سئو لوکال؛ سئو محلی (Local SEO) چیست؟
کسب و کارهای زیادی هستند که تنها در محدوده خاص و یا منطقههای محدودی میتوانند خدمات خود را به مشتریان خود که باز هم در این محدودهها هستند، ارائه کنند. این کسب و کارها برای موفقیت نیاز دارند که با استفاده از سئو محلی یا Local SEO برای برند تجاری خود فعالیتهایی داشته باشند، اما اصلا این نوع از سئو چیست و چرا نام محلی برای آن انتخاب شده است؟
مگر بازدید کنندگان و دنبال کنندگان این شیوه چه قدر هستند؟ چرا گوگل به فکر راه اندازی الگوریتمی برای بهینه سازی این نوع از کسب و کارها شد؟ از الگوریتم کبوتر و الگوریم پاسوم یا موش کور چه می دانید؟ این ها همه مسائل مهمی هستند که امروز در این مقاله جامه به آنها خواهم پرداخت. همچنین به شما میگویم که چگونه نقشه موفقیت خود را برای سئو محلی بچینید و از اشتباهات رایج دیگر کسب و کارها دوری کنید!
چرا باید از سئو محلی استفاده کنیم؟
یکی از سولات متداول این است که من صاحب کسب و کارم، اما نمیدانم که چه نیازی به Local SEO دارم؟ در جواب به این سوال باید گفت که طبق آنالیزها و تحقیقاتی که انجام شده آمار کسانی که جستجوگر محلی هستند و یا به عبارتی در انتهای جستجوهای خود از واژه “نزدیک من” هم استفاده میکنند، این روزها به شدت در حال افزایش است.
کسب و کارهایی که صاحبین باهوش دارند، این شیوه بازاریابی را درک میکنند و سایت خود را بر اساس الگوریتم های گوگل بهینه سازی میکنند. امروز به زبان ساده تر میگوییم که باید چه کار کنید تا در این زمینه شما هم موفق باشید!
سئو محلی چیست؟
گوگل یکی از بهترین موتورهای جستجو در جهان است که در حال فعالیت است و خدمات متنوعی را به کاربران خود ارائه میدهد، در این زمینه دقت داشته باشید که سئو محلی هم میتواند بسیار مهم باشد. در واقع گوگل متوجه شده است که افراد علاقه دارند که رستورانها، سوپرمارکتها، پاساژها و … را در نزدیکی خود پیدا کنند و در این زمینه شاید یکی از بهترین راههایی که میتوانند از آن استفاده کنند، همین شیوه باشد.
شما برای این که سایت خود را با استفاده از قوانین این سئو بهینه سازی کنید، باید چند قدم ساده بردارید! بهتر است اگر به دنبال موفقیت هستید، حتما در نظر داشته باشید که استفاده از شیوههای مثبت در این زمینه میتواند برای شما تاثیرات مثبت زیادی را به همراه داشته باشد.
هنگامی که افراد با استفاده از شیوههایی مثل جستجوی “رستوران های نزدیک من” اقدام به فعالیت میکنند، باید در نظر بگیرید که گوگل بر اساس الگوریتمهای خود نتایج برتر را نشان میدهد. اگر شما هم میخواهید که در صفحه اول گوگل باشید، میتوانید از خدمات سئو که در این زمینه ارائ میشوند، استفاده کنید.
برای موفقیت در سئو محلی یا Local SEO باید مراحل زیر را طی کنید
اگر فکر میکنید که خودتان میتوایند در این زمینه موفق عمل کنید، باید در نظر داشته باشید که موفقیت در سئو محلی و بدست آوردن چنین موفقیتی میتواند برای کسب و کار شما به شدت مهم باشد، پس اگر احساس میکنید که به یک مشاور سئو نیاز دارید، میتوانید از اینجا با من تماس بگیرید.
راهنمای جامع مراحل رسیدن به موفقیت به ترتیب عبارت اند از:
ثبت آدرس، شماره تلفن و نام در تمامی صفحات سایت
اولین کاری که میتوانید بکنید، این است که نام برند یا کسب و کار خود، شماره همراه و شماره تماس و از همه مهم تر آدرس کسب و کار خود را در تمامی صفحات بگذارید. اگر دقت کرده باشید، تمامی کسب و کارهایی که در زمینه سئو محلی موفق هستند، این اطلاعات بسیار مهم را در فوتر سایت خود جایگذاری کرده اند تا در تمامی صفحات تکرار شود.
صفحات سایت شما نباید تکراری و شامل اطلاعات غیر مفید باشد!
اگر میخواهید که در این زمینه موفق باشید و رقبای خود را عقب برانید، باید تمامی صفحات سایت خود را بروزرسانی کنید و اطلاعات تکراری و غیر مهم را از آنها حذف کنید! این اولین کاری است که میتوانید در این زمینه انجام دهید تا موفق شوید. در این زمینه اگر خودتان نمیتوانید کاری بکنید، بهتر است به دنبال یک فرد متخصص باشید.
در سایتهای دایرکتوری معتبر برای خود بک لینک بگیرید
در برخی از سایتها که اقدام به معرفی کسب و کارهای محلی میکنند، عضو شوید و یا درخواست کنید که به شما لینک بدهند. این کار بسیار مهم است و باعث میشود که در زمینه سئو محلی بتوانید از دیگران پیشی بگیرید. شاید برایتان جالب باشد، اما همین نکات ریز در کنار هم میتوانند شما را موفق کنند.
نظرات کاربران را جدی بگیرید و از آنها بخواهید که نظرات مثبتی ارائه کنند
برای موفقیت در سئو محلی لازم است که بدانید، گوگل به نظرات کاربران زیاد توجه میکند. Reviews همان چیزی است که در کنار دیگر راه حلها میتواند برای شما بسیار مهم محبسوب شود، پس آن را کاملا جدی بگیرید. همچنین میتوانید که از مشتریان خود بخواهید که برای شما نظر مثبت بگذرانند.
این اشتباهات رایج سئو محلی را شما تکرار نکنید
متاسفانه برخی از اشتباهات بهای بالایی دارند و باعث میشوند که در نهایت فرد دچار مشکل شود. در این زمینه سئو محلی هم بی نصیب نیست. هستنند کسانی که به اشتباه از روشها و شیوههایی استفاده میکنند که در نهایت باعث شکست آنها در این زمینه میشود. شما میتوانید با انجام ندادن این اشتباهات، تاثیر شیوههایی که باعث موفقیت تان میشود را بیشتر کنید:
استفاده نکردن از کد تلفن شهر
هنگامی که شماره تلفن خود را میخواهید وارد کنید، حتما و حتما از کد تلفن شهر هم استفاده کنید. گوگل میتواند تشخیص دهید که بر اساس کد تلفن شهر کسب و کار شما در کجا قرار دارد و به کجا میخواهد برود! پس این موضوع را کاملا جدی بگیرید. در نظر داشته باشید که همین اشتباه باعث شده است که خیلی از فرآیندهای انجام شده در نهایت به موفقیت نرسد.
آدرس شرکت خود را همیشه درج کنید
شما باید در نظر داشته باشید که ربات گوگل و خزندههای آن بسیار هوشمند است و به این موضوع که آدرس شرکت شما کجاست، توجه ویژه ای میکنند! در نظر داشته باشید که در کنار استفاده از گوگل مپ که برای سئو محلی بسیار مهم است، استفاده از آدرس به صورت متنی هم کاری است که میتوانید انجام دهید تا به موفقیت لازم در این زمینه برسید.
اطلاعات کسب و کار را در Google My Business کنید.
گوگل عاشق صفحات تکمیل شده و اطلاعات کامل است. صاحبین کسب و کارهایی که فکر میکنند که همه چیز را بلدند، معمولا در این زمینه اشتباه میکنند و اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را تکمیل نمیکنند که نتیجهی آن نگرفتن بازدهی کافی از سئو محلی است.
با توجه به این که در چه نوع کسب و کاری هستید و چه خدماتی ارائه میکنید در نظر بگیرید که چه کارهایی میتوانید انجام دهید که در زمینه سئو محلی میتواند برای شما موفقیت آمیز باشد. همچنین بهتر است در نظر داشته باشید که استفاده کردن از تصاویر شیوه خوب دیگری است که میتوانید از آن بهره مند شوید.
کلمات کلیدی خود را درست انتخاب کنید
عدم وجود یک مشاور سئو حرفه ای باعث میشود که کسب و کارها با تمرکز بر روی کلمات کلیدی اشتباه در نهایت به کاهدون بزنند و شکست بخورند. در واقع کسب و کارهایی که در این رابطه اطلاعات زیادی ندارند با انتخاب کلمات کلیدی کم جستجو و خرج کردن منابع خود در این زمینه دچار مشکلاتی میشوند که کمترین آنها میتواند از بین رفتن منابع باشد.
سرعت سایت خود را افزایش دهید
لطفا تصور نکنید که قوانین سئو محلی با قوانین کلی سئو کاملا متفاوت است. در Local SEO برخلاف سئو کلی موارد بیشتری مطرح است، اما همان جزئیات نیز مهم هستند. شما نباید از سرعت سایت خود غافل شوید بلکه باید در هر لحظه بدانید که میتوانید با بهبود سرعت سایت خود در این زمینه موفقیتهای زیادی بدست آورید. شما با داشتن یک سایت که سرعت بالایی دارد، میتوانید در جنگ سئو و سئوی محلی پیروز شوید.
استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی حاوی مکان های جغرافیایی
تکنیک های کلاه سیاه سئو فقط برای سئو به صورت عمومی استفاده نمیشوند، بلکه برخی از افراد با استفاده از شیوههایی مانند استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در local SEO قصد دارند که به موفقیت برسند، اما در نهایت هیچ چیزی نصیب آنها نمیشود. اگر شخصی به شما گفته است که استفاده از کلمات زیادی به صورت مرتب در یک متن باعث بهبود رتبه سایت شما در آن کلیدواژه میشود، باید به شما بگویم که سخت در اشتباهید و بهتر است که به این فکر و خیال نباشید!
عدم فعالیت در شبکههای اجتماعی
شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید، عدم فعالیت در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک و گوگل پلاس میتواند باعث افت رتبه سایت شما در Local SEO شود! پس بهتر است با یک برنامه ریزی صحیح و درست به فکر بهبود فعالیتهای خود در شبکههای اجتماعی باشید. البته اگر یک مشاور متخصص و حرفه ای در زمینه سئو داشته باشید، تمامی این نکات را برای شما یادآوری می کند و راهکارهای عملی در این زمینه ارائه میکند.
سخن آخر در مورد سئو محلی
اگر تصمیم خود را گرفته اید و میخواهید که کسب و کار خود را رشد دهید، بهتر است که از تمامی فرصت هایی که در مسیر وجود دارند، استفاده کنید، شاید یکی از مصداقهای این زمینه همین سئو محلی باشد که میتوانید از آن استفاده کنید تا به موفقیتی که میخواهید برسید. در این زمینه میتوانید نظرات خود را با من و دیگران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.