گوگل-دنس-google-dance

در تمامی ساعات شبانه روز افراد در حال استفاده از گوگل هستند و سوالات خود را در تمامی زمینه‌ها از گوگل می‌پرسند! گوگل برای این که بتواند به بهترین شیوه پاسخگوی نیاز مخاطبان خود باشد همیشه به دنبال شیوه‌ها و راهکارهای جدیدی از جمله ایجاد و آپدیت الگوریتم ها گوگل است که بتواند از آن‌ها استفاده کند! الگوریتم Google Dance (گوگل دنس) یا رقص گوگل یکی از راهکارهایی است که گوگل از آن استفاده می‌کند و اگر آن را بشناسید شاید در سئوی شما تاثیر مثبت زیادی داشته باشد.

امروز با من همراه باشید تا در کنار معرفی این الگوریتم و بازگویی داستان آن، علت بوجود آمدن و این که چطور باید از آن به نفع خود استفاده کنید، صحبت کنیم! همچنین اگر در این زمینه نیاز به یک مشاور سئو حرفه ای دارید از اینجا با من تماس بگیرید!

گوگل-دنس-2-google-dance

داستان آشنایی با Google Dance

گوگل دنس یا همان رقص گوگل با یک داستان جالب ایجاد شد! در دنیای وب و اینترنت شاهد این هستیم که هر روز صفحات جدیدی ایجاد می‌شوند و انتشار می‌یابند! این صفحات اگر بر اساس کلیدواژه‌های خاصی تولید شده باشند، منتظر می‌یابند تا بر اساس خواسته‌های کاربر بالا بیایند و به نمایش دربیایند، اما حقیقت این است که سایت‌های دیگری هم با آن کلیدواژه محتوا تولید کرده‌اند!

گوگل تمام سعی خود را می‌کند که محتواهایی را به کاربران خود نشان بدهد که از همه نظر پاسخگوی نیاز آن‌ها باشد و در واقع بتواند رضایت آن‌ها را جلب کند. گوگل دنس این فرصت را به کلیدواژه‌ها و محتواهای جدید می‌دهد که در دید کاربران قرار بگیرد و آن‌ها را محک بزند!

شما هم اینگونه با گوگل دنس آشنا شده اید؟

یکی از داستان‌های رایج که باعث می‌شود همه وبسمتران قبل از شنیدن نام Google Dance با آن آشنا شوند، داستان زیر است:

یک محتوای ارزشمند تولید کرده ام و می‌خواهم آن را سریع‌تر منتشر کنم تا هفته آینده یا نهایت دو هفته دیگر به جایگاه یک تا سه گوگل برسد و کسب و کارم را متحول کنم! محتوا را منتشر کرده ام و چند ساعتی که وقتم را گرفت، همش من را آزار می دهد. با ابزارهای گوگل متوجه می شوم که محتوای من بازدید خیلی زیادی گرفته است! وای خدای من این عالی است. این قضیه دو روز طول کشید ولی نمی دانم چرا یهو محتوای من به صفحه ۳ برگشت؟

بله اگر چنین چیزی دیدید، خیلی نگران نباشید، این کارها نتیجه رقص گوگل برای تغییر و جابجایی رتبه‌ی محتوای شما بود.

هدف از ایجاد این الگوریتم چه بوده است؟

همانطور که گفتیم، گوگل بر اساس رضایت کاربران محتواها را رتبه بندی و نتیجه بندی می‌کند! در این زمینه وجود چنین الگوریتمی باعث می‌شود که محتواهای تازه ایندکس شده شانس برتری نسبت به دیگر محتواها را داشته باشند. البته فاکتورهای گوگل برای تعیین رضایت کاربران بسیار زیاد است که برخی از مهم ترین آن‌‌ها عبارت اند از:

  • نرخ کلیک
  • میزان ماندگاری در صفحه
  • سرعت لود سایت
  • نمایش صحیح در موبایل
  • استانداردهای نگارشی
  • و …

همه و همه در کنار هم باعث می‌شوند که سایت شما در کلیدواژه‌های هدف خود رتبه‌های خوبی بدست آورد و گوگل دنس هم در این زمینه به عنوان یک بازوی کمکی محسوب می‌شود. در ادامه به زبان ساده توضیح می‌دهیم که این الگوریتم چیست؟

الگوریتم رقص گوگل به صورت ساده

برای این که بهتر متوجه این الگوریتم نسبتا پیچیده شوید، آن را با یک داستان به شما معرفی می‌کنیم. فرض کنید که شما در یک مسابقه رقص شرکت کرده‌اید که داوران آن بسیار سخت گیر هستند و می‌خواهند به صورت دقیق متوجه ریز حرکات شما برای امتیاز دهی بشوند! در اینجا شما با آهنگ‌‎های آرام و تند زیادی مورد تست قرار می‌گیرید تا در نهایت امتیاز مربوطه خود را پیدا کنید.

گوگل دنس هم همین کار را می‌کند. در واقع Google Dance با تست ساست شما در شرایط مختلف به شما کمک می‌کند که رتبه و جایگاه اصلی خود را پیدا کنید و مورد قضاوت داوران یعنی همان کاربران قرار بگیرید! پس اگر خود را برای آن آماده کرده‌اید، جای هیچ نگرانی وجود ندارد و به راحتی می‌توانید آماده برنده شدن باشید. برای این کار می‌توانید از خدمات سئو استفاده کنید.

توصیه‌هایی در مورد استفاده بهتر از Google Dance

حالا که بهتر از همه این الگوریتم را شناختید، باید در نظر داشته باشید که سایت شما با تغییر رتبه در گوگل می‌تواند در این زمینه خود را رشد بدهد! شما در واقع می‌توانید با تولید محتوای جدید و ارزشمند مطئمن باشید که جلوی دید کاربران قرار می‌گیرید و احتمال پیروزی شما افزایش پیدا می‌کند.

همچنین این موضوع به شما کمک می‌کند که متوجه بشوید که لازم نیست برای پیروزی در جنگ سئو از ترفندهای کلاه سیاه سئو استفاده کنید! شما خودتان با یک مشاوره صحیح در این زمینه و یک محتوای خوب قادر هستید که پیروز میدان سئو باشید!

سخن آخر در مورد الگوریتم جذاب رقص گوگل

اگر بخواهیم این مقاله را چکیده کنیم، باید بگوییم که اکثر اوقات تغییرات رتبه‌های ناگهانی سایت و محتوای شما در گوگل ربطی به خوب یا بد بودن محتوایتان ندارد بلکه در زمینه گوگل دنس است. اگر در این زمینه شما هم تجربه‌هایی دارید و یا سوالی در ذهنتان وجود دارد، می‌توانید در بخش نظرات با من و دیگران به اشتراک بگذارید.

همچنین اگر نیاز به مشاوره داشتید، می‌توانید از طریق لینک‌های مربوطه با من تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنم. تعیین استراتژی صحیح باعث می‌شود که شما خیلی سریع تر و راحت تر به موفقیت برسید.

0 پاسخ
دیدگاه خود را ثبت کنیدWant to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *