تکنیک های سئو کلاه سیاه

کلاکینگ (cloaking) چیست و چرا نباید از آن استفاده کنید؟

کلاکینگ (cloaking) یا نمایش صفحات وب به شکل‌های متفاوت یکی از اصول کلاه سیاه برای سئو محسوب می‌شود که در واقع شیوه‌ای ناجوانمردانه برای بهبود سئوی یک سایت و بهینه سازی آن محسوب می‌شود. امروز می‌خواهیم در مورد این روش و  چیستی آن صحبت کنیم و دلایلی را به شما بدهیم که چرا نباید از آن در فرآیند بهبود سایت خود استفاده کنید. همچنین این تکنیک را از نظر خود موتورهای جستجو از جمله گوگل نیز بررسی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

(Required)
Hidden
Hidden
Hidden
این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

کلاکینگ چیست؟ ترفند کلاه سیاه

کلاکینگ چیست؟

اگر در زمینه‌ی سئو کار می‌کنید، احتمالا نام تکنیک‌های کلاه سیاه و اثرات زودبازده آن‌ها شنیده‌اید و یا اطلاعات دارید، اما همانطور که می‌دانید این تکنیک‌ها اکثرا توسط گوگل شناسایی شده‌اند و جلوی استفاده مجدد آن‌ها توسط کاربران گرفته شده است. یکی از این تکنیک‌ها که اصطلاحا دست آن برای گوگل رو شده است، کلاکینگ یا نمایش صفحات وب به شکل‌های مختلف است.

در این شیوه وبمستران و سئوکاران به گونه‌ای برنامه ریزی می‌کنند که خزنده‌های گوگل فریب بخورند و به لینک‌هایی مراجعه کنند که دامنه‌ آن‌ها در تحلیل خزنده‌ها قابل مشاهده نیست. سایت‌هایی که از این شیوه برای بهبود رتبه‌ی خود در موتورهای جستجو استفاده می‌کنند، معمولا محتواهایی زیادی دارند و تمایل دارند که با کلمات کلیدی متعددی رتبه‌های خوبی بدست آورند!

حتما بخوانید:  اسپم چیست و چرا باید با آن مقابله کنید؟

متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که گوگل با عملکرد این سایت‌ها برخورد می‌کند و آن‌ها را با توجه به قوانین و ضوابطی که در نظر گرفته است، جریمه می‌کند! احتمالا تا اینجای کار خیلی با این مفهوم آشنا نشدید و یا آن را درک نکردید در ادامه به صورت جامع در این رابطه توضیح خواهیم داد.

کلاکینگ و مفهوم آن را اینگونه درک کنید

این تکنیک کلاه سیاه در واقع به این شکل عمل می‌کند که شما صفحه‌ای که به مخاطبان نشان‌ می‌دهید، متفاوت از آن صفحه‌ای است که ربات‌ها یا همان اصطلاحا خزنده‌های گوگل قابلیت مشاهده آن را دارند. معمولا کسانی که از این تکنیک استفاده می‌کنند، یک یا هردوی اهداف زیر را دنبال می‌کنند:

  •         مخفی نگه داشتن ترفندهای بکار رفته در برنامه نویسی سایت و محتوای بکار رفته در صفحات از دید افراد غریبه
  •         خوب جلوه دادن سایت به موتورهای جستجو از جمله گوگل

این روزها که الگوریتم‌های گوگل هر روز در حال پیشرفت بیشتری هستند، شاهد این هستیم که گوگل خیلی راحت تر از گذشته سایت‌هایی که از این تکنیک استفاده می‌کنند را شناسایی و جریمه می‌کند، اما خوب این جریمه چیست؟

جریمه استفاده از کلاکینگ

گوگل معمولا وقتی متوجه شود که شما از تکنیک‌های کلاه سیاه مانند نمایش صفحات وب به شکل‌های متفاوت استفاده کرده‌اید ممکن است که شما را از نتایج جستجو حذف کند، اما این تمام ماجرا نیست! شما باید تمامی فرآیندهای سئو و تولید محتوا را از اول بکار بگیرید تا شاید دوباره بتوانید رتبه اولیه خود را بدست آورید. در اینجاست که اهمیت نقش وجود یک مشاور سئو حرفه‌ای در کنار کسب و کارتان احساس می‌شود.

حتما بخوانید:  ریدایرکت مخفیانه ترفندی سیاه برای بهبود رتبه‌ سایت

کلاکینگ چیست؟ ترفند کلاه سیاه

نظر گوگل در مورد تکنیک کلاه سیاه

گوگل در صفحاتی توضیح داده است که چه تکنیک‌هایی به عنوان تکنیک‌های کلاه سیاه محسوب می‌شوند و چه عمل‌هایی را به عنوان استفاده از این ترفندها برداشت می‌کند. در مورد این تکنیک هم شاهد هستیم که گوگل به صراحت توضیح داده است که مفهوم این تکنیک چیست و چه چیزهایی را به عنوان استفاده از این ترفند برداشت می‌کند.

از نظر گوگل هر عملی که باعث شود که کاربر انسانی و ربات موتور جستجو دو صفحه متفاوت یا URL مختلف مشاهده کنند، کلاکینگ محسوب می‌شود و فرد استفاده کننده از این تکنیک باید مجازات شود. برخی از نمونه‌های استفاده از کلاکینگ از نظر گوگل عبارت اند از:

  •         ارائه صفحه‌ای از HTML به ربات موتور جستجو و نشان دادن صفحه‌ای از تصاویر یا فلش به کاربران
  •         قرار دادن متن یا کلمات کلیدی در صفحه برای ربات‌های موتور جستجو و نشان دادن صفحه دیگر به کاربران

البته گوگل شرایط خاصی هم در مورد سایت‌هایی که از فناوری‌های خاص استفاده می‌کنند در نظر گرفته است که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها اطلاعات بیشتری در این رابطه کسب کنید.

چرا نباید از کلاکینگ استفاده کنیم؟

متاسفانه هنوز هم شاهد این هستیم که برخی از سئوکاران و بهینه سازان غیر حرفه‌ای که تنها به فکر منافع مالی خود هستند از این روش‌ها استفاده می‌کنند و مشتریان خود را با رتبه‌های سریع گول می‌زنند! شما باید اطلاع داشته باشید که علم سئو و بهینه سازی سایت که این روزها جزو روش‌های اصلی برای بازاریابی کسب و کارهای اینترنتی به شمار می‌آید به اندازه سن و قدمتش نوپا نیست!

حتما بخوانید:  سئو منفی (Negative SEO) چیست؟

علم سئو بسیار گسترده است و استفاده از روش‌های موثرتر و بدون مشکل باعث می‌شود که شما شاهد این باشید که چگونه در طی مدت زمان استانداردی به رتبه‌های خوبی در این زمینه دست پیدا کنید که پایدار هستند! شاید مهم ترین دلیل برای عدم استفاده از این روش و سایر تکنیک‌های کلاه سیاه این باشد که رتبه‌هایی بدست آورده شده ناپایدار و موقتی هستند که به محض شناسایی گوگل از بین می‌روند!

اگر شما هم به دنبال روش‌های موثری در زمینه سئو هستید و یا نیاز به یک مشاور حرفه‌ای در این زمینه دارید، می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما با من ارتباط بگیرید تا شما را راهنمایی کنم.

سخن آخر

هیچ چیزی مثل داشتن یک سایت با رتبه‌های خوب در موتورهای جستجو شاید این روزها نتواند برای شما پولساز باشد، پس با استفاده از شیوه‌های صحیح به آن دست پیدا کنید. اگر شما هم در این زمینه تجربه‌ای دارید، می‌توانید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

اسماعیل سحاب

فارغ التحصیل رشته مهندسی فناوری اطلاعات هستم. از طریق مطالعاتی که در دانشگاه داشتم علاقمند به سئو و مفاهیم بازاریابی اینترنتی شدم. بعد از دانشگاه به صورت تمام وقت در این حوزه مشغول هستم و خوشحالم که باعث رشد ترافیک تجاری کسب وکارهای آنلاین می شوم. اگر شما نیازمند رشد کسب وکارتان و مشتاق همکاری با من به عنوان متخصص، مشاور و یا کارشناس سئو هستید، از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت و یا با شماره همراه 09187099278 تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا

برای افزایش فروش بیزینستان چه طرحی داری؟

برای افزایش فروش کسب وکار شما، چک لیست بی نظیری آماده کرده ایم.

هر روز یک گام کوچک بردارید تا فروشتان دوبرابر شود.

تماس سریع دریافت خدمات