کد تخفیف دوباره به رستوران خود دعوت کنید.
  • اگر مشتری ناراضی بود می توانید یک تخفیف با عنوان دلجویی و تلاش برای ارائه خدمات بهتر ارسال کنید. به این ترتیب به مشتری حس ارزشمند بودن را القا می کنید و این فرصت را پیدا می کنید که مشتریان فعلی خود را حفظ کنید و آنها را وادار به خرید بیشتر کنید.
  • این راهکار طلایی را به خاطر بسپارید و به آن عمل کنید زیرا از راههای افزایش فروش رستوران و فست فودهای موفق به شمار می رود. 

افزایش فروش رستوران

راههای افزایش فروش رستوران که لازم است بدانید

نکات مهم برای افزایش فروش رستوران وجود دارد که لازم است بدانید. شیوه های تخصصی و راههای افزایش فروش رستوران که می تواند فروش شما را چند برابر افزایش دهد:

1- منوی میان وعده

  • برای وعده های اصلی و میان وعده های مشتریان، منوی مخصوص داشته باشید. در ساعت هایی که رستوران ها تعطیل هستند، شما منوی میان وعده داشته باشید.
  • گاهی اوقات مشتریان در خارج از تایم صبحانه، ناهار و شام، تمایل به خوردن غذاها و نوشیدنی هایی به عنوان میان وعده دارند اما رستوران ها تعطیل هستند.
  • اگر بتوانید میان وعده هایی را از قبل آماده کنید و با ارسال فوری به مشتریان آنلاین بفروشید و مشتریانی که رستوران مراجعه می کنند رد نکنید، حتما میان وعده ها را در منوی رستوران تدوین و برنامه ریزی کنید. 
حتما بخوانید:  مهم ترین راهکارهای افزایش فروش در دیجی کالا

2- منوی رژیمی مخصوص ورزشکاران 

  • جالب است بدانید که ورزشکاران به ویژه بدنسازان، در طول 24 ساعت شبانه روز، به طور معمول هر 2 الی 3 ساعت یک بار غذا میل می کنند.
  • می توانید یک منو مخصوص ورزشکاران داشته باشید و به طور مداوم سرویس رسانی کنید. بسیاری از ورزشکاران فرصت آماده کردن وعده های غذایی خود را ندارند و به رژیمی بودن غذاهای رستورانی بی اعتماد هستند. علاوه براین ورزشکاران در ساعاتی که رستوران ها غذا ندارند هم نیاز به غذا دارند. 
  • میتوانید بروشور و تراکت های غذاهای رژیمی را توزیع کنید و از تبلیغات اینترنتی به طور گسترده برای فروش غذاهای رژیمی در نظر بگیرید.
  • از راهکارهای افزایش فروش رستوران، تهیه غذاهای رژیمی مخصوص ورزشکاران نظیر پنکیک های رژیمی، شیک های پروتئین، فیله مرغ و ماهی کبابی، استیک کبابی، پیتزای رژیمی با نان جو و پنیر پیتزای رژیمی و … داشته باشید.
  • بسیاری از این وعده ها مانند پیتزا رژیمی، پنکیک، شیک پروتئین و … غذای سرد هستند و در هر ساعتی می توانید آنها را ارسال کنید. 

3- اهمیت طرز رفتار پرسنل و گارسون ها

  • به پرسنل رستوران و گارسون ها بیاموزید که همیشه مودب باشند و یادشان باشد که همیشه حق با مشتری است.
  • به هیچ عنوان رفتاری که باعث ایجاد حس بد در مشتری شود نداشته باشند.
  • اگر مشکلی برای برقراری ارتباط با مشتری دارند، به صورت شخصی مشکل را حل نکنند و از مدیر یا مسئول بخش ارتباط با مشتریان کمک بخواهند تا مشکل را به صورت محترمانه و اصولی حل کند.
  • مشتری از اینکه یک نفر به عنوان مسئول دریافت نظرات و انتقادات مشتریان در رستوران حاضر است، خوشحال می شوند.
  • تا جایی که ممکن است از مشتری دلجویی کنید و حس خوبی به او بدهید مگر اینکه مشتری واقعا مشکل ساز باشد. 

4- اهمیت بهداشت آشپزخانه

  • یکی از راهکارهای افزایش فروش رستوران و فست فود که لازم است بدانید، اهمیت بهداشت آشپزخانه و آشپزهای رستوران است! از عمده ترین دلایلی که بسیاری از مشتریان احتمالی، میل به خرید از رستوران ها نشان نمی دهند این است که نمی دانند غذا با چه کیفیت مواد اولیه و چه سطح بهداشتی تهیه می شود. می توانید تصاویری از آشپزخانه رستوران و طبخ بهداشتی غذا توسط آشپزها را در تبلیغات رستوران، به نمایش بگذارید. 
  • به این ترتیب می توانید اعتماد مشتریان را جلب کنید؛ مشتریان در این حالت علاوه براینکه رستوران شما را برای خرید غذا در اولویت قرار خواهند داد، به دوستان و آشنایان خود هم توصیه می کنند که از رستوران و فست فود شما خرید کنند. 

5- اهمیت دکوراسیون رستوران

  • اهمیت دکوراسیون رستوران را دست کم نگیرید که ظاهر رستوران از جذب مشتری تاثیر مستقیم دارد. لازم است مشتریان هدف را انتخاب کنید، اینکه رستوران شما قرار است چه طبقات اجتماعی را با چه سلیقه و گروه سنی جذب کند؟
  • با در نظر گرفتن این ملاک ها و معیارها می توانید از نظر روانشناسی به بررسی رنگ ها و نوع اسبات و دکوراسیون جذاب برای مشتریان بپردازید. آیا می دانید بعضی از رنگ ها باعث افزایش اشتها در افراد می شود و به این ترتیب وقتی وارد رستوران شوند، غذاهای بیشتری را سفارش می دهند؟ از جمله رنگ هایی که باعث افزایش اشتها می شود، رنگ قهوه ای است. 
  • محیط های دنج و آرام که انرژی مثبتی دارد می تواند باعث شود که مشتری از استرس ها و مشغولیت های فکری روزانه آزاد شود، احساس آرامش کند و با خیال آسوده غذا میل کند و از آن لذت ببرد.
  • حس خوبی که محیط یک رستوران می تواند ایجاد کند، تاثیر مستقیم در علاقمندی مشتری برای صرف زمان بیشتر در آن محیط می شود. مشتری برای اینکه زمان بیشتری را در رستوران صرف کند، غذاها و نوشیدنی های بیشتری را سفارش می دهد.
  • علاوه براین حس خوب و خاطره ای که در ذهن مشتری نقش می بندد، باعث تکرار خرید می شود. به این ترتیب می توانید به مشتریان فعلی بیشتر بفروشید و مجددا آنها را در رستوران خود ببینید.
  • حتی اگر فروش آنلاین دارید، انتشار تصاویری زیبا از محیط رستوران در جذب مشتریان جدید موثر است، مشتریان دوست دارند لذت خوردن غذای یک رستوران با محیط دلنشین را تجربه کنند. 
  • با تبلیغات مختلف نظیر انتشار تبلیغ در سایت های تبلیغاتی، شبکه های اجتماعی، پخش کردن تراکت و بروشور منوی رستوران با عکس های محیط داخلی رستوران می تواند در جذب مشتریان جدید تاثیر فوق العاده چشمگیری داشته باشد. 

  • توجه داشته باشید که نکته طلایی استفاده از این راهکار افزایش فروش رستوران این است که دکوراسیون را متناسب با جامعه هدف انتخاب کنید. به طور مثال مشتریان شما غالبا نوجوانان و جوانان هستند بودجه متوسطی برای خرید دارند. بنابراین ظاهر رستوران را لوکس نکنید زیرا ممکن است از ترس قیمت های گزاف وارد رستوران نشوند. البته یک راهکار برای حل این مسئله وجود دارد می توانید منوی رستوران را به صورت بزرگ و خوانا جلوی درب ورودی و ویترین رستوران نصب کنید.
  • اگر مشتریان شما از گروه هایی با درآمد بیشتر از سطح متوسط هستند و کیفیت و بهداشت رستوران شیک برای آنها از ملاک های اصلی انتخاب است، لازم است این موضوع را در طراحی دکوراسیون داخلی در نظر داشته باشید. 

6- اهمیت دادن به تغذیه کودکان

  • بسیاری از کودکان عاشق غذاهای رستورانی به ویژه فست فودها هستند، از راههای افزایش فروش رستوران و فست فودها، فروختن غذا به کودکان است.
  • اغلب والدینی که به تغذیه سالم کودکان اهمیت می دهند، ترجیح می دهند که فرزندانشان غذای خانگی میل کنند؛ بنابراین در برابر تقاضای کودکان برای خرید از رستوران مقاومت می کنند. 
  • اگر در منوی غذای رستورانی و فست فود، گزینه هایی برای کودکان داشته باشید این فرصت را خواهید داشت که فروش خود را افزایش دهید. اما سوال اینجاست که این منو ویژه کودکان چیست و چه ویژگی هایی دارد که باعث می شود والدین برای فرزندانشان از رستوران غذا سفارش دهند یا فرزندانشان را با خود به رستوران بیاورند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که والدینی که به تغذیه فرزندانشان اهمیت می دهند، ترجیح می دهند که کودکان از مواد غذایی ارگانیک استفاده کنند، به طور مثال می توانید در منوی غذای کودکان ترکیبات هر غذا را درج کنید و از مواد اولیه ارگانیک مانند مرغ ارگانیک، روغن کنجد، زیتون و … استفاده کنید. علاوه براین معمولا کودکان حجم غذای کمتری می خورند بنابراین می توانید حجم و قیمت غذاهای کودکان را کاهش دهید. این کاهش هزینه می تواند برای والدین بسیار جذاب باشد. 

نکته دیگر این است که سلیقه کودکان در انتخاب غذاها معمولا با افراد بالغ متفاوت است، مثلا اگر یک رستوران فست فود دارید می توانید یک پک مخصوص کودکان در نظر بگیرید که به مقدار کم از هر کدام از انواع سوخاری ها مثل قارچ، سیب زمینی و … در آن وجود دارد. برای جذاب تر کردن این پک می توانید یک هدیه کوچک مانند یک اسباب بازی ارزان قیمت، مگنت و … در پک کودکان بگذارید. این روش برای افزایش فروش عالی است زیرا علاوه بر کودک، والدین هم سفارش غذا می دهند. 

از راههای افزایش فروش حضوری رستوران، اهمیت دادن به مشتریانی است که به صورت خانوادگی به رستوران مراجعه می کنند. از اقداماتی که می توانید انجام دهید تا نشان دهید که حضور کودکان هم در رستوران برای شما اهمیت دارد و به رفاه خانواده ها و فرزندانشان اهمیت می دهید، این است که امکاناتی مانند صندلی مخصوص کودکان را در رستوران در نظر داشته باشید. 

7-  کیفیت غذاها

حتی اگر رستورانی کوچک دارید که به تازگی تاسیس کرده و امکان تغییر دکوراسیون ندارید، می توانید با بهبود کیفیت غذاها، به عنوان یکی از موثرترین راهکارهای افزایش فروش رستوران استفاده کنید. 

البته نکته مهم اینجاست که حتی اگر کیفیت غذاها را افزایش دهید، لازم است مشتریان را از وجود رستوران و غذاهای خوشمزه ای که می فروشید مطلع کنید. برای این کار نیاز به تبلیغات کم هزینه با بازدهی بالا دارید. این اقدام از طریق اجرای استراتژی های دیجیتال مارکتینگ امکانپذیر است، در این مقاله به این شیوه های تبلیغاتی اشاره کرده ایم. می توانید اجرای تمام فرایندهای تبلیغاتی رستوران و فست فود خود را به تیم فنی سایت سئو سحاب بسپارید و همین حالا با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید. 

حتما بخوانید:  راههای افزایش فروش فروشگاه مواد غذایی (2024)

8- پکیج های بیش فروشی

  • یکی از راهکارهای افزایش فروش رستوران بیش فروشی یا همان بیشتر فروشی با پکیج های مختلف است. می توانید روی خریدهای پکیج های مختلف تخفیف بگذارید، به طور مثال پک شامل یک پیتزا، یک همبرگر، یک بسته سیب زمینی و نوشابه با 10 درصد تخفیف داشته باشید. یا پک 3 همبرگر مخصوص، قارچ و دوبل با یک دوغ و دو نوشابه با یک بسته سیب زمینی سرخ شده هدیه داشته باشید. 

9- استراتژی فروش مک دونالد 

  • یکی از راهکارهای افزایش فروش رستوران که مک دونالد اولین بار از آن استفاده کرد و هنوز هم فروش خود را با این شیوه افزایش می دهد، بیش فروشی با پکیج های مختلف است. 
  • مک دونالد همبرگرهای با کیفیت خود را ارزان تر از هر رستوران دیگری به فروش گذاشت و جمعیت شگفت آوری از مشتریان را به سوی ساندویچ های مک دونالد کشاند. در واقع سود فروش مک دونالد از همبرگر نیست، بلکه از فروش نوشابه و سیب زمینی است! زیرا مک دونالد فقط همبرگر نمی فروشد و فروش آن فقط به صورت پک است.
  • به این معنی که مشتریان اگر همبرگر با کیفیت و ارزان بخواهند لازم است پک همبرگر با سیب زمینی و نوشابه تهیه کنند. نوشابه هایی که مک دونالد می فروشد به صورت عمده و ارزان خریداری می شوند و سود فروش سیب زمینی سرخ شده و نوشابه برای مک دونالد شگفت آور است. به این ترتیب امروزه مک دونالد در سراسر جهان شعبه دارد و وقتی نام همبرگر میاید، مردم در هر کجای دنیا یاد مک دونالد می افتند. اگر برای فروش گسترده برنامه ریزی می کنید می توانید از استراتژی فروش مک دونالد استفاده کنید. 

10- منوی فصلی

  • منوی فصلی داشته باشید بعضی از غذاها در فصل مشخصی از سال پر فروش هستند این غذاها را بشناسید.

به طور مثال غذاهایی با طبع گرم در زمستان و پاییز جذاب به نظر می رسند، داشتن انواع آش در زمستان و در ماه رمضان می تواند به افزایش فروش رستوران های سنتی کمک کند. رستوران های فست فود می توانند در ماههای رمضان، انواع غذای سرد و ساندویچ را در منوی غذای خود داشته باشند. معمولا در فصل های گرم سال مردم ماهی کمتر می خورند زیرا با مصرف ماهی احساس تشنگی می کنند. بنابراین ماهی را در فصل های پاییز، زمستان و اوایل فصل بهار در منوی رستوران داشته باشید. 

11- استفاده از سرویس هوشمند رزرواسیون

  • می توانید از سرویس های هوشمند رزرواسیون استفاده کنید تا فرایند سفارش و تحویل غذا به مشتریان را بهتر مدیریت کنید. 

12- برندهای معروف 

  • برای فروش نوشیدنی ها و محصولات سوپر مارکتی که همراه با غذاها می فروشید، بهتر است از برندهای معروف استفاده کنید.
  • اگر برندهای متفرقه و ناآشنا بفروشید حس بدی در مشتری ایجاد می شود و این تصور در مشتریان پدید می آید که احتمالا ترکیبات اولیه که در طبخ غذا استفاده می کنید هم درجه دو و سه هستند. آنها سعی می کنند به رستوران هایی بروند که کیفیت غذا نسبت به هزینه های که بابت آن پرداخت می کنند مناسب باشد.
  • این تکنیک های روانشناسی از راههای افزایش فروش رستوران به شمار می روند که هر صاحب رستورانی لازم است بداند. 

13- افزایش سرعت سرویس ‌دهی و مهمان نوازی

  • از مزیت های یک رستوران خوب این است که سریع غذای مهمان ها را آماده کرده و تحویل دهد. مشتری را گرسنه بگذارید، زیرا اگر مراجعه حضوری کرده باشد اگر گرسنگی او را آزار بدهد، حین انتظار برای آماده شدن غذا با خودش میثاق میبندد که هرگز به رستوران شما مراجعه نکند و هر زمانی که یاد رستوران شما بیفتد خاطره لحظاتی که با گرسنگی مدت طولانی به انتظار نشسته بود برایش تداعی می شود.
  • علاوه براین وقتی مشتری به شدت گرسنه باشد، اصلا متوجه طعم غذا نمی شود زیرا فقط تلاش می کند تا معده خودش را هر چه سریع تر با غذا پر کند. به این ترتیب از غذا لذت نمی برد و به این ترتیب مشتری فعلی را از دست خواهید داد. 
  • اگر سفارش غذا بیرون بر باشد و غذا دیر ارسال شود، مشتری ممکن است در این فاصله چیزی میل کند و دیگر اشتیاقی به خوردن غذایی که برایش ارسال کرده اید نداشته باشد. در این حالت مشتری تصمیم می گیرد که هر زمان گرسنه بود از شما خرید نکند زیرا زمان ارسال غذا از این رستوران بسیار طولانی است. 

راه حل: عملکرد پرسنل را بررسی کنید و شیوه هایی برای افزایش سرعت در نظر داشته باشید و دلایل اتلاف وقت تیم طبخ و تحویل غذا را شناسایی کنید. یکی از راهکارهای افزایش سرعت تحویل غذا، داشتن آشپزخانه ای مجهز به تعداد متعدد اجاق و ظروف طبخ غذا است. لازم است آشپزها از مهارت کافی برای پخت، آماده سازی و سرو همزمان غذاهای مختلف برخوردار باشند.

می توانید طبخ غذا را سری بندی کنید، به این معنی که هر آشپز مسئول انجام کارهای مشخصی باشد. به طور مثال یک نفر مواد اولیه را آماده کند، نفر دیگر غذاها را روی اجاق بگذارد، یک نفر مسئول سرو باشد و … به این معنی که هر نفر در تیم آشپزی، مسئولیت های مشخص و تکراری داشته باشد که در انجام آنها به سرعت و مهارت بالایی برسد. بنابراین افزایش سرعت سرویس دهی، عامل موثر و از راهکارهای افزایش فروش رستوران از طریق حفظ مشتریان فعلی است. 

 

 14- باشگاه مشتریان

  • امروزه باشگاه مشتریان یکی از راهکارهای مرسوم برای افزایش فروش رستوران ها محسوب می شود. راه اندازی باشگاه مشتریان به افزایش وفاداری مشتریان کمک می کند و آنها در هر شرایطی رستوران شما را در اولویت قرار می دهند. در باشگاه مشتریان، سوابق خرید مشتری ثبت می شود و براساس خرید و فعالیت هایی که از مشتریان درخواست کرده اید، امتیاز می گیرند. با استفاده از این امتیازات کد تخفیف می گیرند و یا در قرعه کشی های رستوران شرکت می کنند.
  • بعضی از رستوران ها باشگاه رستوران راه اندازی می کنند ولی جوایزی که برای تشویق مشتریان اعلام می کنند کاملا غیر واقعی و اغراق آمیز است.

 به طور مثال یک رستوران فست فود در تهران یک ، سکه تمام بهار آزادی را به عنوان جایزه اعلام رضایت از خرید در اپلیکیشن اسنپ فود را برای اعضای باشگاه مشتریان اعلام کرد!

 این فست فود یک کارت ویزیت همراه غذا ارسال می کرد که روی آن یک کد درج شده بود از مشتریان درخواست می کرد تا این کد را در بخش کامنت های اسنپ فود همراه با رضایت از غذا بنویسند. اما هیچ کدام از مشتریان از این طرح استقبال نکردند.

بنابراین توجه داشته باشید که  جوایز واقعی و هوشمندانه انتخاب کنید، ارائه کد تخفیف یا غذای رایگان (مثلا سیب زمینی سرخ کرده رایگان و …) جوایزی هستند که از نظر مشتریان منطقی است و از آن استقبال می کنند.  

15- ارائه فضای خصوصی

  • بسیاری از مردم علاقمند به رستوران های دنج با فضای خصوصی هستند.
  • می‌توانید بخش‌های VIP یا خصوصی را برای مشتریانی که مراجعه حضوری دارند، در نظر بگیرید.
  • این فضای خصوصی جدا بخش های شلوغ و عمومی رستوران است.
  • اگر رستوران کوچک دارید می توانید با یک پارتیشن، بخش خصوصی را جدا کنید و از تزئینات گل و … در آن بخش استفاده کنید که نسبت به سایر بخش ها خاص تر باشد.
  • اگر رستوران شما دو طبقه است، می توانید طبقه بالا را به بخش vip اختصاص دهید.

راهکارهای افزایش فروش بیمه عمر

جمع‌بندی نهایی

در این مقاله، راهکارهای افزایش فروش رستوران و فست فود را شرح داده ایم، بهترین روش هایی که طبق تحقیقات انجام شده، عملی ترین و موثرترین روش های افزایش فروش محسوب می شوند.

اگر رستوران و فست فود دارید و برای افزایش فروش چشمگیر در حال برنامه ریزی هستید، پیشنهاد می کنیم حتما این راهکارها را به مرحله اجرا بگذارید.

برای افزایش فروش رستوران از طریق روش های دیجیتال مارکتینگ که نیاز به تخصص و تجربه دارد، می توانید با ما تماس بگیرید. علاوه براین می توانید تمامی مراحل اجرای راهکارهای تبلیغاتی اینترنتی را به تیم سحاب واگذار کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا

برای افزایش فروش بیزینستان چه طرحی داری؟

برای افزایش فروش کسب وکار شما، چک لیست بی نظیری آماده کرده ایم.

هر روز یک گام کوچک بردارید تا فروشتان دوبرابر شود.

تعداد پرسنل

تماس سریع دریافت خدمات