روش های افزایش فروش پوشاک که نمی دانید (متد 2024)
این مقاله بعد از تحقیقات گسترده درباره روش های افزایش فروش پوشاک با جدیدترین متد روز دنیا که در ایران کاربرد دارد، نوشته شده است.
اگر در زمینه فروش پوشاک فعالیت دارید و فروشگاه آنلاین یا سنتی پوشاک راه اندازی کرده اید ولی فروش ندارید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را به دقت تا انتها بخوانید تا بدانید راههای افزایش فروش پوشاک و رسیدن به حداکثر درآمد، چیست….
برای افزایش فروش پوشاک چکار کنیم؟
در واقع صرفاً با راهاندازی فروشگاه مجازی و حضوری نمی توان پوشاک فروخت، کار به این سادگی ها هم نیست. شیوه های سنتی دیگر جوابگو نیستند اگر بنشینید و منتظر ورود مشتریان باشید تا به آنها خوش آمدگویی کنید، باید کسب و کار خود را تعطیل کنید تا جلوی هزینه های نگهداری آن را بگیرید. مگر اینکه از جدیدترین راههای افزایش فروش پوشاک که در این مقاله آموزش داده ایم، بهره ببرید.
این روش ها، راههایی کاربردی و عملی برای فروش پوشاک به صورت انبوه است. هیچ محدودیتی وجود ندارد هر چقدر بیشتر این اصول را رعایت کنید، می توانید فروش بالاتری داشته باشید. اولین قدم برای افزایش فروش پوشاک، بازاریابی فروش لباس و ایجاد بستر مناسب فروش و تبلیغات است.
پوشاک از نیازهای اولیه انسان است، همه انسان ها به لباس نیاز دارند و عملکرد شما مشخص می کند که چقدر از انسانها می توانند مشتری شما باشند. افراد بر اساس فرهنگ، شهر محل سکونت، قومیت، طرز فکر، روحیه، سن، جنسیت و نوع استایل بدنی که دارند، نوع پوشش خود را انتخاب می کنند.
بنابراین تامین خواسته همه مشتریان امکانپذیر نیست؛ زیرا تنوع سلیقه در اجتماع بسیار گسترده است. اما می توان گروهی خاص را انتخاب کرده و پوشاک مورد نیاز آن گروه را برای فروش، به بازار عرضه کرد. به طور مثال می توانید به فروش پوشاک کودک بپردازید.
در این حالت لازم پوشاکی که انتخاب می کنید از نظر قیمت و کیفیت متنوع باشند، زیرا بعضی به دنبال پوشاک باکیفیت و اورجینال هستند و گروهی دیگر از خریداران تمایل به خرید ارزان با تخفیف دارند. برای شروع بازاریابی پوشاک می توانید از متد STP استفاده کنید:
1- استفاده از متد بازاریابی پوشاک
بهترین متد بازاریابی پوشاک توسط برندهای معتبر و جهانی پوشاک مورد استفاده قرار گرفته است، متد STP می باشد. این عبارت مخفف سه کلمه زیر است که به جذب مشتری کمک می کند:
اجزای مدل بازاریابی STP:
- Segmentation (بخشبندی)
- Targeting(هدفگیری)
- Positioning (جایگاهیابی)
** در ادامه به معرفی مفهوم هر یک از بخش های این متد پرداخته ایم:
بخش بندی در متد STP چیست؟
برای توضیح مفهوم این بخش از متد که بخش بندی نام دارد، یک مثال ساده می زنیم. به طور مثال برند نایک را در نظر بگیرید، این برند مجموعه ای متنوع از محصولات مانند جوراب، تی شرت، شلوار، لگ، دستکش و … تولید می کند. (بخش بندی)
هدف گیری در متد STP چیست؟
هدف گیری یعنی انتخاب جامعه هدف که می توانند خریدار محصولات فروشگاه ما باشند. به طور مثال اگر فروش پوشاک کودک انجام می دهید، جامعه هدف شما سنین قبل از نوجوانی است.
کسانی که پوشاک کودک خریداری می کنند به کیفیت و ارزان بودن قیمت لباس اهمیت می دهند و مایل هستند که رنگ لباس به دلیل شستشوهای مداوم مقاومت خوبی داشته باشد.
جایگاه یابی در متد STP چیست؟
برای اینکه جایگاه خود را در میان مشتریان پیدا کنید، ابتدا جایگاه خود را در بازار بیابید. اجرای این بخش از اصلی ترین روش های افزایش فروش پوشاک به شمار می رود و لازم است قیمت مقرون به صرفه ای انتخاب کرده و با ارائه تنوع بالا از محصولات نیاز خریداران را تامین کنید. علاوه بر این لازم است تحویل سفارشات به موقع انجام شود.
بهترین روش های افزایش فروش پوشاک
راههای مختلفی برای بازاریابی پوشاک وجود دارد، در این قسمت بهترین روش های افزایش فروش پوشاک را معرفی کرده ایم که تحقیقات نشان داده، موثرترین راههای افزایش فروش برای بازاریابی لباس می باشند.
1- طراحی وب سایت
اگر وبسایت ندارید، ابتدا نیاز به طراحی وب سایت دارید. فروش اینترنتی از روش های افزایش فروش پوشاک محسوب می شود که امکان فروش در مناطق جغرافیایی مختلف را فراهم می کند. در حقیقت وبسایت، یک پایگاه اصلی و اختصاصی برای بازاریابی است. این ابزار به شما کمک می کند تا با علایق، سلیقه ها و رفتار مشتریان بیشتر آشنا شوید.
2- تولید محتوا و سئو سایت
توجه داشته باشید که اگر سایتی با زیباترین طراحی و عملکرد داشته باشید ولی با تولید محتوا و سئو سایت آشنایی کافی نداشته باشید، نمی توانید به درآمد برسید. سئو و تولید محتوا از اصلی ترین روش های افزایش فروش پوشاک از طریق سایت است.
تولید محتوا و بهینه سازی یک فرایند تخصصی بوده و نیاز به علم و تجربه دارد، اگر تخصص کافی در این زمینه ندارید، نگران نباشید. می توانید صفر تا صد تولید محتوا و سئوی سایت فروشگاهی خود را به تیم سحاب سئو بسپارید.
سحاب سئو با ارائه خدمت سئو و تولید محتوا به شما کمک می کند تا فروش پوشاک را به طور چشمگیری افزایش دهید. به این ترتیب سایت شما در صدر لیست نتایج جستجوی گوگل ظاهر شده و در رتبه های 1 تا 3 با بالاترین بازدید قرار خواهد گرفت. پیشنهاد می کنیم همین حالا با پشتیبانی سحاب سئو تماس بگیرید و اطلاعات بیشتر کسب کنید.
3- تبلیغات هدفمند
جامعه هدف را شناسایی کرده و تبلیغات هدفمند انجام دهید. لازم است مشتریان شما تبلیغات را مشاهده کرده و به سوی کسب و کار شما دعوت شوند. بعد از ورود مشتریان به فروشگاه، مرحله جذب آغاز می شود.
در این مرحله مشتری را با تعریف کردن از محصولات جذب کنید تا در نهایت به تصمیم گیری برای خرید منجر شود. پس از آن نوبت به وفاداری می رسد، با انجام تبلیغاتی نظیر ارسال پیامک کد تخفیف و … مشتریان را به خرید مجدد و وفاداری تشویق کنید.
4- حفظ مشتریان فعلی
تشویق مشتریان برای تکرار خرید از نتیجه بخش ترین روش های افزایش فروش پوشاک است. مشتریانی که قبلا به شما اعتماد کرده و خرید کرده اند، اگر از خرید قبلی رضایت داشته باشند و یا برای خرید مجدد با مزیت خاص تشویق شوند، می توانند به طور چشمگیری موجب افزایش فروش پوشاک شوند.
قدر مشتریان فعلی را بدانید و تلاش کنید این مشتریان را حفظ کنید. زیرا هزینه جذب مشتریان جدید نسبت به حفظ و وفادارسازی مشتریان قبلی، 5 تا 25 برابر بیشتر است و نرخ بازگشت سرمایه کمتری دارد.
از روش های حفظ مشتریان فعلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- بازاریابی پیامکی
- ارسال پوش نوتیفیکیشن
- ایمیل مارکتینگ
5- جذب مشتری جدید
برای جذب مشتری جدید می توانید از روش بازاریابی فروش لباس استفاده کنید. یکی از روش های افزایش فروش پوشاک این است که مشتریان فعلی را تشویق کنید تا مشتری جدید معرفی کنند.
6- استفاده از شبکه های اجتماعی
می توانید صفحاتی برای معرفی محصولات خود در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید و از این طریق موجب افزایش فروش پوشاک و کسب و کارتان شوید.
7- اینفلوئنسر مارکتینگ
از موثرترین روش های افزایش فروش پوشاک، اینفلوئنسر مارکتینگ است، می توانید از افرادی که در شبکه های اجتماعی صفحات پربازدید دارند، بخواهید تا پوشاک شما را تبلیغ کنند.
علاوه براین می توانید این افراد را به فروشگاه خود دعوت کرده و یا محصولتان را برای ایشان ارسال کنید. به این ترتیب می توانید مشتریان بسیاری را جذب کنید. توجه داشته باشید که زمینه فعالیت یا حوزه تخصصی اینفلوئنسر به حوزه مد و پوشاک مرتبط باشد تا بتوانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید.
9 تا از بهترین راههای افزایش فروش پوشاک
برای افزایش فروش پوشاک نیاز به بازاریابی محصول دارید. در این قسمت 9 تا از بهترین راههای افزایش فروش پوشاک را شرح داده ایم. در واقع این 9 روش، مراحل بازاریابی و بهترین راههای افزایش فروش پوشاک هستند:
1- تحقیقات بازار
مهمترین مرحله و اولین مرحله برای آغاز یک فروش موفق، تحقیقات بازار است تا بتوان استراتژی بازاریابی را تدوین کرد. اما تحقیقات بازار چه کاربردی دارد و چطور می توان از آن برای افزایش فروش پوشاک استفاده کرد؟
با تحقیقات بازار متوجه می شوید که بازار چقدر از یک محصول استقبال می کند. با در دست داشتن این اطلاعات می توان شیوه بازاریابی را انتخاب کرد.
لازم است بدانید که بیشترین بودجه تبلیغات و بازاریابی را صرف چه کارهایی کنید. لازم است بدانید که مشتریان شما بیشتر به قیمت و تخفیف توجه دارند یا به کیفیت محصولات توجه می کنند. به طور کلی هر کسب و کاری نیاز به تحقیقات بازار دارد.
2- تعیین بودجه و هدف
میزان بودجه و هدف خود را تعیین کنید. لازم است اهدافی که می خواهید به آنها برسید، از قبل تعیین کنید و بودجه ای مشخص برای رسیدن به این اهداف در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که هدفتان مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط با فعالیت و با تعیین زمان مشخص باشد.
در تعیین بودجه بازاریابی تمام هزینه ها از جمله استخدام کارمندان، حقوق و دستمزد، ساخت و نمایش تبلیغات، سئو سایت، فعالیت و تبلیغ در شبکه های اجتماعی و … را در نظر بگیرید.
3- شناخت مشتری
شناخت مشتری از راههای افزایش فروش پوشاک است، بنابراین سلیقه و الگوهای رفتاری مشتریان را بشناسید و با درک عمیق از مشتری، استراتژی مناسب برای فروش را انتخاب کنید.
4- شناخت راه ارتباطی با مشتریان
راه ارتباطی با مشتریان خود را بشناسید و بدانید که چطور می توان مشتریان را جذب کرد. از خودتان بپرسید که چطور ممکن است مشتریان شما را به جای رغبا انتخاب کنند؟ نیاز به چه مزیت رقابتی دارید؟ فایده محصولات شما چیست؟ از راههای افزایش فروش پوشاک این است که بدانید کدام ویژگی محصولاتتان را برجسته کنید و در توضیح محصول بر آن تاکید کنید.
5- برند
اگر یک تولیدی پوشاک دارید، نیاز به انتخاب برند دارید. اگر تولید کننده نیستید، می توانید یک برند مناسب برای فروش انتخاب کنید، علاوه براین می توانید روی تبلیغات برندینگ پوشاک خود را فروشگاهتان سرمایه گذاری کنید.
سئو و بهینه سازی بهترین روش برای برند سازی است، پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه اجرای عملیات برندسازی با پشتیبانی سایت سحاب سئو تماس بگیرید.
6- نقاط ضعف، قوت، تهدید و فرصت ها را بشناسید
جایگاه شغلی خود، نقاط ضعف، قوت، تهدید و فرصت های شغلی خود را بشناسید و با توجه به این چهار فاکتور استراتژی مناسب برای افزایش فروش پوشاک انتخاب کنید.
7- استراتژی بازاریابی پوشاک
با توجه به اطلاعاتی که در مرحله 6 بدست آورده اید، برای افزایش فروش پوشاک، استراتژی مناسب انتخاب کنید. این استراتژی ها برای شرایط مختلف به صورت اختصاصی برنامه ریزی می شوند.
8- روشهای بازاریابی را انتخاب کنید
در این مرحله، باید کانالهای بازاریابیتان را انتخاب کنید و تصمیم بگیرید میخواهید در کدام رسانهها با مخاطبان هدف خود در ارتباط باشید. وبسایت، شبکههای اجتماعی وبلاگ؟ تبلیغات؟ یا رسانههایی مثل تبلیغات دهانبهدهان؟ آمیخته بازاریابی و بودجهٔ شما، روش و رسانههای بازاریابیتان را تعیین میکند.
9- سنجش و ارزشیابی عملکرد
بعد از اجرای استراتژی ها با سنجش و ارزشیابی عملکرد بررسی کنید که آیا استراتژی ها مفید بوده اند یا تاثیری در افزایش فروش نداشته اند. لازم است به طور منظم عملکرد خود را بر اساس شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) که از قبل مشخص کرده اید، بسنجید.
به این ترتیب، پی می برید که آیا لازم است استراتژی را ادامه دهید یا استراتژی دیگری را جایگزین کنید. این ارزیابی ها می تواند شامل ارزیابی میزان فروش، نرخ بازگشت سرمایه، نرخ تبدیل مشتریان، تعداد لیدهای فروش و… باشد.
نکات کلیدی برای افزایش فروش پوشاک
در اجرای روش های افزایش فروش پوشاک، نکات کلیدی وجود دارد که نباید از آنها غافل باشید، پیشنهاد می کنیم این بخش را به دقت مطالعه کنید:
فرقی ندارد که کسب و کار خود را تازه شروع کرده و یا سالها در زمینه فروش پوشاک فعالیت دارید، لازم است چشم انداز وسیعی داشته باشید و برای تداوم فعالیت خود در بازار رقابتی برنامه ریزی کنید.
با توجه به استقبال خریداران از خرید پوشاک به صورت اینترنتی، رقابت برای رسیدن به بیشترین درآمد در این بازار روز به روز در حال افزایش است، بنابراین لازم است که استراتژی های مفیدی را اجرا کنید.
بعضی از استراتژی ها بسیار کم هزینه هستند و در مقابل، اجرای بعضی از استراتژی های و راههای افزایش فروش پوشاک، بسیار هزینه بر می باشند.
بنابراین چه فروش پوشاک اینترنتی داشته باشید یا حضوری، لازم است به نکاتی که در این مقاله اشاره کرده ایم، توجه داشته باشید تا بتوانید به افزایش فروش پوشاک در فروشگاهتان کمک کنید.
1- استفاده از پلتفرم های فروش
از پلتفرمهای فروش می توان به دیوار و شیپور اشاره کرد. می توان از این ابزار برای افزایش فروش پوشاک استفاده کرد زیرا اعتماد مردم را به خوبی جلب کرده اند و مردم می دانند که چطور باید از این پلتفرم ها استفاده کنند. حتی اگر فروشگاه اینترنتی یا فروشگاه فیزیکی دارید، می توانی از این ابزارها به عنوان روش های افزایش فروش پوشاک استفاده کنید.
2- استفاده از سایت فروشگاهی
سایت فروشگاهی تاثیر مستقیم بر افزایش فروش پوشاک دارد، زیرا محدودیت جغرافیایی ندارد و مردم از سراسر کشور می توانند از یک فروشگاه اینترنتی پوشاک خریداری کنند. بسیاری از مردم فرصت خرید حضوری را ندارند و خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام می دهند.
بنابراین عجیب نیست که فروش اینترنتی پوشاک از فروش حضوری بیشتر باشد. البته همه سایت های فروشگاهی هم فروش بالا ندارند، فقط سایت هایی به درآمد بالا می رسند که بهینه سازی شده باشند.
سئو یا بهینه سازی یک فرایند پیچیده است و متخصصان سئو با توجه به تجربه و عملی که دارند می توانند یک سایت را سئو کنند. به این معنی که با اجرای استراتژی های مهندسی، قادرند صفحات مختلف از یک فروشگاه اینترنتی را در نخستین صفحه از نتایج سرچ گوگل به نمایش در بیاورند.
3- دیجیتال مارکتینگ پوشاک
با توجه به اینکه فروش اینترنتی از بهترین روش های فروش پوشاک است، لازم است با تکنیک های دیجیتال مارکتینگ پوشاک آشنایی داشته باشید.
4- ایمیل مارکتینگ پوشاک
ایمیل مارکتینگ ابزار خوبی برای افزایش فروش پوشاک است که نباید آن را دست کم گرفت. با این روش می توان مشتریان بالقوه و بالفعل ایجاد کرد. در واقع ایمیل مارکتینگ یکی از موثرترین راهها برای هدف قرار دادن مشتریان است. به این ترتیب می توانید وارد صندوق ورودی ایمیل مشتریان شوید و به راحتی پوشاک بفروشید.
5- پوش نوتیفیکیشن
پوش نوتیفیکیشن از ابزارهای هدف گیری بازار مشتریان است. پوش نوتیفیکیشن بر روی گوشی موبایل یا کامپیوتر مخاطبان ارسال می شود. به این ترتیب می توان خرید پوشاک را به مشتری پیشنهاد داد، با ارائه پیشنهادات ویژه می توان قدم موثری در افزایش فروش پوشاک برداشت.
البته لازم است بدانید که چگونه از قابلیت پوش نوتیفیکیشن استفاده کنید زیرا هر پوشی نتیجه بخش نیست، به همین منظور پیشنهاد می کنیم حتما برای مشاوره رایگان در این زمینه با پشتیبانی سایت سحاب سئو تماس بگیرید.
6- از عکس های با کیفیت استفاده کنید
هرچقدر عکس ها با کیفیت تر باشند، تاثیر چشمگیری در افزایش فروش پوشاک خواهد داشت. اولین چیزی که هنگام خرید پوشاک اهمیت دارد، رنگ لباس است بنابراین توجه داشته باشید که عکسی که منتشر می کنید با واقعیت تطابق داشته باشد در غیر این صورت ممکن است مشتری ناراضی شود.
7- به این روش اعتماد مشتری را جلب کنید
نتیجه جلب اعتماد مشتری، افزایش فروش پوشاک است؛ معمولا مشتریان پوشاک اینترنتی، دو نگرانی دارند، یکی اینکه ممکن است فروشگاه معتبر نباشد و لباس ارسال نکند و دوم اینکه ممکن است سفارش ارسالی با عکسی که در فروشگاه مشاهده کرده اند یکسان نباشد. می توانید سایز پوشاک و اندازه آنها را از ابعاد مختلف درج کنید.
علاوه براین می توانید چت زنده و پشتیبانی برای ارتباط با مشتریان ارائه کنید. به این ترتیب می توانید اعتماد مشتری را جلب کرده و فروش پوشاک را افزایش دهید.
8- تنوع محصول
از راههای افزایش فروش پوشاک، تنوع محصول است، می توانید برای انواع سلیقه ها، محصولات مختلفی ارائه کنید. می توانید به جای تمرکز بر طیف وسیعی از محصولات روی تامین نیازهای جامعه هدف خود تمرکز کنید.
9- مشخصات محصول
مشخصات محصول را به طور کامل درج کنید تا مشتری بداند که محصولات از نظر کیفیت چه تفاوتی با هم دارند. هر چقدر توضیحات قانع کننده تر باشد مشتری برای خرید، راحت تر تصمیم می گیرد. بنابراین سعی کنید اطلاعات دقیق و واقعی از محصول به مشتریان بدهید.
10- بسته بندی
محصول را با بسته بندی مناسب ارسال کنید، تا بسته بندی بر اثر حمل و نقل پاره و خراب نشود.
11- ریتنشن مارکتینگ برای افزایش فروش پوشاک
افزایش فروش لباس با سرویس ریتنشن مارکتینگ، اصلی ترین راهکار افزایش فروش پوشاک است. امروزه اینترنت شیوه تجارت را تغییر داده و نقش مهمی در زندگی افراد جامعه ایفا می کند.
مشتریان می توانند در هر ساعت از شبانه روز و در محلی که باشند، به سادگی با چند کلیک، خرید کنند. با استفاده از ترفند هایی مانند ارسال پیامک، ایمیل می توان به افزایش فروش پوشاک کمک کرد.
سحاب سئو، مجری روش های افزایش فروش پوشاک
تیم سحاب سئو مجری و اجرا کننده ترفندها و روش های افزایش فروش پوشاک به صورت اینترنتی و از طریق سایت فروشگاهی است. بهدلیل افزایش تعداد خرده فروشی های لباس که در شبکه های اجتماعی مشاهده می شود، رقابت بین کسب و کارهای بزرگ و کوچک بسیار زیاد شده است.
افزایش فروش پوشاک هدفی است که همه کسب و کارها به آن نمی رسند مگر کسانی که با راههای افزایش فروش آشنایی داشته و برای بالا بردن درآمد حاصل از فروش، اقدام کنند. با استفاده از روش های کارآمد، می توان میزان فروش آنلاین را بیشتر کرد.
از ترفندهای بازاریابی می توان به طراحی، بهینه سازی و سئو سایت فروشگاهی، اس ام اس مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ و … اشاره کرد. بسیاری از کسب و کارها برای افزایش میزان فروش از این تکنیک ها استفاده میکنند.
در این مطلب به صورت کلی روش های افزایش فروش پوشاک را بررسی کرده ایم. با اجرای این فرایندها میتوانید لذت افزایش سریع درآمد را تجربه کنید.
سحاب سئو به عنوان یکی از متخصص ترین و حرفه ای ترین تیم های سئوی ایران، آماده ارائه خدمات سئو و بهینه سازی سایت، تولید محتوا، خدمات ریتنشن مارکتینگ و … است.
اگر به دنبال راهها و روش های افزایش فروش پوشاک هستید، سحاب سئو انتخاب مناسبی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات این سرویس می توانید با پشتیبانی سحاب سئو تماس حاصل فرمایید.