اسپین-کردن-مقاله

با اسپین کردن مقاله ، نابودی کسب و کارتان را تضمین کنید!

تمامی کسب و کارهایی که در فضای اینترنت و وب‌سایت فعالیت می‌کنند، هر کدام به نحوی به دنبال بهبود سئو ورتبه‍‌شان در گوگل هستند. اکثر این افراد می‌دانند که محتوا نقشی تعیین کننده در موفقیت کسب و کارشان دارند؛ با این وجود دست به اقداماتی می‌زنند که نه تنها نتیجه دلخواه را کسب نمی‌کنند، بلکه متضرر هم خواهند شد. اشتباهاتی که آنان مرتکب می‌شوند، استفاده از تکنیک‌‌های کلاه سیاه سئو در تولید محتوا است. در این مطلب می‌خواهیم یکی از پرطرفدارترین این اقدامات، یعنی اسپین کردن مقاله یا بازنویسی ظاهری مقاله را بررسی کنیم.

اسپین-کردن-مقاله

وقتی کسب و کار شما در حوزه وب فعالیت دارد، تنها ابزارتان برای رسیدن به اهداف وارتباط با مخاطبانتان، محتوای شما است. این محتوا زمانی ارزشمند است که کاربرپسند باشد. کسب و کارهایی که به جای وقت گذاشتن بر روی تولیدمحتوای با کیفیت، به فکر کسب جایگاه هستند، شکست را از قبل برنامه ریزی می‌کنند. مدیران این وب‌سایت‌ها، عبارت “محتوا پادشاه است” را به درستی درک نکرده‌اند وسبب ایجاد شیوه های جدیدی از تکنیک‌های کلاه سیاه سئو شده‌اند. اگر شما هم به فکر قرار گرفتن در صفحه اول گوگل هستید، از اسپین کردن مقاله استفاده نکنید!

اسپین کردن مقاله (بازنویسی ظاهری مقاله) چیست؟

همان طور که اشاره‌ای کوتاه داشتیم، اسپین کردن به معنای بازنویسی ظاهری مقاله است؛ اقدامی که تحت هیچ شرایطی نباید آن را در برنامه‌تان قرار دهید. در گذشته صاحبان کسب و کارها از محتوای کپی شده صفحات دیگران استفاده می‌کردند و گوگل قادر به شناسایی این اقدام آنها شد و جلوی آن را گرفت. این موضوع سبب شد، مدیران به سمت اسپین کردن مقاله‌ها روی بیاورند.

ربات‌هایی برای بازنویسی مقالات تولید شد وتنها کافی است، متن صفحه دلخواهتان را در آن قرار بدهید و محتوایی جدید تحویل بگیرید! این ربات‌ها چگونه کار می‌کنند؟ آنها محتوای صفحات مختلف را جمع‌آوری می‌کنند و کلمات و جملات آن را با استفاده از لغات مترادف جایگزین می‌کنند. به عنوان مثال هرجا که کلمه “بزرگ” را ببینند، با “وسیع” جایگزین می‌کند.

اگر با مشاور سئو ارتباط داشته باشید و درباره بازنویسی ظاهری مقاله سوال بپرسید، بی بروبرگرد شما از خواسته‌تان منصرف می‌کند. اما چرا تا این حد این کار به شما ضرر وارد می‌کند؟

چرا نباید از اسپین کردن مقاله استفاده کرد؟

زمانی که کسب و کارها تازه شروع به اسپین کردن مقاله‌ها کردند، نتایج مثبتی را دریافت کردند؛ اما موفقیت آنها زیاد طول نکشید. آپدیت‌های ربات‌های گوگل به سرعت این موضوع را تشخیص دادند و این صفحات خیلی زود جایگاه خود را از دست دادند. چرا گوگل با اسپین کردن یا بازنویسی ظاهری مقاله موافق نیست؟ در جواب این سوال باید بگوییم، محتوای شما هیچ گونه ارزشی برای مخاطب ایجاد نمی‌کند. در بهترین حالت آن، ارزش محتوا با منبع یکسان است. برای آنکه در گوگل رتبه بهتری کسب کنید و بیشتر دیده شوید، باید محتوایتان بهتر از رقبا باشد. محتوا دقیقا آن جایی است که باید زمان برای آن صرف کنید. اگر خودتان می‌خواهید کار تولیدمحتوا وب سایتتان را انجام دهید، خوب است تفاوت بین محتوای یونیک، کپی شده و بازنویسی را بدانید.

محتوای کپی شده و یونیک

اسپین-کردن-مقاله

اگر بخواهیم محتواهارا براساس ارزش آنها دسته بندی کنیم، باید بگوییم محتوای یونیک و کپی شده در مقابل هم قرار دارند. محتوای کپی، کاملا مانند منبع است و گوگل تشخیص می۲دهد، برای این مطلب دو آدرس URL وجود دارد و آن را تایید نمی‌کند. محتوای کپی ممکن است برای زمان کوتاهی جواب دهد، اما وقتی بازدید از صفحه زیاد شود گوگل آن را شناسایی کرده و شما را مشمول جریمه می‌کند. این جریمه به صورت می‌تواند انجام بگیرد. اولی ممکن است صفحه‌تان خیلی کم در نتایج نشان داده شود، در حالت دوم ممکن است در صفحات چندم گوگل بتوان مطلبتان را پیدا کرد و در حالت سوم، اصلا صفحه‌تان را به مخاطب نمایش نمی‌دهد.

در مقابل محتوای یونیک، به محتوایی گفته می‌شود که تنها یک نسخه از آن در اینترنت وجود دارد و کاملا منحصر به فرد است. این محتوا تنها دارای یک آدرس اینترنتی است و حتی شبیه آن هم در صفحات دیگر وجود ندارد. اگر با خدمات سئو آشنایی داشته باشید، یکی از مهم‌ترین آنها، تولید محتوای یونیک است. این کار اصلا آسان نیست و نیازمند تجربه و مهارت بالای محتوا نویس است. آن چیزی که گوگل از شما می‌خواهد و براساس آن برای صفحه‌تان ارزش زیادی قائل می‌شود، محتوای یونیک است.

محتوای بازنویسی

محتوای بازنویسی شده، کپی نیست و دو حالت دارد. یکی از آنها همان تکنیک کلاه سئو است که تنها کلمات متن با لغات مترادف جایگزین می‌شود. حالت دیگر، استفاده از محتوای سایت‌های دیگر است؛ اما به نحوی که محتوا نویس با قلم خود، نوع بیان خود و آن چیزی که از محتوا فهمیده است را می نویسد. استفاده از محتوای بازنویسی در حالت دوم، اسپین کردن مقاله نیست، اما جایگاه محتوای یونیک را در نظر گوگل ندارد. ارزش محتوای بازنویسی، بین محتوای کپی شده و یونیک قرار دارد.

از کدام محتوا برای کسب و کارمان استفاده کنیم؟

تنها کاری که لازم است برای تولیدمحتوا انجام دهید، آن است که از روش‌های بازنویسی ظاهری مقاله و اسپین کردن استفاده نکنید. در بین مقاله های یونیک و بازنویسی کدام را انتخاب کنید؟ قطعا اولویت با تولید محتوای یونیک است؛ اما این در حالی است که این محتوا نیاز مخاطب باشد و او را تبدیل به مشتری کند. در غیر این صورت، محتوای یونیک هم هیچ ارزشی ندارد. در مقابل هم اگر بودجه کمی دارید و یا در ابتدای راه هستید و به مشاور سئو نیاز دارید، می‌توانید از محتوای بازنویسی استفاده کنید.

0 پاسخ
دیدگاه خود را ثبت کنیدWant to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.