الگوریتم های گوگل

الگوریتم page layout گوگل، غافل گیرتان نکند!

هر کسب و کاری که به نحوی با دنیای وب‌سایت‌ها در ارتباط باشد، به خوبی می‌داند که برای موفقیت و دیدن شدن، باید مطابق با الگوریتم‌های گوگل باشد.  گاهی سئو و بهینه سازی بیش از وب‌سایت‌ها، آن نتیجه دلخواهی که منتظرش هستید را به شما نمی‌دهد؛ چرا که کاربر در صفحه‌تان إحساس راحتی نمی‌کند. آیا تا به حال با صفحاتی در اینترنت روبه‌رو شده‌اید که از تبلیغات و محتوای بی‌ارزش پر شده باشد؟ گوگل تحت هر شرایطی حامی کاربران است؛ از این رو با ارائه الگوریتم page layout المان‌ها و چیدمان صفحات وب‌سایت‌ها را تحت کنترل و بررسی خود قرار داد. اگر صاحب کسب و کاری در دنیای اینترنت هستید، این الگوریتم را جدی بگیرید!

الگوریتم page layout

الگوریتم page layout را بیشتر بشناسیم

در سال 2011 گوگل تمرکز بسیار زیادی روی محتوای صفحات گذاشت و این کار را با ارائه الگوریتم پاندا، انجام داد. اما در سال 2012 راه حل دیگری با عنوان الگوریتم پیج لی اوت (page layout) در پیش گرفت و حساسیت خود را برروی محتوای صفحات خیلی رسمی‌تر از گذشته اعلام کرد.

الگوریتم page layout برای مبارزه با صفحاتی ایجاد شد که به ضورت افراطی به کارهای تبلیغاتی می‌پرداختند و کاربر را راضی نمی‌کردند. خوب است بدانید این الگوریتم تنها بر روی 1درصد از سایت‌ها تاثیر دارد و در طی 4 به روزرسانی در سال‌های مختلف، کامل شده است.

دلیل ایجاد الگوریتم page layout

اگر وب‌سایتی دارید و یا فردی هستید که در دنیای مجازی زیاد فعالیت دارد، حتما می‌دانید که اولید چیزی که از هر صفحه با آن روبه‌رو می‌شوید، هدر سایت است. هدر سایت در نظر کاربر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و یکی عوامل تعیین کننده بازدید کاربر از محتوای شما است. بسیاری از افراد این هدر را پر از تبلیغات بی ارزش می‌کنند؛ در نتیجه کاربر در نگاه اول دیدگاهی منفی نسبت به صفحه پیدا می‌کند و از آن خارج می‌شود.

حتما بخوانید:  الگوریتم رقص گوگل (Google Dance) چیست؟

حال فرض کنیم مخاطب از صفحه خارج نشود و ادامه آن را ببیند. او برای رسیدن به ان چیزی که دنبالش بوده است، باید چندین اسکرول انجام دهد. اگر خودتان را به جای او بگذارید، درک می‌کنید که این کار بسیار ناخوشایند است. اسکرول زیاد تا رسیدن به محتوای اصلی در دیوایس‌های کوچکتر، مثل موبایل بسیار آزاردهنده‌تر است؛ چرا که چندبرابر لپ تاپ یا کامپیوتر باید این کار را انجام دهد. اگر با مشاور سئو برای بهبود سایتتان ارتباط داشته باشید، حتما به شما می‌گوید از تبلیغات زیادی بپرهیزید و الگوریتم page layout را دست کم نگیرید! اما تا چه مجاز به استفاده از تبلیغات هستیم؟

آیا باید از هرگونه تبلیغات پرهیز کنیم؟

الگوریتم page layout

در پاسخ باید بگوییم خیر! یکی از بهترین راه‌هایی که وب‌سایت‌ها برای درآمدزایی استفاده می‌کنند، تبلیغات است. الگوریتم page layout به معنی حذف کامل تبلیغات نیست. اگر تازه کار هستید، باید بدانید این الگوریتم برای شما قوی‌تر عمل می‌کند. زمانی که به جایگاهی خوب در صفحه اول گوگل برسید، دیگر نیازی به نگرانی درباره این الگوریتم ندارید. البته قابل ذکر است که سایت‌های بزرگ با تبلیغات زیاد و آزاردهنده، اعتبارشان را زیر سوال نمی‌برند و مخاطب را سریعا به محتوایی که نیاز دارد می‌رسانند. الگوریتم page layout با آن دسته از سایت‌هایی مقابله می‌کند که تبلیغات را جایگزین محتوای با کیفیت و هدفمند می‌کنند.

قبل از اقدام به تبلیغات در سایتتان، لازم است بدانید..

چند نکته لازم است پیش از انجام هرگونه کارهای تبلیغاتی در سایتتان بدانید. سعی کنید از بنرها و بلوک‌های بزرگ در سایتتان استفاده نکنید. در مقابل هم تلاش نکنید تا با کوچکتر کردن سایز بلوک‌های تبلیغات، پول بیشتری بدست آورید! این کار در نهایت به ضرر شما تمام خواهد شد و الگوریتم پیج لی اوت را برایتان فعال می‌کند.

حتما بخوانید:  گوگل انسانی یا الگوریتم برت چیست؟

چنان‌چه این الگوریتم برای شما قعال شد، برنامه‌های تبلیغاتی‌تان را کنسل کنید. اگر از طرف گوگل مشمول جریمه شدید، هر چه صفحات بیشتری داشته باشید امکان حل شدن آن دیرتر است.

همچنین سعی کنید، وب سایتتان از سرعت خوبی برخوردار باشد. عکس‌ها و فیلم‌هایی که آپلود می‌کنید، حجم کمی داشته باشند. طراحی سایت و جای المان‌های مختلف براساس اصول باشد. تحت هیچ شرایطی، تاکید می‌کنم هیچ شرایطی از تکنیک‌های کلاه سیاه سئو استفاده نکنید.

کلام آخر

در نهایت می‌خواهم بگویم اگر به اندازه کافی روی محتوای سایتتان وقت بگذارید وارزشی را برای او ایجاد کنید، نیازی به تبلیغات فراوان برای درآمدزایی ندارید. فرتموش نکنید که محتوا پادشاه است. تنه کافی است کیفیت کارتان را بالا ببرید و مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنید. در آخر با تبلیغات کم، پول بسیار بیشتری کسب کنید. مطابق بودن با اصول سئو و بهینه‌سازی و الگوریتم‌های گوگل، بهترین نتیجه را عایدتان می‌کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اسماعیل سحاب

فارغ التحصیل رشته مهندسی فناوری اطلاعات هستم. از طریق مطالعاتی که در دانشگاه داشتم علاقمند به سئو و مفاهیم بازاریابی اینترنتی شدم. بعد از دانشگاه به صورت تمام وقت در این حوزه مشغول هستم و خوشحالم که باعث رشد ترافیک تجاری کسب وکارهای آنلاین می شوم. اگر شما نیازمند رشد کسب وکارتان و مشتاق همکاری با من به عنوان متخصص، مشاور و یا کارشناس سئو هستید، از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت و یا با شماره همراه 09187099278 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا

برای افزایش فروش بیزینستان چه طرحی داری؟

برای افزایش فروش کسب وکار شما، چک لیست بی نظیری آماده کرده ایم.

هر روز یک گام کوچک بردارید تا فروشتان دوبرابر شود.

تعداد پرسنل

تماس سریع دریافت خدمات