الگوریتم های گوگل

الگوریتم eat گوگل چیست؟

 

جدیدا یکی از بزرگترین فاکتورهای رتبه دهی سایت ها، الگوریتم eat بولد شده است و در ابتدا به بیان مقدمه ای می پردازیم و درادامه مبحث الگوریتم eat را کامل توضیح میدهیم. همه چیز از توییت زیر شروع شد. لطفا قند شکن خود را روشن کنید تا توییت را به طور کامل ببینید.

در ابتدا گوگل اساس رتبه دهی صفحات وب سایت را الگوریتم پیج رنک معرفی کرد. پیج رنک لینک های ورودی به صفحه را اندازه می گیرد و به عنوان فاکتور کیفیت صفحه ثبت می کرد و هر چه پیج رنک صفحه به 10 نزدیک تر بود، آن صفحه ارزشمندتر بود. در الگوریتم پیج رنک هر لینک به نشانه یک «رای» برای صفحه است. همچنان این مفهوم به عنوان شاخص رتبه دهی سایت ها توسط گوگل استفاده می شود.

نام E-A-T از کجا آمد؟ E-A-T چیست؟
نام E-A-T از کجا آمد؟ E-A-T چیست؟

متخصص های سئو امروزه راه های زیادی را برای تحت تاثیر قرار دادن الگوریتم رنک دهی سایت ها می یابند. گوگل روزانه بر پیچیدگی الگوریتم های رنک دهی خود می افزاید تا ارزشمندترین و مرتبط ترین صفحه را به کاربر برگرداند.

مطالعه بیشتر: مشاوره سئو چیست؟

همه این روش ها باعث این می شود که گوگل به بهبود «تجربه کاربری » فکر کند.در سال 2004 پیتر مورویل مقاله ای منتشر کرد و هفت فاکتور مرتبط با تجربه کاربری را معرفی کرد. که عبارت بودن از مفید بودن، قابل استفاده بودن، مطلوب بودن ، قابل جستجو بودن، قابل دسترسبودن، قابل اعتماد و ارزشمند بودن مطلب. این موارد نشان دهنده این است که گوگل همیشه بر این موضوع متمرکز است که صفحات و محتواهای با تجربه کاربری بالا را شناسایی و به خورد مخاطب بدهد.
محتواهای با کیفیت بالا زمانی که گوگل به سمت استفاده از ماشین لزنینگ و هوش مصنوعی رفت، برای کاربرها یافتنی تر شدند و به این ترتیب هدف جست و جوی کاربر و معنای محتوا را گوگل درک کرد.
و هنگامی که گوگل سرعت لود و موبایل فریندلی بودن صفحات را بر فاکتورهای رتبه بندی افزود، آنها کمک کردند که که کاربران محتواهایی که سریع لود می شدند و با دیوایس های موبایل سازگار بودند بیشتر استفاده کنند. در حال حاضر، گوگل توجه خود را نسبت به شناسایی محتوایی که بیشترین «اعتبار» را دارد، معطوف کرده است .

حتما بخوانید:  الگوریتم گوگل فرد (google fred) چیست؟

نام الگوریتم eat از کجا آمد؟ الگوریتم eat چیست؟

الگوریتم eat ، نام E-A-T از کجا آمد؟ E-A-T چیست؟
الگوریتم eat، نام الگوریتم eat از کجا آمد؟ الگوریتم eat چیست؟

گوگل در سال 2005 شروع به ساخت تیم «ارزیابان کیفیت» کرد. وظیفه آنها بررسی و ارزیابی کیفیت نتایج جست و جو صفحاتی است که به آن لینک شده بود. ارزیابان کیفیت مجموعه ای از قوانین ودستورالعمل ها را برای ارزیابی نتایج ارائه می دادند. به همین دلیل گوگل سندی را در این سال ها در نسخه ها و رویژن های متفاوت در دسترس متخصصین و کاربران قرار داده است. اما در سال 2014 گوگل این سند را کاملا بازنویسی نمود و یک مفهوم جدید به نام EAT را مطرح نمود.

مطالعه بیشتر: خدمات سئو چیست؟

در آپدیت جدید این سند ارزیابان کیفیت را در سه زمینه کلیدی بررسی می کنند.
Expertise : آیا نویسنده محتوا در موضوع مورد نظر تخصص کافی را دارد؟
Authoritativeness : آیا از نویسنده محتوا و یا سایت مورد نظر می توانم در موضوع مرتبط اعتبار بگیرم؟
Trustworthiness: آیا کاربران میتوانند به نویسنده محتوا و وب سایت مد نظر اعتماد کنند؟

به سادگی EAT یک مدل اعتبار سنجی و ارزیابی برای هر اطلاعاتی در سطح وب است که آیا قابل اعتماد است یا خیر؟
از سال 2014 این دستور العمل ها به صورت دوره ای به روز می شود. صفحات می توانند با کیفیت بالا قلمداد شوند اگر سه ویژگی بالا را داشته باشند. از سوی دیگر صفحاتی که امتیاز لازم در موارد مد نظر کسب نکنند، بی کیفیت در نظر گرفته می شوند.
دستور العمل گوگل به روشنی بیان می کند که صفحاتی که اعتبار لازم از EAT نداشته باشند در رتبه بندی پایینی قرار می گیرند.
مفهوم EAT برای همه صفحات حائز اهمیت است، سطح مناسب از EAT به هدف ایجاد صفحه، هدف وب سایت و محتوای آن بستگی دارد. بعضی از موضوعات تحت بررسی دقیق و استانداردهای با کیفیت قرار می گیرند، در حالی که دیگران نیاز به تخصص بالایی ندارند.
برای مثال سایت توصیه های پزشکی باید توسط افراد و سازمان های مرتبط با تجربه و آموزش پزشکی ایجاد شود.
اما یک فرد معمولی با بازبینی جامع مقالات یک سایت در وبلاگ خودش می تواند به عنوان یک متخصص شناخته شود. البته اگر به اندازه کافی تجربه دست اول را منتقل کند.

حتما بخوانید:  الگوریتم تازگی محتوا یا Freshness چیست؟

صفحات YMYL چه صفحاتی هستند؟

گوگل به صفحاتی که ارزش محتوایی آن صفحات که مربوط به خو شبختی ، سلامت، ایمنی و ثبات پول انسانهاست با عنوان صفحات YMYL نگاه می کند. که خلاصه شده “Your Money or Your Life” است. نمونه ای از صفحات YMYL می تواند صفحاتی با عنوان زیر باشد: مشاوره در مورد سرمایه گذاری، اطلاعات درباره درمان های های پزشکی یا صفحاتی که اطلاعات حقوقی ارائه می دهند.

مطالعه بیشتر: چگونه به صفحه اول گوگل بیایم؟

 

گوگل صفحاتی که اطلاعات بدی درباره موضوعات بالا را ارائه می دهد و تاثیر بدی بر زندگی کاربران دارد به رسمیت نمی شناسد، بنابراین سطوح بالای الگوریتم eat کاملا ضروری است.
در نهایت، ارائه دهندگان محتوا باید مناسب ترین و متقاعد کننده ترین شواهد را که می توانند برای کمک به کاربران در پاسخ به این سوال ارائه دهند: “آیا می توانم به این شخص (یا سازمان) اعتماد کنم؟”

چگونه امتیاز بالا را در الگوریتم eat را کسب کنیم؟
چگونه امتیاز بالا را در الگوریتم eat را کسب کنیم؟

چگونه امتیاز بالا را در الگوریتم eat را کسب کنیم؟

حالا وقت آن رسیده است که به این سوال پاسخ دهیم که «چگونه امتیاز بالا را در الگوریتم eat را کسب کنیم؟» ٍبرای این منظور تکنیک های مهم را برای دستیابی به امتیاز بالا در EAT را ذکر می کنیم.
1️⃣ محتوای منحصر به فرد و با کیفیت بالا. برای داشتن محتوای خوب باید اقداماتی بکنیم مثلا غلظ املایی و گرامری نداشته باشد، از عناوین توصیفی استفاده کنیم و از منابع معتبر استفاده کنیم تا یک مقاله کامل به کاربر ارائه بدهیم.
2️⃣ یک موضوع خاص را با ایجاد مقالات مرتبط با همان موضوع کامل کنیم. به طور مثال یک موضوع شبیه یک خوشه انگور است. و هر چه دانه های انگور بیشتری به یک خوشه وصل شده باشند، آن خوشه کاملتر و سنگین تر و بهای بیشتری خواهد داشت.
3️⃣ مورد سوم برجسته کردن اطلاعات نویسنده است. بخش مهمی از امتیاز EAT به ارزیابی نویسنده محتوا بستگی دارد تا به سوالاتی نظیر «آیا این شخص واجد شرایط انتشار این محتوا یا مقاله است؟» و یا «آیا می توانم به آنچه این شخص در این مقاله می گوید اعتماد کنم؟» پاسخ دهیم. برای همین منظور باید دسترسی آسان به اطلاعات نویسنده را فراهم کنیم، بیوگرافی نویسنده را فعال کنیم و یک نام تجاری شخصی رابرای هر نویسنده در نظر بگیریم.
4️⃣ راه چهارم برجسته سازی اطلاعات سازمانی یک شرکت یا سازمان از راه های مختلف است، به نظرات مشتریان بها بدهیم،صفحه «درباره ما» را کامل کنیم، شبکه ها و رسانه های اجتماعی را تقویت کنیم و حتما سایت را با تعریف کردن ssl ایمن بکنیم.

حتما بخوانید:  الگوریتم Google Sandbox یا سندباکس گوگل چیست؟

می توانیم از این مقاله به این نتیجه برسیم که عوامل تخصص، اعتماد و اعتبار به عوامل بحرانی برای موفقیت آنلاین تبدیل شده است. دیگر بحث به اندازه کافی صحبت کردن کافی نیست. سازمان ها باید عوامل الگوریتم eat را در کسب وکار های آنلاین بهبود ببخشند.

اگر پست الگوریتم eat برای شما مفید بود، لطفا منتشر کنید. و نظرات خود را اعلام کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

اسماعیل سحاب

فارغ التحصیل رشته مهندسی فناوری اطلاعات هستم. از طریق مطالعاتی که در دانشگاه داشتم علاقمند به سئو و مفاهیم بازاریابی اینترنتی شدم. بعد از دانشگاه به صورت تمام وقت در این حوزه مشغول هستم و خوشحالم که باعث رشد ترافیک تجاری کسب وکارهای آنلاین می شوم. اگر شما نیازمند رشد کسب وکارتان و مشتاق همکاری با من به عنوان متخصص، مشاور و یا کارشناس سئو هستید، از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت و یا با شماره همراه 09187099278 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا

برای افزایش فروش بیزینستان چه طرحی داری؟

برای افزایش فروش کسب وکار شما، چک لیست بی نظیری آماده کرده ایم.

هر روز یک گام کوچک بردارید تا فروشتان دوبرابر شود.

تماس سریع دریافت خدمات